2015-06-09, 17:13
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Visst, han har spelat regelbundet, men inte fan har han varit bra...?

Minnet kan svika mig, men i mina ögon har han varit lika bra som Milosevic var under sin första vår 2011, och han blev ju vald till årets nykomling den säsongen. Vilka andra 96-or (och däromkring) gör sin första (hela) säsong i Allsvenskan?
Citera
2015-06-09, 17:33
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det han som struttar omkring på Göteborgs vänsterkant? Han var fan het, och förövrigt måste jag säga att de flesta norrmän i Allsvenskan har imponerat av de jag sett förutom sorken då. Vår nya norrman Berntsen, som inte fick lira senast, tycker jag är fantastiskt bra av det jag sett. Han väger lite lätt och faller i varenda situation, men känslig dojja!

Den samme, en spelare som många på läktaren undrade varför i hela friden vi hade köpt, men som så fort det blev tävlingsmatch visade vad han faktiskt kunde. Växt nåt otroligt hela våren.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Sonko Sundberg i AIK skulle väl kunna platsa som genombrott bland defensiva spelare.

Han är ju en av de få spelare i världen som försökt nicka en liggande boll.
Något Helander i Mff försökte i helgen också, dock utan att lyckas lika bra.
Citera
2015-06-09, 18:11
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han är ju en av de få spelare i världen som försökt nicka en liggande boll.
Något Helander i Mff försökte i helgen också, dock utan att lyckas lika bra.

Glöm inte Wallerstedt. Han lyckades ju dessutom nicka bollen över ribban.

/feldgrau
Citera
2015-06-09, 18:38
Medlem
Korders avatar
Citat:
Minnet kan svika mig, men i mina ögon har han varit lika bra som Milosevic var under sin första vår 2011, och han blev ju vald till årets nykomling den säsongen. Vilka andra 96-or (och däromkring) gör sin första (hela) säsong i Allsvenskan?

Linus Wahlqvist är ordinarie högerback i Peking, född november -96.

EDIT: Fast han var ordinarie förra säsongen också.
Citera
2015-06-09, 18:39
Medlem
Citat:

Eric Smith, född 97, är mer eller mindre ordinarie på HBK's innermittfält. Honom lägger jag min röst på, angående årets genombrott.
Citera
2015-06-09, 19:14
Medlem
LT10s avatar
Tänkte köra en summering av nyförvären hittills, samt sätta betyg.

5. Hög allsvensk klass
4. Mycket bra allsvensk klass
3. Bra allsvensk klass
2. Godkänd
1. Ej godkänd/oprövad

Tim Björkström 2
Har gjort det han ska utan att glänsa. Började på bänken men har spelat bort assistkungen Stefan Karlsson. Föredrar Björkström då han är bättre i defensiven och snabbare. Har även visat att han kan följa med framåt, 3 assist hittils.

Omar Colley 3
Blandat och gett är väl det han har gjort. Är ett monster i luften och står för fina brytningar, ibland alldeles för slarvig med uppspelen samt positioneringen. Har gjort sina bästa matcher mot Göteborg och Malmö och jag är övertygad om att Colley är en toppback om 1-2 år.

Elliot Käck 1
Billig truppspelare som inte spelat så mycket. Har haft pigga inhopp men svårt att egentligen bedöma honom nu.

Jesper Karlström 2
Borde få spela mer än vad han har gjort. Tycker Karlström gjort pigga inhopp varje gång han kommit in. Han försöker hitta på egna lösningar för att ta sig framåt istället för att bara spela sidled och slå långbollar, tyvärr var han inte speciellt bra senast han startade mot Norrköping. Tror dock att han är en startman innan säsongen är över.

Daniel Berntsen 2
Hade förväntat mig mer av "Berra". Han är alldeles för ojämn och flyger som en vante i närkamperna. Han måste våga utmana mer, just nu är det att han tar emot bollen på kanten och spelar direkt ner till Arvidsson. Han är snabb, teknisk och har ett bra skott. Börjar han våga mer kommer han bli effektivare.

Kerim Mrabti 3
Frågan är inte om utan när han går vidare. Kerim har ett otroligt fint driv med bollen samt bra skott. Älskar hans inställning på planen, det är inget småjoggande, han springer alltid fullt ut och gör det jobbigt för motspelarna. Det återstår att se hur länge han blir kvar men Bosse har i alla fall varit tydlig med att vi inte kommer sälja närmsta tiden. Sen kan det ju ändras beroende på bud osv.

Kevin Walker 2
Det går långsamt för Kevin på mittfältet. Han känns även försiktig som Berntsen, det är sällan han vågar sig på någon utflykt eller liknande, oftast bara sidled och långbollar som gäller. Hans fot på fasta ställer till med oreda, det känns som att vi har blivit 10 gånger farligare på fasta. Några fler poäng bör han kunna göra.

Sam Johnson 2
Fullt godkänd. Hans riv och slit är otroligt viktigt för laget. Imponerande som fan när han vann bollen mot Helander, för att tappa den men återvinna den igen vid hörnflaggan, det gjorde att vi kunde få ett läge. Hade väntat mig fler mål, har blivit 2 hittills. Det ser ut som att han tänker för mycket ibland när han kommer till avslutslägen, förhoppningsvis blir han bättre på att förvalta lägena och då är han absolut en spelare som kan nå 10 mål varje säsong.

Nyasha Mushekwi 4
Vad ska man säga? Super-Mush är fantastisk. En riktig boxspelare som vi saknat sedan Gert den Ouden och Sören Larsen. Även han jobbar stenhårt och springer som bara den. Ser egentligen inga direkta svagheter, hade varit en 5a om han var bättre utanför straffområdet, det är väl där han är mindre bra.

Man kan säga att Bosse har gjort ett bra jobb med tanke på att han inte haft den största plånboken. Han har även som alla andra gjort sina misstag men är en skicklig sportchef. Förhoppningsvis lyckas han fixa Nyasha permanent.
Citera
2015-06-09, 19:23
Medlem
Mikkelsen till Odense, så då borde Gren jaga en anfallare i alla fall va?

Citat:
Thomas Mikkelsen lämnar Blåvitt.

Ett känslosamt farväl.

– Jag var lycklig i Göteborg och kunde se mig själv stanna, säger han till GP.
http://www.gp.se/sport/fotboll/ifkgoteborg/1.2740433-mikkelsen-jag-var-lycklig-i-goteborg-
Citera
2015-06-09, 19:56
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Eric Smith, född 97, är mer eller mindre ordinarie på HBK's innermittfält. Honom lägger jag min röst på, angående årets genombrott.

Sachpekidis och J Larsson också, men om man ska räkna med 95: or så är ju Zeneli i en klass för sig. Allsvenskans Messi, kanske rent av allsvenskans bästa spelare offensivt sett såhär långt.
Citera
2015-06-09, 20:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Sachpekidis och J Larsson också, men om man ska räkna med 95: or så är ju Zeneli i en klass för sig. Allsvenskans Messi, kanske rent av allsvenskans bästa spelare offensivt sett såhär långt.
Han är väldigt duktig på balkongmattor men han gjorde en rätt slätt figur på Örjans Vall och Ullevi på gräs. Elfsborg förlorade båda matcherna med 0 - 1.
Just detta är en anledning till att vi långsamt kommer att sjunka i rankingen. Alltså utbredningen av icke gräs.
Citera
2015-06-09, 21:09
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Såg honom inte mot AIK. Var han bra?
Citera
2015-06-09, 21:31
Medlem
Citat:
Såg honom inte mot AIK. Var han bra?

Det var ett tag sen... Jag minns inte. Ser på livscore att han byttes in i paus.
Citera
2015-06-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han är väldigt duktig på balkongmattor men han gjorde en rätt slätt figur på Örjans Vall och Ullevi på gräs. Elfsborg förlorade båda matcherna med 0 - 1.
Just detta är en anledning till att vi långsamt kommer att sjunka i rankingen. Alltså utbredningen av icke gräs.

Nu är det inte en så stor skillnad på naturgräs och konstgräs. Två dåliga matcher av laget på naturgräs och man väljer att specifikt peka på att Zeneli inte presterade, det är i mina ögon enbart för att kunna hitta något fel på supertalangen. Den största talang jag någonsin sett i Elfsborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in