2015-07-16, 12:05
Medlem
xtroes avatar
Då blev väl vi mer eller mindre klara för Superettan. Nilsson redan borta, där bör vi klara oss om Danielsson kommer tillbaka. Men om vi nu säljer av Lundström till Norge nu så finns ingen chans att klara sig kvar. Skulle vara väldigt ironiskt om vi gör samma misstag tre allsvenska säsonger irad. Sälja våran bästa back i sommarfönstret. Behåll Lundström och låt han gå gratis efter säsongen. Nilsson gör sin sista match mot Halmstad på lördag, låt det få bli en vinst.
Citera
2015-07-16, 13:15
Medlem
Så det är redan klart att Nilsson försvinner alltså? Måste gått väldigt fort i så fall. Dock tycker jag inte vi ska vara negativa, om nu Nilsson är såld så borde det bli mer utrymme i budgeten för att ta in potentiella nyförvärv. Tråkigt att det finns folk som gett upp redan.
Citera
2015-07-16, 16:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Säsongen är över för Haris Radetinac. Korsbandsskadad på dagens träning.

http://dif.se/sasongen-over-for-haris-radetinac/

Tungt för Djurgården indeed.
Citera
2015-07-16, 16:31
Medlem
InnesIs avatar
Liksom många andra i Hammarbylägret är jag försiktigt positiv. Det var några matcher där vi såg ut att vara helt under isen men nu har vi ett kryss på bortaplan och en stabil seger i bagaget. Matcherna innan såg bra ut även om vi inte plockade poäng. Så jag tror på en uppåtgående kurva. Förhoppningsvis är den värsta perioden över nu. Jag tror vi kommer sluta någonstans mellan 8 och 12. Jag vet oprecis gissning men det kan bli getingbo därikring.

Vi säljer Nahir Besara vilket får sägas är bra. Annars hade han gått gratis i slutet av säsongen. Tråkigt såklart när han har haft en fin utvecklingskurva men samtidigt ingen spelare vi står och faller med. Oavsett hur bra han varit när han peakat så har formen varit ojämn. Dessutom har vi redan tagit in en ersättare i Khalili.

Det känns ganska bra på målvaktsfronten också. Främst då jag tycker att Markström har visat att han är en fullgod andrekeeper. Jag utgår ifrån att vår nye islänning håller en bra Allsvensk standard med tanke på hans historik.

Hoppas också på en starkare backlinje. Magyar och Sätra i mitten hoppas jag klickar vilket gör att Birkir kan gå ut på sin egentliga position på flanken.

Det tråkigaste är att Torsteinbö inte fått speciellt många chanser och den lilla tid han spelar i A-laget knappast har imponerat. Men jag ser gärna att han får mer chanser. Känns som att Fuhre har förbrukat sina. Men Nanne kanske värderar snabbhet mer vad gäller att byta in mittfältare i slutet av matcherna.
Citera
2015-07-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Där rök vår chans till Europaplats. Helvetes jävla kuk, värsta som kunde hända. Definitivt vår viktigaste spelare.
Citera
2015-07-16, 16:41
Medlem
Otroligs avatar
Citat:

Trist. Undrar hur de löser detta nu när Broberg har blivit ivägskeppad. Flytta upp Stefan Karlsson som mittfältare kanske? Värva nytt?
Citera
2015-07-16, 17:05
Medlem
LT10s avatar
Det är som vanligt då. När vi äntligen har lite medgång, kommer en fet jävla käftsmäll och motgång direkt.

Dra åt helvete.
Citera
2015-07-16, 17:38
Medlem
hobokens avatar
Helvete. Inte nog med att det är vår viktigaste spelare, det finns dessutom ingen ersättare nu. Alldeles för tunn trupp.

Gissar på Mrabti till höger mot Åtvid på måndag och att en ersättare köps in innan fönstret stänger.
Senast redigerad av hoboken 2015-07-16 kl. 17:42.
Citera
2015-07-16, 17:59
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Helvete. Inte nog med att det är vår viktigaste spelare, det finns dessutom ingen ersättare nu. Alldeles för tunn trupp.

Gissar på Mrabti till höger mot Åtvid på måndag och att en ersättare köps in innan fönstret stänger.

Ja tråkigt, även om jag inte håller på djurgården, så vill man att de bästa ska spela.

Mrabti har väl dock spelat ytter en större del av säsongen så han är väl en bra kortsiktig lösning, men ja de bör värva någon nu. Kan ju alltid ta lite av malmös överskott av mittfältare.
Citera
2015-07-16, 18:06
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så det är redan klart att Nilsson försvinner alltså? Måste gått väldigt fort i så fall. Dock tycker jag inte vi ska vara negativa, om nu Nilsson är såld så borde det bli mer utrymme i budgeten för att ta in potentiella nyförvärv. Tråkigt att det finns folk som gett upp redan.

Ja

http://www.st.nu/fotboll/allsvenskan/klart-nilsson-gar-till-holland

Kunde han inte ha kastat ut tuggummit innan intervjun eller vill han ge intryck av att vara en brat?

Tror inte jag har sett sundsvall i år, har han varit bra eller?
Citera
2015-07-16, 18:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Tråkigt.

Dels alltid tråkigt när spelare får skador, dels är det något med den gubbens fotbollsspelande jag gillar.
Givetvis oerhört tungt för DIF med.
Citera
2015-07-16, 19:00
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Se upp där nere, nu rasar vi.

På ett sätt gick man bara och väntade på något sånt, vi har ju varit väldigt förskonade från skador i år.

Edit: Fitta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in