2015-05-24, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Fy fan vad gött med en andra raka seger. Idag gör vi äntligen en solid insats defensivt samt är någorlunda farliga framåt även om vi fortfarande skriker efter en naturlig anfallare där uppe.

Jag kände för övrigt precis som Axén att jag höll på att fullkomligt smälla av vid Lanttos "spökmål" i 94:e. Kolla in det här nedan vid 2.35 in i klippet om ni inte sett det.

http://www.fotbollskanalen.se/video/3182116/hojdpunkter-dg-fixade-segern-at-orebro/

Tänk er att det där händer i 94:e minuten av en match som man har till synes full kontroll på och leder med 1-0 under en säsong där det mesta redan hunnit gå emot en... Man kan få hjärtstillestånd av mindre!

Man är väl en skadeglad jävel men jag kan inte sluta flina när dom zoomar in Sandbergs firande efter "målet".
Citera
2015-05-24, 20:37
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
MFF verkar ju inte riktigt vara så stabila som man först befarade i säsongsinledningen. Gjorde ni vårens bästa match mot oss? Lustigt dock att läsa journalister "ursäkta" MFF:s något stökiga inledning med att det är många nya spelare och att laget lär bli bättre ju längre säsongen lider. Visst, men har inte IFK gjort lika många förändringar? Vår standard-startelva innehåller sex spelare som inte var med förra säsongen...

/feldgrau

Ja, det är väl rätt uppenbart att årets hittils bästa match för Malmö FF var segern mot IFK borta? Du såg väl matchen själv och hur överlägsna Malmö var kan inte ha undgått någon.

Matchen idag var ett bottenapp, likt matchen innan. Malmö har gungat sedan det olyckliga ödet mot elfsborg. Vi hade våra svackor 2013 och 2014 med så än är det inte kört, även om det känns bittert. Det är dags att tänka om lite för Hareide. Yotun bör inte få starta nästa match. Inte Sana heller. Jag är osäker hur skadeläget ser ut hos Rasmus Bengtsson, men när han kommer tillbaka är det inte en dag för tidigt. För att inte nämna Guillermo Mollins... Vårt tidigare totaldominanta mittförsvar Erik J - Filip H har varit fruktansvärt usla i år. Antagligen försvinner de båda i sommar. Må Åge ge de båda en rejäl avhyvling som dom inte glömmer. För än spelar dom i Malmö FF och ska prestera därefter. Nej nu är det bara vinst som gäller mot Åtvid och sen upp och ta fighten mot Gefle. 6 poäng och de mesta här är glömt.

Om du trodde allting var förlorat, att Malmö skulle lägga sig & dö,
då har du ingen aning om vår historia. Vi är Malmö, MFF!
Citera
2015-05-24, 20:39
Medlem
Citat:
Jag kan sträcka mig till att ett derby kan spelas mellan lag från två olika städer om det är typ Newcastle–Sunderland, Schalke–Dortmund, Nürnberg–Fürth eller typ Jönköping–Huskvarna där städerna i princip växt ihop. Men inte fan är IFK-Elfsborg ett derby. Det är inte ett derby när man måste åka bil genom en skog i 45 minuter för att komma fram (annat än hos marknadsavdelningarna, som sagt).

/feldgrau

Precis, det är din definition. Om vissa ser det som ett derby, låt dem då göra det. Det är ju uppenbarligen en subjektiv fråga från första början.

Själv ser jag inte heller IFK-Elfsborg som ett riktigt derby, men definitivt en match med "derbykaraktär". Vilket också är ett jävligt konstigt och löst uttryck egentligen, haha.
Citera
2015-05-24, 20:41
Moderator
vfs avatar
Stackars HBK, tycker fan synd om dom. Gott att MFF torskade, undrar vad Frk Rosenberg skyller på nu?

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Synd att AIK torska E20-derbyt mot Blåvitt nyligen

Kunde även varit E4-derby
Citera
2015-05-24, 20:43
Medlem
Jeff.Becks avatar
Åge verkar ha gjort en Stahre, glidit på Norlings lag en säsong och när det senare ska spelas ihop ett eget bygge så havererar det ordentligt trots större resurser.

Kanske inte helt rättvis jämförelse men ändock lite lustigt. Det blir spännande att se hur stämningen blir i malmö framöver; internbråk ang bengaler, irritation över kaptensfrågan, underprestationer, en märklig värvning av en dyr men som alltid usel Sana.
Citera
2015-05-24, 20:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Precis, det är din definition. Om vissa ser det som ett derby, låt dem då göra det. Det är ju uppenbarligen en subjektiv fråga från första början.

Själv ser jag inte heller IFK-Elfsborg som ett riktigt derby, men definitivt en match med "derbykaraktär". Vilket också är ett jävligt konstigt och löst uttryck egentligen, haha.

Jag tycker generellt att det är tråkigt när man urvattnar språket och använder "derby" så fort det är en het match och lagen råkar ligga lite närmare varandra än andra lag. Varför inte använda "rivalmöte" så som engelskan använder "rivalry".

/feldgrau
Citera
2015-05-24, 20:50
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig

Lika mycket derbykaraktär som Blåvitt - HBK.
Men visst är det inte längre bara "en match i mängden" som vi ofta och gärna formulerar det, men det kommer aldrig att vara ett derby i våra ögon. Kallade ni ens matchen mot Gais för derby på den tiden när de fortfarande vandrade ibland oss? Häcken?
Citera
2015-05-24, 20:51
Medlem
Lillemess avatar
#stackarsmalmö
Citera
2015-05-24, 20:53
Medlem
Citat:
Jag tycker generellt att det är tråkigt när man urvattnar språket och använder "derby" så fort det är en het match och lagen råkar ligga lite närmare varandra än andra lag. Varför inte använda "rivalmöte" så som engelskan använder "rivalry".

/feldgrau

isåfall har ju uttrycket varit urvattnat genom alla tider... kolla t.ex. här: http://en.wikipedia.org/wiki/Local_derbies_in_the_United_Kingdom#Football mängder med "derbyn" där städerna/lagen ligger ~5 mil ifrån varandra.

själv tycker jag inte IFK - Elfsborg är något derby, men kunde inte bry mig mindre om någon stackars boråsare vill tycka det är ett derby i brist på andra "spännande" matcher.
Citera
2015-05-24, 20:55
Medlem
Citat:

/feldgrau

Jag kan absolut hålla med om att det tappar lite i betydelse när det används för flitigt. Kan dock också tänka mig att det irriterar en Göteborgare mer än en Boråsare, då vi i Borås inte har några ordentliga stadsrivaler att mäta krafterna med.
Citera
2015-05-24, 20:59
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Jaha. Vad tror vi om morgondagens derby.

DIF har bättre trend(men som ju måste vända nån gång). AIK har fler i grunden individuellt skickligare spelare. DIF har seriens bäste målskytt. AIK har Goitom, en av seriens bästa spelare allround. Nabbe skadad. Bergström avstängd. DIF har börjat jävligt starkt på läktaren medan jag tycker mig ha hört visst missnöje bland gnaget. DIF har inte vunnit derbyn mot AIK på länge men har samtidigt inte varit såhär bra på lika länge.

Knepigt att oddssätta skulle jag tycka.
Vågar inte ta ut nåt i förskott, men det känns som att det är nu det är läge för DIF att ta en efterlängtad AIK-skalp!
Citera
2015-05-24, 21:02
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Vågar inte ta ut nåt i förskott, men det känns som att det är nu det är läge för DIF att ta en efterlängtad AIK-skalp!

När vann DIF senast mot AIK? Själv hoppas jag på en fröjdefull fotbollsmatch med många skador, röda kort och delad poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in