2015-06-07, 22:12
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Någon som kan bekräfta eller dementera att domare Johan Hamlin som dömde dagens match bor i Strängnäs och är född 1985?

Född 1974, kommer från Bro.

Citera
2015-06-07, 22:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Någon som kan bekräfta eller dementera att domare Johan Hamlin som dömde dagens match bor i Strängnäs och är född 1985?
http://www.elitdomareklubben.se/?page_id=16
Citera
2015-06-07, 22:15
Medlem
erikp121s avatar
Tack, vänner.
Citera
2015-06-07, 22:47
Medlem
Cruachans avatar
Det är bara att ta av sig propellerkepsen och gratulera IFK till en fantastisk säsongsinledning. Även om spelet stundtals inte övertygat särskilt mycket, så vinner man. Det kännetecknar ett guldlag. Defensiven är ju otrolig också.

Jag hatar er.

Malmö å andra sidan. Vad händer? De senaste säsongernas fina spel är som bortblåst. Åge, spelarna och supportrarna har fått svår hybris och vet inte riktigt hur de ska ta sig ur tillståndet. Nog nyttigt med ett uppehåll. Förhoppningsvis försvagas IFK något under sommaren, sen får vi jaga. Än är det förstås inte kört, men särskilt bra ser det inte ut.

Jag är glad att jag inte riktigt hängde på snacket om stackars allsvenskan och om deltagarlag. Kom och ta oss-hybris på det snacket.
Citera
2015-06-07, 23:01
Medlem
feldgraus avatar
Som så många redan påpekat, att vi spelade rätt kasst offensivt i dag är inte så jävla konstigt när vi kör en helt ny formation som spelarna antagligen tränat på en enda träning (3-5-2, eller mer 5-3-2 vilket är en delförklaring till den bristande offensiven) med våra två ordinarie kantspelare skadade/avstängda och deras första ersättare på landslagsläger för att lira mot Argentina(...). Hade Ankersen och Rieks varit tillgängliga hade matchen sett helt annorlunda ut.

Just detta att vi är tunna rent truppmässigt sett till yttermittfältare, snarare än att vi har alla topplag på bortaplan i höst, är nog vår akilleshäl. I dag gick det förvisso bra till slut ändå. Ska bli intressant att se om Prosper kan vara en spelare att luta sig tillbaka på i så fall nu när han ansluter till sommaren.

Börjar mer och mer se ut som att Elfsborg är laget att se upp för i år. MFF känns för svängiga.

Och det går fan inte att komma ifrån. 5 insläppta på 13 matcher.

/feldgrau
Citera
2015-06-07, 23:02
Medlem
jacoooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Molins verkar ju vara ett ärkesvin.
Har han inte gjort något liknande förra året? Eller tänker jag på Rosenberg? Var iaf matchen mot Hammarby som malmö mötte i svenska cupen.

Ja, han är ett svin. Sparkade ner Johan Persson avsiktligt och oprovocerat.
Citera
2015-06-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Tycker inte man ska klanka ner allt för mycket på Vibes vår. Hans fina rörelsemönster, "grislöpningar" och allmänna slit har gett oss mycket den här säsongen. Han har inte samma sjuka utdelning som 2014 men det är svårt att begära.

Han har absolut inte varit dålig, han har egentligen haft otur ett antal gånger, målskörden skulle kunna ha varit högre, men vi har haft flertalet olika matchvinnare i år, så man kan diskutera hur beroende IFK är av Vibe i dagsläget, han är dock en riktigt poängspelare. Sedan verkar han vara en skön snubbe, vilket inte är obetydligt, det gäller att få hela truppen att gilla läget och jobba tillsammans och där kommer ju personligheterna in.
Citera
2015-06-07, 23:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Och det går fan inte att komma ifrån. 5 insläppta på 13 matcher

Näe, det är äckligt starkt, skönt att vi står för nästan hälften av de där iaf!
Citera
2015-06-07, 23:13
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

0 kommer aldrig i närheten av att bli nästan hälften av 5.

/feldgrau
Citera
2015-06-07, 23:14
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Haha 0 mål = nästan hälften.
Citera
2015-06-07, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
0 kommer aldrig i närheten av att bli nästan hälften av 5.

/feldgrau
Han har nog en sån där skön salormsfylla.

Er defensiv är ruskigt imponerande och som redan skrivits är Vibe verkligen inte den viktigaste kuggen på det sätt som han var i höstas. Malmös försvar är raka motsatsen till ert, och offensivt är vi inte heller fantastiska. Skönt med uppehåll.
Citera
2015-06-07, 23:25
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Haha 0 mål = nästan hälften.
0=nästan 1=nästan 2, 2 nästan hälften av 5, måste vara sådan logik

Tyckte Nanne sa det bra, tråkigt att en spelare ska filma till sig en frispark som leder till målet och att det blir avgörande men att Bajen skulle satt sina chanser och försvarat sig bättre på frisparken.
Nu såg jag inte matchen då jag var på en lokalmatch så jag har inge synpunkter då jag inte ens sett situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in