2015-05-24, 11:22
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Bara jag som fått uppfattningen att Sebastian Eriksson verkar vara ett riktigt as ibland också? Går in rejält fult i många dueller och gnäller otroligt mycket vad det verkar. Kanske har han egentligen mest en jävla vinnarskalle dock. Men visst kliver han över gränsen ofta?

Det tror jag inte, Sebastian Eriksson har nog ett rykte om sig att vara tuff men "fair". Han tar ju otroligt mycket stryk också och gnäller sällan (även om det händer ibland). Han klappar dessutom allt som oftast om sina offer när de kommer på benen och accepterar alltid en utsträckt hand från motståndaren
Citera
2015-05-24, 14:23
Medlem
Fotbollskanalen skriver att istället för att ersätta Rieks rakt av med MSD/Bohm så sätter Jörgen ut Seb på kanten och tar in Tom på mittfältet...

Spontant känns det... Stelt. Men å andra sidan, det är ju den stensäkra defensiven som gett resultat. Varför ändra på det? Även om jag gärna sett lite nytt blod i form av Bohm och haft kvar seb på ett vinnande mittfält.
Citera
2015-05-24, 14:28
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Fotbollskanalen skriver att istället för att ersätta Rieks rakt av med MSD/Bohm så sätter Jörgen ut Seb på kanten och tar in Tom på mittfältet...

Spontant känns det... Stelt. Men å andra sidan, det är ju den stensäkra defensiven som gett resultat. Varför ändra på det? Även om jag gärna sett lite nytt blod i form av Bohm och haft kvar seb på ett vinnande mittfält.
Känns ok att starta så. Ställer mig dock frågandes till varför Bohm inte kunde få göra ett inhopp i torsdags.
Citera
2015-05-24, 14:35
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Bara jag som fått uppfattningen att Sebastian Eriksson verkar vara ett riktigt as ibland också? Går in rejält fult i många dueller och gnäller otroligt mycket vad det verkar. Kanske har han egentligen mest en jävla vinnarskalle dock. Men visst kliver han över gränsen ofta?

Dålig impulskontroll pga sin ADHD.
Citera
2015-05-24, 14:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Dålig impulskontroll pga sin ADHD.

Måste vara okej impulskontroll då han rätt sällan får gula/röda kort.
Citera
2015-05-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Det tror jag inte, Sebastian Eriksson har nog ett rykte om sig att vara tuff men "fair". Han tar ju otroligt mycket stryk också och gnäller sällan (även om det händer ibland). Han klappar dessutom allt som oftast om sina offer när de kommer på benen och accepterar alltid en utsträckt hand från motståndaren

Får nog faktiskt ge dig rätt här, vid närmare eftertanke. Kan villigt erkänna att han är den typ av spelare man verkligen önskar ha i sitt eget lag, men avskyr att se i motståndartröjan. Lättare att störa sig på en sådan spelare.

Edit: Tänker inte ändra min uppfattning om hans gnällighet dock! Men det har väl som sagt antagligen med vinnarskallen att göra.
Senast redigerad av nollgradig 2015-05-24 kl. 15:08.
Citera
2015-05-24, 15:13
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Får nog faktiskt ge dig rätt här, vid närmare eftertanke. Kan villigt erkänna att han är den typ av spelare man verkligen önskar ha i sitt eget lag, men avskyr att se i motståndartröjan. Lättare att störa sig på en sådan spelare.

Edit: Tänker inte ändra min uppfattning om hans gnällighet dock! Men det har väl som sagt antagligen med vinnarskallen att göra.

Jag kan hålla med dig att han ofta kan uppfattas som gnällig.
Och jag håller på Blåvitt!
Citera
2015-05-24, 15:15
Medlem
RoyJoness avatar
Jaha. Vad tror vi om morgondagens derby.

DIF har bättre trend(men som ju måste vända nån gång). AIK har fler i grunden individuellt skickligare spelare. DIF har seriens bäste målskytt. AIK har Goitom, en av seriens bästa spelare allround. Nabbe skadad. Bergström avstängd. DIF har börjat jävligt starkt på läktaren medan jag tycker mig ha hört visst missnöje bland gnaget. DIF har inte vunnit derbyn mot AIK på länge men har samtidigt inte varit såhär bra på lika länge.

Knepigt att oddssätta skulle jag tycka.
Citera
2015-05-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Jaha. Vad tror vi om morgondagens derby.

DIF har bättre trend(men som ju måste vända nån gång). AIK har fler i grunden individuellt skickligare spelare. DIF har seriens bäste målskytt. AIK har Goitom, en av seriens bästa spelare allround. Nabbe skadad. Bergström avstängd. DIF har börjat jävligt starkt på läktaren medan jag tycker mig ha hört visst missnöje bland gnaget. DIF har inte vunnit derbyn mot AIK på länge men har samtidigt inte varit såhär bra på lika länge.

Knepigt att oddssätta skulle jag tycka.

DIF är knapp favorit enligt oddssättarna och jag är nog böjd att hålla med..

AIK har i vanlig ordning halkat efter toppen omgående. Finns på många håll ett stort missnöje med Alm och en ny förlust på måndag så kommer avgångskraven att öka till orkanstyrka..
Citera
2015-05-24, 16:04
Medlem
Hirvis avatar
Aik känns ju starkare och tror tyvärr dom tar det, vi (DIF) har haft väldigt mycket stolpe in, tror inte det håller när vi möter ett taggat lag på övre halvan av tabellen.

Bevisa mig gärna fel.
Citera
2015-05-24, 17:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Då vart vi 10p före AIK och 7p för MFF.

Citera
2015-05-24, 17:06
Medlem
ArneIIIs avatar
Oerhört besviken! Nu har vi släppt in 5 mål! Det håller inte 😛😉

Nä, men att vi vände det här känns oerhört starkt och ytterligare en faktor som annorlunda mot i fjol. Då hade det slutat med ett kryss. Får väl även passa på att tacka Halmstad för er törst efter att få er andra seger på sista hörnan.

För övrigt älskar jag Danmark!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in