2015-04-24, 21:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Ska sägas att man gläds lite åt MFF`s poängtapp, men med detta spel skulle dom säkert vinna matchen 9/10 gånger men så är det, effektiviteten var inte på deras sida idag och sätten Falkenberg kunde spela förbi Malmö några gånger trodde jag inte på förhand. Annars var det jäkla massa långbollar på Araba som i sin tur skulle skarva vidare eller ta ned, rollen som targetplayer skötte han bra men å andra sidan ska MFF försvara bättre när det är så pass förutsägbart.

Bollinnehavet förvånar mig föga, inte ett dugg konstigt att Falkenberg backar hem när man vill försvara och det är dom nöjda med.

Är säker på att Malmö använder detta som tändvätska så lycka till HBK, det kan behövas.

Har någon nåt besked om hur allvarlig skada Mehmeti drog på sig? Såg inte så himla farligt ut vid första ögonblick men fantomsmärtan man fick av att se hans reaktion (+att han blev utburen) säger annorlunda.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-04-24 kl. 21:39.
Citera
2015-04-24, 21:36
Medlem
motvalls avatar
Supportersnack sker i Supportertråden, inte här. Inlägg strukna.

/Moderator
Citera
2015-04-24, 22:08
Medlem
Jag hoppas att Pawel i kväll petade Sana för gott.
Citera
2015-04-24, 23:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska sägas att man gläds lite åt MFF`s poängtapp, men med detta spel skulle dom säkert vinna matchen 9/10 gånger men så är det, effektiviteten var inte på deras sida idag och sätten Falkenberg kunde spela förbi Malmö några gånger trodde jag inte på förhand. Annars var det jäkla massa långbollar på Araba som i sin tur skulle skarva vidare eller ta ned, rollen som targetplayer skötte han bra men å andra sidan ska MFF försvara bättre när det är så pass förutsägbart.

Bollinnehavet förvånar mig föga, inte ett dugg konstigt att Falkenberg backar hem när man vill försvara och det är dom nöjda med.

Är säker på att Malmö använder detta som tändvätska så lycka till HBK, det kan behövas.

Har någon nåt besked om hur allvarlig skada Mehmeti drog på sig? Såg inte så himla farligt ut vid första ögonblick men fantomsmärtan man fick av att se hans reaktion (+att han blev utburen) säger annorlunda.
Enligt Åge till KvP: "Han vrider knäet. Men ankeln var den som var mest besvärande. Det är inte korsbandet".
Citera
2015-04-24, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Tråkigt med match på en fredagskväll. Dels för man inte har möjlighet se den på plats och dels för att det förstör andra nöjen. Vad anser ni andra om fredagsmatcher?

Var fullsatt på vår sektion, så för vissa förstör det inte Finns en lördag imorgon man kan dra ut på!
Citera
2015-04-25, 00:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Jag hoppas att Pawel i kväll petade Sana för gott.

Förutom att peta in bollen i öppet mål var han väl inte speciellt bra? Iofs var väl inte Sana bättre när han kom in.
Citera
2015-04-25, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, det är ju hur det ser ut som vi åskådare ser, jag har nog aldrig hört prat från spelare om vilka plastmattor som är bättre eller sämre, mer än "Det nya är bättre än det gamla" typ.

Men det som man ser som åskådare är ju att på Tele2 rullar bollen nästan som om det vore, ja, ett badkar och när bollen studsar så studsar den ju upp i luften nästan som om det vore, ja, ett badkar. Precis som det gjorde för 10 år sen i Gävle och Örebro. Dom har ju bytt upp sig sen dess och på Elfsborgs senaste har jag svårt att se några stora skillnader jämfört med konstgräs.

Om nån har nått mer konkret från spelare som har sagt nått så får dom gärna flika in med det.

Som den Elfsborgare och konstgräsmotståndare jag är, noterade jag detta väldigt aktuella uttalande från Nils-Eric Johansson efter matchen mot Elfsborg senast, saxat från Aftonbladet:

" - De får bygga en större arena så att den täcker solen. Eller ha något solskydd. Men det brukar ju regna här. Det är synd att det är så, för arenan är fin annars och konstgräset också. "
Citera
2015-04-25, 06:24
Avslutad
Lite tankar efter FFFadäsen i Falkenberg
  • Eikrem var tyvärr usel i framför allt andra hälften av andra halvlek, Hareide bytte ut honom alldeles för sent
  • Eikrem får gärna försöka vinna tillbaka bollen vid bolltapp istället för att gnälla på domaren
  • Någon som har bättre repris på 3-2? För nicken på mittplan borde väl varit inkast?
  • Hoppas inte Mehmeti är borta alltför länge, det såg inte bra ut i alla fall
  • Vindheim var nog sämre än Özen i dag...
  • När MFF besöker FFF blir det målrikt; i fjol 2-5, i år 3-3

Stackars Allsvenskan? Snarare stackars Malmö om försvaret agerar så här den 11 maj borta mot Elfsborg. Då ska man vara glada om man bara släppt in 3 mål under första 20 som AIK. Nej, det här duger inte. Skärpning.
Citera
2015-04-25, 07:23
Medlem
kbaaacks avatar
Hur ser ni MFF-supportrar på nyförvärven hittills? Någon som stuckit ut på ett positivt sätt eller negativt? Det har ju ändå gått ett par matcher så vore intressant att få några åsikter av de som följt MFF.
Citera
2015-04-25, 08:22
Medlem
MangoChutneys avatar
Var det underskattning? Dålig domarinsats? Vädret?

Eller är MFF årets mest upphausade lag som inte har den kvalitet som experterna målat upp?

Hursomhelst så var resultatet bra för Allsvenskan som kanske ändå blir jämnare är förutspått.
Citera
2015-04-25, 08:38
Medlem
mishimas avatar
Det var ju försvaret som rasade igår. Vi ska inte släppa in tre mål mot Falkenberg. Vi tappade organisationen fullständigt efter att Mehmeti blev skadad. Det ska inte behöva hända. I det läget borde vi taget det lite lugnt och samlat oss. Ett sådant läge försvårades också av att vi roterade lite i laget. Med facit i hand borde vi inte gjort det.
Citera
2015-04-25, 08:53
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbaaack
Hur ser ni MFF-supportrar på nyförvärven hittills? Någon som stuckit ut på ett positivt sätt eller negativt? Det har ju ändå gått ett par matcher så vore intressant att få några åsikter av de som följt MFF.
Jag är inte MFF, men den enda jag tycker är bättre än sin föregångare är Yotun, men vi får se om de som är bättre insatta håller med. Sedan så har Lewicki varit bra, men inte jämförbar med Halsti ännu men det har ju inte spelats så länge.
Har man sett Sana mycket innan så vet man att Sana varit som Sana alltid är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in