Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Du får nog läsa på, det var över 19000, dif trivdes dessutom så bra på Råsunda så de spelade där året efter....
http://hifhistoria.se/Historia/2002.html
Men nu är det här inte supportertråden utan allsvenskan och där är jag personligen nöjd med en plats 10-13.
Märkligt, jag kanske blandade ihop det då. 19 000 är ju en helt OK siffra.
Djurgården har alla publikrekord på Råsunda. Vi har aldrig fått en vettig arena någonsin. Men du kan väl inte historien. Skillnaden är att ni är en modernitet, men en bra sådan, absolut. Det har jag erkänt. Dock skulle man önska lite mindre bullshit från bajare överlag. Ni har aldrig behövt en större arena än Söderstadion förutom i modern tid för ni drog aldrig publik förr om åren. Man minns ju när man gick i plugget osv, ingen enda bajare (och dem var få) gick på matcher, medan gnagare och djurgårdare gjorde det. Men i er fantasivärld har väl Hammarby 55 000 i publikrekord på Råsunda.
Poängen med att svara dig var att lite dra ner på din stolthet över er publik. Annars finns risken att ni blir som Frölunda i hockey, mkt folk men inget märkvärdigt tryck. Vi sjöng ju sönder er fullständigt sist.