2015-04-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du får nog läsa på, det var över 19000, dif trivdes dessutom så bra på Råsunda så de spelade där året efter....

http://hifhistoria.se/Historia/2002.html

Men nu är det här inte supportertråden utan allsvenskan och där är jag personligen nöjd med en plats 10-13.

Märkligt, jag kanske blandade ihop det då. 19 000 är ju en helt OK siffra.

Djurgården har alla publikrekord på Råsunda. Vi har aldrig fått en vettig arena någonsin. Men du kan väl inte historien. Skillnaden är att ni är en modernitet, men en bra sådan, absolut. Det har jag erkänt. Dock skulle man önska lite mindre bullshit från bajare överlag. Ni har aldrig behövt en större arena än Söderstadion förutom i modern tid för ni drog aldrig publik förr om åren. Man minns ju när man gick i plugget osv, ingen enda bajare (och dem var få) gick på matcher, medan gnagare och djurgårdare gjorde det. Men i er fantasivärld har väl Hammarby 55 000 i publikrekord på Råsunda.

Poängen med att svara dig var att lite dra ner på din stolthet över er publik. Annars finns risken att ni blir som Frölunda i hockey, mkt folk men inget märkvärdigt tryck. Vi sjöng ju sönder er fullständigt sist.
Citera
2015-04-24, 06:51
Medlem
Julinhos avatar
Förhoppningsvis kan vi låta bli att mata trollet ovan och istället försöka uppehålla en något högre nivå i den här tråden.

Bajen går in imorgon med, mig veterligen, fullt lag. Sedan september ifjol är det egentligen bara Torsteinbø och Silverholt som haft lite större skador, och Pablo har vilat någon match av säkerhetsskäl (rätta mig gärna om jag har glömt någon).

Kontentan är att Claes Hellgrens träning verkligen har gjort spelarna mer tåliga mot hög belastning och därmed förskonat truppen mot de muskelskador som är vanliga under en tuff period med mycket matcher. De senaste 9 månaderna är det inte många matcher där fler än 1 spelare varit borta för skada, vilket såklart är extremt viktigt om man har en tunn trupp som Bajen.

Jag tror att Kurre vill få igång Haglund och att denne isåfall petar Persson som låg bakom 2 av Malmös mål senast. Silverholt gjorde det bra defensivt senast och lär få fortsätta.

Hopf
--
Solheim
Sætra
Sævarson
Silverholt
--
Israelsson
Haglund (Persson)
--
Söderqvist
Besara
Bakircioglu
--
Hallenius

Förhoppningsvis blir det slutsålt för fjärde matchen i rad, och garanterat blir det nionde raka matchen över 20 000 åskådare.
Citera
2015-04-24, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Skall bli mycket trevligt med en måndagsmatch igen!
Det är nåt speciellt med dessa, man kommer hem en kort sväng, drar in till arenan och det är alltid skönare stämning en vardag på nåt sätt.
Nu verkar det återigen bli bra med folk även om biljettförsäljningen mattats lite då cupbiljetterna släpptes, men en 12-13tusen bör det bli iaf.

Det är otroligt viktigt att fortsätta vinna och hänga med, HIF har förvisso inlett poängmässigt bra de med men har ju några plumpar i framförallt FFF hemma och vi tvålade ju dit dom redigt i cupen så en trea bör inkasseras.
Citera
2015-04-24, 08:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Förhoppningsvis kan vi låta bli att mata trollet ovan och istället försöka uppehålla en något högre nivå i den här tråden.

Bajen går in imorgon med, mig veterligen, fullt lag. Sedan september ifjol är det egentligen bara Torsteinbø och Silverholt som haft lite större skador, och Pablo har vilat någon match av säkerhetsskäl (rätta mig gärna om jag har glömt någon).

Kontentan är att Claes Hellgrens träning verkligen har gjort spelarna mer tåliga mot hög belastning och därmed förskonat truppen mot de muskelskador som är vanliga under en tuff period med mycket matcher. De senaste 9 månaderna är det inte många matcher där fler än 1 spelare varit borta för skada, vilket såklart är extremt viktigt om man har en tunn trupp som Bajen.

Jag tror att Kurre vill få igång Haglund och att denne isåfall petar Persson som låg bakom 2 av Malmös mål senast. Silverholt gjorde det bra defensivt senast och lär få fortsätta.

Hopf
--
Solheim
Sætra
Sævarson
Silverholt
--
Israelsson
Haglund (Persson)
--
Söderqvist
Besara
Bakircioglu
--
Hallenius

Förhoppningsvis blir det slutsålt för fjärde matchen i rad, och garanterat blir det nionde raka matchen över 20 000 åskådare.

Bra skrivet, det enda jag är tveksam till är om Silverholt ska starta, han kändes lite "vek" i senaste matchen och mot ÅFF ska vi väl inte vara riktigt lika defensiva.
Citera
2015-04-24, 08:55
Medlem
gato12s avatar
Är det bara jag som är en aning tveksam till Linus Hallenius som toppforward...? Känns lite som att killen behöver minst fem solklara målchanser för att sätta en boll. Och när man bara lirar med en utpräglad avslutare så måste man nästan vara mer klinisk. Tyvärr så är väl varken Pablo eller Rennie heller några utpräglade måltjuvar direkt...man skulle kunna spela Måns Söderqvist längst fram men han passar väl uteslutande i ett spel som fokuserar på kontringar och gör sig väl mer i sin rätt när han får komma med fart bakifrån.

Men det är väl lite tidigt att döma ut Hallenius redan. Vi får väl se hur många mål han lyckas skotta in innan säsongen är slut.
Citera
2015-04-24, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Hopf
--
Solheim
Sætra
Sævarson
Silverholt
--
Israelsson
Haglund (Persson)
--
Söderqvist
Besara
Bakircioglu
--
Hallenius

Tror som du, vilket är lite orättvist mot Johan Persson som varit i princip felfri i 1.5 års tid. Men Kurre prioriterar värdet i att få igång Haglund, som du säger.
Att ha spelare som Persson, Batan, Torsteinbö på bänken trots en slimmad trupp på endast 22 man, är bra.
Citera
2015-04-24, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är det bara jag som är en aning tveksam till Linus Hallenius som toppforward...? Känns lite som att killen behöver minst fem solklara målchanser för att sätta en boll. Och när man bara lirar med en utpräglad avslutare så måste man nästan vara mer klinisk. Tyvärr så är väl varken Pablo eller Rennie heller några utpräglade måltjuvar direkt...man skulle kunna spela Måns Söderqvist längst fram men han passar väl uteslutande i ett spel som fokuserar på kontringar och gör sig väl mer i sin rätt när han får komma med fart bakifrån.

Men det är väl lite tidigt att döma ut Hallenius redan. Vi får väl se hur många mål han lyckas skotta in innan säsongen är slut.

Linus har varit inblandad i det mesta i målväg under försäsongen och allsvenskan så här långt. Antingen har han gjort mål, assisterat till mål eller skapat straffar åt Kennedy.

Häcken: Linus fixar straff åt Kennedy.
Elfsborg: Linus baljar på retur från Besaras skott.
Malmö: Kennedy gör målet efter assist av Linus.

Att det inte blivit mer mål är pga fantomräddningar från målvakterna (tänker på Aik och Dif mötet bland annat).
Citera
2015-04-24, 09:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Linus har varit inblandad i det mesta i målväg under försäsongen och allsvenskan så här långt. Antingen har han gjort mål, assisterat till mål eller skapat straffar åt Kennedy.

Åkej. Det är väl bara jag som gnagt sönder naglarna i frustration av hans missar.

Ofta känns det dock som att man känner en enorm tacksamhet för att vi har en sån som Kennedy som alltid steppar upp när det gäller som mest och gör viktiga mål.
Senast redigerad av gato12 2015-04-24 kl. 09:12.
Citera
2015-04-24, 09:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Hur många frilägen har han bränt nu egentligen? Han kommer rätt ofta till riktigt bra lägen, men där tar det slut. Dåligt självförtroende kanske. Man får hoppas att han kommer över det i såna fall.
Citera
2015-04-24, 09:47
Bannlyst
Skulle gärna vilja ha en objektiv åsikt om Zeneli i Elfsborg. Jag som Elfsborgsupporter känner att jag möjligen tenderar att överskatta honom, men av hans andra halva på fjolåret och inledning av årets säsong att döma känns han som en av de främsta talanger vi fått fram på några år nu. Oerhört moget spel och hans onödiga dribblingar verkar ha slipats bort.
Citera
2015-04-24, 10:04
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Skulle gärna vilja ha en objektiv åsikt om Zeneli i Elfsborg. Jag som Elfsborgsupporter känner att jag möjligen tenderar att överskatta honom, men av hans andra halva på fjolåret och inledning av årets säsong att döma känns han som en av de främsta talanger vi fått fram på några år nu. Oerhört moget spel och hans onödiga dribblingar verkar ha slipats bort.
Ja, av det jag sett är jag imponerad, men han behöver väl mer speltid, ni har ju andra starka kort.

Bra bollkontroll och en riktigt grym tempoväxling.
Senast redigerad av eternussermo 2015-04-24 kl. 10:10.
Citera
2015-04-24, 11:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
"Vi var flera som var helt överens efter matchen på Tele2-arena (0-1 mot Djurgården) att det vi varit med om där inte handlade så mycket om fotboll. Åtminstone inte den sorten som vi tränar varje dag hemma på Gasten. Där närkamper, duell- och presspel är naturliga inslag. På konstgräset finns ingenting av det. Spelet är helt annorlunda. Inga närkamper, bortsett från några nickdueller. Inget bitande presspel. Inget nämnvärt djupledsspel", skriver Elm i sin krönika.

"Tio-tolv lag i varje serie där man möter varandra tre gånger. En grundserie, likt den i hockeyn, som sedan följs av ett slutspel med de fyra bästa i varje serie. Eller kanske bara en klassisk "SM-final" mellan de båda ettorna. Det finns förmodligen fler, och bättre sätt, att lösa det på. Men det viktigaste är ändå att någon gör någonting. Att någon vågar ställa lite obekväma frågor. För jag är uppriktigt sagt orolig för svensk fotboll. Jag är orolig över det som håller på att ske", skriver Elm på barometern.se.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kalmar/david-elms-utspel-dela-upp-allsvenskan---en-for-konstgraslagen-och-en-for-natu/

Så.. Vad tycks om Elms förslag..?

Tror inte han hade uttalat sig såhär om Kalmar vann mot Djurgården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in