2015-04-21, 15:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nåt mer kring Robin Olsens hjärtproblem?
Att han mår bra.
Citat:
- Det var en obehaglig känsla under matchen. Men nu mår jag bra, säger han i ett pressmeddelande.

Malmömålvakten yr och fick hjärtklappning

Lewicki segerfixare för MFF mot Hammarby
Det var i den första halvleken i Malmös möte med Hammarby som Robin Olsen signalerade till bänken att något var fel. Landslagsmålvakten fick svårigheter att andas samt yrsel. Klubbens läkare Pär Herbertsson och naprapat Wilner Registre undersökte Olsen på planen, och målvakten kunde fortsätta.
Nu har ytterligare undersökningar genomförts och bilden börjar klarna vad det var som hände.

- Den samlade bilden av undersökningarna visar att det troligen beror på en plötslig hjärtklappning som gick tillbaka igen men att obehagskänslan satt kvar under matchen. Alla undersökningar som är gjorda nu på morgonen är helt normala och Robin mår bra. Vi har undersökt Robins hjärta med EKG samt röntgat hans lungor och tagit ett antal blodtester. Alla testerna är normala, säger Pär Herbertsson i ett pressmeddelande.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/malmo-ff/positiva-besked-fran-olsen-jag-mar-bra/

Påminner inte symptomen om panikångest?
Citera
2015-04-21, 15:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att han mår bra.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/malmo-ff/positiva-besked-fran-olsen-jag-mar-bra/

Är det något ni AIK:are brukar få?

Panikångestattacker
Citera
2015-04-21, 15:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Att han mår bra.

Jag har faktiskt redan tänkt tanken. Kan ju ha hänt något i det privata livet som oroar eller stör? Även om undersökningen inte visar något synbart fysiskt ska nog ledningen ha lite koll och uppsikt.
Citera
2015-04-21, 16:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Panikångestattacker
Nej jag kom å tänka på alla Malmöiter som berättat symptomen för mig (i egenskap av hobbypsykolog) inför sina resor till huvudstan. Brukar lugna dom med att säga att vi inte bits och då blir det bättre
Citera
2015-04-21, 18:21
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har faktiskt redan tänkt tanken. Kan ju ha hänt något i det privata livet som oroar eller stör? Även om undersökningen inte visar något synbart fysiskt ska nog ledningen ha lite koll och uppsikt.

Nu glider vi iväg lite här, men eftersom det ändå handlar om en allsvensk spelare. Det kan ligga latent om man har bakomliggande stress, sovit dåligt och dylikt. Speciellt om man har en historik av att ha haft det tidigare så kan man triggas av de märkligaste sakerna. Jag själv har haft det en gång för många år sen och kan ibland få "känningar" som jag lärt mig hantera. Men är man inte van eller vet hur det känns kan det vara väldigt väldigt jobbigt att hantera.

Inget att skratta åt egentligen alls, visst han var skiträdd för AIK, men jag tror även de största har ett pirr i magen inför stora matcher och det är en psykologisk stress.
Citera
2015-04-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Panikångestattacker

Funderade också på det, han hade andnöd också.

Har/haft det själv så det känns ju igen lite.
Citera
2015-04-21, 20:28
Medlem
veyloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Att domaren var dålig säger jag inte emot så ni behöver inte rabbla upp missarna han gjorde, jag såg matchen först på plats och sedan reprisen i natt så jag vet vilka fel ni tänker på. Jag menar att det är märkligt att fokusera så mycket på domaren efter en match där Malmö var klart bättre med eller utan domarens hjälp. Om Rosenberg hade satt den feldömda straffen eller om Israelsson satt friläget eller den andra Hammarbyaren inte bommat öppet mål på returen i den situationen som felaktigt blåstes av för offside så hade jag förstått gnället på domaren men nu var det inga matchavgörande situationer. Gnället framstår mer som greppande av halmstrån.

Det är väl klart att en MFFare inte kommer kritisera domaren nämnvärt och anklaga Hammarby-supportrarna för att greppa hamstrån?

Trots att domaren (faktiskt) gjorde en på snudd godkänd match, hade Hammarby inte psyket att stå emot domsluten och tappade fokus och då också matchen.
Hammarby spelade i många lägen på samma nivå och faktiskt bättre än Malmö, men kändes överlag lite svajjiga i bollkontroll och i deras positioner. Det märks att de har lite att jobba på.
Trots flera gjorda mål, speglar inte resultatet Malmös egna spel alls. Malmö vinner på att de har lite högre lägstanivå och att de många gånger fick med sig domsluten.
Ett mer rättvist resultat hade varit om det stannat vid 2-1.
Citera
2015-04-21, 20:31
Medlem
ZlatanManias avatar
En lättsmält förlust är det för egen del, slarvigt försvarsspel i båda lagen och i andra halvlek var det noll kreativitet från vår sida.

Blickar framåt mot ÖSK på söndag, kan bli svårare än vad man tror...
Citera
2015-04-21, 21:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
En lättsmält förlust är det för egen del, slarvigt försvarsspel i båda lagen och i andra halvlek var det noll kreativitet från vår sida.

Blickar framåt mot ÖSK på söndag, kan bli svårare än vad man tror...

Ja, dom har sett heta ut hittills.
Citera
2015-04-21, 21:47
Medlem
Ingen jätteinsats av Elfsborg idag. Alldeles bedrövligt försvarsspel i första halvlek, men effektiv offensiv, precis som mot Norrköping senast.

Bahouis statistik på Borås Arena måste ju vara lagom sjuk vid det här laget. Får fan hjärtklappning varje gång han har bollen på offensiv planhalva.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med 3 poäng, svettigt de sista 20 när vi knappt lyckades hålla i bollen överhuvudtaget.
Citera
2015-04-21, 21:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, dom har sett heta ut hittills.
Är det nånting som är säkert i allsvenskan är det att ingenting är säkert, visst är AIK favorittippade milt sagt men med Örebros insatser hittills lär dom va hungriga som tigrar när dom inte har nån som helst press på sig.
Citera
2015-04-21, 22:45
Medlem
gato12s avatar
Riktigt snygg nick av Frick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in