Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Att domaren var dålig säger jag inte emot så ni behöver inte rabbla upp missarna han gjorde, jag såg matchen först på plats och sedan reprisen i natt så jag vet vilka fel ni tänker på. Jag menar att det är märkligt att fokusera så mycket på domaren efter en match där Malmö var klart bättre med eller utan domarens hjälp. Om Rosenberg hade satt den feldömda straffen eller om Israelsson satt friläget eller den andra Hammarbyaren inte bommat öppet mål på returen i den situationen som felaktigt blåstes av för offside så hade jag förstått gnället på domaren men nu var det inga matchavgörande situationer. Gnället framstår mer som greppande av halmstrån.
Det är väl klart att en MFFare inte kommer kritisera domaren nämnvärt och anklaga Hammarby-supportrarna för att greppa hamstrån?
Trots att domaren (faktiskt) gjorde en på snudd godkänd match, hade Hammarby inte psyket att stå emot domsluten och tappade fokus och då också matchen.
Hammarby spelade i många lägen på samma nivå och faktiskt bättre än Malmö, men kändes överlag lite svajjiga i bollkontroll och i deras positioner. Det märks att de har lite att jobba på.
Trots flera gjorda mål, speglar inte resultatet Malmös egna spel alls. Malmö vinner på att de har lite högre lägstanivå och att de många gånger fick med sig domsluten.
Ett mer rättvist resultat hade varit om det stannat vid 2-1.