2015-04-21, 12:12
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Vem hade trott att Giffarna skulle ligga i toppen av antal gjorda mål efter 4 omgångar! (Vi leder ju dessutom mest insläppta, den var väl lite mer väntad.) Dessutom två Giffare i topp i poängligan. Kommer bli en spännande match på söndag. Hoppas Eklund och Runar är tillbaka, även om Leo gjorde det bra på topp mot Örebro.

Av det jag har sett har det sett riktigt bra ut. Farten i anfallsspelet är inte så överraskande för mig, men kul att det funkar även i Allsvenskan. Lyckas ni knyta ihop försvaret så kan det bli riktigt bra!
Citera
2015-04-21, 12:31
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja 1 poäng på 4 matcher är ju inte så bra start. Viktigt att Gif vann den här matchen så man inte ligger i bottenstriden ända från början, 7 poäng på 4 matcher, förlust mot Malmö och den ska vi inte vinna, Åtvidaberg borta vinst viktigt, häcken hemma oavgjort godkänt och Örebro borta vinst viktigt, väldigt bra start för Gif och med lite flyt håller vi nog oss kvar i år!
Ja nu ser det bra ut. Gäller att fortsätta bygga vidare på detta och förbättra försvarsspelet. Nu hoppas jag vi kan hålla kvar våra backar när vi är i allsvenskan. 2012 försvann Myrestam och vi dalade, 2008 var det Lustig, håll hårt i framförallt Fjoluson.

Förövrigt bästa starten för Giffatna i allsvenskan sen 1988!
Citera
2015-04-21, 12:35
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Visst gör Giffarna en helt okej match, men vi skänker bokstavligt talat bort samtliga 3 mål. Har svårt att se något allsvenskt eller superettan-lag misslyckas med att besegra oss med det "spelet" vi hade igår. 30 avslut, 20 på mål och 13 hörnor. Ändå lyckas vi bara göra mål på en straff vi får till skänks av Gersson. Bedrövligt.
Citera
2015-04-21, 13:11
Medlem
Jag är lite förvånad över hur mycket gnäll det varit på domaren efter gårdagens match, det var absolut ingen bra insats men långt ifrån matchavgörande heller. Ser man till spelet och chanserna så var det betydligt närmre 5-1 än 2-2. Med det sagt så imponerade Hammarby utifrån förväntningarna jag hade. Ett gediget lag som vågade bjuda upp till dans istället för att parkera laget strax utanför straffområdet, att man sedan blir straffade av ett bättre lag är inget att skämmas över.
Vår egen insats tycker jag är helt ok, ett par av de nya spelarna har fortfarande inte kommit till rätta vilket syns främst i det offensiva kombinationsspelet. Sana var totalt osynlig, Rosenberg blir för isolerad när han är ensam på topp, Eikrem blixtrar till ibland men Hammarby var duktiga på att plocka bort honom och i avslutsfasen är han för omständig, Berget löper och krigar bra men är inte riktigt vän med bollen. Ganska skönt att norrbaggarna som man förväntar sig mer av redan gjort tre poäng vardera. Lewicki är det stora utropstecknet såhär långt, en Halsti 2.0. Med tanke på tifot innan match var det väldigt fint att det var tre Malmöpågar som stod för målen.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja nu ser det bra ut. Gäller att fortsätta bygga vidare på detta och förbättra försvarsspelet. Nu hoppas jag vi kan hålla kvar våra backar när vi är i allsvenskan. 2012 försvann Myrestam och vi dalade, 2008 var det Lustig, håll hårt i framförallt Fjoluson.

Förövrigt bästa starten för Giffatna i allsvenskan sen 1988!
Den uppryckningen såg man inte komma efter överkörningen i första omgången, starkt får jag säga.
Citera
2015-04-21, 13:17
Medlem
Strinders avatar
Det är väl ganska rimligt att klaga på domarna när han blåser bort ett friläge på Pablo som offiside, dömer straff när situationen är utanför straffområdet, blåser offside på hörnan när de två spelarna som är inblandade är långt ifrån offside, dessutom missar två solklara stämplingar på kanten, sen kan man väl argumentera om Hammarbys straffsituation (vilket jag inte tycker är straff)? Med det sagt så vinner Malmö ändå rättvist, vilket Nanne säger på presskonferensen samt Kennedy i intervjuerna. Men att lacka på domarna när de gör några katastrofala bedömningar måste man väl ändå få göra?

Speciellt nu när nya offsideregeln är omgjord så spelarna ska anta att domarna alltid bedömer rätt.
Citera
2015-04-21, 13:21
Medlem
Alltså, sett till chanserna så kunde Malmö vunnit med 5-1 ja. Men nu sattes inte dom chanserna, och med en bättre domarinsats hade bajen haft chans att rånat malmö på poäng, hur orättvist spelmässigt det än är. Så är fotbollen. Nu fick man aldrig den chansen, och det är såklart inte bra.

Sen är det ju inga tvivel om att Malmö var ett mycket bättre lag som förtjänade segern.
Citera
2015-04-21, 13:26
Medlem
silverbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crunchyshit
Det är väl diskutabelt? Sundsvall har haft en lättare inledning jämförelsevis med Hammarbys inledning.

Sundsvall
Omgång 1: Gif 1- 4 Malmö
Omgång 2: Åtvidaberg 2- 3 Gif
Omgång 3: Gif 1- 1 BK Häcken
Omgång 4: Örebro 1- 3 Gif

Hammarby
Omgång 1: Bajen 2- 0 Häcken
Omgång 2: Elfsborg 1- 1 Bajen
Omgång 3: Bajen 2-1 Dif
Omgång 4: MFF 3- 1 Bajen

Om man tänker såhär så kanske det jämnar ut sig lite, Sundsvall har värvat en spelare inför säsongen och hade 5 ordinare skadade senast. Tycker därför Sundsvalls prestation har varit klart lika godkänd som Hyperbys.
Citera
2015-04-21, 13:46
Medlem
Att domaren var dålig säger jag inte emot så ni behöver inte rabbla upp missarna han gjorde, jag såg matchen först på plats och sedan reprisen i natt så jag vet vilka fel ni tänker på. Jag menar att det är märkligt att fokusera så mycket på domaren efter en match där Malmö var klart bättre med eller utan domarens hjälp. Om Rosenberg hade satt den feldömda straffen eller om Israelsson satt friläget eller den andra Hammarbyaren inte bommat öppet mål på returen i den situationen som felaktigt blåstes av för offside så hade jag förstått gnället på domaren men nu var det inga matchavgörande situationer. Gnället framstår mer som greppande av halmstrån.
Citera
2015-04-21, 13:55
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Att domaren var dålig säger jag inte emot så ni behöver inte rabbla upp missarna han gjorde, jag såg matchen först på plats och sedan reprisen i natt så jag vet vilka fel ni tänker på. Jag menar att det är märkligt att fokusera så mycket på domaren efter en match där Malmö var klart bättre med eller utan domarens hjälp. Om Rosenberg hade satt den feldömda straffen eller om Israelsson satt friläget eller den andra Hammarbyaren inte bommat öppet mål på returen i den situationen som felaktigt blåstes av för offside så hade jag förstått gnället på domaren men nu var det inga matchavgörande situationer. Gnället framstår mer som greppande av halmstrån.

Vettetusan, inte läst tio sidor tillbaka, men jag har knappast upplevt mycket gnäll på domaren förutom lite efter matchen igår. Känns som de flesta släppte det ganska fort, just i och med att Malmö ändå vann rättvist.
Citera
2015-04-21, 15:07
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Nåt mer kring Robin Olsens hjärtproblem?
Citera
2015-04-21, 15:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Från MFFs hemsida:

Citat:
Per Herbertsson (läkare)
”Den samlade bilden av undersökningarna visar att det troligen beror på en plötslig hjärtklappning som gick tillbaka igen men att obehagskänslan satt kvar under matchen. Alla undersökningar som är gjorda nu på morgonen är helt normala och Robin mår bra. Vi har undersökt Robins hjärta med EKG samt röntgat hans lungor och tagit ett antal blodtester. Alla testerna är normala”

Robin Olsen
”Jag mår bra och det känns skönt att det var ett postitvit besked. Jag kände mig yr och det var en obehaglig känsla under matchen igår i och med att det har med hjärtat att göra men nu mår jag bra”
Citera
2015-04-21, 15:13
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Undersökningen visade inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in