Jag är lite förvånad över hur mycket gnäll det varit på domaren efter gårdagens match, det var absolut ingen bra insats men långt ifrån matchavgörande heller. Ser man till spelet och chanserna så var det betydligt närmre 5-1 än 2-2. Med det sagt så imponerade Hammarby utifrån förväntningarna jag hade. Ett gediget lag som vågade bjuda upp till dans istället för att parkera laget strax utanför straffområdet, att man sedan blir straffade av ett bättre lag är inget att skämmas över.
Vår egen insats tycker jag är helt ok, ett par av de nya spelarna har fortfarande inte kommit till rätta vilket syns främst i det offensiva kombinationsspelet. Sana var totalt osynlig, Rosenberg blir för isolerad när han är ensam på topp, Eikrem blixtrar till ibland men Hammarby var duktiga på att plocka bort honom och i avslutsfasen är han för omständig, Berget löper och krigar bra men är inte riktigt vän med bollen. Ganska skönt att norrbaggarna som man förväntar sig mer av redan gjort tre poäng vardera. Lewicki är det stora utropstecknet såhär långt, en Halsti 2.0. Med tanke på tifot innan match var det väldigt fint att det var tre Malmöpågar som stod för målen.
Citat:
Ursprungligen postat av
xtroe
Ja nu ser det bra ut. Gäller att fortsätta bygga vidare på detta och förbättra försvarsspelet. Nu hoppas jag vi kan hålla kvar våra backar när vi är i allsvenskan. 2012 försvann Myrestam och vi dalade, 2008 var det Lustig, håll hårt i framförallt Fjoluson.
Förövrigt bästa starten för Giffatna i allsvenskan sen 1988!

Den uppryckningen såg man inte komma efter överkörningen i första omgången, starkt får jag säga.