2015-04-18, 07:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
MSD var bra på försäsongen tycker jag faktiskt. Spelar hellre med bra spelare på ovan position än någon som knappt tränat A-lagsfotboll. (Ang. att flytta upp Ankersen eller Rieks).

Jag förstår vad du menar men jag håller inte med
Jag vill alltid ändra så lite som möjligt för att undvika allt för mycket nytt i laget. Nu blir det ju som sagt troligt i stort sett "samma gamla elva" med Alvbåge-Emil-Bjärsa-Rogne-Haitam-Ankersen-Seb-Gurra-Rieks-Vibe-Mikkelsen.Där är enda nye Mikkelsen iom att Engvall inte kan spela och jag hellre ser en pigg Mikkelsen än en nyss i träning insatt Boman (Om nu denna kan spela.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Angående Seb http://www.expressen.se/gt/sport/eriksson-kan-missa-derbyt-mot-hacken/

Som vi sa när expressen köpte GT för massa år sen "Två skittidningar blir en ännu större skittidning"... Inte mycket stämmer i rubriksättning...
Citera
2015-04-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Stor fråga. Beror lite på vem du frågar och hur man ser på klubben i stort. Jag tillhör dem som är mycket missnöjda över hur Djurgården sköts och bedrivs sedan flera år. På så många sätt så det orkar jag inte dra här. Men ett problem är tillsättandet av PO. Jag har respekt för Pelles fotbollskunskaper och vilja och resultat med Gefle. Men Djurgården behöver en stark röst, en som talar tydligt, en som eldar på spelarna, som ger dem lite full i fan. Är trött på den konstanta snällheten från nuvarande Djurgården, det får mig att vilja spy. Mer och mer politiskt skit trycks in i klubben samtidigt som ekonomin blöder. Och vad fan hände med alla stålar under Magnus Pehrson och Tom Jacobsson?

Djurgården är i nuläget en klubb med otroligt svag ledning. Därför har man en tränare utan pondus. För man kan inte hantera starka personer. Vår sportchef (som får lovord från höger och vänster, bedrövligt) är typexemplet på en sportchef som aldrig kan hantera profiler i spelartruppen, aldrig spelare med stark attityd. Så det har blivit en grå massa av veka pojkar i laget under sportchefens ledning. Och det roliga är att han är så nervös över sin egen oduglighet så han liksom bara "måste" ändra om hela jävla truppen inför varje säsong.

Fyra millar plus med alla försäljningar.... Wow vilket resultat...

Idag såg det inte ut som många åskådare på Tele2. Men det hjälper inte heller för klubbledningen fattar inte vad bara en sådan sak säger.
Är inte Pelle Olsson just tränaren Djurgården behöver nu när ekonomin är skit och det inte finns utrymme att satsa mot toppen? Måste ju vara därför man anställde honom då han trollat med knäna och hållit Gefle kvar med knappa resurser. Sen när ekonomin är bättre tackar man honom för väl utfört arbete som höll klubben kvar i Allsvenskan medan man styrde upp ekonomin medan man plockar in någon som kan ta klubben till toppen igen.
Citera
2015-04-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Är inte Pelle Olsson just tränaren Djurgården behöver nu när ekonomin är skit och det inte finns utrymme att satsa mot toppen? Måste ju vara därför man anställde honom då han trollat med knäna och hållit Gefle kvar med knappa resurser. Sen när ekonomin är bättre tackar man honom för väl utfört arbete som höll klubben kvar i Allsvenskan medan man styrde upp ekonomin medan man plockar in någon som kan ta klubben till toppen igen.

Klubben ansåg att Pelle med små medel gjort ett gott jobb i Gefle. Men problemet med hans mumlande otydlighet har blivit så uppenbar nu, ingen orkar lyssna på honom. Vilket är en katastrof och en förklaring till spelarnas feghet i match efter match. Och felet är tillsättningen av Pelle, av folk som inte begriper vad klubben egentligen behöver.

Ekonomin är bedrövlig därför att klubben vansköts. Att en majoritet av klubbmedlemmarna tyvärr är godtrogna år efter år ändrar inte på den saken.

Tänk om du själv hade en egen firma och på fem år fick minus hundra miljoner, tror du din omgivning skulle tycka "stackars dig, vi förstår, du måste sälja hus och hem för ekonomin är så dålig". Självklart skulle alla fatta att du är värdelös på att sköta ekonomin.
Men inte i fotbollsklubben Djurgården. Klubbledningen via olika konstellationer skyddar både tidigare ansvariga och håller varandra om ryggen plus att medlemmarna till stora delar är för fega att ställa krav och folk till svars.

Jag gissar att t ex T Jacobsson fifflat bort en massa stålar men att nuvarande ledning inte vill att det ska komma ut. Kollar man alliansföreningen och annat så inser man att det till stora delar är samma folk idag som för tio år sedan som sitter och styr klubben.
Citera
2015-04-18, 14:49
Medlem
Satt och tänkte på det igår när jag såg på Djurgården - Kalmar. Om det nu, äntligen, börjar trilla in en del spelare av högre kvalité till Allsvenskan, så är nästa steg att uppdatera tränarna också.

Tränarkampen igår mellan Pelle Olsson och Peter Swärdh hade i all ärlighetens namn kunnat vara vilken valfri Allsvensk tränarkamp som helst på typ 80-90-talet.

Den som tydligast går ifrån detta i Allsvenskan är väl seriens klart bästa tränare, Nanne Bergstrand (och det är långt ifrån bara dömt på hans nuvarande sejour i Hammarby, om någon skulle få för sig det), som hela tiden tycks snegla mot de mest framgångsrika taktikrecepten på den allra högsta nivån, även Hareide, Gerhardsson och några väldigt få andra som tydligt kan nämnas.

Annars kryllar det av tränare i Allsvenskan som fortfarande tycks helt förlita sig på 4-4-2 utan snabbt passningsspel, rörlighet och ungdomssatsning. Lägg till namn som Lennartsson, Stahre, Janne Andersson, Franzén, Sandberg m.fl. på den listan.

På tränarnivå befinner sig tyvärr Allsvenskans längre bak i tiden än på spelarnivå i dagsläget. Vi behöver börja gå efter Nanne Bergstrand många visdomsord överlag i svensk fotboll (och då är jag långt ifrån bajare). Jag ser mer än gärna att han blir nästa förbundskapten och försöker inflika det tänket i Allsvenskan överlag. Det gagnar oss ingenstans att fortfarande ha grundidén i det "klassiska svenska" så som fotbollen ser ut idag.

Tränarkamper som Swärdh vs Olsson som den vi såg igår, med den så gjutna matchbilden som blev, är tyvärr oerhört destruktivt för utvecklingen av hela serien som helhet, oavsett spelarmaterial.
Senast redigerad av Faleralera 2015-04-18 kl. 14:55.
Citera
2015-04-18, 17:54
Medlem
Ska nog mycket till om Halmstad ska klara sig kvar i år.
Citera
2015-04-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ska nog mycket till om Halmstad ska klara sig kvar i år.
Gefle såg däremot allsvenska ut. Vad har hänt, äntligen ny tränare? 😏
Citera
2015-04-18, 21:26
Medlem
eternussermos avatar
Strömbergsson som dömer på måndag, vi lär knappast kunna kliva över Malmös spelare på samma sätt som vi klev över bortalaget i förra matchen.
Citera
2015-04-18, 22:24
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Strömbergsson som dömer på måndag, vi lär knappast kunna kliva över Malmös spelare på samma sätt som vi klev över bortalaget i förra matchen.

Asså din avatar. Skrattar varje gång! Så underbar
Citera
2015-04-18, 22:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Asså din avatar. Skrattar varje gång! Så underbar
Nanne blir kinkig utan sina bullar, hoppas skåningarna vet om att de ska bjuda på bulla på måndag!
Citera
2015-04-18, 22:37
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Gefle såg däremot allsvenska ut. Vad har hänt, äntligen ny tränare? 😏

Om man betänker att de spenderat säsonger av och till med att kämpa sig kvar i allsvenskan så går det ju super. De är 1/4 från den poängskörd som krävs för att klara kontraktet efter 4 matcher. Kul att se såna gäng lira utan kniven mot strupen.
Citera
2015-04-18, 23:33
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Martin eller Markus? Har fortfarande obehagliga minnen från 2009 då Markus Strömbergsson dömde bort oss i två matcher.
Citera
2015-04-18, 23:38
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Martin eller Markus? Har fortfarande obehagliga minnen från 2009 då Markus Strömbergsson dömde bort oss i två matcher.
Det är Martin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in