2015-04-20, 13:48
Medlem
mishimas avatar
Jag tror Friends och Tele2 också handlar om att det förmodligen är jäkligt schysst bekväma omklädningsrum. Inga trånga träbänkar, många duschar och bra faciliteter. Inte helt ointressant för fotbollsspelare.
Citera
2015-04-20, 14:02
Medlem
Bajenjeppes avatar
Känns faktiskt riktigt lugnt inför ikväll. Vissa snackar om att "ta ner Bajen på jorden" men jag förstår inte hur man ska kunna göra det när ingen förväntar sig annat än tre poäng till Malmö. I så fall är det ju Åtvidaberg som ska göra det på lördag.

Folk snackade om att vi kunde stå på 0 pinnar efter 4 omgångar, men nu står vi på 7 efter 3 omgångar. Pressen är onekligen borta inför ikväll.

Blir intressant att se hur vi formerar laget. Haglund värvades som mittback och har tränat där i stort sett hela tiden, men nu när försvaret har fungerat i inledningen av Allsvenskan så verkar det som att man är sugna på att ha Haglund högre upp i banan, vilket jag personligen gillar. Att han spelade defensiv mittfältare i senaste U21-matchen motiverades med att han skulle få en genomkörare, vilket man får lättare som mittfältare än på mittbacken där det kan vara lugnare.

När det gäller kvällens match verkar det som att dessa går ut jämfört med derbyt:

Batan
Torsteinbö
Besara

Och dessa kommer in:

Haglund
Söderqvist
Silverholt

Var Söderqvist och Silverholt går in känns ju självklart, frågan är var Haglund placeras. Som jag ser det finns tre alternativ. Antingen går man återigen ner på tre mittbackar, eller så ska Haglund ligga mellan backlinjen och mittfältet. Alternativt att han går in på offensivt mittfält. Jag hoppas på det sistnämnda.
Citera
2015-04-20, 14:17
Medlem
Intressant match ikväll. Lutar åt MFF-vinst så klart men det här är Allsvenskan och det enda man kan slå fast redan nu är, som vanligt, att inget står skrivet i sten.

Passar på att njuta framför tvn som neutral(nåja) ikväll, innan ångesten inför morgondagens batalj kommer smygandes. AIK hemma brukar vi inte ha jätteproblem med dock.

Intressant och något märklig situation, kan tänkas, för Bangura att springa in på Borås Arena igen. Spelat för båda klubbarna, blivit utbuad och hatad av AIK-fansen på arenan där han nu är tillbaka i AIK-tröjan, mot laget han gjort det ganska tydligt att han aldrig egentligen ville spela för från första början. Haha.
Citera
2015-04-20, 14:54
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Smuts-Bajen är på besök i Malmö idag.. Ska man förvänta sig upplopp igen som de två senaste gångerna Bajen-packet har varit på besök? Alla ultras brukar ju vara något IQ-befriade, men måste ändå påstå att Bajens ultras hör tilll dem mest efterblivna och våldsamma.

4 - 0 till Malmö! Hoppas ni får en seg och deppig bussresa hem till Södermalm. Peace!
Citera
2015-04-20, 14:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
Intressant match ikväll. Lutar åt MFF-vinst så klart men det här är Allsvenskan och det enda man kan slå fast redan nu är, som vanligt, att inget står skrivet i sten.

Passar på att njuta framför tvn som neutral(nåja) ikväll, innan ångesten inför morgondagens batalj kommer smygandes. AIK hemma brukar vi inte ha jätteproblem med dock.

Intressant och något märklig situation, kan tänkas, för Bangura att springa in på Borås Arena igen. Spelat för båda klubbarna, blivit utbuad och hatad av AIK-fansen på arenan där han nu är tillbaka i AIK-tröjan, mot laget han gjort det ganska tydligt att han aldrig egentligen ville spela för från första början. Haha.
Tror inte för fem öre att vi vinner, senast AIK vann i Borås var väl typ 2002 och Krister Nordin var en av målskyttarna.

Men med det sagt så sa jag inför säsongen att 6 poäng skulle va godkänt efter 4 omgångar och nu har vi 7 så oavsett vad kommer man inte känna den här grova besvikelsen även om vi nu åker på stortorsk.

Som aptitretare är det MFF-Hammarby ikväll och nu tror jag MFF vinner men vilken jävla inledning för deras del om det nu går annorlunda.
Citera
2015-04-20, 15:39
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Smuts-Bajen är på besök i Malmö idag.. Ska man förvänta sig upplopp igen som de två senaste gångerna Bajen-packet har varit på besök? Alla ultras brukar ju vara något IQ-befriade, men måste ändå påstå att Bajens ultras hör tilll dem mest efterblivna och våldsamma.

4 - 0 till Malmö! Hoppas ni får en seg och deppig bussresa hem till Södermalm. Peace!

I och med att båda Stockholmsderbyna som vi spelat i år har varit de lugnaste i mannaminne så lär inget bråk från vår sida vara aktuell. Men vem vet, MFF kanske får för sig att göra någon politisk manifestation i samband med matchen och vända sin egna publik emot sig med ett par bengalbränningar.

Ang själva matchen så blir det nog svårt för oss att åka ner och ta poäng, MFF är väldigt starka, och spelar en sexig fotboll när de är som bäst. Det som egentligen talar för att vi tar poäng är att det fortfarande är tidigt i säsongen. Hoppas på att vi krigar till oss en eller fler pinnar. Den som lever får se
Citera
2015-04-20, 15:41
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror inte för fem öre att vi vinner, senast AIK vann i Borås var väl typ 2002 och Krister Nordin var en av målskyttarna.

Men med det sagt så sa jag inför säsongen att 6 poäng skulle va godkänt efter 4 omgångar och nu har vi 7 så oavsett vad kommer man inte känna den här grova besvikelsen även om vi nu åker på stortorsk.

Som aptitretare är det MFF-Hammarby ikväll och nu tror jag MFF vinner men vilken jävla inledning för deras del om det nu går annorlunda.

Vilka siffror tippar du för MFF - Hammarby?
Citera
2015-04-20, 15:54
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Intressant svar i spelarenkäten i Aftonbladet

Det så bespottade konstgräset verkar oerhört populärt att spela på, när spelarna själva får välja.

Du tror inte att saker som atmosfär och annat bidrar? Det var ju samma sak i S1 för er, alla bondeklubbar älskade att spela bortamatch i Stockholm. Sedan anser jag inte att det är så intressant vad spelarna tycker, de tar inget ansvar för Allsvenskan som produkt. Deras jobb är att vinna fotbollsmatcher.

Edit: inser att jag kanske upprepade vad andra skrivit, men förstår inte varför media envisas med att intervjua spelare för sådana här frågor hela tiden. Det är totalt ointressant vad en högerback i Kalmar FF tycker.
Citera
2015-04-20, 16:14
Medlem
Elfsborg - AIK känns ju väldigt jobbigt för AIK men vi har tagit 4 poäng båda de två senaste åren mot Elfsborg och inte förlorat något av de 5 senaste mötena. Bahoui ser ut att vara tillbaka vilket alltid är bra men speciellt mot Elfsborg som han gjort mål mot 3 av de 4 senaste matcherna.

Men det var ju jävligt länge sedan vi vann borta mot Elfsborg
Senast redigerad av The_dude2 2015-04-20 kl. 16:22.
Citera
2015-04-20, 16:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Vilka siffror tippar du för MFF - Hammarby?
3-1 MFF.
Citera
2015-04-20, 16:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
3-1 MFF.

Mitt tips är 3-2, som i cupmatchen förra året.
Citera
2015-04-20, 16:24
Medlem
trattfans avatar
Äsch, de blir X i matchen. Solklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in