2015-10-20, 10:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Bosse, då?

Tror Bosse har lite mer integritet än så. Men man ska fan aldrig säga aldrig.
Citera
2015-10-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Bosse, då?

Bosse kommer ha efterfest i sin fyllecell för natten, alla är välkomna.
Citera
2015-10-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Dömt är dömt men tyvärr är det ett groteskt misstag av domaren som blundar för den uppenbara handsen men blåser för en inte lika klar straff. Men, men, Blåvitt ska ändå vara nöjda med 1p för så jävla lojt och oinspirerat som man spelade i första halvlek får man bara inte spela när man har chans att koppla grepp om seriesegern.

Nu tror jag iofs att Blåvitt fixar det ändå. Vi slår självklart såväl AIK som KFF med den form dessa lag visat upp på slutet. AIK vinner knappast heller MOT ÖSK. Peking bör slå HBK men det är i te omöjligt att ett HBK som inte har något att spela för kan skrälla, särskilt om det är lite guldfrossa som börjar spöka för Peking. Att man ska slå Malmö i sista ser jag som osannolikt. Malmö förlorar inte mor topplag, bara mot bottenlagen...

förutom när de mötte (enligt dig) formsvaga AIK för ett par veckor sedan alltså? eller första mötet mot peking för den delen.

för övrigt, vinner peking (och vi då antar att elfsborg går förbi malmö, då de bör slå falkenberg hemma i sista) så kommer de vinna guld utan att ha vunnit en enda match mot övriga top-4 lag. det måste väl vara någon form av rekord? med tanke på den relativt höga poängskörd som lär krävas så tyder det såklart samtidigt även på ett extremt bra facit emot lag 5-16, men ack så värdelöst facit emot övriga topplag (om man, som sagt, vinklar det lite och endast ser top-4 som topplag istället för top-5 vilket kanske skulle stämma överens bättre med verkligheten)
Citera
2015-10-20, 11:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Kanske bara är jag som upplevera att en stor del av både Göteborgs och AIK`s supportrar viftar bort tanken på en eventuell förlust nästa vecka? Att det nånstans underförstått räknas med åtminstone kryss?

Får tacka Johnson och Walker för sina mål igår, skulle nu Norrköping förlora mot Malmö "räcker" det med kryss mot Göteborg och vinst mot Örebro (eller tvärtom) för att Lennart ska hem.. Dessa herrar bör åtminstone få ett hederomnämnande vid seger.. Ali-Khan bör få en betald resa till Stockholm och VIP-status på guldfesten..

Om man nu ska fantisera..
Citera
2015-10-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Om inte vi (Peking) vinner så hoppas jag på er. Ali Khans mål i egen bur var bara för mycket för min del, det tog lite udden av guldracet. Vore för jävligt om en kriminell arab i HBK avgjorde Allsvenskan med tidernas självmål.

Ja Ali Khan har verkligen chansen att skriva in sig i boken nu.

Men jag tror AIK tar detta med att ta 4 poäng på dom 2 sista och båda IFK bara tar 3.
Citera
2015-10-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kanske bara är jag som upplevera att en stor del av både Göteborgs och AIK`s supportrar viftar bort tanken på en eventuell förlust nästa vecka? Att det nånstans underförstått räknas med åtminstone kryss?

Får tacka Johnson och Walker för sina mål igår, skulle nu Norrköping förlora mot Malmö "räcker" det med kryss mot Göteborg och vinst mot Örebro (eller tvärtom) för att Lennart ska hem.. Dessa herrar bör åtminstone få ett hederomnämnande vid seger.. Ali-Khan bör få en betald resa till Stockholm och VIP-status på guldfesten..

Om man nu ska fantisera..

Är inte Khans resa bokad och klar?
Men han fick säkert in gott med cash så han kan betala både resa och boende själv
Citera
2015-10-20, 12:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Är inte Khans resa bokad och klar?
Men han fick säkert in gott med cash så han kan betala både resa och boende själv
Att låta en sån guldhjälte få betala ur "egen" ficka vore bara brist på respekt.
Citera
2015-10-20, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att låta en sån guldhjälte få betala ur "egen" ficka vore bara brist på respekt.

Men ni kan iaf lägga champangen på kylning nu. För det finns inte en chans att ni förlorar guldet nu.
Tror ni tar en 3:a mot IFK och 1:a mot ÖSK

Göteborg tar en 0:a mot AIK och en 3:a mot Kalmar. Skulle man mot alla odds ta poäng mot AIK så förlorar man mot KFF ändå.

Norrköping tar en 3:a mot Halmstad,kanske med lite hjälp Men tar 0 mot MFF

Så det slutar så här enligt mig

AIK 64 poäng
Norrköping 63
Göteborg 62

Men å andra så är jag världens sämsta tippare,och redan haft min tur i att tippa AIK vinst mot HBK på stopptid.

För ingen tror väl att jag visste att Khan skulle göra självmål
Citera
2015-10-20, 13:16
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Eh? Detta stämmer om vi tappar poäng mot Halmstad. Nu har vi trots allt serieledning, allt i egna händer samt mest största sannolikhet en avgörande guldmatch i omgång 30.

Sen lyder uttrycket: Upp som en sol, ner som en pannkaka.
Fast det har ni inte. Ni är med två omgångar kvar beroende av AIKs resultat. Annars har även AIK allt i egna händer. Allt i egna händer hade ni inför den här omgången.
Citera
2015-10-20, 13:19
Medlem
trattfans avatar
Om inte Djurgården lägger sig mot oss, så kommer inte Malmö lägga sig mot Norrköping.
Vi slår AIK och sedan slår MFF Norrköping (samtidigt som vi spöar Kalmar) och guldet är hemma.
Citera
2015-10-20, 13:33
Medlem
mishimas avatar
Det ska bli skönt att man åker Lviv till redan på söndagsmorgonen direkt efter sista omgången. När man väl kommer hem så är firandet över och tidningarna har börjat skriva om något annat.
Citera
2015-10-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Om inte Djurgården lägger sig mot oss, så kommer inte Malmö lägga sig mot Norrköping.
Vi slår AIK och sedan slår MFF Norrköping (samtidigt som vi spöar Kalmar) och guldet är hemma.

Dröm vidare du
Inte en chans att IFK tar 3 poäng mot AIK med det spel man visar upp i det sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in