2015-04-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Intervjun är väl inget haveri, tycker du överdriver en smula. Sen vet jag inte vad IFK ska göra, säga "nej, du är för korkad Seb, du får inte bli intervjuad."

.....
Låt oss lämna Seb. Varför gå på någon som ligger.

I övrigt. Ja, jag tycker att lagen borde uppmuntra de som kan göra bra intervjuer att göra dem - dessutom att aktivt söka media (vi vill ju ofta veta mer). De som är svagare mediemässigt bör få råd och träning. De som inte vill, saknar intresse ska avrådas (här har även journalisterna ett ansvar att inte tvinga fram uttalanden). Typ, "Mr Lundh du kan inte få en tid med Seb, däremot kan Vibe på onsdag. Han kan berätta om Kinapengarna, varför han stannade och skillnaden i synsätt på offensiv fotboll i Sverige jämfört Danmark.."
Citera
2015-04-02, 23:59
Medlem
Jag var tvungen att lyssna lite på podcasten med Seb efter diskussionen här i tråden och jösses vad långsamt det går. Som att han läser från en lapp men medvetet dröjer ett par sekunder mellan orden för att någon ska hinna anteckna eller något. Märkligt!
Citera
2015-04-03, 00:12
Medlem
intensifieras avatar
Jag tittade precis på 08 Fotboll där Björn tog upp hur viktigt det är att Jawo levererar för Djurgården den här säsongen. Men är det inte så att så att säsongen 13/14 är den enda säsongen han slängt in speciellt mycket mål? Tittar man på tidigare säsonger har det varit ganska snålt med både mål och assister, varför skall man egentligen förvänta sig så mycket ifrån honom?
Citera
2015-04-03, 00:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
Jag tittade precis på 08 Fotboll där Björn tog upp hur viktigt det är att Jawo levererar för Djurgården den här säsongen. Men är det inte så att så att säsongen 13/14 är den enda säsongen han slängt in speciellt mycket mål? Tittar man på tidigare säsonger har det varit ganska snålt med både mål och assister, varför skall man egentligen förvänta sig så mycket ifrån honom?

För han sitter på ett fett kontrakt samt gjordes väl till nån slags Djurgårds-profil efter sin fina säsong.

Så han är ju dyr oavsett om han presterar, sitter väl på 3-4 årskontrakt fortfarande och tjänar garanterat mest i DIF antar jag.

Att han sedan inte kommer göra mycket mer än 8-10 mål är ju en annan femma.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-03 kl. 00:19.
Citera
2015-04-03, 00:19
Medlem
intensifieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För han sitter på ett fett kontrakt samt väl gjordes till nån slags Djurgårds-profil efter sin fina säsong.

Så han är ju dyr oavsett om han presterar, sitter väl 3-4 årskontrakt fortfarande och tjänar garanterat mest i DIF antar jag.

Jo, man förstår väl att supportrarna vill att han skall leverera poäng, men det känns väldigt osannolikt. Han har aldrig varit en speciellt stor målskytt och en säsong med tolv allsvenska mål vid 28 års ålder ändrar förmodligen inte på det.
Senast redigerad av intensifiera 2015-04-03 kl. 00:25.
Citera
2015-04-03, 00:24
Bannlyst
Är detta säsongen då vi får se bra första-touchar från spelarna?

Säsongen då flera passningar i rad når rätt adress?

Och de måste bli bättre på att värdera vad de ska göra med bollen. För många j-a felbeslut hela tiden.....ok, den är ju mkt bättre än damditon, men...hehe....damditon stinker ju så in i..

Men: våren är här o kulan e strax i luften, så its all good anyway
Citera
2015-04-03, 02:56
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Anders Svensson lägger av efter säsongen.
http://www.expressen.se/gt/sport/ar-andra-bitar-som-ligger-bakom-beslutet/
(kollade, publicerat 2:a april)

Jag fällde en tår när jag läste den här intervjun.

Tack för allt, Anders Svensson. Trots all skit du utstod så var du en av våra viktigaste spelare under lång tid.
Citera
2015-04-03, 02:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag fällde en tår när jag läste den här intervjun.

Tack för allt, Anders Svensson. Trots all skit du utstod så var du en av våra viktigaste spelare under lång tid.

Ska bli intressant att se hur AB/Expressen hyllar Anders Svensson efter all jävla mobbing de utsatt Anders för, bland annat när Kim Källström slog igenom och skulle in i landslaget när dessa tidningar körde kampanjer om att de ville ha in Kim istället för Anders.

Hoppas de vågar stå för det istället för att kappvända och säga att de alltid stått bakom honom samt hyllat honom.
Citera
2015-04-03, 03:12
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera

Man kan väl egentligen inte förvänta sig speciellt mycket i målväg av Jawo. Han sliter och jobbar på men är ingen målskytt. Skulle gissa på att det har med Djurgårdens ekonomi att göra och att man då hoppas på att han kan ta ett större ansvar på den fronten än vad han kanske behärskar.

För övrigt hoppas jag att Nanne vågar släppa fram våra U19-killar nu i Allsvenskan. Hammarby U19 vann ju faktiskt Ligacupen nyss och det kryllar av lovande spelare. Tror dock att det är 2 år kvar innan det är sagt att man ska kunna se resultatet av vår Akademi-satsning som gjordes för x antal år sedan.
Citera
2015-04-03, 06:49
Medlem
gato12s avatar
Perkele vad nervös man börjar bli. Just nu känns det som att vi kommer åka på en rejäl kölhalning av Häcken. Släkten brukar ju vara värst (Peter Gerhardsson).
Citera
2015-04-03, 08:03
Medlem
kostymnisses avatar
Det känns rätt skönt att vi inte är först ut, det lindrar inte nervositeten inför vår match men iom att det spelats några matcher innan vår vet man att även andra lag åkt på en propp om vi skulle göra det och det lindrar på något sätt.
Dessutom gör det att lite fokus flyttas från vår egen match vilket känns skönt.
Citera
2015-04-03, 08:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det känns rätt skönt att vi inte är först ut, det lindrar inte nervositeten inför vår match men iom att det spelats några matcher innan vår vet man att även andra lag åkt på en propp om vi skulle göra det och det lindrar på något sätt.
Dessutom gör det att lite fokus flyttas från vår egen match vilket känns skönt.
Håller med, inte direkt fel från det perspektivet + att får man lite aptitretare.

Men å andra sidan vill man bara sjunga fram sitt lag så snart som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in