Daniel Browns deklaration till Sirhans parole-nämnd 2016 översatt till svenska:
Daniel Brown, Ph.D.
796 Beacon St. St.
Newton MA 02459
Legal Dept.
Richard J. Donovan Correctional Facility
480 Alta Rd.
San Diego CA 92179
Re: The February 10, 2016 Parole Hearing of Sirhan B. Sirhan.
Fortsättning följer.
Daniel Brown, Ph.D.
796 Beacon St. St.
Newton MA 02459
Legal Dept.
Richard J. Donovan Correctional Facility
480 Alta Rd.
San Diego CA 92179
Re: The February 10, 2016 Parole Hearing of Sirhan B. Sirhan.
DECLARATIONDvs, Brown var och är en världsledande akademisk och praktiserande expert inom precis de ämnen som är aktuella i en bedömning av Sirhan och mordet på RFK.
1. Jag, Daniel P. Brown, Ph.D. av 796 Beacon St. Newton, MA deklarerar och anger härmed följande. Jag är associerad klinisk professor i psykologi vid Harvard Medical School vid Beth Israel Deaconess Medical Center.
Under loppet av min yrkeskarriär har jag blivit kvalificerad som expertvittne på psykologisk bedömning, minne, minne för trauma och effekterna av suggestiv påverkan i många statliga och federala jurisdiktioner. Jag har aldrig diskvalificerats.
Jag är senior författare till en lärobok, Memory, Trauma Treatment and the Law (Norton, 1999), som mottog utmärkelser från 7 professionella föreningar inklusive Manfred Guttmacher-priset för det "enastående bidraget till rättspsykiatrin" som delas ut gemensamt av American Psychiatric Association och American Academy of Psychiatry and the Law.
Jag tjänstgjorde också som expertvittne och konsult vid tre tillfällen i The International War Crime Tribunal, Haag, Nederländerna. Mitt expertvittnesmål antogs som bevisstandard av tribunalen angående minnets tillförlitlighet hos extremt traumatiserade vittnen, och den standarden har upprätthållits genom två överklaganden.
Jag har också tjänstgjort som expertvittne i fall relaterade till hypnos.
Jag har skrivit fyra böcker om hypnos, inklusive en vanlig lärobok, Hypnosis and Hypnotherapy (Erlbaum, 1986, författad med Erika Fromm).
Jag skrev också de aktuella riktlinjerna för rättsmedicinska intervjuer med hypnos, som finns i den aktuella upplagan av The Comprehensive Textbook of Psychiatry.
Det var med dessa kvalifikationer som jag gick med på att intervjua Sirhan B. Sirhan kring hans minne av händelserna fram till och kvällen för mordet på senator Robert F. Kennedy, och att göra en detaljerad psykologisk bedömning av Sirhans mentala status.
https://ratical.org/ratville/JFK/Bro...eclaration.pdf
Fortsättning följer.
Senast redigerad av onopono 2023-02-09 kl. 02:05.
Senast redigerad av onopono 2023-02-09 kl. 02:05.