Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Då skulle jag inte tveka en sekund att säga att jag finner det avsevärt troligare att alkohol kan ha triggat det (vilket jag även visat ett aktuellt exempel på)
Alkohol i mängder som inte luktar från andedräkt eller gör individen märkbart berusad?
Citat:
än att det skulle handla om hypnos vilket aldrig visats möjligt att genomföra mot ett subjekts viljaZ
Subjektet kan initialt gå med på att hypnotiseras för att därpå manipuleras in i en 'tvingande' situation:
- Att han med "post hypnotic suggestion" gick in i "range mode" och började skjuta prick mot en inbillad måltavla på en inbillad skjutbana.
Citat:
Nej det är jag inte alls säker på, men jag ser det som en möjlighet.
Har du i så fall förslag på vilken psykisk sjukdom som kan ha orsakat minnesförlusten?
Namn?
Citat:
En annan möjlighet kan vara att han var fullt medveten om vad som skedde men att han ljuger i efterhand. varför han skulle fortsätta ljuga vet jag inte men det mänskliga psyket är komplext och det kan t.ex räcka med att han skäms eller har religiösa föreställningar i har om att han ska sona sitt brott för att behaga gud eller liknande.
Varför skulle det behaga gud att ljuga om att inte minnas men regelbundet under 55 år ansöka om parole?