2017-07-01, 00:31
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
My nigga Du har en poäng. Hade varit nice om du går in mer på detaljer.

Efter att ha läst denna tråden: (FB) Sexuell makt ur ett kvinnligt perspektiv så tycker jag att den korrekta termen torde vara sexuellt kapital.

Eftersom män går igång på det visuella än mer än kvinnor så sitter kvinnor per automatik på ett sexuellt kapital som är mycket större än vad män någonsin kommer att ha. En man som enbart är snygg går ingen kvinna igång på. Hon behöver något mer så att hon får någon form av en kontext av mannen.

Varför jag tycker att det är bättre att säga sexuellt kapital istället för sexuell makt är av den enkla anledningen att kvinnor inte har makt över män om nu männen inte tillåter det (se äktenskap som ett exempel där man bjuder in kvinnan till att skaffa mer makt då staten kan gå in och hjälpa henne få sina rättigheter tillgodosedda).

Om nu kvinnan har sexuell makt, varför MGTOW och japanska män som är herbivors?

Vad som kännetecknar MGTOW och japanska gräsätare är att dom inte konsumerar fitta.
Och om du inte konsumerar låt oss säga alkohol, så funkar inte alkohol reklam på dig eller hur?

Det är mitt sätt att se på den sexuella världen mellan kvinnor och män.
Citera
2017-07-01, 00:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Det kanske beror på att de lär känna dig. Jag antar du är tredje generationens feminist, a.k.a. genusvetenskaplig dåre, som inte en man skulle vilja prata med på en kilometers avstånd? Jag kan naturligtvis ha fel.
Det är inget jag tar upp initialt, det har antagligen med helt andra saker att göra.
Min sk sexuella makt är ju ingen makt, jag har förstått genom trial and error att Jag på sin höjd är ett tidsfördriv.
Citera
2017-07-01, 00:35
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
En man som kan tänka sig att sätta på mig är knappast liktydigt med närhet eller kärlek. Han runkar av sig i en varm kropp och vill bli av med en snabbast möjligt.

Kan jag anta att han måste köpa saker till dig för att du ska bli kär i honom?
Citera
2017-07-01, 00:36
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Det är inget jag tar upp initialt, det har antagligen med helt andra saker att göra.
Min sk sexuella makt är ju ingen makt, jag har förstått genom trial and error att Jag på sin höjd är ett tidsfördriv.
Du kommunicerar väl med de män du har sex med på något sätt. 70% av all kommunikation är ickeverbal. De förstår och uppfattar mer än du tror och du avslöjar mer än du tror. Din inställning till män blir lite av en självuppfyllande profetia antar jag, av det lilla jag läst av dig. Vilken är din syn på män? Den synen förmedlar du i din interaktion med män. Om du sedan alltid attraherar de ytliga idioterna till män, eller om du ickeverbalt förmedlar att du inte förväntar dig mer än sex, låter jag vara osagt, för det vet jag ingenting om.

Återigen: Du får åtminstone sex i den här ytliga, förstörda och trasiga världen. Många andra får ingenting. Du har inget offerkort att placera på spelbordet.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-07-01 kl. 00:40.
Citera
2017-07-01, 00:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Läs rubriken till tråden igen tack. Du kan ha sex precis när du vill, oavsett tid på dygnet med minimal prestation. De flesta män måste betala om de ska få ha sex överhuvudtaget, eller efter extrem prestation och arbete.
Fast då hsmnar vi igen vad det är värt
Citera
2017-07-01, 00:37
Medlem
Citat:

Antingen är alla män svin, du attraheras av män som är svin eller så ligger felet hos dig på något annat vis.

Vad tror du?
Citera
2017-07-01, 00:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Kan jag anta att han måste köpa saker till dig för att du ska bli kär i honom?
? Nej tvärtom. Det skulle göra mig illa till mods. Och varför skulle han göra det? Jag blir förälskad relativt lätt, inget har med plånbok att göra.
Citera
2017-07-01, 00:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vadå en chans till? Han vill inte träffas igen så det är ju jag som inte får en chans till. Män vill inte dejta mig, och mycket sällan träffas en andra gång.
Så, det du gjorde första gången behöver du alltså förändra till vissa delar?
Det är det vi lär oss hela livet. Av våra misstag.
Citera
2017-07-01, 00:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Antingen är alla män svin, du attraheras av män som är svin eller så ligger felet hos dig på något annat vis.

Vad tror du?
Jag tror varken eller. Kärlek är ingen rättighet, och att jag inte får det beror inte på att jag träffat svin. Livet har ingen rättvise -klausul
Citera
2017-07-01, 00:39
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så, det du gjorde första gången behöver du alltså förändra till vissa delar?
Det är det vi lär oss hela livet. Av våra misstag.
Förstår inte riktigt. Men jag har velat träffas igen, det har inte han. Inte så mycket att göra.
Citera
2017-07-01, 00:41
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Du kommunicerar väl med de män du har sex med på något sätt. 70% av all kommunikation är ickeverbal. De förstår och uppfattar mer än du tror och du avslöjar mer än du tror. Din inställning till män blir lite av en självuppfyllande profetia antar jag, av det lilla jag läst av dig. Vilken är din syn på män? Den synen förmedlar du i din interaktion med män. Om du sedan alltid attraherar de ytliga idioterna till män, eller om du ickeverbalt förmedlar att du inte förväntar dig mer än sex, låter jag vara osagt, för det vet jag ingenting om.

Återigen: Du får åtminstone sex i den här ytliga, förstörda och trasiga världen. Många andra får ingenting. Du har inget offerkort att placera på spelbordet.
Jag vill inte ha det då det bara är förnedrande.

Nä det är lika lite offerkort som män som förväntar sig sex av kvinnor för att senare snacka skit om kvinnor som släpper till
Senast redigerad av Buffymylove 2017-07-01 kl. 00:47.
Citera
2017-07-01, 00:43
Medlem
Citat:
Jag tror varken eller. Kärlek är ingen rättighet, och att jag inte får det beror inte på att jag träffat svin. Livet har ingen rättvise -klausul

Nåt måste du ju tro att det beror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in