2017-07-02, 16:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Och som förväntat påstås det inte att transsexuella män skulle ha en "kvinnlig hjärna" - Vad som beskrivs är att en ytterst liten del av hjärnan uppvisar storleksskillnader mellan trans- och cispersoner. Förvisso intressant, men det bevisar inte särskilt mycket om huruvida transsexualitet är medfött eller socialt betingat eller om att transsexuella skulle uppvisa vissa egenskaper av biologiska skäl. Man kan spekulera kring det, men spekulationer är inte vetenskap.

Så pass viktigt att de känner sig som kvinnor trots att hela deras omgivning säger motsatsen, ifall du ser igenom hela videon så finns det en rad könsegenskaper som tex flickor får när de utsätts för en vis kvantitet hormoner i livmodern som gör att de påvisar typiska manliga egenskaper och dessutom blir lesbiska.

Även tvillingsstudier där de växt i olika miljöer och visar upp samma könsdimorfism.

Dina teorier om att samhället hjärntvättar folk att de tillhör ett kön är ju själva definitionen av spekulationer och inte vetenskap, finns ju inga som helst kontrollstudier eller allvarliga försök att söka upp motsatsen av den egna tesen - för det är så man stärker en teori i allvarliga vetenskapliga fält som söker studera den objektiva Världen och inte subjektivt anta hur Världen bör vara; dessa ideologiska humaniora fälten är helt ointresserade i att objektivt anta tesens motsats och göra kontrollstudier ifall så var fallet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-02 kl. 16:58.
Citera
2017-07-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
"De" menade jag.
Jaha, okej då. Det är ju häftigt att du lyckades leta fram en faktisk marxistisk analys när du babblade om marxister den här gången. Håller du faktiskt på att lära dig vad det är för något?

Exakt vad din poäng är förblir oklart, de renodlade marxisterna är ju inte någon större kraft i svensk politik.

Citat:
Du kan inte se skillnaden i sexuell beteende mellan kvinnor och män?
Jo, det finns absolut skillnader. Vad dessa skillnader sedan beror på blir nog inte mycket annat än spekulation.

Citat:
I vilken Värld lever du? Vad sägs om att jag lägger upp en profilbild på dejtingställe med en hyfsad snygg kvinna och sedan en hyfsad snygg man? Hur många posts hinner kvinnan få innan mannen får en endaste post?
Posts...? Vad ska vi egentligen lära oss av det här förutom att klientelet på de flesta dejtingsidor är förfärligt?

Citat:
Vad sägs om att vi ber en hyfsad snygg kvinna gå fram och fråga "vill du knulla?" till okända män (vilken success rate tror du hon får?) och sedan se ifall en hyfsad snygg man som säger det klarar sig undan att de polisanmäler honom?
Ärligt talat ganska dålig i båda fallen. De flesta människor - ja till och med män - hyser tro det eller ej betänkligheter kring att knulla främlingar på stan vars första fras är det.

Citat:
Vad sägs om att jag söker sälja en porrtidning med unga män som visar upp deras styva kukar och lyckas jag då sälja några exemplar till andra grupper än homosexuella män?
Jag tror rena porrtidningar slutade vara gångbara någon gång kring millennieskiftet.

Citat:
Varför är det fler unga män som säljer sig till homosexuella gubbar än heterosexuella kvinnor trots att heterokvinnor är en 10-20 gånger större grupp potentiella konsumenter?
Det gör de inte, det är ännu en av dina kvinnohatarmyter.

Citat:
Sant, du kan inte dö utan sex. En rättelse vore ungefär att lust är som konstant hunger som aldrig går bortom det du känner av att gå en dag utan att äta (på ett sånt där ungefär).
Nu får du ge dig, hunger är ett direkt fysiskt lidande, det är inte jämförbart med att vara kåt.

Citat:
Kritik som kommer från distant håll med moraliserande toner gör ingen större skillnad, och gör saker bara värre. Att feminister är emot porr gör det närmast omöjligt att komma med kritik mot porr från annat håll. Feminismen har förlorat kampen från första början.
Att "feminister är emot porr" är en ganska grov generalisering. Inte för att jag tror att isländska mäns porrvanor blev grövre när det förbjöds.

Citat:
För att inte tala om den patetiska försöket att kritisera tvspel som politiserade en annars tämligen opolitisk grupp övervuxna grabbar och möjligen röstade fram Trump i rebellisk fuckyou finger till de SJW som sökte suga ut det roliga ur nördarnas privata små nöjen.
Du tänker på riktigt argumentera för att Trump vann valet på grund av Gamergate? Jag har inga högre tankar om amerikaner men det åter lite väl dumt. Vad har det förresten med något att göra?

Citat:
Ifall man däremot kritiserar porr för att det är dåligt för mäns maskulina viralitet eller lycka eller deras energi och mentala harmoni har man större chans, man demoniserar inte dem utan söker ut en hjälpande hand för att förbättra deras liv.
Coolt.

Citat:
Så pass viktigt att de känner sig som kvinnor trots att hela deras omgivning säger motsatsen, ifall du ser igenom hela videon så finns det en rad könsegenskaper som tex flickor får när de utsätts för en vis kvantitet hormoner i livmodern som gör att de påvisar typiska manliga egenskaper och dessutom blir lesbiska.

Även tvillingsstudier där de växt i olika miljöer och visar upp samma könsdimorfism.

Dina teorier om att samhället hjärntvättar folk att de tillhör ett kön är ju själva definitionen av spekulationer och inte vetenskap, finns ju inga som helst kontrollstudier eller allvarliga försök att söka upp motsatsen av den egna tesen - för det är så man stärker en teori i allvarliga vetenskapliga fält som söker studera den objektiva Världen och inte subjektivt anta hur Världen bör vara; dessa ideologiska humaniora fälten är helt ointresserade i att objektivt anta tesens motsats och göra kontrollstudier ifall så var fallet.
Viktigt är det absolut, men finns det vetenskapliga bevis för att det är biologiskt betingat bara för det? Nej, självklart inte.

Om du fortfarande pratar om transsexualitet så har jag absolut inte påstått att samhället hjärntvättar barn till att bli transsexuella (det är nog ännu en antifeministisk vanföreställning), min hållning är tvärtom densamma som hos mannen i videon, det finns extremt lite forskning på området, och därför kan vi inte veta säkert vilka samband som finns. Rönen han tar upp är absolut intressanta, men inte mer.
Senast redigerad av Disciplina 2017-07-02 kl. 17:05.
Citera
2017-07-02, 17:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jaha, okej då. Det är ju häftigt att du lyckades leta fram en faktisk marxistisk analys när du babblade om marxister den här gången. Håller du faktiskt på att lära dig vad det är för något?

Exakt vad din poäng är förblir oklart, de renodlade marxisterna är ju inte någon större kraft i svensk politik.

Neomarxismen är det som florerar i humaniora, då marxismens ekonomiska experiment med planekonomi var en sådan fundamental fiasko överallt vart den tillämpades att man måste vara en ideologisk envis idiot för att fortsätta i samma linje. I för sig skulle jag tro att även neomarxisterna skulle se Venezuela som en hoppfull alternativ gentemot kapitalismen för en sådär 5-10 år sedan. Det gick ju som det gick.

Citat:
Jo, det finns absolut skillnader. Vad dessa skillnader sedan beror på blir nog inte mycket annat än spekulation.

Posts...? Vad ska vi egentligen lära oss av det här förutom att klientelet på de flesta dejtingsidor är förfärligt?

Jag vet inte, jag deltar inte i dejtingsidor, men har hört av båda könen om märkliga enorma skillnader i upplevelsen där.

(en får för mycket uppmärksamhet, den andra för lite). Vi talar om typ 100 gånger mer uppmärksamhet från ena än andra sidan.

Ifall man har svårt att komma underfund med varför skillnader mellan könen existerar så ska man nog inte gå runt och försöka göra sin "vetenskap" till praxis i allt från förskolor, föräldrapolitik, pedagogi och Universitet.

Citat:
Ärligt talat ganska dålig i båda fallen. De flesta människor - ja till och med män - hyser tro det eller ej betänkligheter kring att knulla främlingar på stan vars första fras är det.

Du känner verkligen inte till män i sådana fall:

https://www.youtube.com/watch?v=5JJFBtHcBnM

(notera att nästan alla som sa "nej" hade flickvän med sig eller en som var en riktig gammal gubbe)

Citat:
Jag tror rena porrtidningar slutade vara gångbara någon gång kring millennieskiftet.

Det är just själva grejen, internetporr har gjort det hela mer privat. En naken man ger inte samma effekt på en kvinna som en naken kvinna gör på en man. Måste jag verkligen gå och söka upp studier för att visa att så är fallet?

Citat:
Det gör de inte, det är ännu en av dina kvinnohatarmyter.

Så det är kvinnohatarmyt att anse att kvinnor knappt någonsin köper sexuella tjänster? Antar att alla de som överdriver frekvens av svenska kvinnor som är Gambiakvinnor är kvinnoälskare i sådana fall?

https://books.google.se/books?id=6WYZ0wNpZfIC&pg=PA88&lpg=PA88&dq=most+men +prostitutes+sell+themselves+to+homosexuals&source =bl&ots=zSgAFez0wI&sig=uTTkrTrmXI17fi0S74nDV8DO4L4 &hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwiunMfq8-rUAhXjd5oKHWtKCSUQ6AEITjAF#v=onepage&q=most%20men% 20prostitutes%20sell%20themselves%20to%20homosexua ls&f=false

Är det inte snarare homofobiskt att ge sig på bögar för att de köper så mycket sex?

Citat:
Nu får du ge dig, hunger är ett direkt fysiskt lidande, det är inte jämförbart med att vara kåt.

Inte för dig kanske, jag tror inte att vi ska relatera mäns och kvinnors upplevelser av kåthet som samma sak.

Manlig kåthet liknar jag närmast hunger, definitivt innefattar den fysisk lidande. Inte för att jag för den delen vill att det ska sägas vara synd om alla kåta män därute.

Citat:
Att "feminister är emot porr" är en ganska grov generalisering. Inte för att jag tror att isländska mäns porrvanor blev grövre när det förbjöds.

Isländska män fortsatte helt klart med porr liksom svenska män/kvinnor fortsätter med nedladning av filmer/musik.

Citat:
Du tänker på riktigt argumentera för att Trump vann valet på grund av Gamergate? Jag har inga högre tankar om amerikaner men det åter lite väl dumt. Vad har det förresten med något att göra?

Jag tror det var en bidragande faktor, en hel trollrörelse exploderade fram och skapade en anti-SJW våg utan dess like i youtube. Trump borde definitvit skicka en personlig tacksamhetshälsning till Anita Sarkeesian, för hennes fantastiska kampanjarbete åt att flytta över en massa nördar att sluta spela spel och istället arbeta som hans minions.

Kan liknas Japanernas invasion av Pearl Harbor...
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-02 kl. 17:46.
Citera
2017-07-02, 17:53
Medlem
Citat:
Neomarxismen är det som florerar i humaniora, då marxismens ekonomiska experiment med planekonomi var en sådan fundamental fiasko överallt vart den tillämpades att man måste vara en ideologisk envis idiot för att fortsätta i samma linje. I för sig skulle jag tro att även neomarxisterna skulle se Venezuela som en hoppfull alternativ gentemot kapitalismen för en sådär 5-10 år sedan. Det gick ju som det gick.
Och där var vi visst tillbaka i fantasiernas land igen. Det var ju kul så länge det varade. Ärligt talat, om du tror att marxistiska analyser som den du länkade ovan skulle vara den inom akademin dominerande förklaringen till hustruimport kan jag bara beklaga.

Citat:
Jag vet inte, jag deltar inte i dejtingsidor, men har hört av båda könen om märkliga enorma skillnader i upplevelsen där.

(en får för mycket uppmärksamhet, den andra för lite). Vi talar om typ 100 gånger mer uppmärksamhet från ena än andra sidan.
Japp, eftersom dejtingsidor svämmar över med manliga creeps som skickar hundra meddelanden om dagen till främlingar vars profil de inte ens bemödar sig att läsa, så att kvinnorna inte orkar med skiten.

Citat:
Ifall man har svårt att komma underfund med varför skillnader mellan könen existerar så ska man nog inte gå runt och försöka göra sin "vetenskap" till praxis i allt från förskolor, föräldrapolitik, pedagogi och Universitet.
Mer rimligt är kanske att man avstår ifrån det om man tror att ogrundade spekulationer om biologi är en absolut sanning.

Citat:
Du känner verkligen inte till män i sådana fall:

https://www.youtube.com/watch?v=5JJFBtHcBnM

(notera att nästan alla som sa "nej" hade flickvän med sig eller en som var en riktig gammal gubbe)
Det är coolt, har någon någonsin berättat för dig att Youtubeklipp inte är en vetenskaplig källa?

Det finns givetvis bra skäl till att kvinnor undviker sådana erbjudanden, som faktisk forskning har etablerat.

Citat:
Det är just själva grejen, internetporr har gjort det hela mer privat. En naken man ger inte samma effekt på en kvinna som en naken kvinna gör på en man. Måste jag verkligen gå och söka upp studier för att visa att så är fallet?
Vad är det egentligen du vill bevisa?

Citat:
Så det är kvinnohatarmyt att anse att kvinnor knappt någonsin köper sexuella tjänster? Antar att alla de som överdriver frekvens av svenska kvinnor som är Gambiakvinnor är kvinnoälskare i sådana fall?
Nej, det du skrev var en kvinnohatarmyt. Försök hålla koll på vad du själv skriver, så flödar diskussionen enklare.

Citat:
Är det inte snarare homofobiskt att ge sig på bögar för att de köper så mycket sex?
Menar du nu att bögar köper sex oftare än heteromän? Kan du vara konsekvent i mer än två meningar? Och vad är egentligen poängen med allt det här?

Citat:
Inte för dig kanske, jag tror inte att vi ska relatera mäns och kvinnors upplevelser av kåthet som samma sak.

Manlig kåthet liknar jag närmast hunger, definitivt innefattar den fysisk lidande. Inte för att jag för den delen vill att det ska sägas vara synd om alla kåta män därute.
Okej, du får göra den liknelsen. Jag kommer fortfarande säga att du överdriver.

Citat:
Isländska män fortsatte helt klart med porr liksom svenska män/kvinnor fortsätter med nedladning av filmer/musik.
Ja, men ditt argument var att det skulle göra saker värre. Eller har du ändrat dig nu?

Citat:
Jag tror det var en bidragande faktor, en hel trollrörelse exploderade fram och skapade en anti-SJW våg utan dess like i youtube.
Högerextrema nättroll fanns ju både före och efter Gamergatetramset. Frågan är ju om de lyckades attrahera några vanliga gamers eller om det var deras vanliga fanclub som hejade på. Min bild är att det mest är det senare, fast de gamers jag fortfarande har kontakt med börjar förstås bli lite gamla. Det är möjligt att Milo och de andra var jävligt populära bland kids som knappt var röstberättigade - det verkar faktiskt nästan rimligt när jag tänker efter.
Senast redigerad av Disciplina 2017-07-02 kl. 18:03.
Citera
2017-07-02, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du kan indivualisera hur mycket du vill, ifrån makroperspektiv så är manlig lust av helt annan art än kvinnlig lust. En tonårstjejs lust är en Justin Biener konsert där alla dyrkar deras idol och den är bara delvis visuell till naturen, en tonårspojkes lust är 100% visuell och hoppar från ena kvinnan till den andra från dag till dag i hans porrsurfande.

.
Utifrån makroperspektiv så har mäns lust varit okej och naturlig, och kvinnors lust något som betraktats (betraktas) som felaktigt, skamligt, ondskefullt osv..
Citera
2017-07-02, 18:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är inte hennes fel. Men det förändrar inte det faktum att hon är bortskämd. Som jag jag har skrivit i tidigare inlägg i den här tråden lever vi i Sverige just nu i en exceptionell tid gällande kvinnans sexuella makt.
Ja, jag instämmer i att det är exceptionellt att kvinnor i vår del av världen faktiskt får styra över sin egen sexualitet.

Det är vad klagarna borde fundera på -- varför kvinnor i så långa tider och i så många länder förnekats denna rättighet över sina egna kroppar.
Citera
2017-07-02, 18:13
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där är jäkligt individuellt. En del kvinnor känner lust jämt, ofta, andra mer sällan. Så du kan inte utifrån dig själv generalisera till en giltighet för andra.

Det är också helt individuellt, och jag föreslår att du botaniserar lite bland trådarna i relationsdelen så kommer du att upptäcka att relationer där kvinnor har mycket mer lust än mannen (som många gånger nästan kan sakna lust helt) inte alls är så ovanliga
.

Nej, det kan jag faktiskt inte. Framförallt i djurriket så reagerar hanarna på honornas brunst/löp och springer inte runt och är kåta ständigt och oprovocerat.

Det handlar inte om naturen. Det handlar om samhällen som stämplar kvinnors lust som skam och som sprider ett budskap om att män är ständigt kåta - är de inte de så är de inte "riktiga" män.

Om man måste ta hjälp av kokain och alkohol så lockar helt uppenbarligen inte det "dominanta" påklistrade någon kvinna att släppa till..

Och om du som kvinna behöver få i dig kokain och alkohol för att kunna ha sex ... då har du problem.

Lyxet?
Och nej, jag frågar inte varför män inte väljer mer noga -- jag konstaterar att de som ständigt blir nobbade är för kräsna.
Sänker de sin nivå på samma sätt som de kräver att kvinnor skall göra så skulle de få ligga.

Visa gärna vad dina siffror kommer ifrån.
Och fyi - porr är något som tjejer också tittar på.

Att vilja ha sex är djup inprogrammerat i båda könen - ja.
Att kvinnor dessutom har kapaciteten att ha sex med många fler än män under en kort period talar tvärt emot alla teser om att män ska sprida säd och kvinnor vara selektiva.

Tvärtom -- det är kvinnan som är skapt för mycket sex, inte mannen - eftersom han har begränsad kapacitet.

Den kvinnliga kåtheten är mycket mera selektiv än den manliga. De allra flesta kvinnor ser ingen vits i att knulla runt med okända män som dem inte har någon kärleksmässig relation till.
Det är inte vi män som har myntat begreppet "meningslöst sex".
Detta gör att ni kvinnor kan gå långa perioder i celibat utan att det bekommer er i någon större utsträckning eftersom en massagestav är ett lika bra substitut för en manlig penis.

För oss män däremot kan kåtheten liknas vid skitnödighet.
Vi män är inte kåta jämnt, men spermaproduktionen (spermatogenesen) pågår hela tiden och i takt med att bitestiklarna fylls med mogna och simkunniga spermier börjar kroppen signalera att det dags att tömma ut skiten.
Det leder till nattliga erektioner och att det krävs att allt mindre stimuli för att det ska "rycka i baguetten".
Till slut måste tasken tömmas och det resulterar i en nattlig sädesuttömning eller att man "tar saken i egna händer".....
Detta kallas för sexuell frustration och därför kan manlig celibat liknas vid en lågintensiv känslomässig tortyr som gör att man ruttna inifrån.

Eddie Meduzas låtar. "Runke ball" samt "Nu har min mage blivit stor" beskriver den manliga sexuella frustrationen tämligen bra och konkret.
Citera
2017-07-02, 18:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ser du i djurriket flera hanar stå i kö för att sätta på en hona?
Du vet inte så mycket om djur va?

Ja, hanarna köar för att komma till -- det är därför den hanen som vill äga den rätten måste köra bort de andra hanarna.
För de parar sig villigt, och honorna parar sig med dem om möjligheten ges.

Edit:
Kvinnor kan dessutom börja om i princip hur många gånger som helst på en dag, och få hur många orgasmer som helst under rätt betingelser.

Män är begränsade.
Senast redigerad av micro113 2017-07-02 kl. 18:20.
Citera
2017-07-02, 18:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Den kvinnliga kåtheten är mycket mera selektiv än den manliga. De allra flesta kvinnor ser ingen vits i att knulla runt med okända män som dem inte har någon kärleksmässig relation till.
Det är inte vi män som har myntat begreppet "meningslöst sex".
Detta gör att ni kvinnor kan gå långa perioder i celibat utan att det bekommer er i någon större utsträckning eftersom en massagestav är ett lika bra substitut för en manlig penis.

För oss män däremot kan kåtheten liknas vid skitnödighet.
Vi män är inte kåta jämnt, men spermaproduktionen (spermatogenesen) pågår hela tiden och i takt med att bitestiklarna fylls med mogna och simkunniga spermier börjar kroppen signalera att det dags att tömma ut skiten.
Det leder till nattliga erektioner och att det krävs att allt mindre stimuli för att det ska "rycka i baguetten".
Till slut måste tasken tömmas och det resulterar i en nattlig sädesuttömning eller att man "tar saken i egna händer".....
Detta kallas för sexuell frustration och därför kan manlig celibat liknas vid en lågintensiv känslomässig tortyr som gör att man ruttna inifrån.

Eddie Meduzas låtar. "Runke ball" samt "Nu har min mage blivit stor" beskriver den manliga sexuella frustrationen tämligen bra och konkret.
Du vill i alla fall att det skall vara enbart män som har kroppar som tränar sig?

Tror du inte kvinnor drömmer?

Hur tror du kvinnlig onani uppstod? För att lusten saknas?

Tvärtom, en kvinna kan vara kåt ständigt - - alldeles oavsett om hon har ägglossning, mens eller är någonstans däremellan.
Män däremot....

Edit:
Kvinnor kan dessutom börja om i princip hur många gånger som helst på en dag, och få hur många orgasmer som helst under rätt betingelser.

Män är begränsade.

Edit 2
En kvinnas möjlighet att befruktas ökar med varje samlag oavsett hur täta de är, en mans möjlighet att befrukta minskar om han hela tiden skvätter pungen tom.

Edit 3
Dessutom har normalt fungerande män nattliga erektioner alldeles oavsett om de har samlag eller inte - det är en test/träning som är naturlig. Och har rätt lite att göra med kåthet.
Saknar du nattliga erektioner är det dags att söka hjälp.

På samma sätt tränar/testar den kvinnliga kroppen sig själv också.
Senast redigerad av micro113 2017-07-02 kl. 18:31.
Citera
2017-07-02, 18:58
Medlem
Citat:
Vad sägs om att jag lägger upp en profilbild på dejtingställe med en hyfsad snygg kvinna och sedan en hyfsad snygg man? Hur många meddelanden hinner kvinnan få innan mannen får en endaste meddelande?

Vad sägs om att vi ber en hyfsad snygg kvinna gå fram och fråga "vill du knulla?" till okända män (vilken success rate tror du hon får?) och sedan se ifall en hyfsad snygg man som säger det klarar sig undan att de polisanmäler honom?

Vad sägs om att jag söker sälja en porrtidning med unga män som visar upp deras styva kukar och lyckas jag då sälja några exemplar till andra grupper än homosexuella män?

Varför är det fler unga män som säljer sig till homosexuella gubbar än heterosexuella kvinnor trots att heterokvinnor är en 10-20 gånger större grupp potentiella konsumenter?
Om bögar har "feminina" hjärnor sedan fosterstadiet, hur skulle de då kunna ha ett "maskulint" beteende på samma sätt som heterosexuella män men inte kvinnor? Borde inte en hormonell feminisering av hjärnan, om sådan förelåg, omstöpa hela könsbeteendet? Åtminstone om det var tillräcklig "feminisering" för att göra en man rent homosexuell (alltså inte bisexuell) skulle väl alla spår av ett specifikt "manligt" knulla runt med främlingar-beteende utplånas om det sistnämnda också var biologiskt?

Edit: jag anser för övrigt att genusfeminismens snack om "könsmaktsstrukturer" är lika korkat och fullt av självmotsägelser som den så kallade "evolutionspsykologin". Jag kritiserar dem båda, att två påståenden är oförenliga bevisar inte att ett av dem är rätt utan båda kan faktiskt ha fel!
Citera
2017-07-02, 19:09
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag måste ju ha gjort dig något på ett djupt personligt plan. Fattar du inte hur jävla sårande din skit är.

Vad gäller uppfostran så ligger det ju även på papporna, och det går utmärkt att inte ragga på allt med puls.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förmodligen har du bara yttrat en åsikt kring kvinnor lika värde....brukar räcka för att en del snubbar ska bli djupt kränkta och häva ur sig allt möjligt skit, inget att fästa sig vid.

Platituder och projiceringar. Skyll inte på pappor. Kvinnan väljer vem de ska befrukta sig med. Det kan inte läggas på pappor så mycket som ni narcissistiska barnmisshandlare vill.
Citera
2017-07-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Om bögar har "feminina" hjärnor sedan fosterstadiet, hur skulle de då kunna ha ett "maskulint" beteende på samma sätt som heterosexuella män men inte kvinnor? Borde inte en hormonell feminisering av hjärnan, om sådan förelåg, omstöpa hela könsbeteendet? Åtminstone om det var tillräcklig "feminisering" för att göra en man rent homosexuell (alltså inte bisexuell) skulle väl alla spår av ett specifikt "manligt" knulla runt med främlingar-beteende utplånas om det sistnämnda också var biologiskt?

Edit: jag anser för övrigt att genusfeminismens snack om "könsmaktsstrukturer" är lika korkat och fullt av självmotsägelser som den så kallade "evolutionspsykologin". Jag kritiserar dem båda, att två påståenden är oförenliga bevisar inte att ett av dem är rätt utan båda kan faktiskt ha fel!
ge ex. på 1 självmotsägelse i feminismens teorier kring könsmaktstrukturer tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in