2009-07-03, 18:36
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
Du, om någon, borde kunna avgöra om musik är bra eller inte utan att referera till den breda massan. Även om du ogillar Kent och U2 så kan du väl ändå höra det musikaliska med båda banden? Alla artister med stor framgång och succé är inte bra. Dom flesta kan förmodligen inte skriva en halv låt på eget initiativ.
Notera att jag sa att de talat till många människor, och uppnått succé på många olika plan. Dvs andra plan än rent MTV-kommersiella. Många människor från varierande bakgrund och med varierande smak har i många år sökt sig till banden och funnit både musikalisk tillfredsställelse och emotionell igenkänning i dem. Jag ser lika många stenhårda svartmetallare som gillar Kent som jag ser indietonåringar. Just därför förstår jag att de är bra band. De har ett bestående högt rykte hos en stor och diversifierad människoskara, och folk gillar många olika aspekter av dem. Det är inte samma sak som att vara en ensidig one hit wonder på MTV och dansas till av miljoner fjortisar världen över.
Citera
2009-07-03, 21:27
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Han är väldigt populär, men sen finns det folk som inte tycker han är bra, i deras ögon är han då överskattad.

Haha nej du fattar ju inte ordets innerbörd. Är överskattad en synonym för att ogilla något?
Citera
2009-07-03, 21:36
Medlem
Drumsticks avatar
michael jackson överskattat?? ööh nej för fan..
han är ett geni, king of pop, dessutom har alla olika åsikter om va de gilalr för musik, och det är vel rätt självklart att en sådan stjärna, personen som släppt det mest sålda albumet ivärlden, dör och att de blir liv om det.. det är väldigt uppenbart, det är aftonbladet som förvärrar de hela, dom är ej respektfulla
Citera
2009-07-03, 22:59
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
artister/band:
Beatles - Rolling Stones var 100 ggr bättre och häftigare än Beatles, ändå är det bara Beatles vanligt folk kommer ihåg. Den enda bra skiva de gjort är Sgt. Peppers lonely hearts club band - men den skivan känner inte mainstream-folket till tyvärr...
Att Rolling Stones var 100 ggr bättre och häftigare låter mer som en personlig uppfattning, det är knappast fakta. Samt att Sgt Pepper skulle vara deras "ända bra skiva" är ju ett skämt. Jag slår var om att vem som helst som gillar Beatles har hört Sgt. Pepper. Visst är/var Rolling Stones bra, men att säga att de är mycket bättre än Beatles tycker jag är fel.

Är inget stort Beatles fan men kan inte göra något annat än att hylla dem, finns och kommer förmodligen aldrig att finnas en mer talangfull duo som Mccartney och Lennon.

Sen att Beatles skulle vara överskattade kan jag inte avgöra, min personliga uppfattning är dock att de förtjänade den beröm de fick, för jag har knappast hört en bättre "grupp" efter dem.
Citera
2009-07-04, 00:53
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Shit... Var ska jag börja? Om du inte förstår dig på den typen av musik, beblanda dig då inte med den. Jag gissar att du antingen lyssnar på Dream Theater, jazz eller bådadera. Bra produktion och instrumentrunk betyder allt, right? Att du förväntar dig ett gitarrsolo i en post-punk/new age-låt säger tillräckligt. Du analyserar ju enbart det instrumentala. En dag kommer du upptäcka att känslan i musik ibland kommer före det rent musikaliska. Ett band som Joy Division är jag rädd att du aldrig kommer förstå dig på, så bespara mig nu svar i stil med "jag gillar visst musik med känsla, men den här har fan ingen!".

+1
Citera
2009-07-04, 01:08
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Att Rolling Stones var 100 ggr bättre och häftigare låter mer som en personlig uppfattning, det är knappast fakta. Samt att Sgt Pepper skulle vara deras "ända bra skiva" är ju ett skämt. Jag slår var om att vem som helst som gillar Beatles har hört Sgt. Pepper. Visst är/var Rolling Stones bra, men att säga att de är mycket bättre än Beatles tycker jag är fel.

Är inget stort Beatles fan men kan inte göra något annat än att hylla dem, finns och kommer förmodligen aldrig att finnas en mer talangfull duo som Mccartney och Lennon.

Sen att Beatles skulle vara överskattade kan jag inte avgöra, min personliga uppfattning är dock att de förtjänade den beröm de fick, för jag har knappast hört en bättre "grupp" efter dem.

Lite tråkigt och trallvänligt tycker jag men jag förstår varför många gillar dem. En del låtar fastnar men jag tycker inte att de tillför så mycket mer än att bara vara en melodi som stannar ett tag.
Citera
2009-07-04, 08:44
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
michael jackson överskattat?? ööh nej för fan..
han är ett geni, king of pop, dessutom har alla olika åsikter om va de gilalr för musik, och det är vel rätt självklart att en sådan stjärna, personen som släppt det mest sålda albumet ivärlden, dör och att de blir liv om det.. det är väldigt uppenbart, det är aftonbladet som förvärrar de hela, dom är ej respektfulla

Nämen är dom inte respektfulla, well buhuhuhuhuuu för helvete.

Jag är så jävla trött på allt lipande om att ALLA måste visa sin respekt och vördnad för Jackson nu när han avlidit, vare sig vi gillade hans musik eller ej.

Så lägg dig och böla lite till du istället för att skriva felstavade pinsamheter när du knappt ens kan uttrycka dig på en vettig verbal nivå.
Citera
2009-07-04, 11:29
Medlem
Typ all elektronisk musik som låter såhär (skiter i vad artisten heter då det inte spelar någon roll när allt låter likadant )

Hur många låtar som helst låter som denna ("bakgrundstonernas intervall", i brist på bättre ord för att förklara, samt klappandet för att nämna några saker), och ändå så finns det folk som lyssnar på alla 1000000000002 olika Basshunterkopior (och då är Basshunter extremt tråkig han med).

Detta gör att musikerna som copy-paste:ar sån här skit inte kan vara annat än överskattade.

Edit: Slänger också in Kanye West.
Senast redigerad av Intergalactic 2009-07-04 kl. 11:33.
Citera
2009-07-06, 22:01
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Ha ha, töntigaste tråden. Folk tycker olika, säg inte att en artist är "överskattad" säg att ni tycker han är dålig istället. Alla tycker som sagt olika

Jo du har fan helt rätt.
Även om jag tycker whitesnake är skittråkiga så finns det ju uppenbarligen massvis med människor som ser något stort i dem.
Som inte jag kan se.
Citera
2009-07-07, 00:11
Medlem
orvarens avatar
Kan man säga att om en artist,som många gillar inte gillas av mig,är den överskattad? ("Om alla hoppar från bron,bör nog jag också hoppa!?")

Jag bryter trenden och säger att Motörhead/Ian "Lemmy" Kilmeister,är Underskattad!
Citera
2009-07-07, 00:26
Medlem
Mulatts avatar
Madonna... Hennes musik är fan ren dynga och väldigt "vanlig". Ser inget unikt med henne och när hon går bort lär hon hamna där uppe med Michael Jackson osv osv.
Citera
2009-07-07, 01:41
Medlem
Craids avatar
Michael Jackson. Finns inget bra, unikt eller speciellt i hans musik. De flesta låtarna är bara en röra av dunkande kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in