2009-03-30, 01:56
Medlem
mr.pungs avatar
U2
The rolling Stones
Eminem
Iron Maiden
Oasis
Elvis Prestley
Bruce Springsteen

För att nämna några. Tycker förvisso att många av de banden/artisterna är duktiga, men jag tycker inte dom förtjänar den proportionen av utrymme rent populärkulturellt som de tilldelats,.. om man säger så.
Citera
2009-03-30, 11:40
Medlem
PungPillarens avatar
Metallica är WAY overrated. Dom är bara stor för att dom var så tidiga.
Citera
2009-03-30, 11:44
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungPillaren
Metallica är WAY overrated. Dom är bara stor för att dom var så tidiga.

lol är metallica overrated? dom är ju inte väldens största thrash metal/heavy metal band, har sålt över 100 miljoner album...
Citera
2009-03-30, 13:43
Medlem
flipsters avatar
Den där lilla sprätten Håkan Hellström är klart överskattad. Jag blir irriterad bara jag tänker på honom.
Citera
2009-03-30, 18:49
Medlem
setermannens avatar
Bruce Springsteen
För gubbig för gubbrock, har dessutom blivit skrämmande pretto på gamla dar.

Nickelback
Den enda behållningen är Chad Kruegers röst, men det hjälper föga när den kommersiella radiorocken med dåliga texter och krystade refränger dryper av dollarsuktande bolagspampars önskemål. I grund och botten är det ju musik för människor som känner sig lite för tuffa för Thomas Ledin men inte riktigt vågar lyssna på annan skitmusik som Green Day. "Gotta Be somebody" håller jag som en av 2008s sämsta låtar i hård konkurrens med Chris Browns "Air" och Lady Gagas "Pokerface".

Guns N Roses
Världens jobbigaste röst, töntig attityd och en medelålderskris som både hann ikapp och sprang förbi Axl Rose.
Citera
2009-03-30, 19:10
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehi1337
lol är metallica overrated? dom är ju inte väldens största thrash metal/heavy metal band, har sålt över 100 miljoner album...
Vet du ens vad överskattad betyder?
Citera
2009-03-30, 19:59
Medlem
jacboys avatar
hur kan ingen nämna 50 cent ? då alla hans låtar låter exakt lika dant
Citera
2009-03-30, 20:00
Medlem
2Pac och Biggie när det gäller hip-hop. Biggie har varit död sen 96 och 2Pac sen 97. Fortfarande säger massa fans att dom är nummer 1. Det har ju funnits många bättre emcees sen dess. Klart att Biggie och 2Pac var grymma men de har varit döda länge nu...
Citera
2009-03-30, 20:38
Medlem
bramseruds avatar
Jag riskerar alltid att bli nerslagen när man uttalar sig negativt om detta bandet:
The Hives

Jag kan omöjligen förstå hur några kan slå igenom med så lite substans i sin musik. Okej, vissa riff, t.ex. i Hate to say I told you so, är slagkraftiga. Men annars, samma jävla enformiga kvintackord hela skivor rakt igenom. Var finns finessen?

Enda anledningen till att folk tycker om The Hives är för att deras musik är lätt att ta till sig om man går igång på störigt skrän.
Citera
2009-03-30, 20:40
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Judas priest har jag aldrig sett någon riktig storhet i.

Det är ju bara ett av de viktigaste banden i genren metal. Har gjort några skivor som varje fan av metal måste äga.

Citat:
Ursprungligen postat av TheEmpress
Bob Dylan!
Gnällig röst, gnissligt munspel och lika gnällig och gnisslig gitarr. Kan det blir värre? Jag ryser (av obehag)!

Du lyssnar bara på idol-(sätt in valfritt namn), EMD, Radio Rix, osv?
Citera
2009-03-30, 23:18
Medlem
Metallica, de låter pissigt och har inte gjort något originellt öht. Så gott som alla deras riff är stulna och andra band som Exodus och Overkill spelar mycket bättre inom samma kategori.

Bruce Springsteen, vilken praktfjolla. Dålig Dylankopia som varken kan sjunga eller skriva ordentliga texter. Sitter och stönar fram värdelös rad efter värdelös rad, till tre gitarrackord och någon melodislinga.

Evert Taube, töntig läspande gubbe som har skrivit en låt -vilken lät exakt som allt annat på den tiden- och sen ändrat texten och släppt den igen, och igen, och igen...

Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
U2
The rolling Stones
Eminem
Iron Maiden
Oasis
Elvis Prestley
Bruce Springsteen

För att nämna några. Tycker förvisso att många av de banden/artisterna är duktiga, men jag tycker inte dom förtjänar den proportionen av utrymme rent populärkulturellt som de tilldelats,.. om man säger så.

The Rolling Stones och Iron Maiden är väl inte överskattade?
Rolling Stones har i stort sett format hur rock/hårdrock låter. Iron Maiden är lite överskattade, men även de har varit med och format en hel musikstil, heavy metal skulle nog inte vara vad det är om det inte vore för Maiden.
Båda banden hade ju helt unika sound när de kom, de var först med det de gjorde.
Jag är inte ett fan av varken Stones eller Maiden.
Citera
2009-03-31, 01:05
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Metallica, de låter pissigt och har inte gjort något originellt öht. Så gott som alla deras riff är stulna och andra band som Exodus och Overkill spelar mycket bättre inom samma kategori.

Bruce Springsteen, vilken praktfjolla. Dålig Dylankopia som varken kan sjunga eller skriva ordentliga texter. Sitter och stönar fram värdelös rad efter värdelös rad, till tre gitarrackord och någon melodislinga.

Evert Taube, töntig läspande gubbe som har skrivit en låt -vilken lät exakt som allt annat på den tiden- och sen ändrat texten och släppt den igen, och igen, och igen...

.
Kasta INTE skit på taube din usling. Och att påstå att Springsteen inte kan skriva texter är som att påstå att Bruce dickinson inte kan sjunga, en ren lögn även för dom som ogillar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in