2009-07-07, 01:44
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craid
Michael Jackson. Finns inget bra, unikt eller speciellt i hans musik. De flesta låtarna är bara en röra av dunkande kaos.

Försök säg det till resten av världen...
Citera
2009-07-07, 01:51
Medlem
maxioffs avatar
Citat:
Michael Jackson. Finns inget bra, unikt eller speciellt i hans musik. De flesta låtarna är bara en röra av dunkande kaos.

Haha, aa.. du är rolig du
Citera
2009-07-07, 02:49
Medlem
scwabs avatar
Inget är överskattat, inget är underskattat, istället är allt uppskattat.

Men för att följa med strömmen säger jag Iron Maiden. Varför? Jag tycker att de är dåliga och enligt större delen av de som skrivit här är dåligt synonymt med överskattad.
Citera
2009-07-07, 07:06
Medlem
[quote=McCarthy01]artister/band:

Beatles - Rolling Stones var 100 ggr bättre och häftigare än Beatles, ändå är det bara Beatles vanligt folk kommer ihåg. Den enda bra skiva de gjort är Sgt. Peppers lonely hearts club band - men den skivan känner inte mainstream-folket till tyvärr...

Du framstår ju bara som löjlig när du säger att Beatles är överskattade.
Citera
2009-07-07, 11:51
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Du framstår ju bara som löjlig när du säger att Beatles är överskattade.

Beatles om några är överskattade. Om inte så får ni gärna försöka förklara varför. Jag kan enkelt räkna upp 20 artister från förra århundradet som påverkade musikhistorien mer än vad dom gjorde.
Citera
2009-07-07, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Beatles om några är överskattade. Om inte så får ni gärna försöka förklara varför. Jag kan enkelt räkna upp 20 artister från förra århundradet som påverkade musikhistorien mer än vad dom gjorde.

**
Senast redigerad av S-Pulse 2009-07-07 kl. 12:41.
Citera
2009-07-07, 14:43
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus

Jag hatar tjatet om vilka som påverkar mest. Michael jackson har säkert påverkat musiken hur den låter idag, men han har ju gjort det till det sämre så jag fattar inte varför det skulle vara bra.
Citera
2009-07-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Inget är överskattat, inget är underskattat, istället är allt uppskattat.

Men för att följa med strömmen säger jag Iron Maiden. Varför? Jag tycker att de är dåliga och enligt större delen av de som skrivit här är dåligt synonymt med överskattad.

Lyssna på de här låtarna och tig: "Rime of the Ancient Mariener", "Strange World", "Remember Tomorrow", "Paschendale", "Phantom of The Opera", "Revelations".
Passar dessa inte har du en jävligt snedvriden böjning för musik.
Fråga gärna efter mera då jag kan sitta och babbla hela dagen. Iron Maiden är inte det minsta överskattade (Förutom låtarna "Number of The Beast", "Fear of The Dark" och "Run to the Hills" som är helvetiskt överskattade) utan helt och hållet ett kvalitetsband.
Citera
2009-07-07, 17:41
Bannlyst
Citat:

Men han var väl rätt nyskapande på sin tid, även om man kanske inte tänker på det nu. Med tanke på att "Thriller" nästan är 30 år gammal så tycker jag att låtarna håller bra än idag, vilket jag personligen tycker är ett tecken på kvalitet.

Europe kanske är överskattade, men de banade ju ändå väg för svenska band och gjorde en musikalisk insats på det viset. Vet dock inte om jag skulle påstå att deras låtar håller idag.

Jag tycker att Springsteen är överskattad rent musikaliskt, och jag tror att hans attraktion består mycket av vad han representerar (arbetarklass). Så bra låtar har han inte, i proportion till sin framgång.

Smiths/Morrissey är INTE överskattade Mmmm...Morrissey, din lilla godbit...

Tillägg: Evanescense är aningen överskattade. Försökte lyssna på "Fallen" häromdan, en platta som var en favorit när den kom. Låtarna har inte åldrats väl, med nåt undantag
Senast redigerad av Allegiance 2009-07-07 kl. 17:43.
Citera
2009-07-07, 18:19
Medlem
Intressant att den här tråden kommit att handla om musik som folk tycker är dålig, vilket inte alls behöver betyda att den är överskattad. Att flera av världens mest inflytelserika band och artister nämns i den här tråden som "överskattade" tyder på att många saknar koll. Man behöver t.ex inte gilla Joy Division, Beatles eller Michael Jackson - men att inte se vilket enormt inflytande de har haft på popmusikens utveckling är ignorant.

Jag har dock svårt att se vad som gör ett band till överskattat eller underskattat.

Man kan t.ex tycka att Per Gessle och alla hans projekt är grymt överskattade eftersom det är dynga som säljer massor, men samtidigt så är det ingen som påstått att det är musik som ska förändra världen eller att Per Gessle skulle vara inflytelserik. Så jag tror nog man får leta efter överskattade någon annanstans. Jag tror t.ex andelen överskattade band är stor inom Andres Lokkos och hans gelikars värld, där var och varannat band är "viktigast i världen" trots att de bara blir parenteser i musikhistorien.

Några band som jag kan komma på som överskattade är exempelvis Franz Ferdinand och The Strokes som slog igenom med dunder och brak och hyllades av recensenter världen över som viktiga och nya rockhopp - trots att de kanske egentligen bara är just parenteser som aldrig i det stora hela kommer betyda något. Nu säger jag inte att jag tycker de är dåliga, absolut inte - men inte så bra och viktiga som hypen påståd. Det är för mig att vara överskattad.
Citera
2009-07-07, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Fråga gärna efter mera då jag kan sitta och babbla hela dagen. Iron Maiden är inte det minsta överskattade (Förutom låtarna "Number of The Beast", "Fear of The Dark" och "Run to the Hills" som är helvetiskt överskattade) utan helt och hållet ett kvalitetsband.

Det är de enda låtarna jag tycker är bra med IM. Nu har jag visserligen inte lyssnat så mycket på IM men av det jag hört så är dessa de enda som har och klatsicha låtpartier.
Citera
2009-07-07, 18:46
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trottoar
per gessle, beatles, håkan hellström, rolling stones, coldplay, måns zelmerlöw, flo rida, kanye west, delvis bob dylan och oasis
På vilket sätt är dom överskattade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in