2010-01-23, 19:21
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av compound
Annars tål Metallica att nämnas än en gång, bara några få bra låtar och bandmedlemmarna är inte precis de bästa heller.
Är det några som det konstant hackas på så är det väl ändå Metallica?
Citera
2010-01-23, 19:28
Medlem
Trumpeters avatar
Får nog sälla mig till dem som säger U2. De har gjort en del rätt bra, visst till och med riktigt bra. Men på det hela taget har de fått betydligt mer uppmärksamhet än de förtjänar.
Citera
2010-01-24, 03:42
Medlem
Magnet83s avatar
Man tycker väl att de flesta stora artister man själv inte gillar är överskattade? Jag nominerar i alla fall: Bob Marley, Green Day, Led Zeppelin, Judas Priest, Slayer, Beatles, Bruce Springsteen mm.
Citera
2010-01-24, 20:17
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Guns N' Roses! kan inte fatta varenda fjortis som "avgudar" detta band, dom har släppt en ganska bra hårdrocksplatta och sen tramsat mest, sen den där überfjollan Slask eller vad han kallas är känd typ bara för sin jävla hatt, och sen Axl Rose sjunger som en våldtagen höna, slaktar varenda låt med sin äckliga röst, kan erkänna att dom ligger bakom en del schyssta låtar, men absolut inget speciellt annars, AC/DC till exempel har spottat ut över 15 tidlösa och fantastiska album, det har inte GN'R gjort
Utveckla det där. Slash må vara överskattad. Men när det gäller Axl håller jag verkligen inte med, hans röst är "oslipad", men ack så fantastisk.

Edit: Har du enbart sett videos från "Live at the Ritz -88 Ganska vanligt bland folk som sågar Axl.

Kanske svarade på ett lite väl gammalt inlägg?
Citera
2010-01-25, 11:39
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Withered
Utveckla det där. Slash må vara överskattad. Men när det gäller Axl håller jag verkligen inte med, hans röst är "oslipad", men ack så fantastisk.

Edit: Har du enbart sett videos från "Live at the Ritz -88 Ganska vanligt bland folk som sågar Axl.

Jag har inte sett några vodeps, bara hört musiken. Rösten är enligt mig en av de äckligaste och mest påfrestande röster som finns, tillsammans med AC/DC. Två hemska och fruktansvärt överskattade band.
Citera
2010-01-25, 12:59
Medlem
scwabs avatar
Citat:

Haha varför inte?

Måste hålla med om att Gn'r har gjort en hel del bra men tyvärr är det musik jag har tröttnat på av någon anledning. Appetite for Destruction är dock en riktigt skön skiva! Det är ett band för gitarrister...
Citera
2010-01-25, 20:19
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Haha varför inte?

Måste hålla med om att Gn'r har gjort en hel del bra men tyvärr är det musik jag har tröttnat på av någon anledning. Appetite for Destruction är dock en riktigt skön skiva! Det är ett band för gitarrister...
Jaså? Kan du utveckla det där lite?
Citera
2010-01-25, 20:32
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Jaså? Kan du utveckla det där lite?

Jag menar att de som lyssnar på Gn'r oftast håller på med gitarr på något plan. Det är ett sånt band man lyssnar på när man precis börjat spela, då är slash en fin förebild. Alla jag känner som spelar gitarr har varit riktigt insnöade på Gn'g någon gång i livet.. Men det här är ju grovt generaliserat
Citera
2010-01-25, 21:23
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Jag menar att de som lyssnar på Gn'r oftast håller på med gitarr på något plan. Det är ett sånt band man lyssnar på när man precis börjat spela, då är slash en fin förebild. Alla jag känner som spelar gitarr har varit riktigt insnöade på Gn'g någon gång i livet.. Men det här är ju grovt generaliserat
Jo, när jag tänker efter kan jag hålla med dig på den punkten. De flesta jag känner som spelar gitarr har någon gång varit helt insnöade i bandet, eller helt enkelt tycker om dem mer eller mindre.

Förstår förövrigt inte hur man kan ha Slash som förebild ifall man ser på livsstil och dyl.

Citat:
Ursprungligen postat av Förkastlig_Tant
U2.

Om man ser till storlek och den måtta Bono tar sig själv på allvar, så blir det för mig ganska självklart. Överskattat, i ordets fullständiga bemärkelse.
Och ruggdunkad skall du förbli! Kunde inte sagt det bättre med mina egna ord.
Senast redigerad av Withered 2010-01-25 kl. 21:27.
Citera
2010-01-26, 04:16
Medlem
4815162342s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Pearl Jam och så gott som all annan grunge anser jag vara gravt överskattad. Det bevisas ju av det faktum att inte en jävel lyssnar på skiten längre..

dummaste jag hört. enda jag lyssnar på. enligt mig en av de mest intellektuell genres som finns. melodisk och helt underbart bra musiker. stone gossard mike mccreedy och jeff ament är de bästa musikskaparna jag någonsin varit med om. och att grungen är så kopplad är ännu bättre. alla band har nån connection och har oftast jobbat tillsammans.

att dra grunge över en kant bara för tex nirvanas smells like teen spirit är en söndertjatad hitlåt är bara idiotiskt. finns så mycket mer till den underbara tiden och musiken än bara hitlåtar. lyssna på river of deceit av mad season. sjukt välskriven och otroligt bra låt.
Citera
2010-01-26, 21:39
Bannlyst
Bob Geldof
Citera
2010-03-25, 15:06
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Pete Doherty (efter att ha sett honom live, mitt livs sämsta konsert någonsin ALLA kategorier) och Jay-Z (så tråkig men ända så hyllad).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in