2012-09-26, 17:26
Medlem
Bisarros avatar
En artist blir inte stor utan publikens stöd. Nej, jag tror att det är en snöbollseffekt. När snöbollen är i rullning blir den större och till slut blir den jättestor, men det behöver inte betyda att artisten är så bra som den framstår som. Så, mitt svar är således, att de största artisteran är de som är mest överskattade. Eller? Verkar jag osäker?
Citera
2012-09-26, 17:44
Medlem
Etirdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
En artist blir inte stor utan publikens stöd. Nej, jag tror att det är en snöbollseffekt. När snöbollen är i rullning blir den större och till slut blir den jättestor, men det behöver inte betyda att artisten är så bra som den framstår som. Så, mitt svar är således, att de största artisteran är de som är mest överskattade. Eller? Verkar jag osäker?

Stämmer till stor del. Tar man världseliten i musik, dvs de ca 100 artisterna/banden med störst publicitet så är många av dem normalbegåvade/under normalbegåvade.
Citera
2012-09-26, 22:39
Medlem
För att hata på det kommersiella som sig bör, ger väl den mesta radiomusik ordet "överskattat" sin rätta bemärkelse. När man inte ens skriver sin egen musik, text eller har ett finger med i den kreativa del som utgör din karriär, utan istället övar in den mall du fått för att bli en påhittad ikon, då är du det bakomliggande skälet till ordets existens. Men de kan väl inte klaga, med alla pengar de håvar in . Fast lite extra avsky ska utdelas till Lady Gaga, även fastän hon faktiskt skriver delar av sin musik. Hon har genom att utgöra sig för att vara något annat än en stereotypisk stjärna (hon är alternativ), på något sätt lyckats infiltrera många kommersialismhatare också.. Och nästa album ska heta Artpop. Vad i helvete?!

Men detta vet nog de flesta, ville egentligen bara hata lite.

// Mvh Ledsen Artpopare
Citera
2012-09-26, 23:29
Medlem
Dimaks avatar
alla dåliga. nej men all radiomusik.
Citera
2012-10-08, 16:05
Bannlyst
Coldplay, för deras musik är så himla tråkig. Ingen originalitet där inte.

Britney Spears. Henne gillade jag inte ens som tonåring och förstår inte vad som är märkvärdigt med henne. Varken hennes musik eller sångröst skiljer sig från mängden.

Loreen. Med risk för att få lite mothugg men Euphoria är riktigt usel. Jag slutade följa både Melodifestivalen och ESC för flera år sen, men jag kan inte begripa hur denna smörja kunde kamma hem segern. Loreens musik skiljer sig inte ur mängden.

Avril Lavigne. Hennes musik är tråkig och låter skit. Och dessutom låter allt hon gör likadant.
Citera
2012-10-08, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etirdet
Bob Dylan - Hans låtar är skit, han kan inte sjunga och han är dessutom sosse. Detta skulle man kunna tro är Bob Dylan. Exakt samma röst.

Elvis Presley - Han låter som en pedofil som svalt en plastpåse och han rör sig jävligt efterblivet.

Rolling Stones - Talanglöst band som inte skrivit en enda bra låt. De är jävligt white trash och underklass.

Jag håller inte med dig för fem öre i något av dessa påståenden. Motiveringar:

Bob Dylan: Han skriver låtar med stort djup som dessutom (åtminstone delvis) ger samhället en känga. Sjunga kan han också och sen förstår jag inte vad politik har med saken att göra? Vad spelar det för roll var en musiker står politiskt? Är det inte själva musiken som är det viktiga?

Och att jämföra Dylan med Felix Herngren känns som ett hån. Dylan är en poet och konstnär av stora mått.

Elvis Presley: Han är en av de mest inflytelserika artisterna någonsin. Jag säger inte att man måste gilla honom av den anledningen, men inser man inte hans storhet så ska enbart hålla käften.

Rolling Stones: Den ende medlemmen i detta band som helt saknar talang är Charlie Watts, och att de inte komponerat en enda bra låt är lögn. Jag kan räkna upp många bra låtar de ligger bakom: Sympathy For The Devil, You Can't Always Get What You Want, Start Me Up, Satisfaction, Brown Sugar och en hel drös andra verk.

Det är snarare WT och underklass att inte inse musikalisk talang när man hör den.
Citera
2012-10-08, 16:22
Avslutad
Coldplay och varenda svensk hip-hop artist man kan tänka sig. Enormt peniskomplex och med pinsamt "coola" artistnamn som andas skitnödighet och ängslighet.
Citera
2012-11-03, 16:22
Bannlyst
All sån där töntig "datorgjord" musik som de massproducerar idag är totalt värdelös och jag kan inte begripa hur det kan vara så populärt som det faktiskt är. Jag syftar då på artister som E-Type, Robyn, Lady Gaga, Kesha, Darin, osv. Och sen Kleerup förstås. Till och med synthpopen på 80-talet var bättre, och den var ju .
Citera
2012-11-03, 22:58
Medlem
Stormakts avatar
Skrillex, oerhört enformigt och dåligt..

Bob Dylan, visst han hade väl några bra år, men vafan är grejen egentligen?

Coldplay, dom är bara tråkiga, punkt slut.

SHM, varken orginellt eller spännande.

Bring me the horizon, samma. sjukt ointressant
Citera
2012-11-04, 02:04
Medlem
Thornhills avatar
Finns många, men rent spontant Iron Maiden.

De har några bra låtar men överlag jävligt tråkiga och intetsägande.

Men man ska ju vara tacksam för de var ju en av dem som "uppfann lite tyngre musik".
Citera
2012-11-04, 18:54
Medlem
anjer2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Skrillex, oerhört enformigt och dåligt..

Bob Dylan, visst han hade väl några bra år, men vafan är grejen egentligen?

Coldplay, dom är bara tråkiga, punkt slut.

SHM, varken orginellt eller spännande.

Bring me the horizon, samma. sjukt ointressant

Bring me the horizon är fan oljud. Förstår inte hur folk kan lyssna på så värdelös smörja.
Citera
2012-11-05, 13:41
Medlem
Spyrrans avatar
Elvis Presley.

Jag har inget emot honom personligen, och jag är medveten om hur han har påverkat musikvärlden. Men han är överskattad, vilket bland annat märks för det enorma intresse som finns. Samma dag varje år så får man höra att det minsann var just den dagen han dog, och det dras upp överallt. Elvisimitatörer finns det gott om, fastän jag aldrig har förstått varför.

Sedan kan jag komma på mängder av band och artister som jag tycker är kassa, men tycker jag att de är överskattade? Tveksamt. En del av dem är ganska hatade av många, så jag är osäker där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in