Citat:
Ursprungligen postat av Etirdet
Bob Dylan - Hans låtar är skit, han kan inte sjunga och han är dessutom sosse.
Detta skulle man kunna tro är Bob Dylan. Exakt samma röst.
Elvis Presley - Han låter som en pedofil som svalt en plastpåse och han rör sig jävligt efterblivet.
Rolling Stones - Talanglöst band som inte skrivit en enda bra låt. De är jävligt white trash och underklass.
Jag håller inte med dig för fem öre i något av dessa påståenden. Motiveringar:
Bob Dylan: Han skriver låtar med stort djup som dessutom (åtminstone delvis) ger samhället en känga. Sjunga kan han också och sen förstår jag inte vad politik har med saken att göra? Vad spelar det för roll var en musiker står politiskt? Är det inte själva musiken som är det viktiga?
Och att jämföra Dylan med Felix Herngren känns som ett hån. Dylan är en poet och konstnär av stora mått.
Elvis Presley: Han är en av de mest inflytelserika artisterna någonsin. Jag säger inte att man måste gilla honom av den anledningen, men inser man inte hans storhet så ska enbart hålla käften.
Rolling Stones: Den ende medlemmen i detta band som helt saknar talang är Charlie Watts, och att de inte komponerat en enda bra låt är lögn. Jag kan räkna upp många bra låtar de ligger bakom:
Sympathy For The Devil,
You Can't Always Get What You Want,
Start Me Up,
Satisfaction,
Brown Sugar och en hel drös andra verk.
Det är snarare WT och underklass att inte inse musikalisk talang när man hör den.