2012-07-31, 18:59
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Bieber -> Beaver -> Bäver.
Så har jag fått för mig att det är iallafall.

exakt
Citera
2012-07-31, 22:56
Medlem
Bruce Springsteen. Helvete vad ointressant han är.
Citera
2012-08-01, 03:30
Medlem
cherepanovas avatar
I allmänhet alla vars låtar spelas på skitradiostationer som RixFM och NRJ. I synnerhet One Direction, Alina Devecerski, negrer som sjunger om att suga kuk, Avicii. Tja, listan kan göras lång...

SWEDISH HOUSE MAFIA.
Citera
2012-08-14, 17:14
Bannlyst
Jag tycker att Kent är ett av de mest överskattade svenska banden någonsin. De kan låta bli att hålla en Rockbjörnsgala på TV år ut och år in och skicka priset till Kent direkt istället, så sparar de en massa tid. Jag kan inte begripa hur de ständigt kan vinna en massa priser och koras till "årets band", för allting de gör låter likadant och deras musik är väldigt tråkig och ointressant.

Håkan Hellström är också överskattad. När han sjunger låter det ungefär som när grannens katt fastnar i torktumlaren och hans låtmaterial är inte heller särskilt bra. Kan inte begripa hur han kan vara så populär som han är.
Citera
2012-08-14, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John-Lennon
Håkan Hellström är också överskattad. När han sjunger låter det ungefär som när grannens katt fastnar i torktumlaren och hans låtmaterial är inte heller särskilt bra. Kan inte begripa hur han kan vara så populär som han är.

Därför att han har ett väldigt personligt sätt att uttrycka sig på, detta plus faktumet att han skriver texter som får en att se vardagen bortom allt som skymmer, livet blir lite ljusare, lite klarare. Dessutom är han energisk, verkligen energisk. Att lyssna på hans låtar som sprudlar av glädje & levnadslust och inte ryckas med kan endast förklaras genom psykiska sjukdom (nja, men...). Han är genuin & ärlig, bryr sig inte om vad någon tycker om hans musik. I en intervju i början av hans karriär sade han att han var beredd att bli sågad till hundra procent efter "Känn Ingen Sorg..."-släppet, men att han bara var tvungen att få ut de där texterna, den där känslan, den där tiden som haft honom fångad i alla år. Genialt.

"Jag gick ut på första lång och slängde ett mynt i luften
Blir det krona kommer jag härifrån och blir det klave ligger jag
Snart under jorden, levande begraven

Jag var bara halvvägs ner mot botten
När jag trodde jag hade nått den
" - Dom där jag kommer ifrån

"Står i Vasaparken
Ser pojkar och flickor gå igenom kärlekslunden
Jag skulle byta plats med vem som helst på sekunden
om jag kunde...
" - Atombomb

"Du var full och jag var full
I aprilsolen
Du är den sortens flicka jag gillar
För du är tom och jag är tom

Egentligen älskar du inte mig
Och egentligen
är det okej med mig
För jag älskar ingen alls
Sånt där är slöseri med tid
" - Minnen av Aprilhimlen

Att inte gilla honom är en sak, men att förneka att den här typen av musik, och framförallt den här typen av texter, drar till sig många fans & anhängare anser jag är att se bort ifrån verkligheten lite granna. Speciellt är det inte konstigt att många unga människor - det vill säga människor som inte riktigt hittat sig själva än, som är osäkra på hur de skall bete sig i situationer när personens mänsklighet dras till sin spets och allt vad det innebär med ångest, kärlek & uteblivna framtidsutsikter - tycker om den här typen av musik.

Vem efter studenten kan inte ta till sig raden: "Dom har gått för att leva sin liv, och Gud vet att jag måste leva mitt..."?
Citera
2012-08-14, 17:38
Medlem
Kent och Robyn känns för mig jävligt ointressanta, skräp.
Senast redigerad av Westwood 2012-08-14 kl. 17:41.
Citera
2012-08-15, 00:42
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Kent och Robyn känns för mig jävligt ointressanta, skräp.

Tyckte också så om Kent, men lyssna igenom alla skiver så kommer du nog ändra dig.

Jag röstar på Spice girls
Citera
2012-08-15, 02:06
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Ehm.. Justin Bieber och Rebecca Black såklart, fyfan va äckligt
Citera
2012-08-15, 12:52
Avslutad
Egentligen borde jag älska Dylan, med tanke på att det är den typ av lyrik som jag faller till hundra procent för... Men jag har lyssnat igenom "Blood on the Tracks" ett tiotal gånger, och var gång har skivan tagit formen av ett sömnpiller (för mig).
Citera
2012-08-15, 14:23
Medlem
Rasmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Egentligen borde jag älska Dylan, med tanke på att det är den typ av lyrik som jag faller till hundra procent för... Men jag har lyssnat igenom "Blood on the Tracks" ett tiotal gånger, och var gång har skivan tagit formen av ett sömnpiller (för mig).

Där ser man, jag håller Blood on the Tracks som ett av mina absoluta favoritalbum av Dylan, även om jag ibland "råkar" hoppa över Jack of Hearts eller vad den heter. Det bara bekräftar att folk har olika smak av musik, något som fler på forumet borde inse/acceptera.
Citera
2012-08-15, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmol
Där ser man, jag håller Blood on the Tracks som ett av mina absoluta favoritalbum av Dylan, även om jag ibland "råkar" hoppa över Jack of Hearts eller vad den heter. Det bara bekräftar att folk har olika smak av musik, något som fler på forumet borde inse/acceptera.

Ja, jag har förstått att det är ett av hans populärare album, vilket inte är så konstigt egentligen eftersom den typen av lyrik är väldigt tilltalande (även för mig som inte är en Dylan-fantast) för folk som har den läggningen inom musiken, det vill säga gärna människor som dras sig till lyrik åt det mer depressivt laddade hållet. Hur som helst är hans låtar rent musikaliskt inte tilltalande för mig, vilket är synd eftersom jag kan sitta och läsa hans låtar som rena poesin, men det faller på arrangemangen. Egentligen är det en överdrift av mig att kalla honom "överskattad", för jag förstår hans storhet. Det är bara ingenting som tilltalar mig.
Citera
2012-08-15, 14:43
Medlem
cece123s avatar
När artister tar sig själva på stort allvar och jämnåriga musikjournalister
avgudar texterna samt ...undrar om det är typiskt svenskt
att man sitter och sönderanalyserar texter för att man känner igen sig
som tex ovannämnda Håkan Hellström..
Håkan Hellström är en fjant,har ingen röst låter som en kille i målbrottet och skriver
som en fjortiskille som har just funnit sin "poetiska" ådra som inte var så poetisk
Andra är Kent ...ett skämt
Djävligt pinsamt när man v e r k l i g e n trodde att Kents musik skulle
gå hem utomlands
Ulf Lundell är en annan pajas,som inte vill växa upp
Lars Winnerbäck...Humhumlegården...
Rebecca oh Fiona är totalt värdelösa
Ju mer man fjamsar i medierna och hypar ett band, desto mer blir folket på
Folk bara följer med strömmen utan att ens reflektera på egen hand
om skiten verkligen är så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera