2016-03-29, 10:43
Medlem
spknoises avatar
Nirvana. Vill bara ta ett gevär själv när man hör Smells Like Teen Spirit. Cobains gnälliga sång hur jobbigt allt är och synd det är om honom. Alla Nirvanafans blir vansinniga när man nämner att Nirvana stal låtmaterial från Killing Joke.

Korn. Ja, Jonathan vi vet att du haft en jobbig barndom och eran musik suger överlag.

Metallica. Tool dissade Metallica rätt rejält när dom blev erbjudna att turnera med Metallica. Maynard uttryckte sig att det är bättre att Korn tar turnen istället för de passar bättre ihop.
Citera
2016-03-29, 14:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Limp Bizkit kanske man kan kalla överskattade med, men jag är lite osäker. De är ju rätt så stora och framgångsrika, men samtidigt känns det som att alla jag träffar verkar hata dem.
Aja... Världens sämsta band är det, oavsett vad.
Citera
2016-03-29, 15:24
Medlem
HasseBanans avatar
Kent - ett gäng depressiva stockholmsfjantar vars musik är släpig, deprimerande och intetsägande. Vem saknar dem nu när de slutat?
Citera
2016-03-29, 15:53
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Bob Dylan är så jävla överskattad. När han tar ton vill jag bryta sönder nåt. Och det blir bara ännu värre när han börjar spela sitt jävla munspel. Munspel kan vara fantastiskt (t.ex Blues Traveler) men Bob Dylan suger verkligen. Det enda bra han har gjort är All Along the Watchtower och då är inte ens hans version bra.

Sen skulle man ju kunna räkna upp varenda negerrappare som debuterat sen tidigt 2000-tal men det skulle bli en fruktansvärt lång lista.

Plus alla hjärndöda mainstream blöjhouse artister som göra samma låt om och om igen sen 2010.
Oj du levererade nyss tidernas ointelligentasta och sämsta inlägg om musik. Vi får hoppas att Svenne Rubins släpper nytt snart.
Citera
2016-03-29, 16:22
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Oj du levererade nyss tidernas ointelligentasta och sämsta inlägg om musik. Vi får hoppas att Svenne Rubins släpper nytt snart.
Bara omusikaliska hipsters som gillar Dylan. Ungefär som Coldplay, ett annat otroligt överskattat band. Alla låtar låter lika värdelöst.
Citera
2016-03-29, 16:49
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Jag hoppas att Iggy Azaleas stjärna börjar dala inom de närmaste fem månaderna.
Seriöst, vita tjejer som låtsas vara mörka rappare ur ghetton, behöver man ens något sådant trams?
Citera
2016-03-29, 17:04
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Bara omusikaliska hipsters som gillar Dylan. Ungefär som Coldplay, ett annat otroligt överskattat band. Alla låtar låter lika värdelöst.
Oj ett ännu ointelligentare inlägg. Tidernas sämsta människa är du.
Citera
2016-03-29, 18:19
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Oj ett ännu ointelligentare inlägg. Tidernas sämsta människa är du.
Känner faktiskt att jag inte behöver nån acceptans av dårar som gillar Bob Dylan.
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Kent - ett gäng depressiva stockholmsfjantar vars musik är släpig, deprimerande och intetsägande. Vem saknar dem nu när de slutat?
Verkligen. Riktig skitmusik, med nån låt som undantag.

Två andra svenska artister som är grymt överskattade är Håkan Hellström och Lars Winnerbäck. Det är omöjligt att dansa till Hellström om man inte hoppar upp och ner som en idiot, men han har ett par låtar som går att lyssna på på t.ex förfester men då är det ju ett par hits från hans första platta. Resten av hans karriär är så jävla platt.

Lars Winnerbäck tror att han är nån blandning av Jakob Hellman och Bruce Springsteen utan melodier och samma struktur på varje jävla låt.
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2016-03-29 kl. 18:25.
Citera
2016-03-31, 13:45
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Ganska meningslöst att kalla en gigant som Dylan överskattad.
Det är lika fånigt som att kalla Mozart överskattad.
Man kan gilla eller ogilla dom, men dom finns där som milstolpar i utvecklingen, vare sig man vill eller inte.
Du kan inte rita om musikhistorien på egen hand
Citera
2016-03-31, 15:05
Medlem
spknoises avatar
Även om jag gillar Nine Inch Nails så tycker jag faktiskt att Trent Reznor är rätt överskattad. Finns faktiskt artister som är mer musikaliskt begåvade än honom
Citera
2016-03-31, 15:42
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ganska meningslöst att kalla en gigant som Dylan överskattad.
Det är lika fånigt som att kalla Mozart överskattad.
Man kan gilla eller ogilla dom, men dom finns där som milstolpar i utvecklingen, vare sig man vill eller inte.
Du kan inte rita om musikhistorien på egen hand
Oavsett så är Dylan en fjant som började skriva protestsånger för att det var på modet. Och som sagt, låtarna han skrivit är oändligt trista. Struktur, melodi, texter.
Citera
2016-03-31, 16:47
Medlem
popparens avatar
Citat:
Oavsett så är Dylan en fjant som började skriva protestsånger för att det var på modet. Och som sagt, låtarna han skrivit är oändligt trista. Struktur, melodi, texter.

verkar mest som att du trollar/vill provocera nu, men whatever...
"jag tycker att dylan är en fjant eftersom han började skriva protestsånger när det var på modet. därför är han en överskattad artist". rimligt argument? man kan liksom inte förneka hans musikhistoriska betydelse och genialitet. tror du att förintelsen var ett hittepå också?

trista texter? herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in