Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Det finns så mycket som jag absolut inte håller med om i detta inlägget att det är absurt. Alla får dock ha sin åsikt men det jag vänder mig emot är den kritik du riktar mot HH och kent. Håkan Hellströms röst är kanske inte den "bästa" vad man nu grundar det på. Dock så finns det ingen annan som kan sjunga hans låtar, absolut ingen annan. Vilken idiot som helst kan göra en tolkning av Dylan,Beatles etc men Hellström är omöjligt. Du kommer inte upp i det känslomässiga han har i sin röst.
Ska vi gå över till kent vet jag inte riktigt vad du vänder dig emot? kent är absolut inget band som "flamsar" i medierna. De är oftast jävligt restriktiva när det kommer till media och det gillar jag. Det behövs sådana som kent i medelklassens Sverige. Att Jocke sedan personligen är aktiv på deras eget forum gör att de också växer i mina ögon. De pissar på media men bryr sig om sina fans, precis som det ska vara. Att de sedan i mina öron gör världens bästa musik är en annan sak.
Vad det gäller mest överskattade måste jag nog säga David Guetta etc, musik som produceras enligt löpandeband principer är aldrig och kommer aldrig att bli bra. Det är ungefär som att äta formfranska, det smakar inget.
Det är just det som gör dem så töntiga i medelklassens Sverige....
Det är muppigt att man som medelålders måste köra med att
"Vi kan inte le för vi tror att vi är så coola"
och så sitter nån mini Reinfeldt och tycker att han är cool i sitt välmående villaområde
och lyssnar och "känner med" sina "idååler" och man får inte säga emot "stora idååålerna" för då
går mini Reinfelds röst upp i falsett..för "idåålerna" är såååå ofelbara
T o m Jocke B har erkänt att de tagit sig lite väl fööör seriöst och det är det som är så djävla muppigt Det har ingenting med att göra om man inte vill göra hemma hos reportage edy
Håkan Hellström är en tönt,mupp,fjant osv
Tacka fan att ingen kan sjunga en låt vars låtskrivares röst låter som han fått en elchock i analen
med bifogad orgasm fem gånger ....