2012-08-15, 14:44
Medlem
Darkzis avatar
Alla MTV-artister som släpper 3 album och 120 singlar per år som typ Rihanna, Chris Brown, Katy Perry, David Guetta.
Citera
2012-08-15, 15:14
Medlem
Thoring89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
När artister tar sig själva på stort allvar och jämnåriga musikjournalister
avgudar texterna samt ...undrar om det är typiskt svenskt
att man sitter och sönderanalyserar texter för att man känner igen sig
som tex ovannämnda Håkan Hellström..
Håkan Hellström är en fjant,har ingen röst låter som en kille i målbrottet och skriver
som en fjortiskille som har just funnit sin "poetiska" ådra som inte var så poetisk
Andra är Kent ...ett skämt
Djävligt pinsamt när man v e r k l i g e n trodde att Kents musik skulle
gå hem utomlands
Ulf Lundell är en annan pajas,som inte vill växa upp
Lars Winnerbäck...Humhumlegården...
Rebecca oh Fiona är totalt värdelösa
Ju mer man fjamsar i medierna och hypar ett band, desto mer blir folket på
Folk bara följer med strömmen utan att ens reflektera på egen hand
om skiten verkligen är så bra

Det finns så mycket som jag absolut inte håller med om i detta inlägget att det är absurt. Alla får dock ha sin åsikt men det jag vänder mig emot är den kritik du riktar mot HH och kent. Håkan Hellströms röst är kanske inte den "bästa" vad man nu grundar det på. Dock så finns det ingen annan som kan sjunga hans låtar, absolut ingen annan. Vilken idiot som helst kan göra en tolkning av Dylan,Beatles etc men Hellström är omöjligt. Du kommer inte upp i det känslomässiga han har i sin röst.

Ska vi gå över till kent vet jag inte riktigt vad du vänder dig emot? kent är absolut inget band som "flamsar" i medierna. De är oftast jävligt restriktiva när det kommer till media och det gillar jag. Det behövs sådana som kent i medelklassens Sverige. Att Jocke sedan personligen är aktiv på deras eget forum gör att de också växer i mina ögon. De pissar på media men bryr sig om sina fans, precis som det ska vara. Att de sedan i mina öron gör världens bästa musik är en annan sak.

Vad det gäller mest överskattade måste jag nog säga David Guetta etc, musik som produceras enligt löpandeband principer är aldrig och kommer aldrig att bli bra. Det är ungefär som att äta formfranska, det smakar inget.
Citera
2012-08-15, 15:29
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Vad det gäller mest överskattade måste jag nog säga David Guetta etc, musik som produceras enligt löpandeband principer är aldrig och kommer aldrig att bli bra. Det är ungefär som att äta formfranska, det smakar inget.

David Guetta glömde jag såklart, fyfan för honom och fan vad han är överskattad!
Citera
2012-08-15, 16:46
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
text

Både Hellström och Winnerbäck är större poeter än vad de är sångare. Vågar jag påstå. Man må ha åsikter om deras röster, men bägges sångröster har verkligen förbättrats de senaste tio åren, särskilt Håkans. Denne sjunger ju också mycket om personliga saker på ett lite skruvat plan vilket kanske heller inte är helt lätt att förhålla sig till.
Du kan ju inte på allvar avvisa Winnerbäck genom att nämna en cover han gjorde för tio år sedan. Kom gärna med något lite mer substansfyllt om varför du tycker som du gör.

Kent är ett jävligt bra och kompetent rockband som dessutom skyr uppmärksamhet från media, vilket är värt att beundra bara det.
Citera
2012-08-16, 19:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thoring89
Det finns så mycket som jag absolut inte håller med om i detta inlägget att det är absurt. Alla får dock ha sin åsikt men det jag vänder mig emot är den kritik du riktar mot HH och kent. Håkan Hellströms röst är kanske inte den "bästa" vad man nu grundar det på. Dock så finns det ingen annan som kan sjunga hans låtar, absolut ingen annan. Vilken idiot som helst kan göra en tolkning av Dylan,Beatles etc men Hellström är omöjligt. Du kommer inte upp i det känslomässiga han har i sin röst.

Ska vi gå över till kent vet jag inte riktigt vad du vänder dig emot? kent är absolut inget band som "flamsar" i medierna. De är oftast jävligt restriktiva när det kommer till media och det gillar jag. Det behövs sådana som kent i medelklassens Sverige. Att Jocke sedan personligen är aktiv på deras eget forum gör att de också växer i mina ögon. De pissar på media men bryr sig om sina fans, precis som det ska vara. Att de sedan i mina öron gör världens bästa musik är en annan sak.

Det är just det som gör dem så töntiga i medelklassens Sverige....
Det är muppigt att man som medelålders måste köra med att
"Vi kan inte le för vi tror att vi är så coola"
och så sitter nån mini Reinfeldt och tycker att han är cool i sitt välmående villaområde
och lyssnar och "känner med" sina "idååler" och man får inte säga emot "stora idååålerna" för då
går mini Reinfelds röst upp i falsett..för "idåålerna" är såååå ofelbara
T o m Jocke B har erkänt att de tagit sig lite väl fööör seriöst och det är det som är så djävla muppigt Det har ingenting med att göra om man inte vill göra hemma hos reportage edy

Håkan Hellström är en tönt,mupp,fjant osv
Tacka fan att ingen kan sjunga en låt vars låtskrivares röst låter som han fått en elchock i analen
med bifogad orgasm fem gånger ....
Citera
2012-08-19, 19:42
Medlem
RozenRots avatar
Motörhead. Har lyssnat på grymt mycket musik av dem, men måste säga att alla deras låtar låter i stort sett som Ace of Spades (som är deras enda bra låt förövrigt). Antingen snabbar de upp eller kör tempot långsammare, kör det baklänges, vilket som helst så låter det likadant, och därför står jag inte ut med att lyssna på dem.
Citera
2012-08-20, 14:25
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Ja, jag har förstått att det är ett av hans populärare album, vilket inte är så konstigt egentligen eftersom den typen av lyrik är väldigt tilltalande (även för mig som inte är en Dylan-fantast) för folk som har den läggningen inom musiken, det vill säga gärna människor som dras sig till lyrik åt det mer depressivt laddade hållet. Hur som helst är hans låtar rent musikaliskt inte tilltalande för mig, vilket är synd eftersom jag kan sitta och läsa hans låtar som rena poesin, men det faller på arrangemangen. Egentligen är det en överdrift av mig att kalla honom "överskattad", för jag förstår hans storhet. Det är bara ingenting som tilltalar mig.
Lyssna på Highway 61 & Blonde on Blonde.
Tror dom passar dig mer utifrån dina preferenser du gläntat med på forumet.

Det är fantastisk lyrik men lite mindre introvert, lite mer blandade godheter och djupsinnigheter framför att som inbiten Dylan-älskare känna sig speciell och nästan intim med honom när man lyssnar på Blood on the tracks.

Jag tror BoTT är en skiva för dom som redan är frälsta.

Sen finns ju såklart freewheelin och sådär, dom kommer lite på köpet, även om jag gärna går direkt på "Street Legal".
Citera
2012-08-21, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Lyssna på Highway 61 & Blonde on Blonde.
Tror dom passar dig mer utifrån dina preferenser du gläntat med på forumet.

Det är fantastisk lyrik men lite mindre introvert, lite mer blandade godheter och djupsinnigheter framför att som inbiten Dylan-älskare känna sig speciell och nästan intim med honom när man lyssnar på Blood on the tracks.

Jag tror BoTT är en skiva för dom som redan är frälsta.

Sen finns ju såklart freewheelin och sådär, dom kommer lite på köpet, även om jag gärna går direkt på "Street Legal".

Fan vad trevligt. Tack för svaret, extremt uppskattat. Blev på humör att ge han ännu en chans. Visade sig att jag faktiskt hört ett par låtar ifrån "Blonde on Blonde" redan innan (I Want You & Visions of Johanna), två låtar jag gillar mer än hela "BoTT" om jag skall vara helt ärlig. Hur som helst, tack igen. Blir till lyssna igenom i alla fall "Blonde on Blonde" ett par gånger till en början.
Citera
2012-08-21, 00:48
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
David Guetta glömde jag såklart, fyfan för honom och fan vad han är överskattad!
All jävla DJ/elektronisk musik är överskattat!
Citera
2012-08-22, 21:43
Medlem
Vultumuss avatar
David Guetta, Swedish House Mafia, Avicii, Skrillex och varenda jävla svensk hip-hop grupp som typ Kartellen och Labyrint. Svensk musik är i dagsläget jävligt överskattad, mest är då Avicii av alla på min lista. Han har ingen variation i sina låtar, (praktexempel är levels som är en tune på 10 sekunder som repeteras i evighet för att fylla ca tre och en halv minut), och praktiskt alla hans låtar följer samma koncept.
Frågade några vänner som gick på hans konsert i Stockholm angående framförandet och det dom sa var att han lika gärna kunde ha kopplat ljudanläggningen till en data med spotify på och trycka på play, själv är jag inte så förvånad över det hela. Han är bara 22 år och har lika mycket erfarenhet inom DJ:andet som en innebandyspelare har inom hockey.
Killen fick bara en sådan extrem tur med sin låt levels och alla låtar innan och efter har bara varit i stil med musiken som alla andra ungdomar på youtube med drömmar om att bli som Tïesto, Skrillex osv. producerar.
Citera
2012-09-23, 03:07
Medlem
Takida - Hårdpop som blir smörigare och äckligare ju fler låtar dom skriver.
Nickelback - Samma skit som takida

Mest underskattade:
Tool - Förtjänar att vara mycket, mycket större!
Citera
2012-09-26, 17:16
Medlem
Etirdets avatar
Bob Dylan - Hans låtar är skit, han kan inte sjunga och han är dessutom sosse. Detta skulle man kunna tro är Bob Dylan. Exakt samma röst.

Elvis Presley - Han låter som en pedofil som svalt en plastpåse och han rör sig jävligt efterblivet.

Rolling Stones - Talanglöst band som inte skrivit en enda bra låt. De är jävligt white trash och underklass.

Justin Bieber - Han är väl allmänt känd som en klåpare så att närmare förklaring behövs inte.

Lill-Babs - Maskulin kärring med grov röst som sjunger skitlåtar.

Timbuktu - Inavlad rappare som sysslar med underklassmusik och precis som Bob Dylan är han sosse.

Musik handlar för övrigt enbart om att utnyttja folks dumhet för att bli framgångsrik, musikalisk talang spelar ingen roll.
Senast redigerad av Etirdet 2012-09-26 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in