Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Om det är någon som bör dra tillbaka till Fragbite är det antagligen du. På vilket sätt gynnar det en intellektuell och mogen diskussion om man enbart ska anklaga vartenda band och artist som existerar, och har existerat, för att vara "överskattad", utan att på något sätt argumentera för sitt påstående? Ingen här vill ta rätten i från dig att äga en egen åsikt, dock är det otroligt omoget att, precis som du gör, försvara samtliga idiotiska påståenden med "jag får säga vad jag vill".
Att du inte tycker om The Beatles betyder inte att det är ett argument för att de skulle vara överskattade. Förstår du exempelvis skillnaden mellan att säga; "Jag tycker inte om Jimi Hendrix" och "Jimi Hendrix är en dålig gitarrist"?
Här trampade man visst lipsillen på en öm tå. Nåväl tramset ska bemötas i alla fall. Termen "överskattad" bygger på helt subjektiva uppfattningar, så bara för att Beatles och Hendrix är heliga för ett gäng lättkränkta fåntrattar så kan de enligt vissa vara överskattade. Jag kan tala om för dig, min "gode man" att jag bestämmer själv vad som låter bra och dåligt eftersom det objektivt sätt inte finns något "rätt och fel" i dessa frågor, om jag tycker att de är överskattade så är de det för mig, för din del kanske de inte är det och då är de inte det enligt dig. Men som sagt, det finns ingen objektiv sanning över vad som är överskattat eller ej så om någon tycker att en musiker är överskattad så är musikern det i deras ögon eftersom varenda en inte kan säga att ett band är överskattat för då är bandet inte längre överskattat eftersom ingen hyllar dem till skyarna.
Jag ville heller i första inte diskutera om Beatles var överskattade eller ej, utan poängen var att man inte kan häva ur sig något så urbota korkat som "Beatles kan inte vara överskattade", hade någon skrivit detsamma om exempelvis Faith No More, Rage Against the Machine eller Pantera (samtliga gillar jag skarpt) hade jag också ifrågasatt den debila, infantila person som hävt ur sig att något av dessa band inte kan vara överskattade och den som hävdar motsatsen är okunnig.