2010-12-03, 03:41
Medlem
Repliques avatar
Kirk Hammet är en personlig favorit när det gäller överskattade musiker. Även Lars Ulrich är pinsamt dålig med tanke på att han av många är ansedd som världens bästa (hur i helvete det nu gått till).
Citera
2010-12-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Kirk Hammet är en personlig favorit när det gäller överskattade musiker. Även Lars Ulrich är pinsamt dålig med tanke på att han av många är ansedd som världens bästa (hur i helvete det nu gått till).
Ja, Kirk Hammett är rätt endimensionell gitarrist, rent musikaliskt. Dock gillar jag mycket av det han skrivit.
Citera
2010-12-03, 19:30
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Om det är någon som bör dra tillbaka till Fragbite är det antagligen du. På vilket sätt gynnar det en intellektuell och mogen diskussion om man enbart ska anklaga vartenda band och artist som existerar, och har existerat, för att vara "överskattad", utan att på något sätt argumentera för sitt påstående? Ingen här vill ta rätten i från dig att äga en egen åsikt, dock är det otroligt omoget att, precis som du gör, försvara samtliga idiotiska påståenden med "jag får säga vad jag vill".

Att du inte tycker om The Beatles betyder inte att det är ett argument för att de skulle vara överskattade. Förstår du exempelvis skillnaden mellan att säga; "Jag tycker inte om Jimi Hendrix" och "Jimi Hendrix är en dålig gitarrist"?
Här trampade man visst lipsillen på en öm tå. Nåväl tramset ska bemötas i alla fall. Termen "överskattad" bygger på helt subjektiva uppfattningar, så bara för att Beatles och Hendrix är heliga för ett gäng lättkränkta fåntrattar så kan de enligt vissa vara överskattade. Jag kan tala om för dig, min "gode man" att jag bestämmer själv vad som låter bra och dåligt eftersom det objektivt sätt inte finns något "rätt och fel" i dessa frågor, om jag tycker att de är överskattade så är de det för mig, för din del kanske de inte är det och då är de inte det enligt dig. Men som sagt, det finns ingen objektiv sanning över vad som är överskattat eller ej så om någon tycker att en musiker är överskattad så är musikern det i deras ögon eftersom varenda en inte kan säga att ett band är överskattat för då är bandet inte längre överskattat eftersom ingen hyllar dem till skyarna.

Jag ville heller i första inte diskutera om Beatles var överskattade eller ej, utan poängen var att man inte kan häva ur sig något så urbota korkat som "Beatles kan inte vara överskattade", hade någon skrivit detsamma om exempelvis Faith No More, Rage Against the Machine eller Pantera (samtliga gillar jag skarpt) hade jag också ifrågasatt den debila, infantila person som hävt ur sig att något av dessa band inte kan vara överskattade och den som hävdar motsatsen är okunnig.
Citera
2010-12-04, 14:10
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Här trampade man visst lipsillen på en öm tå. Nåväl tramset ska bemötas i alla fall. Termen "överskattad" bygger på helt subjektiva uppfattningar, så bara för att Beatles och Hendrix är heliga för ett gäng lättkränkta fåntrattar så kan de enligt vissa vara överskattade. Jag kan tala om för dig, min "gode man" att jag bestämmer själv vad som låter bra och dåligt eftersom det objektivt sätt inte finns något "rätt och fel" i dessa frågor, om jag tycker att de är överskattade så är de det för mig, för din del kanske de inte är det och då är de inte det enligt dig. Men som sagt, det finns ingen objektiv sanning över vad som är överskattat eller ej så om någon tycker att en musiker är överskattad så är musikern det i deras ögon eftersom varenda en inte kan säga att ett band är överskattat för då är bandet inte längre överskattat eftersom ingen hyllar dem till skyarna.

Jag ville heller i första inte diskutera om Beatles var överskattade eller ej, utan poängen var att man inte kan häva ur sig något så urbota korkat som "Beatles kan inte vara överskattade", hade någon skrivit detsamma om exempelvis Faith No More, Rage Against the Machine eller Pantera (samtliga gillar jag skarpt) hade jag också ifrågasatt den debila, infantila person som hävt ur sig att något av dessa band inte kan vara överskattade och den som hävdar motsatsen är okunnig.
Precis som jag nämnde i mitt tidigare inlägg; du har all rätt i hela världen att tycka vad du vill. Det finns varken rätt eller fel inom musiken, och inte ens i en universell mening, för att vandra in på ett filosofiskt sidospår. Min poäng är däremot att människan har blivit välsignad med ett väldigt utvecklat språk. Vi är inte längre bundna till simpla och primitiva uttryckssätt som "jag hungrig" eller "nu arg", utan det finns, inte bara ett ord, utan flera ord för minsta lilla tanke eller känsla. Du har på så sätt ett gigantiskt förråd av ord och uttryck som du kan använda dig av för att klanka ned på våra fyra hjältar, dock anser jag, tyvärr fortfarande, att "överskattad" omöjligt kan passa in här.
Citera
2010-12-04, 15:26
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Precis som jag nämnde i mitt tidigare inlägg; du har all rätt i hela världen att tycka vad du vill. Det finns varken rätt eller fel inom musiken, och inte ens i en universell mening, för att vandra in på ett filosofiskt sidospår. Min poäng är däremot att människan har blivit välsignad med ett väldigt utvecklat språk. Vi är inte längre bundna till simpla och primitiva uttryckssätt som "jag hungrig" eller "nu arg", utan det finns, inte bara ett ord, utan flera ord för minsta lilla tanke eller känsla. Du har på så sätt ett gigantiskt förråd av ord och uttryck som du kan använda dig av för att klanka ned på våra fyra hjältar, dock anser jag, tyvärr fortfarande, att "överskattad" omöjligt kan passa in här.
Först anser du att jag bör sticka tillbaka till Fragbite för att jag blev irriterad över stolpskottet som försökte säga till mig vad jag skulle tycka och tänka. Hade han skrivit "Jag tycker inte att Beatles är överskattade" så hade jag inte brytt mig, men nu försöker han låtsas om att Beatles inte kan vara överskattade, när begreppet bygger på helt subjektiva uppfattningar. Men nu plötsligt så börjar du med "det finns varken rätt eller fel inom musiken". Varför var du då tvungen att använda dig av gliringar mot mig? Det jag i första hand ville diskutera var inte om Beatles var överkskattade eller ej, som sagt, utan det var pga den andra personens tjockskalliga, omogna idioti som irriterade mig så pass mycket att det blev en principiell sakfråga över att man inte kan ta på sig rollen som någon slags allvetande ande när det diskuteras musik.
Citera
2010-12-04, 17:41
Medlem
Simaõs avatar
Jag hörde Purple Rain igår ofrivilligt för femtielfte gången och blev så upprörd att jag bara är tvungen att skriva... Jag har inte hört särskilt mycket av Prince men om Purple Rain är hans bästa låt är han värdelös.. Purple Rain är en otroligt ointressant urtråkig jävla usel låt utan tryck som jag inte för mitt liv kan förstå hur den har blivit så populär. Under hela min uppväxt har jag försökt förstå dess storhet, men den finns inte. Det är verkligen en jättedålig låt. Prince är värdelös.
Citera
2010-12-04, 17:48
Medlem
Zumas avatar
Ulrich och Kirk Hammet, spelar helt enkelt jävligt dåligt.
Lou Reed. Okej han var bra på bananplattan med Velvet men sen har han egentligen bara gjort massa skräp.
Beach Boys, jävlar vad dåliga dessa herrar var på att skapa musik.

Trummisen samt gitarristen i Dream Theater kan jag även vara utan, fan vad tråkig musik alltså.
Citera
2011-01-16, 03:19
Medlem
Rembrandtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Ulrich och Kirk Hammet, spelar helt enkelt jävligt dåligt.
Lou Reed. Okej han var bra på bananplattan med Velvet men sen har han egentligen bara gjort massa skräp.
Beach Boys, jävlar vad dåliga dessa herrar var på att skapa musik.

Trummisen samt gitarristen i Dream Theater kan jag även vara utan, fan vad tråkig musik alltså.

The Beach Boys " jävlar vad dåliga dessa herrar var på att skapa musik " hahaha årets garv. Din pajas de rankas som USA största band någonsin. Brian Wilson var det som skrev merparten och hans smeknamn är Genius. Motsatsen till dig då din byfåne som inte verkar kunna något om musik överhuvudtaget.
Citera
2011-01-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Bullshit text

Men varför är the beatles överskattade då? vet du ens vilka ackord låtarna går i? har du studerat melodierna? är du ens musikalisk?

jag tror du kommer svara nej på alla dessa frågor. DÄRFÖR kan du inte förstå hur genialisk beatles musik är.
Citera
2011-01-16, 18:29
Medlem
2pac, men han var både underskattad och överskattad. beror lite på hur det ser det, från vilket perspektiv du ser det på
Citera
2011-01-16, 20:10
Medlem
Deedles avatar
Tänkte säga 50 Cent, Pitbull och de andra coola ghetto pojkarna. Sen kom jag på att TS sökte musiker, inte ikoner.

Annars kan jag faktiskt tycka att Johnny Cash är relativt överskattad ur min synvinkel, visst så kan jag tycka att hans låtar är goa, fast han bör inte få den uppmärksamhet han idag har. En persons åsikt, smaken är som baken.
Citera
2011-01-16, 20:22
Medlem
Mr.Nesss avatar
Rolling Stones
Bob Dylan
U2

M.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto