2005-11-02, 11:45
Medlem
mi:nes avatar
Om man kan gå en vända på stan och stöter på fler än 1 vandrande reklampelare (tröja, mössa, keps, väska eller dyligt) så är det bandet överskattat. Detta går dock nästan bara att applicera på populära band, såsom Kent, Slipknot eller andra pop/rock/hårdrock/metal-band.

Saker som säljer ut inom en vecka är också överskattade. Exempel på utsålda, men inte överskattade, var Soilwork. Biljetterna tog slut cirka 1.5 vecka innan konserten, vilket är lagom.

Band som lever på gamla meriter är överskattade.

Fame-through-TV-musiker är överskattade.
Citera
2005-11-02, 18:55
Medlem
Continental Ops avatar
the strokes
Citera
2005-11-15, 13:08
Medlem
JimMorrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderBasker
Äh, Bowie och Clash förtjänar sina respektive goda rykten!

Däremot blir jag lite nyfiken på vilka som hyllar Toto egentligen? Vad är poängen med att nämna ett band som hela världen är överrens om att de är totalt piss?

Jag tillhör väl minoriteten då. Tycker inte alls Toto är "totalt piss".
Toto består av ett gäng jävligt bra musiker. Sedan sjunger de riktigt bra också. Men sedan kanske inte deras texter är det bästa. Men jag gillar faktiskt Toto. Tycker de är härligt töntiga (om någon fattar vad jag menar?)

Håller därimot med om att Metallica är riktigt överskattade. Så även våra svenska artister, men sedan är ju vi svenskar inte så bra på att skriva texter heller. De mesta som produceras från Sverige är bara massa klämkäckt Sven Ingvars sound. Kanske drog alla i samma kant där, men det är i alla fall så jag ser det. Visst finns några fåtal band som även är bra här i Sverige, men det är inte många.
Citera
2005-11-15, 15:44
Medlem
aegs avatar
Kent och Coldplay. Så fort de gör ett ljud börjar alla gråta av lycka och dregla. Hade ett annat band gjort exakt samma sak hade publiken inte alls gillat det.
Citera
2005-11-15, 15:57
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Astley
Jag håller med Brädan; Dylan kanske gjorde bra låtar, men det lät fan inte bra när han framförde dem på egen hand. Bättre var det när The Byrds tog sig an hans låtar. (De blev sedan ÄNNU bättre när de började skriva egna låtar.)

Japp. Det är lite kejsarens nya kläder över Dylan. Alla hör ju att han låter förjävligt, men ingen vågar vara den första att bryta illusionen. Kan han inte bara snyta sig?
Citera
2005-11-15, 16:04
Medlem
Johnny Blades avatar
Metallica! Ett hyfsat band som av någon outgrundlig anledning har blivit superstora... Jag fattar ingenting.
Citera
2005-11-15, 16:57
Medlem
vinnes avatar
Nu blir jag väl grillad av alla old school-hårdrockare, men, Iron Maiden

Gjort två, tre hyfsade låtar, resten är bara skit! SKIT!
Citera
2005-11-15, 18:20
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Nu blir jag väl grillad av alla old school-hårdrockare, men, Iron Maiden

Gjort två, tre hyfsade låtar, resten är bara skit! SKIT!

Du är inte ensam. Iron Maiden är rock för 14-åringar.
Citera
2005-11-15, 19:17
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Mjo, tror det, men är inte 100.
Live spelar han i varje fall munspelet, så visst kan han.

Men krijgenic, Sharon försökt blåsa Zakk? Berätta!
Citera
2005-11-15, 19:44
Medlem
akzs avatar
Limp Bizkit
Citera
2005-11-15, 20:00
Medlem
Jag slår på stort:
ABBA
KENT
och
GYLLENE TIDER
Citera
2005-11-15, 20:14
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukimdead
Jag slår på stort:
ABBA
KENT
och
GYLLENE TIDER

Stanna där du är. Polisen är på väg till ditt hus för att ta ifrån dig ditt medborgarskap och pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in