2014-11-14, 08:02
Medlem
Här är några av de mängder av undersökningar som styrker det Jomshof säger.

Jag undrar vad Veronica Palm och de övriga PKiterna stödjer sin uppfattning på?

People-Press: 31% of Turks support suicide attacks against Westerners in Iraq.
http://people-press.org/report/206/a-year-after-iraq-war

YNet: One third of Palestinians (32%) supported the slaughter of a Jewish family, including the children:
http://pajamasmedia.com/tatler/2011/04/06/32-of-palestinians-support-infanticide/
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4053251,00.html

World Public Opinion: 61% of Egyptians approve of attacks on Americans
32% of Indonesians approve of attacks on Americans
41% of Pakistanis approve of attacks on Americans
38% of Moroccans approve of attacks on Americans
83% of Palestinians approve of some or most groups that attack Americans (only 14% oppose)
62% of Jordanians approve of some or most groups that attack Americans (21% oppose)
42% of Turks approve of some or most groups that attack Americans (45% oppose)
A minority of Muslims disagreed entirely with terror attacks on Americans:
(Egypt 34%; Indonesia 45%; Pakistan 33%)
About half of those opposed to attacking Americans were sympathetic with al-Qaeda’s attitude toward the U.S.
http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb09/STARTII_Feb09_rpt.pdf

Pew Research (2010): 55% of Jordanians have a positive view of Hezbollah
30% of Egyptians have a positive view of Hezbollah
45% of Nigerian Muslims have a positive view of Hezbollah (26% negative)
43% of Indonesians have a positive view of Hezbollah (30% negative)
http://pewglobal.org/2010/12/02/muslims-around-the-world-divided-on-hamas-and-hezbollah/

Pew Research (2010): 60% of Jordanians have a positive view of Hamas (34% negative).
49% of Egyptians have a positive view of Hamas (48% negative)
49% of Nigerian Muslims have a positive view of Hamas (25% negative)
39% of Indonesians have a positive view of Hamas (33% negative)
http://pewglobal.org/2010/12/02/muslims-around-the-world-divided-on-hamas-and-hezbollah/

PewWorld Public Opinion: Muslim majorities agree with the al-Qaeda goal of Islamic law.
Muslim majorities agree with al-Qaeda goal of keeping Western values out of Islamic countries;
(Egypt: 88%; Indonesia 76%; Pakistan 60%; Morocco 64%)
http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb09/STARTII_Feb09_rpt.pdf Research (2010): 15% of Indonesians believe suicide bombings are often or sometimes j

Pew Global: 68% of Palestinian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
43% of Nigerian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
38% of Lebanese Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
15% of Egyptian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
13% of Indonesian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
12% of Jordanian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
7% of Muslim Israelis say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.

Pew Research (2010): 84% of Egyptian Muslims support the death penalty for leaving Islam
86% of Jordanian Muslims support the death penalty for leaving Islam
30% of Indonesian Muslims support the death penalty for leaving Islam
76% of Pakistanis support death the penalty for leaving Islam
51% of Nigerian Muslims support the death penalty for leaving Islam
Citera
2014-11-14, 08:29
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters

Det känns ju "sådär" att ta fram en undersökning från 2004 för att styrka det här.

(Jag kollade inte resten av dina källor).
Citera
2014-11-14, 08:31
Medlem
Snuttepuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters

YNet: One third of Palestinians (32%) supported the slaughter of a Jewish family, including the children:
http://pajamasmedia.com/tatler/2011/04/06/32-of-palestinians-support-infanticide/
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4053251,00.html

World Public Opinion: 61% of Egyptians approve of attacks on Americans
32% of Indonesians approve of attacks on Americans
41% of Pakistanis approve of attacks on Americans
38% of Moroccans approve of attacks on Americans
83% of Palestinians approve of some or most groups that attack Americans (only 14% oppose)
62% of Jordanians approve of some or most groups that attack Americans (21% oppose)
42% of Turks approve of some or most groups that attack Americans (45% oppose)
A minority of Muslims disagreed entirely with terror attacks on Americans:
(Egypt 34%; Indonesia 45%; Pakistan 33%)
About half of those opposed to attacking Americans were sympathetic with al-Qaeda’s attitude toward the U.S.
http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb09/STARTII_Feb09_rpt.pdf

Pew Research (2010): 55% of Jordanians have a positive view of Hezbollah
30% of Egyptians have a positive view of Hezbollah
45% of Nigerian Muslims have a positive view of Hezbollah (26% negative)
43% of Indonesians have a positive view of Hezbollah (30% negative)

Pew Research (2010): 60% of Jordanians have a positive view of Hamas (34% negative).
49% of Egyptians have a positive view of Hamas (48% negative)
49% of Nigerian Muslims have a positive view of Hamas (25% negative)
39% of Indonesians have a positive view of Hamas (33% negative)

PewWorld Public Opinion: Muslim majorities agree with the al-Qaeda goal of Islamic law.
Muslim majorities agree with al-Qaeda goal of keeping Western values out of Islamic countries;
(Egypt: 88%; Indonesia 76%; Pakistan 60%; Morocco 64%)
http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb09/STARTII_Feb09_rpt.pdf Research (2010): 15% of Indonesians believe suicide bombings are often or sometimes j

Pew Global: 68% of Palestinian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
43% of Nigerian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
38% of Lebanese Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
15% of Egyptian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
13% of Indonesian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
12% of Jordanian Muslims say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.
7% of Muslim Israelis say suicide attacks against civilians in defense of Islam are justified.

Pew Research (2010): 84% of Egyptian Muslims support the death penalty for leaving Islam
86% of Jordanian Muslims support the death penalty for leaving Islam
30% of Indonesian Muslims support the death penalty for leaving Islam
76% of Pakistanis support death the penalty for leaving Islam
51% of Nigerian Muslims support the death penalty for leaving Islam

Maila den där listan till VP direkt!
Då alla inkommande mail/brev till riksdagen är offentlig handling kommer ditt meddelande att diarieföras. Det skapar med andra ord bevis för att hon borde veta bättre.
Citera
2014-11-14, 08:32
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOVECAPSLOCK
Fast nu säger han ju att han vill slänga ut alla muslimer ur landet och förbjuda islam, samtidigt som han menar att varje muslim tror att de, citat "är tvugna som muslimer att döda icke-troende". Det framkommer tydligt och är lite av SDs kärna.
Sluta ljug och förvräng. Jomshof pratar om islamism, att det ingalunda är en minoritet som kan sägas vara islamister i en rad med länder i Mellanöstern och Nordafrika. Sedan problematiserade han det faktum att vi importerar hundratusentals människor från just de områdena varje år.

Inget annat.

Källa på hur han uttryckt det fetade tack.
Citera
2014-11-14, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det känns ju "sådär" att ta fram en undersökning från 2004 för att styrka det här.

Visserligen inte en undersökning men en bra indikation på scandinaviska muslimers attityder.

https://www.youtube.com/watch?v=mO6PcFYXMo4
Citera
2014-11-14, 09:08
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Fel fel fel.

Jag klagade inte på "folk". Jag rättade TS då han faktiskt quoteminade. Han plockar ut Jomhofs uttalande att IS och Al-Quiada är terrorister. Sedan plockar han ut reaktioner (som inte är reaktioner på att han kallar IS för en antidemokratisk terrororganisation) från andra politiker, och matchar dessa med IS-är-terrorister-uttalandet. Det är ungefär som att klippa ihop en pratande polis som räddar en kattunge med ett klipp med någon pratande knarkare som skjuter upp och får en överdos. "Knarkare begick självmord efter att polis räddat kattunge". Det kallas quotemining.
Hur blåst är du?
Jag har inte sagt att han inte "quoteminar", det jag skrivit är att din argumentation i övrigt är sämre, den existerar ej. Ändå kan du dra långtgående slutsatser? Hum?

Citat:
Nu till det där med att "Jomshof sagt någonting dåligt". Han kan lika gärna ha sagt att kattungar ska torteras utan att jag tycker att han sagt någonting dåligt, då jag som sagt inte har någonting emot tortyr och inte råkar vara förtjust i katter eller så. Han får gärna tala illa om min mor: jag liksom bryr mig inte.

Ändå skriver du: JÅ har bara varit sjuksriven ett litet tag, och SD börjar redan falla . Nu förstår man att han internt måste sätta munkavle på folk. Fin Quotemining (plocka citat ur sina sammanhang). Det man är upprörd över här, är hur Jomshof (vad fan är det för jävla zigenarnamn?) i princip terrorstämplar alla muslimer i Sverige med allt vad det innebär.

Det enda av vidare vikt för dina slutsatser är ditt påstående, din åsikt, om att Jomshof terrorstämplar alla muslimer. Faller det, så är ditt inlägg en hög skit, men det är du ju inte beredd att försvara? Eller "börjar SD falla", trots att det enda felet skulle ligga i TS argumentation?

Citat:
Det är ett påstående från min sida. Det kan vara en ren lögn från min sida, det behöver inte vara någonting jag själv tror eller tycker. Därmed faller din logik pladask ner på marken i ett svep utan möjlighet till återvändå ens med vattendammsugare. Jag måste inte tro eller tycka något för att rätta TS logiska felslut.

Ja, det är ett påstående, som uppenbart utgör din åsikt, förutsatt att du inte trollar. Du visar att du både tror och tycker. Men du är för dum för att försvara denna tro/ detta tyckande. Resten av ditt inlägg är som sagt baserat på att din dogmatiska tro stämmer, annars är det tämligen idiotiskt. Men nej, oavsett vad, så vägrar du att stå upp för skiten du skriver? Ska man tolka det som att du är medveten om att du enbart skriver skit?

Citat:

Två. Hur långt är ett snöre?

Jag frågar inte om ett godtyckligt snöre, jag frågar efter dumheten som du, personligen, besitter. Du förstår ju inte ens användningsområdet för "Hur långt är ett snöre?". Dummare människa får man dessvärre leta efter.

Edit:
Citat:
Nu spelar det ju ingen som helst roll hur jag tolkar det han sagt.

Nähä, trots att du bygger ditt pissinlägg på det?
Senast redigerad av Oformad 2014-11-14 kl. 09:16.
Citera
2014-11-14, 09:48
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Vilket var min poäng. Staten har separerats från kyrkan och vi grundar inte särdeles många lager utefter den längre. Jag är överlycklig att västvärlden har gjort den förändringen. I många andra kristna länder kan du se att det inte är lika självklart att lagar inte motiveras med hjälp av kristendomen. Se på homofobin i flera afrikanska länder som exempel. I flera kristna länder kan du inte säga att gud är en hund utan att få något straff.

Fast den religion dom utövar där nere är ju inte densamma som vi utövar. Mindre utvecklade länder har en tendens att tolka ( i detta fall bibeln) mer bokstavligt medans vi har en fria tolkning, som riktlinjer. Att säga att religionen inte utvecklas är fel. Som jag skrev innan så utvecklas religionen i samma takt som samhället.
Det kan du ju t.o.m se idag på IS, vad jag har sett så arbetar dom ganska hårt med att föra tillbaka den gamla synen på Islam, med hårdare regler. Varför skulle dom behöva detta om religionen inte utvecklats?
Men att säga att det är religionen som är först med att utvecklas är fel, samhället utvecklas och i samma vind följer dess religion med.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Varför skulle vi göra det?

Jag utgick att vi pratade om protestantism eftersom vi talade om kristendom i västvärlden och där är protestantism den största, men sedan även eftersom vi som svenskar skriver "kristendom", och eftersom kristendomen är en stor religion med olika grenar som inte alla kan generaliseras tillsammans så utgick jag från den religion som vi utövar, evangelisk-lutheranska traditionen är den vi pratar om.
Om man ska "döma" en religion så måste man ju kolla på den del som har flest anhängare.
Citera
2014-11-14, 09:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Att bara klaga på åldern på den äldsta av sju källor samt att inte själv presentera något som visar på motsatta förhållanden känns ju å andra sidan "sådär" det med.

Jag kan för övrigt, på tal om undersökningar tycka att det skulle vara mycket intressant om någon undersökte svenska muslimers attityder till olika saker.
Citera
2014-11-14, 10:10
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Fantastiskt.

Det är ju rent ut sagt pinsamt hur man kan ens kalla sig för politiker idag.

Vänta den dagen det kommer upp till ytan att vi har terrorister aom tränar och springer runt på gatorna med PUT. Sen vore det än härligare när andra länder börjar kasta bajskakor på svenska politiker för att de bjuder in dessa in i EU.

Allah Akbar!!!
Citera
2014-11-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Om färre kommer in, blir det lättare för de som är här. Är det verkligen så svårt att förstå?

Har du någon annan lösning?

Det FINNS helt enkelt inte någon annan lösning.

De som finns här, kan skaffa sig jobb, kan gå på SFI, kan plugga, kan anstränga sig, kan få sjukvård, omsorg, bidrag, DO, allt som de behöver. Mat för dagen. Vad mer behöver dessa folk? Är de idioter? behöver de en mamma? En tutte att suga på? Jag förstår verkligen inte! Här har vi alla förutsättningar som finns. Vad mer ska vi göra? Det FINNS inte någon mer!!!

Vi kan iofs säga: Du är integrerad som bidragstagare. Men det känns inte som en vettig lösning.

Visst kan vi dra in bidragen och ersätta de med låglönejobb - typ 20 kr timmen. De kan få bo i baracker. De kan få gå i blatteskolor där de inte behöver lära sig någon. Visst. Om det är framtiden du vill ha, så varför inte. Jag kommer troligtvis inte drabbas, då jag har ett bra jobb och är uppskattad av min chef. Men framtiden???

Kom in i matchen, för fan. Det är viktigt nu!

Du borde kanske bli politiker? Du verkar mycket duktig på att undvika en direkt fråga genom att prata mycket om annat som egentligen inte har med frågan att göra. Om det nu är så att SD inte har några egna ideer om integration så kan man säga det.

Frågan var vad SD hade för tankar angående integration och du rabblar föst upp vad alla andra har för korkade ideer, sedan kom detta som återigen inte innehåller speciellt mycket om vad SD anser...såvida det inte är så att det du skriver anses vara den officiella ståndpunkten från SD?

"låglönejobb - typ 20 kr timmen"
"De kan få gå i blatteskolor där de inte behöver lära sig någon"
" De kan få bo i baracker"
Citera
2014-11-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttepuff
Ja jösses.. Ständigt denne Breivik. ISIS har ihjäl fler människor varje kvart, och på betydligt mer raffinerat brutala sätt, än Breivik hade för sisådär 3 år sedan, och ändå dras han fram hela tiden - ungefär som ett slags mantra som ska dölja det obehagliga. Ungefär som att hålla händerna för öronen, blunda hårt och högljutt lalla för sig själv för att slippa se och höra.

Det är dags för dig att inse att världen är större än norden, och att den är på väg hit till Sverige med sisådär 150.000 personer om året.
Om nu bara 1 % av dessa är fanatiker är det 1500 "Breivik" som kommer hit. Varje år.

Har du någonsin ens tänkt den tanken, eller ska du slå händerna för öronen igen och sjunga LALALALALA riktigt högt för dig själv?

Och trots detta enorma inflöde av totalt fanatiska muslimer så är det fortfarande Breivik som är värst här i norden
Citera
2014-11-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Du borde kanske bli politiker? Du verkar mycket duktig på att undvika en direkt fråga genom att prata mycket om annat som egentligen inte har med frågan att göra. Om det nu är så att SD inte har några egna ideer om integration så kan man säga det.

Frågan var vad SD hade för tankar angående integration och du rabblar föst upp vad alla andra har för korkade ideer, sedan kom detta som återigen inte innehåller speciellt mycket om vad SD anser...såvida det inte är så att det du skriver anses vara den officiella ståndpunkten från SD?

"låglönejobb - typ 20 kr timmen"
"De kan få gå i blatteskolor där de inte behöver lära sig någon"
" De kan få bo i baracker"

Nu sa väl Jimmie Åkesson nån gång under valrörelsen att om man för en ansvarsfull invandringspolitik behövs ingen integrationspolitik. Alltså det självklara. Som det funkade förr. Mycket enkelt och billigt. Ja ren vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in