Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-07, 19:00
  #409
Medlem
Rivarossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geirstein
SDs Richard Jomshof skärrade i princip alla från icke-SD-blocket idag i riksdagen genom ett fräckt tal. I talet menar Jomshof att både Islamska Staten och al-Quiada är terrorister och antidemokratiska.
Även jag är så pass fräck, att kalla IS för rerrorverksamhet. Al-Quida är onekligen inga i trådskaparens syn stjärngossar.
Citera
2015-01-10, 21:09
  #410
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Jag skäms som svensk att den här tråden existerar. Att ens ifrågasätta Rikards uttalanden är så dumt så man häpnar. Ingen normalbegåvad blev chockad.
Det är helt enkelt en del av en ond agenda från våra politiker.
Han kunde lika gärna sagt att jorden är rund.
Citera
2015-01-11, 12:27
  #411
Medlem
Ja, sicket chockerande tal!

Etablissemangets reaktion känns som en ren underkastelse och rädsla för att gå emot dessa grupper. Det känns som att de istället vill skapa en "fiende" av en mindre och ofarligare grupp – "fascisterna" – för att kritiken ska bli mer harmlös.
Citera
2015-02-02, 18:10
  #412
Medlem
Mr.Sandwhichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är INTE rasism att kritisera en religion. Det Jomshof sa är ren och skär sanning och Veronica Palm är ett av de största stolpskott som har suttit i Sveriges riksdag.

du glömde Toblerone Mona, hon vill ju ta hit IS-sympatisörerna och rehabilitera dom, och sen självklart också ge dom jobb och bostad
Citera
2015-02-05, 10:58
  #413
Medlem
syscrashs avatar
Socialdemokraterna är ett islamälskande parti. På 30-talet var det nazisterna man sympatiserade med, nu islamister. Man tycks alltid hitta något kulturellt man vill likrikta folket med för att stärka sin makt.
Citera
2015-02-10, 12:36
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Socialdemokraterna är ett islamälskande parti. På 30-talet var det nazisterna man sympatiserade med, nu islamister. Man tycks alltid hitta något kulturellt man vill likrikta folket med för att stärka sin makt.

Fick ett rätt roligt "mind fuck" av det där.
Imamen Löfven återinför kalifatet i Sverige.
Citera
2015-05-02, 15:39
  #415
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag skäms som svensk att den här tråden existerar. Att ens ifrågasätta Rikards uttalanden är så dumt så man häpnar. Ingen normalbegåvad blev chockad.
Det är helt enkelt en del av en ond agenda från våra politiker.
Han kunde lika gärna sagt att jorden är rund.

Ingen ifrågasätter att IS och al-Quaida är terrorister. Du kan omöjligen ha läst hela trådstarten utan bara läst rubriken.

Citat:
Det var klassisk rasism och den här gången riktad mot muslimer, att rabbla upp grupper och företeelser som inte är bra, som terrorism. Det han gjorde var att ge bilden av att det är en del av den muslimska kulturen eller islamska traditionen. Det är inget annat än att sprida fördomar kring muslimer och det är islamofobi.

Hon menar, uppenbarligen, att det är fel av Jomshof att "ge bilden av att (terrorism) är en del av den muslimska kulturen eller islamska traditionen".

Hur kan ni inte fatta detta? Denna tråd är en av få där det huserar fler idioter än ickeidioter.
Citera
2015-05-02, 16:12
  #416
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Ingen ifrågasätter att IS och al-Quaida är terrorister. Du kan omöjligen ha läst hela trådstarten utan bara läst rubriken.



Hon menar, uppenbarligen, att det är fel av Jomshof att "ge bilden av att (terrorism) är en del av den muslimska kulturen eller islamska traditionen".

Hur kan ni inte fatta detta? Denna tråd är en av få där det huserar fler idioter än ickeidioter.
Det är inte Jomshof som ger bilden av att terrorism är del av den muslimska kulturen och islamiska traditionen, det är islams läror och muslimers agerande. Det är detta Jomshof redogjort för och det är denna redogörelse som föga förvånande stämplas som "islamofobi". Här förklarar en av USA:s mest framstående säkerhetsanalytiker att det som sker idag har pågått alltjämt sedan sandreligionens dag ett:
https://www.youtube.com/watch?v=i6-59dKq-RY
Citera
2015-05-02, 20:57
  #417
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det är inte Jomshof som ger bilden av att terrorism är del av den muslimska kulturen och islamiska traditionen, det är islams läror och muslimers agerande. Det är detta Jomshof redogjort för och det är denna redogörelse som föga förvånande stämplas som "islamofobi". Här förklarar en av USA:s mest framstående säkerhetsanalytiker att det som sker idag har pågått alltjämt sedan sandreligionens dag ett:
https://www.youtube.com/watch?v=i6-59dKq-RY

Det där har inget med saken att göra. TS försöker få det att se ut som att folk rasar över att Jomshof kallar IS för terrorister och ett stort gäng idioter tar det för givet att det som står i rubriken är sant. Vilket det inte är.
Citera
2015-05-20, 00:29
  #418
Medlem
lakritcs avatar
Det underlättar alltid att läsa det första inlägget...

Undrar vad som kommer härnäst? Troschock av Kindberg Batra? IS-terrorister har ju tidigare varit "offer" så inte omöjligt att hon så småningom öppet bekänner sin tro till Islam.
Citera
2015-05-20, 13:02
  #419
Medlem
Jag råkade se och höra Jomshovs tal i Riksdagen, och han nämnde INTE muslimer. Han rörde sig med benämningen " ISLAMISTER", och det är tydligt att våra riksdagsledamöter inte kan skilja på benämningarna : ISLAM, ISLAMISTER och MUSLIMER.

Det är kanske för mycket begärt av S och V och andra ledamöter som led svårt av Jomshovs korrekta uttalande.
Det var uppenbart att dess illamående riksdagsledamöter inte hade en aning om vad J hade sagt. De hade inte lyssnat eller förstått. De svarade aldrig på hans egentliga inlägg, utan de förbitalade honom från sina i förväg skrivna manus= " Är SD uppe i talarstolen kommer det säkert något rasistiskt". Han svarade dem korrekt, men fick i gengäld höra att han inte svarat dem. Tala om Buskis och Parodi! Jag var så förb och upprörd så jag visste inte vart jag skulle få utlopp för min frustration, så tag mejlade Tengby i Ring P1. Han tackade!

Det är verkligen på tiden att vi ifrågasätter våra välavlönade politiker i riksdagens kompetens. Vi betalar för denna fars som pågår där! Man borde kunna ställa som krav att de skall förstå klar och tydlig svenska uttalad på tydlig skånska.

Denna debatt finns nog på Youtube. ( Jag klappar katten för att få ner blodtrycket.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback