Citat:
Ursprungligen postat av
Frispel2
Är väl knappast relevant vad övriga partier tycker när frågan är vad SD har för idéer om integration av de invandrare som redan finns här?
Om färre kommer in, blir det lättare för de som är här. Är det verkligen så svårt att förstå?
Har du någon annan lösning?
Det FINNS helt enkelt inte någon annan lösning.
De som finns här, kan skaffa sig jobb, kan gå på SFI, kan plugga, kan anstränga sig, kan få sjukvård, omsorg, bidrag, DO, allt som de behöver. Mat för dagen. Vad mer behöver dessa folk? Är de idioter? behöver de en mamma? En tutte att suga på? Jag förstår verkligen inte! Här har vi alla förutsättningar som finns. Vad mer ska vi göra? Det FINNS inte någon mer!!!
Vi kan iofs säga: Du är integrerad som bidragstagare. Men det känns inte som en vettig lösning.
Visst kan vi dra in bidragen och ersätta de med låglönejobb - typ 20 kr timmen. De kan få bo i baracker. De kan få gå i blatteskolor där de inte behöver lära sig någon. Visst. Om det är framtiden du vill ha, så varför inte. Jag kommer troligtvis inte drabbas, då jag har ett bra jobb och är uppskattad av min chef. Men framtiden???
Kom in i matchen, för fan. Det är viktigt nu!