Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-03, 15:21
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Hur tänkte du här? En transsexuell strävar generellt inte efter att vara annorlunda. I alla fall inte i den meningen att de vill sticka ut från mängden.
Men denne är nog medveten om att kvinnokläder och smink på män är en rätt så kontroversiell livsstil.
Citera
2014-11-03, 15:30
  #170
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Hur tänkte du här? En transsexuell strävar generellt inte efter att vara annorlunda. I alla fall inte i den meningen att de vill sticka ut från mängden.
Transsexuella vill vara något annat än de är. En transsexuell man förstår oftast inte att han inte kan bli kvinna rent fysiskt: han kommer möjligen att kunna bli en man som opererats för att se ut som en kvinna. Varenda cell i hans kropp kommer fortfarande att vara manlig.

Det finns de som inte bryr sig. Sen finns det de som hakar upp sig på det till den milda grad att de vill just ändra sig, sticka ut från mängden. Om det vore möjligt att ändra sig helt så vore det inga problem, då skulle han ju inte sticka ut. Men det går inte.

Transsexuella kan inte acceptera detta enkla faktum och därför tycker jag och många med mig att de är rent definitionsmässigt sinnessjuka. Nu är det ju uppenbart att sinnessjukdom i sig själv inte är något hinder för att bli polis, men att de inte accepterar verkligheten gör även att de sticker ut från mängden.

Det är inte det som gör att jag tycker att han är opassande, men det är en förklaring till det där med att sticka ut.
Citera
2014-11-03, 15:50
  #171
Medlem
Skandalöst!! Ska detta va Sverige 2014?!
Citera
2014-11-03, 16:03
  #172
Medlem
HBOLLs avatar
Hahaha hbtq problematik,vad händer om transsexuella polisen griper en inbrotts muslim?
Citera
2014-11-03, 16:05
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Transsexuella vill vara något annat än de är. En transsexuell man förstår oftast inte att han inte kan bli kvinna rent fysiskt: han kommer möjligen att kunna bli en man som opererats för att se ut som en kvinna. Varenda cell i hans kropp kommer fortfarande att vara manlig.

Det finns de som inte bryr sig. Sen finns det de som hakar upp sig på det till den milda grad att de vill just ändra sig, sticka ut från mängden. Om det vore möjligt att ändra sig helt så vore det inga problem, då skulle han ju inte sticka ut. Men det går inte.

Transsexuella kan inte acceptera detta enkla faktum och därför tycker jag och många med mig att de är rent definitionsmässigt sinnessjuka. Nu är det ju uppenbart att sinnessjukdom i sig själv inte är något hinder för att bli polis, men att de inte accepterar verkligheten gör även att de sticker ut från mängden.

Det är inte det som gör att jag tycker att han är opassande, men det är en förklaring till det där med att sticka ut.

Jag utgår från att du är en man. Vad är det som enligt dig gör att du är en man?
Citera
2014-11-03, 16:09
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Varför?

Nu snor jag lite svaret från honom här, men jag tror det beror på från fall till fall. Om man inte märker på personen i fråga att han är transsexuell, d.v.s. om man tydligt ser att personen i fråga är en man eller en kvinna i fysisk mening, då är det inga problem för en transsexuell att vara polis, iallafall inte ur den aspekten. Är personen i fråga en "könsneutral" person tror jag det kan bli problematiskt då vanliga medborgare kan få svårt att förhålla sig till polisen, förtroendet för polisen kan sjunka osv. Det är onödigt.
Citera
2014-11-03, 16:32
  #175
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLX.
Jag utgår från att du är en man. Vad är det som enligt dig gör att du är en man?
Gener

Jo jag vet att det finns fler än XY/XX, men dessa få kan indelas de också, och majoriteten av transsexuella är XY eller XX.
Citera
2014-11-03, 16:46
  #176
Medlem
jokalishs avatar
Poliser ska vara starka och handlingskraftiga. Inte svaga totalt förvirrade transsexuella saker. Bedömdes att risken för självmord var stor, antagligen har dom väl fått den informationen från någon och inte bara hittat på för att det har fel i huvudet och tror det är något det inte är.
Citera
2014-11-03, 17:14
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Du har alltså ingen aning om hur osäkra och lättpåverkade barn är? Enkla saker kan blåsas upp med hjälp utav föräldrarnas uppmuntran. Föräldrar kan "fucka" upp deras barn så ordentligt så att barnet kan "känna" att de tillhör ett annat kön.
Du kan uppfostra en unge till att vara transsexuell lika lite som du kan uppfostra en unge till att ha Downs Syndrom, ADHD, etc.


Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vem skulle egentligen ta en manlig polis i kvinnokläder seriöst?
Jag tror du blandar ihop transverstiter med transsexuella.

Detta är en transsexuell tjej:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/23...591fcbd499.jpg

Ser du det som en man som är i kvinnokläder?
Citera
2014-11-03, 17:24
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Gener

Jo jag vet att det finns fler än XY/XX, men dessa få kan indelas de också, och majoriteten av transsexuella är XY eller XX.

Hemafroditer då?
Citera
2014-11-03, 17:45
  #179
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLX.
Hemafroditer då?
Hermafroditer heter det.

Det finns endast i djurvärlden, ingen människa kan para sej med sej själv.
Ordet du söker är intersexualism, eller intersexuell, men är lika illa.

Ursäkta att jag är dryg.
Citera
2014-11-03, 17:54
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Hermafroditer heter det.

Det finns endast i djurvärlden, ingen människa kan para sej med sej själv.
Ordet du söker är intersexualism, eller intersexuell, men är lika illa.

Ursäkta att jag är dryg.

Det var som fan. Var väldigt säker på att kravet för att kallas hermafrodit bara var att man utvecklat båda manliga och kvinnliga könsorgan inte att man kan reproducera sig.

Intersexualism är väll bara ett samlingsnamn för avvikande könsliga attribut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback