2025-02-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag är gammal nu. Men jag har sedan jag ramlade över 30 sträcket gett mängder av killar chansen, mitt 20 åriga jag aldrig hade gjort.

Du hör hur männen värderar oss kvinnor på appar och hittar fel på oss. Jag brukar framhäva allt negativt för att inte få en av dem som partner. Trots allt är männen samhällets slam av män överlag. Det är inte någon romantisk komedi.

Skulle önska att man kunde sortera bort varandra mer effektivt på Tinder t.ex. Så fler av oss slapp varandra. Jag skulle verkligen vilja ta bort äldre män på deras inställningar till barn baserat på att endast ansvarstagande äldre män skulle kunna se mig. Jag är inte intresserad av hur män vill ha deras liv mer än för att räkna bort dem helt. Hos yngre kvittar det. En 24 åring i flödet är det liksom skitsamma med vad han har för framtidsplaner men det är inte mina egna planer när det kommer jämte en äldre man. Sedan oseriösa män som är äldre skulle jag också vilja vara osynlig för. Om jag inte ser en långsiktig gemensam framtid så inriktar jag inte det på en ful man med personliga problem och barn som man ska anpassa sig efter. Då är det såklart en fräsch ma, jag skulle välja istället.

Eftersom vi alla är så fördomsfulla borde apparna uppdateras efter det. Sedan så får de som vill börja anpassa sig efter andras krav om de upplever att de blir utan partner pga kravbilden de själva möter kontra den de har. Det vore bra.

Haha du skriver så roligt 😂😅 Män är samhällets slam... jaha tack för den du din buse.

Alla dom där tinderkillarna, försöker dom bli tillsammans med dig eller försöker dom bara få tillfälligt sex?

Sen är det ju verkligen inte världens största problem att vara singel. Det finns för och nackdelar. Du verkar tänka likadant om jag uppfattar dig korrekt? Jag har själv trivts väldigt bra under mina singelperioder.
Citera
2025-02-01, 17:01
Medlem
Citat:
Det är problemet som du beskriver att du lagt allt på tjejerna. De sökte upp dig.
Du skriver att jag lagt allt på tjejerna, vad vet du om det?
Jag är rätt social och har alltid haft lätt att prata med folk och jag har inte behövt gå utan flickvän för de kom till mig och bjöd ut mig. Det betyder dock inte att jag inte gör något nu för att träffa en tjej, problemet som jag framfört är däremot att det inte finns singeltjejer att prata med. Så vad ska jag göra åt det?

Du har en otroligt negativ bild av män och det märks, just därför jag inte tror att din insikt är särskilt värdefull för mina problem. Du tror att jag vill att tjejerna skall söka upp mig, det är inget jag påstått utan så har det varit för mig historiskt. Nu när jag försöker leta tjejer så finns det inga att hitta. Hur löser man det problemet, är min fråga.

"Du ska börja arbeta där du har en möjlighet att prestera resultat"
Och vart, om jag får fråga, är det?
Det jag undrar är "vart är tjejerna som man kan prata med och lära känna?"
Det du ger mig i retur är att jag är lat som inte vill göra relationsarbete
Känns inte direkt som att det är relaterat till frågeställningen.

Till ditt försvar så ja, det finns säkerligen många killar därute som är helt tokigt värdelösa på emotionellt arbete och relationsbyggande men det är inte mitt bekymmer. Min längsta relation varade i nästan 10 år och jag har inte varit singel fram tills mitt sista förhållande brast strax innan jag blev 30. Jag vet vad en relation innebär och jag har inga sociala problem med att bygga eller upprätthålla en relation. Mitt problem är att utbudet på tjejer man kan prata med och lära känna är i stort sett noll och jag vet inte hur jag skall avhjälpa det problemet
Citera
2025-02-01, 17:29
Medlem
zebra121s avatar
Någon här i tråden som lagt Tinder åt sidan och börjat att prata/ragga med tjejen IRL istället?

Utfall?

Jag tänker börja med det nu.
Citera
2025-02-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha du skriver så roligt 😂😅 Män är samhällets slam... jaha tack för den du din buse.

Alla dom där tinderkillarna, försöker dom bli tillsammans med dig eller försöker dom bara få tillfälligt sex?

Sen är det ju verkligen inte världens största problem att vara singel. Det finns för och nackdelar. Du verkar tänka likadant om jag uppfattar dig korrekt? Jag har själv trivts väldigt bra under mina singelperioder.
Inte du och en massa andra men de man möter som singel 😘

De försöker ingenting. Jag är inte så aktiv. Gissningsvis så försöker de tråka ihjäl mig i en tanke om att det kommer göra mig sexuellt intresserad av dem.

Nej det är inte ett problem att vara singel. Det är väl 1 1-2 år sedan jag sist träffade någon och det var verkligen totalt ovärt och när det gick längre så undrar jag verkligen varför han ens lät det gå ett steg vidare då han verkligen inte var redo för sex. Killen innan var ett avskum. Dålig attityd och jag tog en paus på ett år innan han som var senast. Jag tror att jag nog verkligen har svårt för att börja dejta män men jag får endast negativ energi från dem och när det blir något mer så är de definitivt inte bra i sängen utan upplevs som jävligt jobbiga och avtändande. Jag bryr mig inte om någon inte är bra i sängen utan att de är för på och skapar Dålig stämning och annat. Bättre vänta tills det klickar inte skynda på saker man inte klarar av. Man blir inte glad när man går singel i åratal och får Sveriges sämsta sexpartners som belöning. Om man inte känner varandra eller vet vad man håller på med är sex inte det första man ska försöka få.

De är väl bara ute efter sex men de är inte bra på det området. De borde försöka kompensera med att vara lite bättre killar då ingen tjej faktiskt blir glad av dåligt sex. Men oavsett vad man berättar om sina behov så går de bara efter vad de själva vill och struntar medvetet i vad man säger och resultatet är att de sedan inte kan prestera sexuellt och göra en intresserad. Man blir bara irriterad på dem och avtändande av allt de gör och säger.
Citera
2025-02-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Du skriver att jag lagt allt på tjejerna, vad vet du om det?
Jag är rätt social och har alltid haft lätt att prata med folk och jag har inte behövt gå utan flickvän för de kom till mig och bjöd ut mig. Det betyder dock inte att jag inte gör något nu för att träffa en tjej, problemet som jag framfört är däremot att det inte finns singeltjejer att prata med. Så vad ska jag göra åt det?

Du har en otroligt negativ bild av män och det märks, just därför jag inte tror att din insikt är särskilt värdefull för mina problem. Du tror att jag vill att tjejerna skall söka upp mig, det är inget jag påstått utan så har det varit för mig historiskt. Nu när jag försöker leta tjejer så finns det inga att hitta. Hur löser man det problemet, är min fråga.

"Du ska börja arbeta där du har en möjlighet att prestera resultat"
Och vart, om jag får fråga, är det?
Det jag undrar är "vart är tjejerna som man kan prata med och lära känna?"
Det du ger mig i retur är att jag är lat som inte vill göra relationsarbete
Känns inte direkt som att det är relaterat till frågeställningen.

Till ditt försvar så ja, det finns säkerligen många killar därute som är helt tokigt värdelösa på emotionellt arbete och relationsbyggande men det är inte mitt bekymmer. Min längsta relation varade i nästan 10 år och jag har inte varit singel fram tills mitt sista förhållande brast strax innan jag blev 30. Jag vet vad en relation innebär och jag har inga sociala problem med att bygga eller upprätthålla en relation. Mitt problem är att utbudet på tjejer man kan prata med och lära känna är i stort sett noll och jag vet inte hur jag skall avhjälpa det problemet
Om problemet är att du historiskt sett fått tjejer genom att de uppvaktat dig så glömmer du att de var yngre och mer desperata. Då behöver du hitta en äldre, mer desperat tjej om du då ska få samma effekt som kräver att du visar hur bra du är som belöning på att de är aktiva och raggar på dig. Eller gå ut på krogen. På internet svämmar det över av män som anser att vi kvinnor ska jaga dem för att en eller två, minsann gjort det.

Unga oerfarna tjejer utan självkänsla.
Kvinnor i missbruk
Kvinnor med borderline och anknytningsproblem

De är bra på att jaga. Majoriteten av oss kvinnor har inte deras problem och vill inte uppvakta män för att vilken man som helst skulle vara en potentiell partner. Om du vill jagas på ett opersonligt plan, då går du till dem som ser det personligt att avvisas.

Män som gör ingenting får ingenting eller kvinnor som kräver ingenting. Det kan aldrig bli enklare än så.

Min manssyn är baserad på erfarenheter och jag säger vad andra kvinnor håller tyst om. Om kvinnor anser att jag har så fel, så är de ditt utbud. Kolla av det läget.
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-02-01 kl. 19:33.
Citera
2025-02-01, 19:40
Medlem
Citat:
Inte du och en massa andra men de man möter som singel 😘

De försöker ingenting. Jag är inte så aktiv. Gissningsvis så försöker de tråka ihjäl mig i en tanke om att det kommer göra mig sexuellt intresserad av dem.

Nej det är inte ett problem att vara singel. Det är väl 1 1-2 år sedan jag sist träffade någon och det var verkligen totalt ovärt och när det gick längre så undrar jag verkligen varför han ens lät det gå ett steg vidare då han verkligen inte var redo för sex. Killen innan var ett avskum. Dålig attityd och jag tog en paus på ett år innan han som var senast. Jag tror att jag nog verkligen har svårt för att börja dejta män men jag får endast negativ energi från dem och när det blir något mer så är de definitivt inte bra i sängen utan upplevs som jävligt jobbiga och avtändande. Jag bryr mig inte om någon inte är bra i sängen utan att de är för på och skapar Dålig stämning och annat. Bättre vänta tills det klickar inte skynda på saker man inte klarar av. Man blir inte glad när man går singel i åratal och får Sveriges sämsta sexpartners som belöning. Om man inte känner varandra eller vet vad man håller på med är sex inte det första man ska försöka få.

De är väl bara ute efter sex men de är inte bra på det området. De borde försöka kompensera med att vara lite bättre killar då ingen tjej faktiskt blir glad av dåligt sex. Men oavsett vad man berättar om sina behov så går de bara efter vad de själva vill och struntar medvetet i vad man säger och resultatet är att de sedan inte kan prestera sexuellt och göra en intresserad. Man blir bara irriterad på dem och avtändande av allt de gör och säger.

Haha riktigt klockren mening 😂 Nej det förstår jag. Men det kanske är så att du trivs så bra som singel så därför har du rejält höga krav på tinderkillarna. Träffar du en riktig drömkille så är han välkommen in i ditt liv antar jag men inga halvbra liksom.

Det var intressant att prata tinder med dig, du kan det där. Om jag någon gång skaffar tinder så ska jag allt leta lite efter dig 🙂🥰

Trevlig lördag otursaktivisten och alla andra tinder-användare i tråden!
Citera
2025-02-01, 19:46
Medlem
Citat:
Haha riktigt klockren mening 😂 Nej det förstår jag. Men det kanske är så att du trivs så bra som singel så därför har du rejält höga krav på tinderkillarna. Träffar du en riktig drömkille så är han välkommen in i ditt liv antar jag men inga halvbra liksom.

Det var intressant att prata tinder med dig, du kan det där. Om jag någon gång skaffar tinder så ska jag allt leta lite efter dig 🙂🥰

Trevlig lördag otursaktivisten och alla andra tinder-användare i tråden!
Alltså de klarar inte ens av att skriva som normalbegåvade män. Garanterat att du svarar mig snabbare och bättre här på Flashback än vad 98% av männen på appar svarar kvinnor. Inte för att tala illa om de män med intellektuellt nedsatt begåvning (det finns många av dem på sidorna också) men det är rätt svårt att skilja ut vilka som har IF av männen mot vilka som är normalbegåvade, när det inte syns i profilerna.

Du är så rar du ❤️ Förhoppningsvis så hittar jag mitt roligt om jag hänger kvar men planen är att ragga lite på krogen I sommar. Ska fixa mitt yttre en del och håller på att komma i form. Såklart så är det då mest en positiv känsla jag söker och inte främst sex och liknande. Får se hur det blir. Håll dig borta från apparna och om din relation kraschar så är det bästa att ha sociala sammanhang 😘
Citera
2025-02-01, 20:57
Medlem
Citat:
Alltså de klarar inte ens av att skriva som normalbegåvade män. Garanterat att du svarar mig snabbare och bättre här på Flashback än vad 98% av männen på appar svarar kvinnor. Inte för att tala illa om de män med intellektuellt nedsatt begåvning (det finns många av dem på sidorna också) men det är rätt svårt att skilja ut vilka som har IF av männen mot vilka som är normalbegåvade, när det inte syns i profilerna.

Du är så rar du ❤️ Förhoppningsvis så hittar jag mitt roligt om jag hänger kvar men planen är att ragga lite på krogen I sommar. Ska fixa mitt yttre en del och håller på att komma i form. Såklart så är det då mest en positiv känsla jag söker och inte främst sex och liknande. Får se hur det blir. Håll dig borta från apparna och om din relation kraschar så är det bästa att ha sociala sammanhang 😘

Det där kommer du fixa galant ❤️

Okej till sommaren så får alla killar hålla hårt i hatten då 🤗
Citera
2025-02-01, 21:39
Medlem
Citat:
Det där kommer du fixa galant ❤️

Okej till sommaren så får alla killar hålla hårt i hatten då 🤗
Haha nej men lite kul ska jag väl ha som omväxling. Komma i form och anstränga mig mer med att inte bara ta första bästa tomte. Inte för att jag brukar göra det men det finns otroligt bra mätvärden i hur en man presterar sexuellt och i relationer genom att se på hur han uppträder innan. Det är inte som så att män som är kassa på uppvaktning är bättre på att förföra en och än värre är det i relationer.

Det som är dåligt från början blir aldrig bättre.

Jag får förövrigt likes från vissa män som jag kan ha träffat för många år sedan och även 20 år sedan ungefär. Kan uppleva att det är aningen anmärkningsvärt att de tror att man efter noll insatser från dem + dåligt sex ska vilja ses igen. En av snubbarna sprang lite efter mig när vi var unga , hade kasst sex men jag var inte helt i fas och för en massa år sedan på en annan sida så skulle vi ses men han skrev något skit som jag uppfattade som att han istället träffat en brud och bara ok, ha det så bra. Inte något mer med det. Inser att jag kanske missuppfattade honom och att han inte alls ställde in vår träff utan trodde att jag var något botycall. Alltså han har redan visat mig att sexet inte är värt en återupplevelse och om jag missförstår och tror att han ställer in utan att mer än rycka på axlarna och önska honom en bra fortsättning så känns det som budskapet borde gå in. Utöver det var han väldigt ful och sa inte åt mig att han träffat en anhörig- på den tiden han rände efter mig.

Det är som det med att somliga män lever för att visa upp sina sexuella funktionsnedsättningar. Ingen vill träffa någon om igen som varken gör ett bra personligt intryck, är dålig i sängen och inte levererar förövrigt när det gäller kontakt. Om en man ser en brud han träffat på en app, är sannolikheten mycket hög att hon absolut inte söker efter honom. Trots allt hade hon isåfall hittat honom på andra vis.

En annan sak män sällan tänker på är att storleken har betydelse för en man som inte anstränger sig, vid sex. En man som inte är så utrustad behöver förstå att det inte är så kul att råka ut för honom när han inte skapat något större intresse innan sex. Att ha en liten snopp och stressa fram sex...eller leka märkvärdig. Vad är uteblivna upplevelser förväntar sig män med små utrustningar att kvinnor ska sukta efter? Det är en omkretsfråga. Man stannar inte hos en man med liten snopp för sex.
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-02-01 kl. 22:19.
Citera
2025-02-01, 23:05
Medlem
Citat:
Haha nej men lite kul ska jag väl ha som omväxling. Komma i form och anstränga mig mer med att inte bara ta första bästa tomte. Inte för att jag brukar göra det men det finns otroligt bra mätvärden i hur en man presterar sexuellt och i relationer genom att se på hur han uppträder innan. Det är inte som så att män som är kassa på uppvaktning är bättre på att förföra en och än värre är det i relationer.

Det som är dåligt från början blir aldrig bättre.

Jag får förövrigt likes från vissa män som jag kan ha träffat för många år sedan och även 20 år sedan ungefär. Kan uppleva att det är aningen anmärkningsvärt att de tror att man efter noll insatser från dem + dåligt sex ska vilja ses igen. En av snubbarna sprang lite efter mig när vi var unga , hade kasst sex men jag var inte helt i fas och för en massa år sedan på en annan sida så skulle vi ses men han skrev något skit som jag uppfattade som att han istället träffat en brud och bara ok, ha det så bra. Inte något mer med det. Inser att jag kanske missuppfattade honom och att han inte alls ställde in vår träff utan trodde att jag var något botycall. Alltså han har redan visat mig att sexet inte är värt en återupplevelse och om jag missförstår och tror att han ställer in utan att mer än rycka på axlarna och önska honom en bra fortsättning så känns det som budskapet borde gå in. Utöver det var han väldigt ful och sa inte åt mig att han träffat en anhörig- på den tiden han rände efter mig.

Det är som det med att somliga män lever för att visa upp sina sexuella funktionsnedsättningar. Ingen vill träffa någon om igen som varken gör ett bra personligt intryck, är dålig i sängen och inte levererar förövrigt när det gäller kontakt. Om en man ser en brud han träffat på en app, är sannolikheten mycket hög att hon absolut inte söker efter honom. Trots allt hade hon isåfall hittat honom på andra vis.

En annan sak män sällan tänker på är att storleken har betydelse för en man som inte anstränger sig, vid sex. En man som inte är så utrustad behöver förstå att det inte är så kul att råka ut för honom när han inte skapat något större intresse innan sex. Att ha en liten snopp och stressa fram sex...eller leka märkvärdig. Vad är uteblivna upplevelser förväntar sig män med små utrustningar att kvinnor ska sukta efter? Det är en omkretsfråga. Man stannar inte hos en man med liten snopp för sex.

Jag gissar att du pratar om tinderkillar och det är intressant det du säger för jag har samma erfarenheter av tjejer. Man får snabbt en känsla av hur en tjej man pratar med är i sängen och känslan man har brukar stämma väldigt bra. Enda undantaget är tjejer som är lite blyga och tillbakadragna dom kan vara mer ohämmade än man tänker sig dom. Så ja absolut allting brukar hänga ihop.

Är det mycket sexprat på tinder från killarna?
Citera
2025-02-01, 23:18
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman2019
Hej

Gjorde ett litet test innan jag la ner tinder. I min profil hade jag ett åldersspann på 32 till 37 och avstånd max 40 km. Inga jätte bra bilder och ingen bio ( om det är en fördel eller nackdel?) Fick ca 15 likes om jag starta om kontot på en dag.

Testa göra ett fejk konto som kvinna samma ålder och samma avstånd, ingen bio och inga bilder på någon kvinna ( svarta bilder) 70+ likes på en dag!
Hahahahah ja välkommen till verkligheten. Svarta bilder får 70+ likes om hon är kvinna. Alla kvinnor har 99+ likes inom kort även om dom är fula ensamstående skriver om icks och annat.
Citera
2025-02-01, 23:54
Medlem
Citat:
Jag gissar att du pratar om tinderkillar och det är intressant det du säger för jag har samma erfarenheter av tjejer. Man får snabbt en känsla av hur en tjej man pratar med är i sängen och känslan man har brukar stämma väldigt bra. Enda undantaget är tjejer som är lite blyga och tillbakadragna dom kan vara mer ohämmade än man tänker sig dom. Så ja absolut allting brukar hänga ihop.

Är det mycket sexprat på tinder från killarna?
Nej jag har faktiskt inte särskilt mycket konversationer. Minns inte hur många jag pratat med sedan jag blev aktiv. 8 kanske och det är lama standardfrågor. Snackade några timmar med en karl (telefon dvs) som verkade tycka gränsen gick vid att jag inte ämnade diskutera mitt sexliv med en främmande man.

Jag går aldrig över till snaps då jag inte tänker ställa upp på något tjat efter bilder. Jag är inte på dejtingappar för att sitta och skicka bilder på mig till män ingen kvinna ansett duger som partner. Någon dåre skickade imorse något om mina trosor men åkte bort då och så passade jag på att avmatcha alla som skapade i meddelanden bara.

Jag har märkt att det oftare är män med små snoppar som är mer oseriösa eller kanske mer sällan får någon som jagar dem för relation, jag vet inte. Det är såklart inte alltid män är dåligt utrustade men normalrustade överdriver ibland och tror att man ska acceptera vilket dåligt beteende som helst. Nåväl har väl bara haft en som trodde att han var anmärkningsvärd. Däremot finns det konstigt nog en parallell med att många män med små utrustningar är mer promiskuösa, gör mindre för en och försökerskapa desperatabeteenden. Det kan vara att de ratas oftare på samma vis män kanske skulle välja bort en tjej. De verkar ändå inte ha jättesvårt att få partners men de underpresterar mer än andra män.

Jag är rätt öppen men jag snackar inte om vad jag tycker om och inte, med random snubbar. Det är privat. Saken är att om jag gillar en kille så är det ju honom jag tänder på. Det är inte något snack jag ska sitta med en helt annan lirare och prata om. Jag gillar inte heller att ha väldigt utsvävande män som tror att jag ska leva ut vad som helst med dem eller helt ge bort allt jag har vid sex första gången. Det är en sjuk turnoff.

Om jag matchade en massa nu så skulle säkert en hel del prata sex men majoriteten skulle försöka få mig till annan app, främst snaps och de skulle skriva klena halvdana frågor som får mig att spy i munnen lite när ena efter andra skriver samma saker. Jag pallar inte sitta och skriva samma konversationer med mängder av olika män. Kan inte hålla isär männen om jag är ärlig. Man minns aldrig någon som gjort ett starkare intryck. Såklart så finns det undantag som skriver mer och som man har långa konversationer med. Det gör det också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in