2025-02-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
EDIT; Jag kan tillägga att en hel del tjejer senare gav mig uppmuntran för att jag vågade komma fram och prata med dom, jag tror att både killar och tjejer är rätt trötta på online dating vid detta lagret och många föredrar att träffa någon naturligt.
Jag är över 30 och kan säga att de få tjejer jag mött som varit singlar har oftast sagt tvärtom.
Mötte en tjej för ett par år sedan som berättade att hon bytte gym för hon var så trött på att killar kom fram och ville prata hela tiden och stöta på henne.

Optimalt hade ju varit att på något sätt hitta ett ställe där det fanns tjejer som var singlar och som var villiga att föra ett samtal, och att det inte kryllade av killar där.
Vart hittar man ett sådant ställe?
Citera
2025-02-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Kan tillägga att svenska kvinnor är de som jag har svårast att charma så, medans de flesta som inte är födda här verkar fatta poängen direkt och bli glada. Svenska kvinnor kan ofta säg typ "aha, tack för komplimangen...", sen går de.
Hm...det är ju ett bekymmer för jag är ute efter en svensk tjej endast så det är lite det jag förväntade mig faktiskt.
Citera
2025-02-01, 13:41
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Jag är över 30 och kan säga att de få tjejer jag mött som varit singlar har oftast sagt tvärtom.
Mötte en tjej för ett par år sedan som berättade att hon bytte gym för hon var så trött på att killar kom fram och ville prata hela tiden och stöta på henne.

Optimalt hade ju varit att på något sätt hitta ett ställe där det fanns tjejer som var singlar och som var villiga att föra ett samtal, och att det inte kryllade av killar där.
Vart hittar man ett sådant ställe?
Dom kanske haft dåliga upplevelser, finns såklart en hel drös med killar som inte kan ta ett nej och fortsätter att prata trots att tjejen klargör att hon inte är intresserad, det räcker med 1-2 sådana upplevelser för en tjej för att få en rejäl avsmak.
Citera
2025-02-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Det är en rad fel på er killar också. Hela vägen igenom från första kontakt till dejter och sedan sex och relationer. Trots allt lider ni av allvarligare störningar och provlem i högre grad än tjejer, inte tvärtom. Tjejer söker hjälp oftare medan killar saknar självinsikt.

Vill du inte arbeta med att få rätt partner får du leva med fel sen. Kom ihåg det.

Du får ställa in avståndet längre och göra som många, ha distansrelationer. Trots allt finns sexting och teknik idag innan träff och är du utbildad kan du även flytta sen utan större svårigheter. Landet är hyfsat stort och så finns det andra länder men nätet är kanske inte något som funkar för dig utan mer vanliga miljöer är mer något för dig.

Såg nu att det stod Göteborg! VAFAN! Jag var in på någon studentkårens och såg ändå killar kolla lite lätt intresserat på mig när jag ändå måste ha varit 35 kanske.
Du behöver lära dig att slappna av bland folk och ha roligt och umgås. En storstad är knappast död.

Attans! Den kvällen skulle man varit på studentkåren i gbg. Det slår nog Tinder alla dagar i veckan.
Citera
2025-02-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Attans! Den kvällen skulle man varit på studentkåren i gbg. Det slår nog Tinder alla dagar i veckan.
Du är bästa killen 😘 Du vet att det inte var Gbg och jag har en del klagomål på hur det slutade även om det inte berör de studenterna. Grejen är det med varför vi män och kvinnor är på olika platser med olika åsikter och olika värderingar är just för att för många män anser att de har RÄTT till kvinnor och att kvinnor inte har rätten att välja den bästa utan ska ses som tillgängliga vid minsta som en man anser är intresse eller tillgänglighet Våldtäktsmän tänker väl att alla kunde se att du var glad och dansade och inte kastade bort mig när jag försökte lägga beslag på dig, du saknar röst. men det är grejen.

Män accepterar inte det minsta en kvinna kan synas som något annat än vad de då ska göra mot henne. Att alltid riskera något när man går ut eller är på en app (jag har t.ex polisanmält en granne som försökt på Tinder med nu att han trivs bäst på stranden sannolikt efter min tråd om en förvunnen kvinna och som gett mig like fast jag tydligtmarkerat mångagångermot honom) Män är farliga för kvinnor och särskilt om de försöker hitta en man de gillar eftersom alla sjuka män inte accepterar det. Vi kan inte bara gå ut och ha roligt för att hitta någon vi tycker om. Män gråter sedan om att tjejer inte ger dem respons somom de inte utgör fara för liv och död eller väl och ve. Som om man inte riskerar att någon som vet ens utsatthet som börjat studera sedan försöker våldta en eller försätta en i en negativ situation där ,an ska bli försvarslösa för att han är så himla mycket mer värd en ensam kvinna som följt med ut med sin enda vän utöver det.

Man ska inte riskera att någon försöker ge sig på en baserat på att man är glad och dansar och dricker någon öl. Men detsamma är hur män ser på kvinnor på dejtingappar som sådana som ska vara tillgängliga för dem och inte att vi kvinnor letar efter någon som intresserar oss

Om jag går ut och dansar och tittar på killar så är et inte samma sak som att jag måste vilja ha någon av dem. Det betyder inte heller att mitt nej inte existerar.

Jag är en hel bakgrund av en massa män inte vill ha men jag ville inte ha det från dem heller och saken är ändå att allt män inte gör för mig för att de inte ser mig som värd har andra män redan gjort. Jag är inte bara de lägsta erfarenheter av hur män är, jag har alltid upplevt män som elat göra mer för mig och som gjort för mig.

Män på dejtingappar tänker inte på att vad de inte gör, speglar dem. Inte mig.Mit liv är ett resultat av män våld mot mig inte ett resultat av att jag inte skulle kunnat komma någonstans. Men Flashback är utöver det med anmälningar som läggs ner oavsett var det anmäls, min röst En våldtäktsmän på högskolan kan bli kortlivad av rädsla för att ryktet ska spridas men glömma bort att jag inte är där. Jag är här och hur många år som än går, är jag inte den förlåtande typen längre.
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-02-01 kl. 14:11.
Citera
2025-02-01, 14:08
Medlem
Citat:
Du är bästa killen 😘 Du vet att det inte var Gbg och jag har en del klagomål på hur det slutade även om det inte berör de studenterna. Grejen är det med varför vi män och kvinnor är på olika platser med olika åsikter och olika värderingar är just för att för många män anser att de har RÄTT till kvinnor och att kvinnor inte har rätten att välja den bästa utan ska ses som tillgängliga vid minsta som en man anser är intresse eller tillgänglighet

Man ska inte riskera att någon försöker ge sig på en baserat på att man är glad och dansar och dricker någon öl. Men detsamma är hur män ser på kvinnor på dejtingappar som sådana som ska vara tillgängliga för dem och inte att vi kvinnor letar efter någon som intresserar oss

Om jag går ut och dansar och tittar på killar så är et inte samma sak som att jag måste vilja ha någon av dem. Det betyder inte heller att mitt nej inte existerar.

Jag är en hel bakgrund av en massa män inte vill ha men jag ville inte ha det från dem heller och saken är ändå att allt män inte gör för mig för att de inte ser mig som värd har andra män redan gjort. Jag är inte bara de lägsta erfarenheter av hur män är, jag har alltid upplevt män som elat göra mer för mig och som gjort för mig.

Män på dejtingappar tänker inte på att vad de inte gör, speglar dem. Inte mig.

Tackar 🥰 Du som drottning vilket betyg skulle du ge killarna på tinder vs killarna på krogen? Blir det en överstruken geting på båda grupper eller hur är status?
Citera
2025-02-01, 14:22
Medlem
Citat:
Tackar 🥰 Du som drottning vilket betyg skulle du ge killarna på tinder vs killarna på krogen? Blir det en överstruken geting på båda grupper eller hur är status?
Jag har fått en otroligt mycket uppmärksamhet av män online för tio år sedan. Det är skillnaden mellan krogen och Tinder nu.

På krogen var jag den som gav uppmärksamhet och råkade ut för män som svänger och blir mycket aggressiva för att de inte kunde ragga på mig. Jag var den aktiva ute. Om jag kände för att ragga dvs.

På nätet är det dött men jag orkar inte lägga energi. Män vill inte ha brevvänner. Jag vill inte speeddejta hundratals, än utan personlighet heller.

Alltså hör män mig snacka kan alla deras varningsflaggor gå igång men jag har aldrig hört en man säga att han inte vill ha fler dejter efter första. Ska jag dejta män baserat på deras "intresse " för mig som baserats på att de främst inte får någon annan?

Killar från krogen ville ju också fortsätta träffa mig kanske hälften om gångerna (antagligen mer) men jag orkade inte jaga efter dem. Att jag är aktiv ibland är inte samma sak som att ge en man den uppmärksamhet min pojkvän skulle få.

Om du inte fortsätter höra av dig utgår jag från att du är ointresserad och riktar fokus mot andra. Trots allt är jag sällan intresserad av de 14/15 killar jag pratar med. Ja utgår från att du är lika ointresserad som jag är och därför är du lat. Enstaka gångerna känner jag en del intresse men det är aldrig något som jag kan sätta fingret på varför och kommer dö precis som det gjort kring alla innan som jag intresserat mig för.
Citera
2025-02-01, 14:28
Medlem
Citat:
Jag har fått en otroligt mycket uppmärksamhet av män online för tio år sedan. Det är skillnaden mellan krogen och Tinder nu.

På krogen var jag den som gav uppmärksamhet och råkade ut för män som svänger och blir mycket aggressiva för att de inte kunde ragga på mig. Jag var den aktiva ute. Om jag kände för att ragga dvs.

På nätet är det dött men jag orkar inte lägga energi. Män vill inte ha brevvänner. Jag vill inte speeddejta hundratals, än utan personlighet heller.

Alltså hör män mig snacka kan alla deras varningsflaggor gå igång men jag har aldrig hört en man säga att han inte vill ha fler dejter efter första. Ska jag dejta män baserat på deras "intresse " för mig som baserats på att de främst inte får någon annan?

Killar från krogen ville ju också fortsätta träffa mig kanske hälften om gångerna (antagligen mer) men jag orkade inte jaga efter dem. Att jag är aktiv ibland är inte samma sak som att ge en man den uppmärksamhet min pojkvän skulle få.

Om du inte fortsätter höra av dig utgår jag från att du är ointresserad och riktar fokus mot andra. Trots allt är jag sällan intresserad av de 14/15 killar jag pratar med. Ja utgår från att du är lika ointresserad som jag är och därför är du lat. Enstaka gångerna känner jag en del intresse men det är aldrig något som jag kan sätta fingret på varför och kommer dö precis som det gjort kring alla innan som jag intresserat mig för.

Om du får så mycket positiv uppmärksamhet från killar så finns det nog en orsak. Jag har mina gissningar 🙂

Det är väl tinders svaghet och även krogen till viss del. Att man är där för att träffa någon och då blir det lätt lite stelt. Tinder borde vara mer som en romantisk komedi där två personer springer på varandra av en slump och blir kära.
Citera
2025-02-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Jag tror du kan vara vilken ålder som helst. Jag är 30+ och har säkert snackat med över 100 kvinnor som jag mött dagtid på stan/gatan/affären/parken/etc. Skulle säga att 95% blir glada och tar det positivt. Även vanligt att de som inte är intresserade av något ger uppmuntran att fortsätta med det man gör. Kan inte minnas någon som varit direkt negativ, det mest avvisande som hänt är de de typ bara vänder och går därifrån. Kan tillägga att svenska kvinnor är de som jag har svårast att charma så, medans de flesta som inte är födda här verkar fatta poängen direkt och bli glada. Svenska kvinnor kan ofta säg typ "aha, tack för komplimangen...", sen går de. Hur som helst är det en mycket roligare upplevelse än att svajpa på Tinder, även om jag gör det också periodvis.
Svenska tjejer fattar inte poängen? Kan det vara som så att invandrartjejer främst blir raggade på i låg ålder (tonår) medan blondiner blir det överallt och då generellt av invandrare? En invandrare som raggar på invandrartjejer möter en utsvulten tjej, en svensk kille som raggar på en invandrartjejer möter en tjej som antingen är van som utsvulten eller en som uppfattar det positivt (seriöst). En svensk tjej som blir raggad på ser dig som seriemördare eller ett creep eftersom alla psykopater och konstiga typer raggar titt som tätt överallt.
Citera
2025-02-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Dom kanske haft dåliga upplevelser, finns såklart en hel drös med killar som inte kan ta ett nej och fortsätter att prata trots att tjejen klargör att hon inte är intresserad, det räcker med 1-2 sådana upplevelser för en tjej för att få en rejäl avsmak.
Sure, det händer nog relativt ofta för att det är svårt att hitta tjejer som är singlar och vad jag har sett så är killar sjukt desperata och stöter på allt som rör på sig.

Löser dock inte mina bekymmer, vart finner man bra ställen att träffa någon?
Citera
2025-02-01, 15:47
Medlem
Citat:
Om du får så mycket positiv uppmärksamhet från killar så finns det nog en orsak. Jag har mina gissningar 🙂

Det är väl tinders svaghet och även krogen till viss del. Att man är där för att träffa någon och då blir det lätt lite stelt. Tinder borde vara mer som en romantisk komedi där två personer springer på varandra av en slump och blir kära.
Jag är gammal nu. Men jag har sedan jag ramlade över 30 sträcket gett mängder av killar chansen, mitt 20 åriga jag aldrig hade gjort.

Du hör hur männen värderar oss kvinnor på appar och hittar fel på oss. Jag brukar framhäva allt negativt för att inte få en av dem som partner. Trots allt är männen samhällets slam av män överlag. Det är inte någon romantisk komedi.

Skulle önska att man kunde sortera bort varandra mer effektivt på Tinder t.ex. Så fler av oss slapp varandra. Jag skulle verkligen vilja ta bort äldre män på deras inställningar till barn baserat på att endast ansvarstagande äldre män skulle kunna se mig. Jag är inte intresserad av hur män vill ha deras liv mer än för att räkna bort dem helt. Hos yngre kvittar det. En 24 åring i flödet är det liksom skitsamma med vad han har för framtidsplaner men det är inte mina egna planer när det kommer jämte en äldre man. Sedan oseriösa män som är äldre skulle jag också vilja vara osynlig för. Om jag inte ser en långsiktig gemensam framtid så inriktar jag inte det på en ful man med personliga problem och barn som man ska anpassa sig efter. Då är det såklart en fräsch ma, jag skulle välja istället.

Eftersom vi alla är så fördomsfulla borde apparna uppdateras efter det. Sedan så får de som vill börja anpassa sig efter andras krav om de upplever att de blir utan partner pga kravbilden de själva möter kontra den de har. Det vore bra.
Citera
2025-02-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Jag vet inte om jag var otydlig men jag söker tjejer, inte killar. Killar är hur lätt som helst att hitta, de söker upp dig på två sekunder. Och ja, det är Sveriges två största städer så "flytta till något större" löser inte problemet.
Jag har haft relationer förr men de kom alltid från att tjejerna sökte upp mig, på gymmet, i skolan eller på jobbet. När utbudet av singeltjejer torkat ut så torkade möjligheterna till dejter ut och hur skall jag lösa det?

Jag undrar just hur gör andra? Jag har inga problem med att prata med folk men vart i hela helvete är alla tjejer som är singlar? Upptagna tjejer finns det gott om men vad hjälper det?
Det är samma problem som jag fick. När jag blev isolerad försvann alla möjligheter att träffa män och jag har tvingats lägga otroligt mycket uppmärksamhet på män jag aldrig hade sett åt om jag inte var isolerad utan möjligheter att träffa män normalt.

Det är problemet som du beskriver att du lagt allt på tjejerna. De sökte upp dig.
Du vill ha en relation med start på att tjejerna ska jaga dig och uppvakta dig men när du går och arbetar så gör du det för att få lön, när du går till gymmet så gör du det för att få en kropp. Du går inte på en anställningsintervju utan att skicka in ansökan och det tar inte slut där för att pengarna sedan ska rulla in utan ansträngning så du har en regelbunden inkomst. Du skaffar inte gymkort och kräver att kortet ska ge dig en trimmad kropp utan ändrar kost och går regelbundet iväg och tränar. Men med kvinnor så anser ni plötsligt att ni inte ska göra något alls och få allt. Flera män har den senaste eckan påstått att de är målinriktade och drivna. Jaså? Då kan vi också anta att dejting och relationer inte är en del av de männens mål och driv utan något de gör för att skrolla bara. Dagdrömma kanske.

Ni män är villiga att arbeta på allt som gynnar er själva men så fort det kommer till relationer tar det tvärstopp. Då plötsligt ska andra göra allt för er.

Jag vet att jag kan få en man om jag gör arbetet. Jag vill inte det. Jag vill inte ha random snubbe baserat på att han är för lat för att få en kvinna, jag vill ha någon som vill ha mig. Inte något som är över pga att han saknar förmågan till att vara en bra partner.

Du ska börja arbeta där du har en möjlighet att prestera resultat, precis som du gör annars i livet. Det är din nyckel. Sedan är det svårt för en massa av oss att hitta en partner. Så är det för många och gör ingen unik eller till ett offer.

Det är inte som en arbetsgivare skulle älska att ha en massa gratis arbetskraft som, helst sitter på det konkurrerande företaget och gnäller och dricker kaffe. Och så är utbudet för oss kvinnor. En massa arbetare på andra företag som varken arbetar eller befinner sig där de ska ,en som ändå klagar på företaget där de inte är att de ska ha lön för att de minsann erbjudit sig att arbeta. Åtminstone teoretiskt. Och att företaget är bortskämt som anser att något ska utföras inom det för att det ska bli tal om lön. Och inte samma sekund någon dyker upp eftersom lönen kommer efter arbetsinsats, inte före.

Men ni män vill att kvinnor ska vara projektledare för er i syfte att få bort statistiken på öppen arbetslöshet (singelhushåll eller snarare att sova ensamma). Är jag din regering och riksdag eller har du ett eget ansvar för din situation som man?
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-02-01 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in