Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Jag vet inte om jag var otydlig men jag söker tjejer, inte killar. Killar är hur lätt som helst att hitta, de söker upp dig på två sekunder. Och ja, det är Sveriges två största städer så "flytta till något större" löser inte problemet.
Jag har haft relationer förr men de kom alltid från att tjejerna sökte upp mig, på gymmet, i skolan eller på jobbet. När utbudet av singeltjejer torkat ut så torkade möjligheterna till dejter ut och hur skall jag lösa det?
Jag undrar just hur gör andra? Jag har inga problem med att prata med folk men vart i hela helvete är alla tjejer som är singlar? Upptagna tjejer finns det gott om men vad hjälper det?
Det är samma problem som jag fick. När jag blev isolerad försvann alla möjligheter att träffa män och jag har tvingats lägga otroligt mycket uppmärksamhet på män jag aldrig hade sett åt om jag inte var isolerad utan möjligheter att träffa män normalt.
Det är problemet som du beskriver att du lagt allt på tjejerna. De
sökte upp dig.
Du vill ha en relation med start på att tjejerna ska jaga dig och uppvakta dig men när du går och arbetar så gör du det för att få lön, när du går till gymmet så gör du det för att få en kropp. Du går inte på en anställningsintervju utan att skicka in ansökan och det tar inte slut där för att pengarna sedan ska rulla in utan ansträngning så du har en regelbunden inkomst. Du skaffar inte gymkort och kräver att kortet ska ge dig en trimmad kropp utan ändrar kost och går regelbundet iväg och tränar. Men med kvinnor så anser ni plötsligt att ni inte ska göra något alls och få allt. Flera män har den senaste eckan påstått att de är målinriktade och drivna. Jaså? Då kan vi också anta att dejting och relationer inte är en del av de männens mål och driv utan något de gör för att skrolla bara. Dagdrömma kanske.
Ni män är villiga att arbeta på allt som gynnar er själva men så fort det kommer till relationer tar det tvärstopp. Då plötsligt ska andra göra allt för er.
Jag
vet att jag kan få en man om jag gör arbetet. Jag
vill inte det. Jag vill inte ha random snubbe baserat på att han är för lat för att få en kvinna, jag vill ha någon som vill ha mig. Inte något som är över pga att han saknar förmågan till att vara en bra partner.
Du ska börja arbeta där du har en möjlighet att prestera resultat, precis som du gör annars i livet. Det är din nyckel. Sedan är det svårt för en massa av oss att hitta en partner. Så är det för många och gör ingen unik eller till ett offer.
Det är inte som en arbetsgivare skulle älska att ha en massa gratis arbetskraft som, helst sitter på det konkurrerande företaget och gnäller och dricker kaffe. Och så är utbudet för oss kvinnor. En massa arbetare på andra företag som varken arbetar eller befinner sig där de ska ,en som ändå klagar på företaget där de inte är att de ska ha lön för att de minsann erbjudit sig att arbeta. Åtminstone teoretiskt. Och att företaget är
bortskämt som anser att något ska utföras inom det för att det ska bli tal om lön. Och inte samma sekund någon dyker upp eftersom lönen kommer efter arbetsinsats, inte före.
Men ni män vill att kvinnor ska vara projektledare för er i syfte att få bort statistiken på öppen arbetslöshet (singelhushåll eller snarare att sova ensamma). Är jag din regering och riksdag eller har du ett eget ansvar för din situation som man?