2025-02-02, 00:14
Medlem
IgelBollens avatar
Verkar som att min profil fungerar lite bättre, får i alla fall en eller två likes i veckan. Dock lite random asiater och någon enstaka inom 10mils radie så nu är man ganska nöjd.
Citera
2025-02-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej jag har faktiskt inte särskilt mycket konversationer. Minns inte hur många jag pratat med sedan jag blev aktiv. 8 kanske och det är lama standardfrågor. Snackade några timmar med en karl (telefon dvs) som verkade tycka gränsen gick vid att jag inte ämnade diskutera mitt sexliv med en främmande man.

Jag går aldrig över till snaps då jag inte tänker ställa upp på något tjat efter bilder. Jag är inte på dejtingappar för att sitta och skicka bilder på mig till män ingen kvinna ansett duger som partner. Någon dåre skickade imorse något om mina trosor men åkte bort då och så passade jag på att avmatcha alla som skapade i meddelanden bara.

Jag har märkt att det oftare är män med små snoppar som är mer oseriösa eller kanske mer sällan får någon som jagar dem för relation, jag vet inte. Det är såklart inte alltid män är dåligt utrustade men normalrustade överdriver ibland och tror att man ska acceptera vilket dåligt beteende som helst. Nåväl har väl bara haft en som trodde att han var anmärkningsvärd. Däremot finns det konstigt nog en parallell med att många män med små utrustningar är mer promiskuösa, gör mindre för en och försökerskapa desperatabeteenden. Det kan vara att de ratas oftare på samma vis män kanske skulle välja bort en tjej. De verkar ändå inte ha jättesvårt att få partners men de underpresterar mer än andra män.

Jag är rätt öppen men jag snackar inte om vad jag tycker om och inte, med random snubbar. Det är privat. Saken är att om jag gillar en kille så är det ju honom jag tänder på. Det är inte något snack jag ska sitta med en helt annan lirare och prata om. Jag gillar inte heller att ha väldigt utsvävande män som tror att jag ska leva ut vad som helst med dem eller helt ge bort allt jag har vid sex första gången. Det är en sjuk turnoff.

Om jag matchade en massa nu så skulle säkert en hel del prata sex men majoriteten skulle försöka få mig till annan app, främst snaps och de skulle skriva klena halvdana frågor som får mig att spy i munnen lite när ena efter andra skriver samma saker. Jag pallar inte sitta och skriva samma konversationer med mängder av olika män. Kan inte hålla isär männen om jag är ärlig. Man minns aldrig någon som gjort ett starkare intryck. Såklart så finns det undantag som skriver mer och som man har långa konversationer med. Det gör det också

Ja så är det väl på tinder. Killarna med små utrustningar skramlar mest.

Om jag vore en tinderkille så hade jag marknadsfört mig på ett annat sätt inför dig. Jag hade spelat ett av mina kort och sen hade jag väntat och sett om du accepterat kortet. Och om jag hade tur så hade du svarat ja och annars hade jag tagit förlusten och varit besviken en stund i omklädningsrummet efter matchen och gått vidare. Sen hade jag tänkt ut nästa kort till dig.
Citera
2025-02-02, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja så är det väl på tinder. Killarna med små utrustningar skramlar mest.

Om jag vore en tinderkille så hade jag marknadsfört mig på ett annat sätt inför dig. Jag hade spelat ett av mina kort och sen hade jag väntat och sett om du accepterat kortet. Och om jag hade tur så hade du svarat ja och annars hade jag tagit förlusten och varit besviken en stund i omklädningsrummet efter matchen och gått vidare. Sen hade jag tänkt ut nästa kort till dig.
De märker inte att det finns ett problem. Jag tror inte det. Däremot så är det inte samma sak om någon råkar vara mindre men är osäker. Problemet är när killar är för på och ger sig in i något de borde haft tålamod med främst av respekt men också av hänsyn till att de är mindre.
En konstig kille skickade något intimt vilket jag knappast bett honom om och efteråt var han totalt kränkt och påstod att jag bara var ute efter hans snopp ungefär. En mycket märklig vändning.

Hahahahaha nästa kort till mig? Du är rar du ❤️
Man får ta det som det är då vi inte passar med vem som helst. En snubbe avmatchade mig för att jag frågade varifrån han kände igen mig och det kändes lite lättkränkt av honom att jag inte visste det. Kanske matchat med honom förr då när jag lagt en massa energi på djupare konversationer eller liknande. Blev inte någon tanke från mig i det. Nästa som avmatchade mig gjorde det medan jag skrev vilket kändes som en desperat sak från honom ärligt talat, som om han inte vågade läsa mitt svar och skulle straffa mig i förväg. Kän̈ns som en ångestsnubbe det. Men det är faktiskt bättre att man avmatchar än drar igång en massa slöseri med tid. Känns det inte bra så gör det inte och avmatcha mera istället för att ha meningslösa kontakter. Man fungerar inte med allt och alla.
Jag tror de flesta är lika inför alla kvinnor.
Citera
2025-02-02, 01:16
Medlem
Citat:
De märker inte att det finns ett problem. Jag tror inte det. Däremot så är det inte samma sak om någon råkar vara mindre men är osäker. Problemet är när killar är för på och ger sig in i något de borde haft tålamod med främst av respekt men också av hänsyn till att de är mindre.
En konstig kille skickade något intimt vilket jag knappast bett honom om och efteråt var han totalt kränkt och påstod att jag bara var ute efter hans snopp ungefär. En mycket märklig vändning.

Hahahahaha nästa kort till mig? Du är rar du ❤️
Man får ta det som det är då vi inte passar med vem som helst. En snubbe avmatchade mig för att jag frågade varifrån han kände igen mig och det kändes lite lättkränkt av honom att jag inte visste det. Kanske matchat med honom förr då när jag lagt en massa energi på djupare konversationer eller liknande. Blev inte någon tanke från mig i det. Nästa som avmatchade mig gjorde det medan jag skrev vilket kändes som en desperat sak från honom ärligt talat, som om han inte vågade läsa mitt svar och skulle straffa mig i förväg. Kän̈ns som en ångestsnubbe det. Men det är faktiskt bättre att man avmatchar än drar igång en massa slöseri med tid. Känns det inte bra så gör det inte och avmatcha mera istället för att ha meningslösa kontakter. Man fungerar inte med allt och alla.
Jag tror de flesta är lika inför alla kvinnor.

Haha yes. Du är värd att slåss för då gör man det som kille. Tinderkillarna verkar inte förstå det dom ger upp för lätt.
Citera
2025-02-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha yes. Du är värd att slåss för då gör man det som kille. Tinderkillarna verkar inte förstå det dom ger upp för lätt.
Nej raring, man ska inte behöva slåss för någon. Men man ska hålla sig borta från de man inte är intresserad av. Inte inleda något och bara avbryta kontakt i tid.

❤️
Citera
2025-02-02, 11:26
Medlem
Citat:
Om problemet är att du historiskt sett fått tjejer genom att de uppvaktat dig så glömmer du att de var yngre och mer desperata. Då behöver du hitta en äldre, mer desperat tjej om du då ska få samma effekt som kräver att du visar hur bra du är som belöning på att de är aktiva och raggar på dig. Eller gå ut på krogen. På internet svämmar det över av män som anser att vi kvinnor ska jaga dem för att en eller två, minsann gjort det.

De är bra på att jaga. Majoriteten av oss kvinnor har inte deras problem och vill inte uppvakta män för att vilken man som helst skulle vara en potentiell partner. Om du vill jagas på ett opersonligt plan, då går du till dem som ser det personligt att avvisas.

Män som gör ingenting får ingenting eller kvinnor som kräver ingenting. Det kan aldrig bli enklare än så.

Min manssyn är baserad på erfarenheter och jag säger vad andra kvinnor håller tyst om. Om kvinnor anser att jag har så fel, så är de ditt utbud. Kolla av det läget.
De tjejer jag träffade var långt från desperata eller något fel på dem och det är återigen inte vad jag söker...det stämde inte första gången du skrev det och stämmer fortfarande inte denna gången.

I min erfarenhet har det varit så att om man lägger in enorm ansträngning får man ingenting, lägger man in noll ansträngning får man ingenting och lägger man in lagom ansträngning får man...ingenting!
Du har en väldigt annorlunda världsbild så jag frågar rakt ut och vill ha ett konkret svar:
Vad skall jag anstränga mig mer med?

Mitt problem är att INGEN tjej jag träffat på snart 10 år har varit singel, ingen på högskolan, ingen på gymmet, ingen på jobbet, ingen på några jobbrelaterade aktiviteter och ingen på någon hobby jag prövat på.
Hur löser ansträngning detta problemet?

Väldigt bekvämt för dig att säga att du talar för alla kvinnor men att de är tysta om det för ingen jag mött har samma världsbild som du. Som sagt, de flesta har varit upptagna och i väldigt bra relationer.
Citera
2025-02-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
De tjejer jag träffade var långt från desperata eller något fel på dem och det är återigen inte vad jag söker...det stämde inte första gången du skrev det och stämmer fortfarande inte denna gången.

I min erfarenhet har det varit så att om man lägger in enorm ansträngning får man ingenting, lägger man in noll ansträngning får man ingenting och lägger man in lagom ansträngning får man...ingenting!
Du har en väldigt annorlunda världsbild så jag frågar rakt ut och vill ha ett konkret svar:
Vad skall jag anstränga mig mer med?

Mitt problem är att INGEN tjej jag träffat på snart 10 år har varit singel, ingen på högskolan, ingen på gymmet, ingen på jobbet, ingen på några jobbrelaterade aktiviteter och ingen på någon hobby jag prövat på.
Hur löser ansträngning detta problemet?

Väldigt bekvämt för dig att säga att du talar för alla kvinnor men att de är tysta om det för ingen jag mött har samma världsbild som du. Som sagt, de flesta har varit upptagna och i väldigt bra relationer.
De som inte är intresserade är ointresserade. Enkel matematik. De som släpper in dig är dem du ska uppvakta.

Kolla vad tjejer säger på sociala medier då? För Grejen är som så här att ni män bara tycker tjejerär jobbiga och "psykiskt sjuka" och annat om de berättar om vad män gör. Det är en del av er kränkning. Kränkta vita män. Som får grina i Expressen för att de kan bli uthängda efter Metoo om de ofredande kvinnor och bli anmälda av tjejer som inte gillar våldtäkt.

Det är så synd om er. Till ni får en tjej, då är ni plötsligt "män" och "vill bara ligga" och tjejerna är "inte den sortens tjejer män respekterar".
Citera
2025-02-02, 13:01
Medlem
Citat:
De som inte är intresserade är ointresserade. Enkel matematik. De som släpper in dig är dem du ska uppvakta.

Kolla vad tjejer säger på sociala medier då? För Grejen är som så här att ni män bara tycker tjejerär jobbiga och "psykiskt sjuka" och annat om de berättar om vad män gör. Det är en del av er kränkning. Kränkta vita män. Som får grina i Expressen för att de kan bli uthängda efter Metoo om de ofredande kvinnor och bli anmälda av tjejer som inte gillar våldtäkt.

Det är så synd om er. Till ni får en tjej, då är ni plötsligt "män" och "vill bara ligga" och tjejerna är "inte den sortens tjejer män respekterar".
De som inte är intresserade är ointresserade, absolut. Vem har sagt annorlunda?

Du skev att "män som gör ingenting får ingenting", så vänligen utveckla. Vad är det man skall göra?

Resten att din text är återigen din världsbild och har jag väldigt lite intresse i att diskutera det med dig. Du ogillar män och det är helt ok, jag lägger mig inte i det där.
Citera
2025-02-02, 14:00
Medlem
Citat:
De som inte är intresserade är ointresserade, absolut. Vem har sagt annorlunda?

Du skev att "män som gör ingenting får ingenting", så vänligen utveckla. Vad är det man skall göra?

Resten att din text är återigen din världsbild och har jag väldigt lite intresse i att diskutera det med dig. Du ogillar män och det är helt ok, jag lägger mig inte i det där.
När man får ett intresse riktat mot sig ska man inte se det som intresse utan något som kan utvecklas till ett sådant.

Saken är att ni män har för höga krav och borde egentligen gå ner en nivå och engagera er i tjejer som ni inte ens uppskattar det yttre hos. För ert intresse baserat på kvinnors utseenden är vad som förstör och det är inte ens ett äkta intresse.

Bättre frågor och respons vid positiv uppmuntran från kvinnor vore bra. Alla frågor män ställer är otroligt långtråkiga att besvara. Man orkar inte matcha er för att det är jobbigt att sitta och slösa tid på samma frågor från alla. Ni är noll intresserade av vem en kvinna är och ställer uteslutande frågor om vad hon gör och det har såklart med kvinnosyn att göra om personen inte är intresserad för att män ser allt även kvinnor som prestation. Inte människor, individer och personer värda att lära känna. Ser man kvinnor som något som ska göra saker så kan man såklart inte ställa frågor kring vem hon är eftersom det inte finns med där. Det handlar om vad hon gör. Sysselsättning, planer, aktiviteter, träffar, sexuellt umgänge skicka bilder eller vad som helst som inte berör vem hon är som person, vad hon tänker och känner, drömmer om och vad hon har för behov. Ja förutom "Vad söker du för kille/relation. " men det handlar fortfarande om kvinnan som är i aktivitet och inte vem hon är som person. Sådana frågor är mest för att män vill ljuga sig in eller ha sådant de kan låtsas hålla med kring som manipulationstwknik.

Såg nyss ett klipp från en hjärndöd vad jag antog var en tonårspojke, som visade vilken liten skit han är med sitt att tjejer ska öppna ögonen för att de inte kan hitta bra killar istället för att öppna benen. Han är alltså ett litet svin som fokuserar på vad tjejer gör och då ser sig som någon som är något medan han värderar tjejer efter aktiviteter från dem. Inte deras personegenskaper eftersom den lilla amöban utsåg sig själv som i egenskap av man, tillhöra könet med värdefull personlighet som det motsatta könet ska se.

Eftersom män/pojkar inte ser flickor och kvinnor som personer så uppträder de illa. Förändringen kanske ligger i deras knä. De är eran sak att börja se alla tjejer som bra tjejer, och inte nedvärdera dem på grund av vad ert kön gör mot dem.

En bra kille skulle aldrig sitta och lägga ut dylikt skit och ryggdunkas av andra killar men män ger sig på det motsatta könet för att få mäns beundran.
Citera
2025-02-02, 16:52
Medlem
Citat:
Saken är att ni män har för höga krav och borde egentligen gå ner en nivå och engagera er i tjejer som ni inte ens uppskattar det yttre hos. För ert intresse baserat på kvinnors utseenden är vad som förstör och det är inte ens ett äkta intresse.
Lol, är du ett troll?
Vad är det för mening med att ha en relation med någon man inte står ut med?
Då man man ju likaväl dejta en kille istället och slippa problemen.

Jag trodde ändå att du var rätt seriös i det du skriver men du kan knappast vara allvarlig...

Här har vi ett exempel där en CP-skadad kvinna har två barn
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...fungerande-liv

Så män har redan sänkt sina krav till den milda grad att kvinnor med fysiska funktionsnedsättningar står på menyn och du vill att män skall sänka kraven ytterligare?

Rent ut sagt skrattretande
Citera
2025-02-02, 18:31
Medlem
Citat:
Lol, är du ett troll?
Vad är det för mening med att ha en relation med någon man inte står ut med?
Då man man ju likaväl dejta en kille istället och slippa problemen.

Jag trodde ändå att du var rätt seriös i det du skriver men du kan knappast vara allvarlig...

Här har vi ett exempel där en CP-skadad kvinna har två barn
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...fungerande-liv

Så män har redan sänkt sina krav till den milda grad att kvinnor med fysiska funktionsnedsättningar står på menyn och du vill att män skall sänka kraven ytterligare?

Rent ut sagt skrattretande
Nej jag är inte ett troll.

Men ni män påstår hela tiden att kvinnor har för höga krav och sedan sitter ni och letar fel på alla som visar er gensvar. Prova på era egna råd vettja, ta den "snälla tjejen" som aldrig får någon och sommdå skulle bli drömpartnern om ni minsann bara såg henne och inte sprang efter kvinnor som inte vill ha er.

Jag är seriös när jag skriver även om jag medvetet använder ett omskakande språk och är rätt hård ibland.

Män gör si, män gör så. Det enda ni gör är identifierar er till andra män med påståenden om uppoffringar ni själva aldrig gjort men tar cred för, för ni har också snopp och snoppbärare axlar alla andra snoppbärares offerroller, hjältedåd, arbeten och framgångar. Ja tills det handlar om våld mot kvinnor och barn, sexism och sexualbrott. Då är ni plötsligt avskilda och det heter inte alla män. Spännande... Sedan är ni roliga som ifrågasätter min och andra kvinnors verklighetsuppfattning
Citera
2025-02-02, 22:23
Medlem
Citat:
Nej raring, man ska inte behöva slåss för någon. Men man ska hålla sig borta från de man inte är intresserad av. Inte inleda något och bara avbryta kontakt i tid.

❤️

Jo så är det förstås. Slåss är alltid bra att undvika. Men att lägga krokben för sina konkurrenter måste ju vara tillåtet på tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in