2025-09-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tror jag sett samma profiler, som jag alltså svept på, 3-4 ggr inom loppet av någon vecka. Appen verkar ju inte fungera som den ska.

Tinder återanvänder tjejer du redan svept för att ge en illusion att det fortfarande finns något att hämta. Det funkar i de tre största städerna då det är omöjligt att lägga alla på minnet. I mindre städer och orter genomskådas bluffen direkt, vilket du gjort.

Tinder är bara skit.
Citera
2025-09-07, 20:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becken9
Tinder återanvänder tjejer du redan svept för att ge en illusion att det fortfarande finns något att hämta. Det funkar i de tre största städerna då det är omöjligt att lägga alla på minnet. I mindre städer och orter genomskådas bluffen direkt, vilket du gjort.

Tinder är bara skit.
Har svept på rätt bra i en av de största städerna och säkert avverkat tusentals senaste veckan. Skulle förklara ev. shadowban.
Citera
2025-09-07, 20:37
Medlem
freXers avatar
Har Tinder blivit så svårt? Jag orkar inte ens tänka vem jag ska lika längre för jag får ingen matchning och när jag skulle få en, så svarar dom inte?

Sen att tinder är dåligt? Vad ska jag göra istället. Hinge är 4 swipes varje dag. Och dom andra apparna har dom grönt hår eller något konstigt för sig.
Citera
2025-09-07, 21:41
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Har Tinder blivit så svårt? Jag orkar inte ens tänka vem jag ska lika längre för jag får ingen matchning och när jag skulle få en, så svarar dom inte?

Sen att tinder är dåligt? Vad ska jag göra istället. Hinge är 4 swipes varje dag. Och dom andra apparna har dom grönt hår eller något konstigt för sig.
Gillar mest snygga personer - no shit - men kanske skulle man sprida ut sina gilla även till personer man inte är intresserad av?
Citera
2025-09-07, 22:28
Medlem
freXers avatar
Citat:
Gillar mest snygga personer - no shit - men kanske skulle man sprida ut sina gilla även till personer man inte är intresserad av?
Tro mig jag försökte men ser inte anledningen när man ändå kan ta bort efteråt om man inte känner det är rätt person.
Citera
2025-09-08, 00:11
Medlem
lakritcs avatar
Poängen att samla matchningar från främlingar? Vet någon? Skriver tills jag blir avmatchad. Tänker mig att appen ska vara en väldigt liten del av och ett komplement till min händelserika vardag snarare än höjdpunkten i vardagen.
Senast redigerad av lakritc 2025-09-08 kl. 00:18.
Citera
2025-09-08, 04:51
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det där inte nödvändigtvis sant. Kan lika gärna vara personens ex som var skitstöveln. Vid varje seperation skapas ju två singlar.

Sedan är det ju så att folk ofta växt ifrån varandra. Utvecklats under 20 år, i olika och allt mer inkompatibel riktning, å när barnen kan stå på egna ben så går de skilda vägar. Inte alls ovanligt och behöver inte bero på att någon av dem är "en besvärlig jävel".

När folk är sådär 50 så är det ovanligt att få nya vänner. När de ser sig omkring i sin bekantskapskrets så finns inga singlar, alls. Tänk också på att en majoritet av vår befolkning bor i kommuner med under 30k pers. Kanske finns två krogar, det är allt och medelåldern där är typ 25. 50-åringen skulle kunna vara mamma eller pappa till allihop, inklusive personalen.

Gamla tiders folkparker med danslogar började läggas ned för 30 år sen, detsamma med danser på folketshus. De naturliga platserna för att träffas utanför deras sociala vänkrets finns inte mer. Med storstäderna undantagna.
Ja det är sant. Utan ett socialt liv så blir apparna kvar.

Men jag har inte fått bra intryck överhuvudtaget av äldre män som är singlar
Citera
2025-09-08, 11:04
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Tror jag sett samma profiler, som jag alltså svept på, 3-4 ggr inom loppet av någon vecka. Appen verkar ju inte fungera som den ska.

Ser ju inte riktigt problemet med det egentligen? Det finns ju viss risk att man faktiskt kan swipa åt fel håll på någon intressant och trist då om den automatiskt raderas från din kortlek.
Om personen är ointressant är det väl bara fortsätta vänsterswipa.
Dessutom finns det ju dom som tydligen konstant startar om sina konton för att hoppas det ska hjälpa. Antar att dessa ”nya” konton givetvis dyker upp igen.
Citera
2025-09-08, 20:31
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ser ju inte riktigt problemet med det egentligen? Det finns ju viss risk att man faktiskt kan swipa åt fel håll på någon intressant och trist då om den automatiskt raderas från din kortlek.
Om personen är ointressant är det väl bara fortsätta vänsterswipa.
Dessutom finns det ju dom som tydligen konstant startar om sina konton för att hoppas det ska hjälpa. Antar att dessa ”nya” konton givetvis dyker upp igen.
När en stor del av kortleken dyker upp igen så tänker jag att det är slöseri med tid.

Ja, här är det ju högst sannolikt inte tal om omstart. Folk bör känna till att det kan minska synligheten snarare än öka den om det sker frekvent.
Citera
2025-09-11, 13:46
Medlem
lakritcs avatar
Fascinerande hur man antingen inte får någon lajk alls på flera dagar eller ett dussintal i stöten samtidigt.
Citera
2025-09-11, 14:30
Medlem
Citat:
Har svept på rätt bra i en av de största städerna och säkert avverkat tusentals senaste veckan. Skulle förklara ev. shadowban.
Gör du inget annat än sitter på tinder? Tusen svepningar på en vecka då hinner du inte med mycket annat i livet om du dessutom sover åtta timmar. Du får ändå vara glad att det finns tusen kvinnor att välja på här uppe tar det tio minuter att svepa genom alla om jag inte varit aktiv på några veckor
Citera
2025-09-11, 14:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Gör du inget annat än sitter på tinder? Tusen svepningar på en vecka då hinner du inte med mycket annat i livet om du dessutom sover åtta timmar. Du får ändå vara glad att det finns tusen kvinnor att välja på här uppe tar det tio minuter att svepa genom alla om jag inte varit aktiv på några veckor
Skojar du? De flesta kvinnor är varken smala eller attraktiva och det blir ju vänstersvep direkt efter första bilden.

Kan lätt avverka 100 profiler på en 10-15 min i en sämre omgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in