2023-09-14, 10:37
Medlem
Blev ombedd att verifiera min profil plötsligt, gör detta, går in 5 min senare och då har jag blivit bannad? Knappt skrivit med någon på 1-2 veckor, definitivt inget stötande som motiverar att anmäla mig, piss app.
Citera
2023-09-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Läser att det går trögt för folk som fick många matchningar för några år sedan, det leder till följande teorier.

Kan det vara så att Tinder har en algorytm som gör att fleråriga manliga profiler nedprioriteras? Lite som att Tinder tycker man har fått sin chans där, om så är fallet är det ju bra att fuckboys inte kan fortsätta med sitt i all oändlighet. Väx upp liksom. Eller finns det snubbar här som efter flera år fortsätter få många matchningar? Eller kan det vara så att nyhetens behag med appen har lagt sig för många tjejer? Dvs att utbudet idag är mindre.

Nej, det handlar om att manliga profiler som inte anses tillhöra topp 5% nedprioriteras och knappt visas alls för topp 50% kvinnliga profiler.

S k "fuckboys" (dvs topp 5%) har om något mer framgång än någonsin pga nuvarande algoritm eftersom de får alla topp 50% tjejer för sig själva numera.

Jag tror för övrigt ingen har haft samma konto i flera år sedan 2015 utan man gör såklart nya lite då och då, tar bort det ett tag och sen skaffar det igen osv.
Citera
2023-09-14, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Blev ombedd att verifiera min profil plötsligt, gör detta, går in 5 min senare och då har jag blivit bannad? Knappt skrivit med någon på 1-2 veckor, definitivt inget stötande som motiverar att anmäla mig, piss app.
Vad du ska göra är byta Google playkonto när du laddar ner skiten och allt annat som IP, nummer, bilder osv. Sen är du good to go. Ny mejl..
Citera
2023-09-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Varför är det så OTROLIGT MÅNGA ensamstående morsor på Tinder och andra dejtingsidor?? Stackars barn säger jag... Ett otroligt fascinerande dock sorgligt fenomen... Barn som är nyfödda, 1 år gamla, småbarn så försvinner pappan...

Är det några ensamstående pappor också? Jag är straight och kollar bara på kvinnor så...
Haha jo det är rena horhuset om du vill köra på ensamstående morsor men gör inte det för dom är sjuka i huvudet. Jag har t.o.m sett en profil på tinder där en gravid kvinna var aktiv. Stackars barn!

Västerlandets undergång är fan vad jag ser när jag kollar tinder.
Citera
2023-09-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, det handlar om att manliga profiler som inte anses tillhöra topp 5% nedprioriteras och knappt visas alls för topp 50% kvinnliga profiler.

S k "fuckboys" (dvs topp 5%) har om något mer framgång än någonsin pga nuvarande algoritm eftersom de får alla topp 50% tjejer för sig själva numera.

Jag tror för övrigt ingen har haft samma konto i flera år sedan 2015 utan man gör såklart nya lite då och då, tar bort det ett tag och sen skaffar det igen osv.
Vi får väl se om dessa toppmän svarar på min fetade fråga. Jag tror mer på min teori och jag skulle klassa flera som skrivit här som just fuckboys med tvåsiffriga och tresiffriga antal dejter. Där har du dina toppmän och de gnäller på att det inte går bra längre. Alternativt så tror jag på att färre tjejer använder appen eftersom ni skriver om att ni ser fejkprofiler.

Jag minns en sexmissbrukare som brukade skriva här (kommer inte ihåg nicket), han var snygg & hade också dejter på löpande band. Undrar hur det går idag med Tinder.

Nej nej man kan ta bort Tinder men ni reggar väl på ett och samma telefonnummer eller mejl om ni återkommer. Därav tänkte jag att Tinder kanske håller koll på det med algorytm. Precis som de som blir bannade där.
Senast redigerad av Liljor 2023-09-14 kl. 15:08.
Citera
2023-09-14, 17:16
Medlem
tantrs avatar
Jag har nu 49 likes, men lyckas aldrig få en match. Tror inte jag matchat på flera veckor med någon.
Tinder vägrar visa mig dom som gillar mig.

Äcklig algoritm, vägrar köpa Gold.
Citera
2023-09-14, 17:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Jag har nu 49 likes, men lyckas aldrig få en match. Tror inte jag matchat på flera veckor med någon.

Då antar jag att du swipar höger på allt inklusive träsktrollen? För det är alltså där dina matchningar finns.
Annars är det helt enkelt så att du swipar över din liga.

Gold kommer inte hjälpa, just saying.
Citera
2023-09-14, 17:41
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Då antar jag att du swipar höger på allt inklusive träsktrollen? För det är alltså där dina matchningar finns.
Annars är det helt enkelt så att du swipar över din liga.

Gold kommer inte hjälpa, just saying.

Nej swipear bara på intressanta. Varför skulle man vilja swipea på något som inte attraherar en?

Det spelar ingen roll, för 2-3 år sedan var det enkelt att komma åt de som likeat mig & få en match.
Fick nästan alltid en match innan likes tog slut.

Något har dom gjort om känns det som.
Edit: när jag läser tidigare inlägg så ser jag ju att många har samma problem.
Citera
2023-09-14, 17:45
Medlem
Citat:

Så fungerar Tinder idag. Tinder visar dig bara för topp 50%-kvinnor ifall du anses tillhöra topp 5% män. Alla dessa 49 likes du fått är från lågt rankade profiler, dvs oattraktiva kvinnor som du (om du har några som helst standards) aldrig skulle svepa höger på. Det är därför du inte får några matchningar.

Alla någorlunda attraktiva tjejer på appen är numera reserverade för topp 5%-männen, och övriga 95% män finansierar det hela (iaf de som betalar för boosts, Gold, platinum osv).
Citera
2023-09-14, 17:52
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så fungerar Tinder idag. Tinder visar dig bara för topp 50%-kvinnor ifall du anses tillhöra topp 5% män. Alla dessa 49 likes du fått är från lågt rankade profiler, dvs oattraktiva kvinnor som du (om du har några som helst standards) aldrig skulle svepa höger på. Det är därför du inte får några matchningar.

Alla någorlunda attraktiva tjejer på appen är numera reserverade för topp 5%-männen, och övriga 95% män finansierar det hela (iaf de som betalar för boosts, Gold, platinum osv).

Hm. Har Tinder delat med sig av sin Algoritm? Eller vad bygger detta på?

Hm nja, vet inte om jag köper allt då dom matchningar som kommer igenom inte är träsktroll eftersom jag inte swipear på sådana.
Citera
2023-09-14, 17:54
Medlem
Citat:
Nej swipear bara på intressanta. Varför skulle man vilja swipea på något som inte attraherar en?

Det spelar ingen roll, för 2-3 år sedan var det enkelt att komma åt de som likeat mig & få en match.
Fick nästan alltid en match innan likes tog slut.

Något har dom gjort om känns det som.
Edit: när jag läser tidigare inlägg så ser jag ju att många har samma problem.

Japp, hela internet är fullt av män som vittnar om det här fenomenet och det kommer in nya här varje dag med samma upplevelse. Någonting har definitivt skett de senaste 1-2 åren. Det tröttsamma är att folk inte tar det på allvar och tror att det bara är att skaffa lite nya bilder och uppdatera sin bio så kommer matchningarna tillbaka

Det är inget fel på våra bilder, det är Tinder och dess algoritm som är problemet. Ju fler män som inser detta desto bättre. Vi måste bojkotta Tinder tills de slutar bete sig som de gör.
Citera
2023-09-14, 18:00
Medlem
Citat:
Hm. Har Tinder delat med sig av sin Algoritm? Eller vad bygger detta på?

Hm nja, vet inte om jag köper allt då dom matchningar som kommer igenom inte är träsktroll eftersom jag inte swipear på sådana.

Det är uppenbart att algoritmen fungerar ungefär så som jag beskriver det. Give or take några procentenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in