2023-09-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
eller som hon jag var på date med som sa

-jag har slutat gymma, jag behöver inte träna, jag får så mycket kuk jag vill ändå

och precis där dog den lilla attraktion som fanns

Usch. Snälla säg att ni beställde mat och sedan ursäktade du dig lite fint som att du skulle på toaletten men du gick raka vägen ut och lämnade notan till henne?
Citera
2023-09-12, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Dina frågor är helt värdelöst tråkiga så klockorna stannar förövrigt jag förstår varför kvinnor avmatchar. Skulle kunna använda dom trista frågorna i en parodi på hur en stel dejt ser ut.

Det där är ju inte en riktig konversation utan ett exempel jag drog ner där jag enkelt fick fram enordssvar och baserade den efter personen jag citerade, som hade öppningsfrasen.
Men nu fick du känna dig cool iallafall 😎
Citera
2023-09-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
eller som hon jag var på date med som sa

-jag har slutat gymma, jag behöver inte träna, jag får så mycket kuk jag vill ändå

och precis där dog den lilla attraktion som fanns
Det är förvisso stor del sant, men det kommer med största sannolikhet stanna vid samlag. Ingen man med heder förökar sig med en lat, överviktig brud som inte tar hand om sig och värderar sig genom ett könsorgan.
Citera
2023-09-12, 18:43
Bannlyst
Hur är er uppfattning om nätdejting överlag?
För mig går det otroligt mycket bättre när jag söker sex och är vulgär, sexistisk, berättar detaljer om vad jag vill göra med henne än att framstå som seriös. Verkar som att ingen ser en framtid annat än stundens lustar och vill inte stadga sig oavsett vad som står i deras profil.
Citera
2023-09-12, 19:19
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktieluffaren
För mig går det otroligt mycket bättre när jag söker sex och är vulgär, sexistisk, berättar detaljer om vad jag vill göra med henne än att framstå som seriös. Verkar som att ingen ser en framtid annat än stundens lustar och vill inte stadga sig oavsett vad som står i deras profil.

Kan instämma med detta. De flesta män nuförtiden är mer emotionellt intelligenta på dejtingappar än kvinnor som bara vill åka karusell.
Citera
2023-09-12, 22:24
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenktMagnusson
Jag upplever det som att jag har mer givande telefonkonversationer med min 4åriga systerdotter, hon svarar nästan alltid bara Ja eller Nej, men ibland utvecklar hon med "varit på dagis" eller "lekt med Stina"

Kvinnor idag kan inte få ihop en mening på över 1 ord.
Öppnar med ditt exempel om det händer nåt kul i hennes liv så blir svar typ.

Jobbat.

Ok, trivs du på jobbet då?

Ja.

Vad gillar du att göra när du inte jobbar då?

Tennis.

Skoj. Har du hållt på länge?

7år.

Sen avmatchar hon för att jag inte är intressant nog, iom att hon själv är på tok för spännande bilkey hon är i sin värld.
Kvinnor försöker inte ens idag. Var på dejt med en tjej en gång som ärligt sa det rakt upp och ner
-Jag brukar aldrig ta initiativ till möten eller samtal eller nåt. Det kommer till mig ändå.

Ja det var en tråkig konversation, och det är fel ordning. Du måste skapa lite attraction innan du går på comfort.

Lite grundläggande regler:
1. Ställ inte frågor, gör påståenden till att börja med.
2. Hon ska ställa första "small talk"-frågan, innan du gör det.
3. Ställer inte ja/nej-frågor.

Ska du ändå börja med en fråga, ta något mer "edgy" för att sätta rätt ton, typ:
- Vad är du beroende av?
- Du ser lite bisexuell ut, har du någonsin kysst eller en tjej?
- Berätta två saker som du tycker är sexiga hos en man.

Det ska vara en tydlig konversation man/kvinna, inte som att hon talar med sin farmor på telefon.
Senast redigerad av Castle 2023-09-12 kl. 22:35.
Citera
2023-09-13, 00:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, det är inte så det fungerar. För bara ett par år sedan fungerade det inte så alls. Jag har haft Tinder av och till sedan 2015 och jag kan intyga att det är en jätteskillnad idag mot för så sent som 2021. Som sagt, fenomenet är över hela internet, massor av män som ser bra ut men som numera inte kan få matchningar hur mycket de än sveper, trots tidigare framgång på appen. De enda likes de får är från absoluta bottenskrapet.

Jag är insatt i detta, både från egen erfarenhet/experimenterande och har tagit del av många andras liknande erfarenheter. Om du tror att "det är bara så det fungerar" så har du uppenbarligen noll koll.

Får jag fråga hur det gick för dig med dejtandet mellan 2015 och 2021 på Tinder?

- På ett ungefär: Hur många dejter fick du till under den tiden? (gärna i relation till antalet matchningar du fick)

- Blev det några relationer av några av dejterna? Hur länge varade de ungefär i så fall?

Försöker förstå varför det går så dåligt för dig med Tinder trots din enligt egen uppfattning trevliga personlighet, fördelaktiga utseende etc.
Citera
2023-09-13, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Får jag fråga hur det gick för dig med dejtandet mellan 2015 och 2021 på Tinder?

- På ett ungefär: Hur många dejter fick du till under den tiden? (gärna i relation till antalet matchningar du fick)

- Blev det några relationer av några av dejterna? Hur länge varade de ungefär i så fall?

Försöker förstå varför det går så dåligt för dig med Tinder trots din enligt egen uppfattning trevliga personlighet, fördelaktiga utseende etc.
Får jag svara också? Här kommer i alla fall mina svar.

Mellan åren 2015 - 2017, särskilt 2015 så hade jag så många dejter att jag knappt hann med. Körde alltid gratistinder. Hade praktiskt taget samma kvinnosyn och det var inga problem. Hade samma profilbilder och text i flera år.

Fick under den tiden ungefär 150 dejter och hade väl 400 matchningar uppskattningsvis.

Hade relation 2015 som avslutades, inledde ny relation 2018 som varade nästan hela 2019.

2017 hade betaltinder börjat med sitt fulspel och antal matchningar började sjunka.

Anledningen till att det går dåligt är för att vi är invandrare. Merparten som skriver under olika namn är invandrare. För svenskar går det hur bra som helst. Svenska kvinnor är konformistiska blodsrasister och det gick bra tidigare år för att invandrare var populära, svenska kvinnor som är konformistiska följer vad som är populärt. Vi invandrare fick knulla mycket då, INTE för att vi var skickliga, utan för att kvinnor är konformistiska och följer vad omgivningen tycker och väljer det som är populärt.
Citera
2023-09-13, 15:28
Medlem
Citat:
Alltså detta. Sedan folk som upplever typ att tjejer äcklas, är enbart för tjejen i fråga inte finner dig attraktiv till den skalan som krävs. Har matchat med flera som skriver ut söker seriöst, men till slut slutar i lust och utbyte av diverse saker.
Citera
2023-09-13, 16:00
Medlem
camos avatar
Citat:

Exakt samma för mig. Ibland är det nästan knäppt hur lätt det är att komma in på det snacket och få gehör. Kör mer eller mindre samma fraser till flera. Friskt är det inte, men vad fan ska man göra.
Citera
2023-09-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Svårt att säga men någonstans mellan 50-100 dejter. Kanske 70-80. De flesta mellan 2015-2018. Det blev inga relationer då men det är en annan fråga. Jag fortsatte att få hyfsat med matchningar i yterligare ett par år men var inte särskilt motiverad att gå på dejter då så det blev inte så många 2019 - 2022. Sedan drygt ett år tillbaka får jag mycket få matchningar och det lilla fåtalet jag får är oftast fejkprofiler.

Att det går så dåligt för mig på Tinder nu beror nog främst på att Tinder vägrar visa min profil för tjejer som är över 5/10 i utseende.
Citera
2023-09-14, 05:32
Medlem
Läser att det går trögt för folk som fick många matchningar för några år sedan, det leder till följande teorier.

Kan det vara så att Tinder har en algorytm som gör att fleråriga manliga profiler nedprioriteras? Lite som att Tinder tycker man har fått sin chans där, om så är fallet är det ju bra att fuckboys inte kan fortsätta med sitt i all oändlighet. Väx upp liksom. Eller finns det snubbar här som efter flera år fortsätter få många matchningar? Eller kan det vara så att nyhetens behag med appen har lagt sig för många tjejer? Dvs att utbudet idag är mindre.
Senast redigerad av Liljor 2023-09-14 kl. 05:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in