2024-03-27, 23:04
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Vad hände?
Vi hade en bra konversation där vi delade lite erfarenheter om ett gemensamt intresse, rätt så långa meddelanden. Sen så började vi prata om hennes hobby mm och så frågade hon om jag hade några. Och som en hygglig person så svarade jag, därefter så dog samtalet ut.
Avslutade inte med någon fråga den här gången, men då vi hade en diskussion så borde samtalet fortsatt om intresset fanns. Men vem vet jag kanske får ett sent svar, några dagar kvar tills det gått en vecka. Dock så blir man lite fundersam, kan det va fel på min hobby (nämner bara de hobbys som jag lägger ner mest tid på) eller lyckas jag inte svara inom rätt tidsspann, ett mysterium må jag säg.

Gillar inte tanken av ett långdistansförhållande, men jag kanske borde bredda mina vyer bortom Sveriges gränser.
Citera
2024-03-28, 10:03
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
För oss som varit med redan 2017 då Tinder trots allt fungerade ganska bra är det inga nyheter. Vardagsmat med tväromvändningar, speciellt numera får man anta. Måste vara ren skit nuförtiden.

Ja, det är betydligt värre nu. Världen blir bara sjukare och sjukare. Alla dessa sociala medier förstör människor.
Citera
2024-03-28, 10:05
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Vi hade en bra konversation där vi delade lite erfarenheter om ett gemensamt intresse, rätt så långa meddelanden. Sen så började vi prata om hennes hobby mm och så frågade hon om jag hade några. Och som en hygglig person så svarade jag, därefter så dog samtalet ut.
Avslutade inte med någon fråga den här gången, men då vi hade en diskussion så borde samtalet fortsatt om intresset fanns. Men vem vet jag kanske får ett sent svar, några dagar kvar tills det gått en vecka. Dock så blir man lite fundersam, kan det va fel på min hobby (nämner bara de hobbys som jag lägger ner mest tid på) eller lyckas jag inte svara inom rätt tidsspann, ett mysterium må jag säg.

Gillar inte tanken av ett långdistansförhållande, men jag kanske borde bredda mina vyer bortom Sveriges gränser.

Det går fort för kvinnorna. En kvinna frågade om vi skulle "föra samtalet till ett annat format" och jag föreslog sms eller någon annan app än tinder. Sen blev hon tyst och en dag senare skriver hon att hon gått vidare med en annan person och hon önskar mig lycka till.
Citera
2024-03-28, 11:00
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det går fort för kvinnorna. En kvinna frågade om vi skulle "föra samtalet till ett annat format" och jag föreslog sms eller någon annan app än tinder. Sen blev hon tyst och en dag senare skriver hon att hon gått vidare med en annan person och hon önskar mig lycka till.
Man ska nog heller inte tro på alla svar heller. Möjligt att hon inte träffar någon och bläddrar i kortleken dag efter dag. Fönstershoppande kanske är ett sorts nöje - om än jävligt tråkigt i längden.
Citera
2024-03-28, 11:54
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Sant, men det var snällt av henne att höra av sig. Då har du i alla fall fått ett svar och kan lämna det bakom dig utan att behöva fundera allt för mycket.
Citera
2024-03-28, 12:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Sant, men det var snällt av henne att höra av sig. Då har du i alla fall fått ett svar och kan lämna det bakom dig utan att behöva fundera allt för mycket.
Alldeles oavsett: När det gäller kvinnor så är grubblande mer eller mindre alltid en regel. För övrigt är min tillit till kvinnor på Tinder och främmande människor i allmänhet mycket låg.
Citera
2024-03-29, 11:49
Medlem
Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig. Är det möjligt att Tinder uppdaterar avstånd och "recently active" i bakgrunden, t.ex genom synkronisering med googlekontot? Jag har träffat en kille i 2.5 månader, setts ca 1 gång i veckan och sms:at mellan dejter för att kolla läget. Ganska jämlikt initiativ från bådas sida. Börjar kännas fel att använda Tinder vid det här laget för mig och min slutsats att om han fortfarande är på appen är han inte seriös med mig. Jag har själv bara varit inne på Tinder för att kolla hans aktivitet och såg till min förtvivlan att det stod "recently active" vid hans profil.

Igår sa han att han att han grejat mycket med sin Gmail och filer i mobilen och en tanke jag fick att det var någon synkronisering. Kommer känna mig så dum om han letar parallelt efter andra när jag redan börjat falla för honom.

Någon som vet?
Citera
2024-03-29, 12:00
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig. Är det möjligt att Tinder uppdaterar avstånd och "recently active" i bakgrunden, t.ex genom synkronisering med googlekontot? Jag har träffat en kille i 2.5 månader, setts ca 1 gång i veckan och sms:at mellan dejter för att kolla läget. Ganska jämlikt initiativ från bådas sida. Börjar kännas fel att använda Tinder vid det här laget för mig och min slutsats att om han fortfarande är på appen är han inte seriös med mig. Jag har själv bara varit inne på Tinder för att kolla hans aktivitet och såg till min förtvivlan att det stod "recently active" vid hans profil.

Igår sa han att han att han grejat mycket med sin Gmail och filer i mobilen och en tanke jag fick att det var någon synkronisering. Kommer känna mig så dum om han letar parallelt efter andra när jag redan börjat falla för honom.

Någon som vet?
Vet inte om "Recently active" är att lita på. Men när jag använde appen lade jag märkte till att avståndet ändrades hos mina matchningar. Det betyder att de varit inloggad på olika platser. Så han har nog varit inne och kikat under tiden ni dejtat. Men jag tycker inte det finns någon anledning att vara orolig. Det behöver inte betyda att man letar eller skriver med andra. Han kan ju ha fått notiser som han varit nyfiken på vad det är bara. Eller så stalkar han dig precis som du gör med honom.
Citera
2024-03-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Vet inte om "Recently active" är att lita på. Men när jag använde appen lade jag märkte till att avståndet ändrades hos mina matchningar. Det betyder att de varit inloggad på olika platser. Så han har nog varit inne och kikat under tiden ni dejtat. Men jag tycker inte det finns någon anledning att vara orolig. Det behöver inte betyda att man letar eller skriver med andra. Han kan ju ha fått notiser som han varit nyfiken på vad det är bara. Eller så stalkar han dig precis som du gör med honom.

Tror inte han är den osäkra typen som stalkar (takes one to know one ). Just avståndet har inte ändrats men vet att det KAN ändras om man har appen i bakgrunden om man har inställningen att appen "alltid" har åtkomst till plats. Aktiviteten däremot, vete tusan
Citera
2024-03-29, 13:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice

Någon som vet?

Om du nu känner att det är onödigt att ha kvar appen pga du vill fokusera på honom kanske det kan vara en idé att radera kontot på Tinder och kanske skicka ett screenshot med nån lämplig text. OM han är seriös så borde han göra samma tänker jag.

Edit: Alternativt bara ställ frågan om det inte är dags att radera kontot på Tinder. Inte svårare än så.
Citera
2024-03-31, 00:24
Medlem
Jag har bestämt mig för att testa Tinder.
Jag tänker att jag ska svepa höger på ’’alla’’ killar som är mellan 25-35, med undantag om dom ser riktigt hemsk ut, eller inte har någon bild eller verkar allt för konstig.
Vad tror ni om det? Är det en bra strategi?
Sedan väntar jag ut vilka som skriver och går på dejt relativt snabbt, kanske ses på en fika eller något och känner av läget.
Citera
2024-03-31, 09:09
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinia
Jag har bestämt mig för att testa Tinder.
Jag tänker att jag ska svepa höger på ’’alla’’ killar som är mellan 25-35, med undantag om dom ser riktigt hemsk ut, eller inte har någon bild eller verkar allt för konstig.
Vad tror ni om det? Är det en bra strategi?
Sedan väntar jag ut vilka som skriver och går på dejt relativt snabbt, kanske ses på en fika eller något och känner av läget.

Dålig strategi. Du kommer att få alldeles för många matchningar och konversationer att hålla igång. Kommer att bli rörigt. Högra bara de du verkligen är intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in