När jag swipar på Tinder så blir jag alltid mer intresserad om en tjej har skrivit en rolig och lite flörtig bio. Det visar att hon har intelligens, humor och vågar ta fram det i spotlighten av folk typ. Jag går igång rikligt på detta och jag tror att de flesta gör likadant.
Det roliga är att tjejer TROR och jag menar verkligen tjejer, nästan alla tror verkligen, att killar inte gillar smarta och roliga tjejer. Så dom fördummar sig själva.
Och tjejer tror även att killar inte gillar tjejer som vill ha barn och vill vara seriösa osv. Det syns på Tinder för 9/10 har världens mest torftigaste bio typ "Gillar pannkakor och resor" Gud vad unik du är Stefanie som gillar att resa och äta pannkakor. Liksom den nivån.
Men när man swipar i större städer så märker man att det finns mycket mer kreativa och intressanta skrivna bios och profiler överlag. Det säger väl sig självt att de mest kreativa inte stannar i bruksorter eller utanför större städer.
Men jag tror att det är något knäppt över att vi inte vågar vara oss själva mer?
Det är ju vida känt att tjejer ofta raggar på killar (åtminstone gjorde på 90 talet och bakåt) som har en ring. Det fanns något där som Sportraggerskor gillade. Jag vet svaret:
Självförtroendet. Eftersom mannen var i förhållande var han sig själv utan någon press att "leverera".
Alltså. Vi söker efter partners med självkänsla, intelligens osv vilket framgår mer om en person skriver något intressant, kreativt och roligt i sin bio.
Det här med Tinder är lite som Linkedin. Du behöver ändå ha en viss touch och känsla för att stå ut bland alla och för att fånga den typen av person du söker efter. Någon som är dubbelbottnad. Som både har bra karriär men också kan festa ordentligt. De jag försöker beskriva är naturligtvis en ovanlig typ eftersom de flesta som är högutbildade är också rätt fyrkantiga medans de som är rätt roliga som personer och kreativa oftast saknar formell utbildning - jag tog det här som ett exempel för att beskriva personligheten som jag har kommit att fastna för. Ni vet, slampan som på dagen jobbar som läkare och på natten våldtar dig i sängen. Den typen av kvinna och man är otroligt ovanliga men de svarar inte upp på tråkiga personligheter utan behöver också ha det där "ruffet" hos sin partner. Någon som kan spela tennis på samma nivå så att säga.
Problemet jag har är att jag tycker att alla engelska exempel som kommer upp på google är så otroligt tramsiga.
T.ex
https://inspirationfeed.com/funny-tinder-bios/
"Senast jag var någons typ var det när jag donerade blod."
Det är skrivna för 15 åringar typ?
Man vill ju inte framstå som en man från förlegad bruksort men och inte heller nörden på IT bolag och inte heller filosofi tönten utan man vill ju att texten ska symbolisera något av alla tre.
Man vill ju inte verka tråkig och "Nördig" men man vill heller inte vara helt blasé och ointresserad.
Så när man skapar en bio vad ska man tänka på egentligen? Jag vet exakt hur jag ska charma kvinnor genom text. Särskild användning av komplicerade ord och verkligen tänka igenom meningar går alltid rakt in i deras själ. Men skriver man för stilistiskt och rakt så blir tinder profiltexten ett utslag på att man är för fyrkantig men samtidigt vill man inte skriva. Man vill ju verka mystisk men ändå smart och hederlig framgångsrik man utan behov av skryt. Vet inte hur jag ska komponera detta.
Jag vill absolut inte ha 6 emjois. Hur okreativ är man då egentligen? Alla guldkorns tjejer swipar vänster direkt. De som faktiskt kan få vad som helst och då är inte utseendet det enda dom letar efter. Men även dom tjejer som söker efter någon unik person som är kreativ och speciell utöver utseendet vill jag komma åt - med min text.
Nu kommer flashback 25+ cm påstå att tjejer inte läser utan bara går efter utseende och det stämmer säkert men de finns de där riktiga kronjuvelerna och de vet jag med mig att de inte bara tittar efter bilderna utan vill även bilda sig något mer av vad man kan få fram i texten.
Vad har ni för Bios? Dela gärna!