Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-14, 16:40
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Denna tjejen var 30+ i varje fall. Vet inte om jag är helt med på vad du menar?

Gällande att döma alla lika. Alla är inte ALLA. Alla är "alla", d.v.s majoriteten. Finns alltid undantag.

Oki, trodde 20, men inte förvånad ändå.
Citera
2022-10-14, 17:07
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Och detsamma borde väl gälla om en kille dröjer med att svara på en tjejs fråga om att ses för kaffe någon dag?
Nu har vi inte fått svar huruvida dom svarat ofta eller sällan, så vi vet inte om hon var seg eller om han sumpade denna chans pga att han var seg med att svara...
Oavsett så hoppas jag att dom som nyttjar Tinder dels tänker på att dom allra flesta har ett liv som pågår, och att inte alla sitter med näsan i luren. Och inte att förglömma, att själv bete sig som man själv vill bli bemött.

Det är oftast killarna som frågar ut på dejt. Extremt lite tjejer som frågat mig ut på dejt men det är mest att jag gärna slipper berätta min livs historia och gärna träffas så snabbt som möjligt det sparar bådas tid.
Min profil är inte särskilt bra så jag är OK med det men ändå. Men i mitt fall när jag frågat tjejen om hon vill träffas så säger hon ja sedan när jag frågar vilka dagar hon kan så blir det oftast tystnad. Varit med om detta alltför mycket. Det är en kombination av intresse, tid och ork inget mer. Men slöar dem med svaret ger jag dem ett par dagar sen åker de bort.

Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Ja, så fort man inser detta blir det mycket lättare. Även om man alltid kommer bli lite irriterad.
Haft många brudar som föreslagit en träff först. Är väldigt få av dom som fullföljer.

Man blir irriterad visst men bara ta bort dem för då har man gjort valet att ändå inte vill träffa tjejen som inte har lust att ses. Kan tänkta mig att det är många som sparar konversationerna med matchningarna där man har haft sista ordet och bara hoppas på att den andra ska svara någon dag. Liksom det minsta man kan göra är att ta bort dem och gå vidare. Visst skulle man kunna skita i det men då segar Tinder av alla hundratals konversationer man har sparat såvida inte den andra har avmatchat en själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Fniss… vi befinner oss förmodligen i olika ålderspann, men hårt att döma alla lika.

Jag är oftast mer ”analytisk” än känslosam än de killar jag matchar med baserat på de första meddelandena.

Kan dra en lika generell liknelse: Killar skriver i mess nummer två att de gillar att mysa…. haha. Ibland har de stil och går på med ett viktigt jobb de har.

Världen verkar full av tokiga män/killar om utbudet är representativt 😉😂

Du måste ha haft riktig otur i dina matchingar. Jag skulle aldrig få för mig att visa sådant. Jag visar genuint intresse. Killar som skriver mysa efter andra messet är desperata och oerfarna. Gissar att du är ganska ung.

Har faktiskt hittat mina ex genom Tinder så helt omöjligt är det inte. Det finns seriösa killar och tjejer därute men man måste igenom många innan man hittar dem.
Senast redigerad av Klappasäften 2022-10-14 kl. 17:10.
Citera
2022-10-14, 18:16
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det är oftast killarna som frågar ut på dejt. Extremt lite tjejer som frågat mig ut på dejt men det är mest att jag gärna slipper berätta min livs historia och gärna träffas så snabbt som möjligt det sparar bådas tid.
Min profil är inte särskilt bra så jag är OK med det men ändå. Men i mitt fall när jag frågat tjejen om hon vill träffas så säger hon ja sedan när jag frågar vilka dagar hon kan så blir det oftast tystnad. Varit med om detta alltför mycket. Det är en kombination av intresse, tid och ork inget mer. Men slöar dem med svaret ger jag dem ett par dagar sen åker de bort.

Man blir irriterad visst men bara ta bort dem för då har man gjort valet att ändå inte vill träffa tjejen som inte har lust att ses. Kan tänkta mig att det är många som sparar konversationerna med matchningarna där man har haft sista ordet och bara hoppas på att den andra ska svara någon dag. Liksom det minsta man kan göra är att ta bort dem och gå vidare. Visst skulle man kunna skita i det men då segar Tinder av alla hundratals konversationer man har sparat såvida inte den andra har avmatchat en själv.

Du måste ha haft riktig otur i dina matchingar. Jag skulle aldrig få för mig att visa sådant. Jag visar genuint intresse. Killar som skriver mysa efter andra messet är desperata och oerfarna. Gissar att du är ganska ung.

Har faktiskt hittat mina ex genom Tinder så helt omöjligt är det inte. Det finns seriösa killar och tjejer därute men man måste igenom många innan man hittar dem.

Nej varken de eller jag är unga. Slås ändå över att kommentarerna handlar om just det.

För om allt fullföljs med dejt 🥺
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2022-10-14 kl. 18:18.
Citera
2022-10-14, 18:18
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Nej varken de eller jag är unga. Slås ändå över att kommentarerna handlar om just det.

För om allt fullföljs med dejt 🥺

Hur gammal är du då? Ge mig ett spann? Har svårt att tror att det är 20-åringar som skriver här inne.
Citera
2022-10-14, 20:31
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Hur gammal är du då? Ge mig ett spann? Har svårt att tror att det är 20-åringar som skriver här inne.

Mellan 40 och döden. Vi kämpar på Tinder, grym verklighet
Citera
2022-10-15, 18:14
Medlem
Svavelbryggas avatar
Tinder funkade aldrig så bra för mig när jag var 30plussare, hade mest en massa ganska tråkiga dejter tills jag iofs träffade en tjej jag skaffade barn med och flyttade ihop med. Via tinder iofs, så tack tinder, men jag upplevde det aldrig som den knullapp jag hör om.

Nu har vi separerat och jag är 40 plus och jag har inte hitrat nån ny än, men fan vad mycket bättre drag det är! Redan hunnit ha tråkiga dejter, blivit kär och hjärtekrossad, fått en kk och mer på gång och jag har fan knappt tid pga barn och liv i övrigt. Blir allt lättare när man är halvtidspappa? Någon som känner igen sig?
Citera
2022-10-15, 23:54
Medlem
Citat:
Önskar dig stort lycka till i det du gör, Tindergrejset är bara lite felkomprimerad verklighet. Men det finns säkert något där… jag letar lite till 🙂
Det ska nog gå så dåligt som det förtjänar haha. Fått lite input på presentationen nu från kompisar, så kör nog igång på måndag. Jo, jag träffade ju mitt förra ex där, även fast det krävdes en del vedermödor...
Citera
2022-10-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Tinder funkade aldrig så bra för mig när jag var 30plussare, hade mest en massa ganska tråkiga dejter tills jag iofs träffade en tjej jag skaffade barn med och flyttade ihop med. Via tinder iofs, så tack tinder, men jag upplevde det aldrig som den knullapp jag hör om.

Nu har vi separerat och jag är 40 plus och jag har inte hitrat nån ny än, men fan vad mycket bättre drag det är! Redan hunnit ha tråkiga dejter, blivit kär och hjärtekrossad, fått en kk och mer på gång och jag har fan knappt tid pga barn och liv i övrigt. Blir allt lättare när man är halvtidspappa? Någon som känner igen sig?
Intressant! Nu har jag iofs inte nått 40 än riktigt. Outar du något om halvtidspappa i presentationen? Får du mest träff på singelmammor, eller är det hela spannet?
Citera
2022-10-16, 03:55
Medlem
Citat:

Du ska aldrig fråga en tjej vilken dag hon kan. Du ska alltid föreslå en dag och tid. Om hon tackar ja svarar du med typ kul! torsdag 19:00 utanför puben? kan hon inte då så ska hon föreslå en annan dag. Gör hon inte det så lägg ner, definitivt bara en bekräftelsekossa.
Lovar att du kommer öka träffprocenten när du ger henne ett tydligt förslag istället för att bolla över den saken på henne.
Senast redigerad av Trehogar 2022-10-16 kl. 03:59.
Citera
2022-10-16, 09:03
Medlem
Sam.adamss avatar
Senaste dagarna har jag inte kunnat se nya matchningar. Dvs. jag matchar med en tjej och sen dyker hon inte upp bland mina matchningar. Någon mer som upplevt detta?
Citera
2022-10-16, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trehogar
Du ska aldrig fråga en tjej vilken dag hon kan. Du ska alltid föreslå en dag och tid. Om hon tackar ja svarar du med typ kul! torsdag 19:00 utanför puben? kan hon inte då så ska hon föreslå en annan dag. Gör hon inte det så lägg ner, definitivt bara en bekräftelsekossa.
Lovar att du kommer öka träffprocenten när du ger henne ett tydligt förslag istället för att bolla över den saken på henne.

Skitsnack. Är hon intresserad på riktig så kommer hon svara vilken dag hon kan. Oavsett om du föreslår den exakta tiden eller säger ”men när kan du i veckan”.

Är hon inte intresserad så kommer hon säga ”nej, jag….”, föreslår du en annan tid så kommer hon alltid hitta på nåt eller säga är upptagen, försöker du igen så kommer hon ghosta dig.

Min poäng är det spelar ingen roll vad du säger, är hon intresserad så kommer hon svara positiv.

Det är mycket bättre säga ”när kan du” dvs bättre lägga bollen på henne för att testa hur pass intresserad hon är, för jag vill inte prata eller träffa nån som leker och inte är intresserad, och känner att det jag mer som vill ses än henne.

Hon ska fan inte tro hon är nånting bara för hon har fitta och massa losers till dagens killar springer efter henne.
Citera
2022-10-16, 19:24
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Skitsnack. Är hon intresserad på riktig så kommer hon svara vilken dag hon kan. Oavsett om du föreslår den exakta tiden eller säger ”men när kan du i veckan”.

Är hon inte intresserad så kommer hon säga ”nej, jag….”, föreslår du en annan tid så kommer hon alltid hitta på nåt eller säga är upptagen, försöker du igen så kommer hon ghosta dig.

Min poäng är det spelar ingen roll vad du säger, är hon intresserad så kommer hon svara positiv.

Det är mycket bättre säga ”när kan du” dvs bättre lägga bollen på henne för att testa hur pass intresserad hon är, för jag vill inte prata eller träffa nån som leker och inte är intresserad, och känner att det jag mer som vill ses än henne.

Hon ska fan inte tro hon är nånting bara för hon har fitta och massa losers till dagens killar springer efter henne.

Nej, du har helt fel. Det är uselt att fråga "när kan du?". Du går in i hennes frame och visar att du är en beta utan några andra planer.

Precis som Trehogar skriver så ska du som man leda dansen. Dvs. bestäm tid och plats. Om hon är intresserad så kommer hon tacka ja och t.o.m. avboka andra planer för att träffa dig.

Logik verkar inte heller vara din starka sida med tanke på sista stycket. Det är du som sätter bruden på en piedestal om du anpassar ditt liv efter hennes schema och ber henne bestämma tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in