2023-01-08, 00:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Misstänker lite att dom har det lite fall i fall om något riktigt kul skulle dyka upp..
8
Men om en vanlig Svensk halvsnygg vill chatta eller gå på en dejt så verkar inte intresset så högt...

För 10år sen kunde man dejta 2st i veckan och hade nog 10 chattar levande

Idag dör en chatt ut om inte killen skriver fyndiga och roliga saker....Sen dör den ändå !

Men för 10år sen så bombade faktiskt tjejerna med frågor och höll igång chattarna själva...

Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det beror på, men gissar att mobilen och sociala medier blivit roligare än dejt/chatt med ny kille...?

Det är nog för killar är lite mesiga idag, man ska prata om allt och inget innan man vågar föreslå att träffas.

Jag brukar låta det gå typ 10 ordväxlingar max på tinder, innan det så skall man löst att man ses eller att man byter social media.
Citera
2023-01-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det är nog för killar är lite mesiga idag, man ska prata om allt och inget innan man vågar träffas.

Jag brukar låta det gå typ 10 ordväxlingar max på tinder, innan det så skall man löst att man ses eller att man byter social media.

Jag menade också byter social media...

Men upplever mkt stor skillnad nu än för 10år sen...

Om du fick 5st tjejer som alla ville dejta dig samma kväll så tror jag att det inte är det normala för killar att uppleva!

Jag menar nog generellt så känns det mkt mindre intressant med chatt och dejt idag och många upplever samma..

Du skrev att killar är för mesiga men oavsett så funkade det mkt lättare förr
Citera
2023-01-08, 00:48
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag menade också byter social media...

Men upplever mkt stor skillnad nu än för 10år sen...

Om du fick 5st tjejer som alla ville dejta dig samma kväll så tror jag att det inte är det normala för killar att uppleva!

Jag menar nog generellt så känns det mkt mindre intressant med chatt och dejt idag och många upplever samma..

Du skrev att killar är för mesiga men oavsett så funkade det mkt lättare förr

Ja så kan det vara. Asså det är ju inte varje dag jag får 5 förfrågningar. Men jag är ganska oseriös på tinder också, jag har väll haft tinder i ca 2 år nu och har haft mkt roligt men har aldrig jagat och kanske därför jag haft lite framgång.
Citera
2023-01-08, 00:52
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasseingenstans
Låter som ett angenämt problem.

Ja, jag uppfattar det som så. Jag hade förstått om man anspelade på och ligga och sådant men när man har seriösa intentioner...

Misstänker att många har det som tidsfördriv, men vad är det roliga i att föra tråkiga konversationer?
Absolut är det så, jag gråter inte direkt. Men man slutar också njuta efter ju fler man är med. Tyvärr. Blir lite samma gamla vanliga tillslut
Citera
2023-01-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ja så kan det vara. Asså det är ju inte varje dag jag får 5 förfrågningar. Men jag är ganska oseriös på tinder också, jag har väll haft tinder i ca 2 år nu och har haft mkt roligt men har aldrig jagat och kanske därför jag haft lite framgång.

Det kan tillomed vara så att du själv tillhör den gruppen som axelrycker bort en dejt ?

Alltså att du bara orkar inte och köper en pizza och hänger på flashback istället för att orkar göra dig till på dejt !

Om du fattar vad jag menar
Citera
2023-01-08, 00:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det kan tillomed vara så att du själv tillhör den gruppen som axelrycker bort en dejt ?

Alltså att du bara orkar inte och köper en pizza och hänger på flashback istället för att orkar göra dig till på dejt !

Om du fattar vad jag menar

Haha kanske förstår, ja äter inte pizza tyvärr (dock är det supergott). Men jag har umgåtts med familj ikväll och tar det före vilken fitta som helst
Citera
2023-01-08, 01:01
Medlem
Citat:
Det är nog för killar är lite mesiga idag, man ska prata om allt och inget innan man vågar föreslå att träffas.

Jag har också kört den strategin men det verkar som många som är seriösa avfärdar en direkt då...

Och när man fått nej på träff första ggn så åker man i den där papperskorgen och det är sjukt svårt att komma igen, hur mycket man än försöker hålla liv i chatten...
Citera
2023-01-08, 01:01
Medlem
shevitas avatar
Bråttom!

Ville bara kolla ett ex email på tinder genom att skriva in det på appen vid inloggning, och se om det skulle komma fram en träff och det gjorde det. Problemet är att jag fick ett meddelande på appen angående kontoåterställning!
Google har tydligen skickat en avisering till exet om verifiering wtf!

Nu till frågan. Kommer aviseringen visa "någon från iphone xx i ort xx har försökt logga in..." eller bara en avisering utan info kopplat till mig på något sätt?

Jävligt dumt jag vet men var fan nyfiken!
Tacksam för hjälp!
Citera
2023-01-08, 01:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasseingenstans
Jag har också kört den strategin men det verkar som många som är seriösa avfärdar en direkt då...

Och när man fått nej på träff första ggn så åker man i den där papperskorgen och det är sjukt svårt att komma igen, hur mycket man än försöker hålla liv i chatten...

Alltså, försök aldrig hålla liv i en konvo, behöver du kämpa så släpp det bara? Jag avmatchar otroligt många för att de bara är tråkiga i sina svar. Man märker vilka som är genuint intresserade.
Citera
2023-01-08, 01:06
Medlem
Imbazs avatar
Fel
Citera
2023-01-08, 01:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Bråttom!

Ville bara kolla ett ex email på tinder genom att skriva in det på appen vid inloggning, och se om det skulle komma fram en träff och det gjorde det. Problemet är att jag fick ett meddelande på appen angående kontoåterställning!
Google har tydligen skickat en avisering till exet om verifiering wtf!

Nu till frågan. Kommer aviseringen visa "någon från iphone xx i ort xx har försökt logga in..." eller bara en avisering utan info kopplat till mig på något sätt?

Jävligt dumt jag vet men var fan nyfiken!
Tacksam för hjälp!

Om Google skickat en verifiering via Google store så kommer det komma upp en avisering för henne att någon försökt logga in på den och det står då vart det skett ifrån, alltså din kommun.
Citera
2023-01-08, 01:13
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Om Google skickat en verifiering via Google store så kommer det komma upp en avisering för henne att någon försökt logga in på den och det står då vart det skett ifrån, alltså din kommun.

Shit.

Står det även vilken typ av "device" också??
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in