Citat:
Ursprungligen postat av
Frasseingenstans
Är så förbannat less på Tindertjejer just nu. Även om jag får matchningar med viss frekvens så suger det något så enormt mycket energi att skriva med dessa.
Allt ansvar i tjejernas värld ligger hos killen. Man ska vara rolig, originell, spännande, ta initiativ osv...och nästan aldrig får man ens 10% av det tillbaka. Bara tråkiga passiva svar med svagt engagemang. Sedan behöver man hela tiden gå på äggskal, skriver man minsta lilla fel eller föreslår träff för tidigt eller vad det nu kan vara åker man direkt i papperskorgen (papperskorgen = sluta svara). Annars dör ju nästan alla chattar ut efter 5-15 meddelande är min erfarenhet.
Någon mer som har samma upplevelse?
Exakt så är det. Flesta tjejer på tinder har storhetsvansinne och tror de är några jävla gudinnor som förtjänar det absolut bästa av det bästa när de själva inte är speciella. Men det är delvis appens fel också som uppenbart är så chockerande riggat för tjejers fördel. Det är ett skämt och ett hån för killar.
Det värsta är att jag har experimenterat lite. Jag gjorde en profil som tjej en gång, jag använde alltså en face-app som gör om ens ansikte till det motsatta könet. Och jag fick över 100 likes på mindre än en timme. Alltså mer likes än vad jag någonsin fått som kille.
Jag såg ju samtidigt att majoriteten av killars profiler är USLA. Majoriteten har rent sagt bedrövliga bilder, så på den fronten är tjejer faktiskt mycket bättre. Men man inser samtidigt att ens profil är bättre än 90% av killarna, men ändå får man knappt några likes. Patetisk, hjärndöd app är det.