2021-06-04, 23:47
Medlem
Något sjukt som jag inte skulle tro att det skulle hända är att jag har inte kvar tinder o jag har noll alltså noll intresse för att öht skaffa Tinder igen eller öht träffa nån därifrån. Och det ha gått flera månader. Om det här hade hänt för 1-2 år sen hade jag fått absintens som en missbrukare att göra allt för att swipa o skriva med så många jag kan.

Jag träffar i för sig inte tjejer nu i dagsläget eller är sugen, verkar som man har tillräckligt sabbat sina dopamin nivåer med engångs sex och hela den biten. Fyfan alltså. Känns som jag kommer dö ensam.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-06-04 kl. 23:49.
Citera
2021-06-05, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Den snygga tjejen kan jag förstå kan vara lite kräsen, men träskpaddan, vem fan tror hon kommer gå igång på henne, en drömprins ??? vissa behöver trilla ner från sin höga häst.. speciellt tjockisarna.

Så av 100 random män svepte hon höger på kanske 5 stycken ?

Någon som vet en bra billig digitalkamera som man kan ta snygga selfies med till Tinder? Den behöver fånga in ljuset bra så bilderna blir snygga. Ja är ungefär en 7a eller 8a men ser ut som en 5a typ med min mobilkamera som är helt värdelös på att fånga in ljus, så behöver nog en digitalkamera helst liten billig om någon vet?
Försöker desperat ta bättre kort till Tinder då ja är trött på att få typ 5 matchningar i veckan och kanske en träff efter 2 månader men det går bara inte med mobilkameran, har en Huawei mate 8.
Citera
2021-06-05, 07:26
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Någon som vet en bra billig digitalkamera som man kan ta snygga selfies med till Tinder? Den behöver fånga in ljuset bra så bilderna blir snygga. Ja är ungefär en 7a eller 8a men ser ut som en 5a typ med min mobilkamera som är helt värdelös på att fånga in ljus, så behöver nog en digitalkamera helst liten billig om någon vet?
Försöker desperat ta bättre kort till Tinder då ja är trött på att få typ 5 matchningar i veckan och kanske en träff efter 2 månader men det går bara inte med mobilkameran, har en Huawei mate 8.
Utan att komma med en rekommendation, då måste jag läsa på mer, så måste jag säga att mobilkamerorna har kommit långt. Du behöver upp på en systemkamera för att matcha/bli bättre än de moderna mobilerna och då är det inte längre billigt. För att du ska få bättre bilder med det du redan har, låna en kompis. Selfies blir aldrig riktigt bra, testa med ljus och miljö. Aldrig solljus rakt i ansiktet, dels för att du antagligen gör konstig min pga solen i ansiktet, sen tar solen bort mycket detaljer. Jobba hellre i skugga och våga använda blixt trots att det är ljust.

Bara några korta tips, kan komma med mer om du vill.
Citera
2021-06-05, 07:36
Medlem
lakritcs avatar
Om man verkligen går in för bra bilder så förstår jag inte varför man bara inte går till en proffsfotograf.

1. Det blir hög kvalité.
2. Det syns att du anstränger dig.

Sedan kan man fylla på med de bilder man önskar.
Citera
2021-06-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om man verkligen går in för bra bilder så förstår jag inte varför man bara inte går till en proffsfotograf.

1. Det blir hög kvalité.
2. Det syns att du anstränger dig.
Jag skulle säga, gå ALDRIG till en proffsfotograf, det blir för try-hard. Rollokolan är en glad amatör, han har hjälpt mig med bilder som blir mer naturliga.

Swipar jag på en tjej med bara studiobilder så kan hon vara 10 av 10 men ändå swipas bort. En bra fotogtaf (och ja, det kan iofs vara ett proffs) måste få veta syftet med dina bilder. Blir bilderna för kliniska så har du kastat pengarna i sjön.

Rollo är min klippa men tror inte han fotar andra. Det viktigaste är att skippa selfies.
Citera
2021-06-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Utan att komma med en rekommendation, då måste jag läsa på mer, så måste jag säga att mobilkamerorna har kommit långt. Du behöver upp på en systemkamera för att matcha/bli bättre än de moderna mobilerna och då är det inte längre billigt. För att du ska få bättre bilder med det du redan har, låna en kompis. Selfies blir aldrig riktigt bra, testa med ljus och miljö. Aldrig solljus rakt i ansiktet, dels för att du antagligen gör konstig min pga solen i ansiktet, sen tar solen bort mycket detaljer. Jobba hellre i skugga och våga använda blixt trots att det är ljust.

För över 10 år sen fick ja en digitalkamera av min bror, den var värd 1000-1500 max, bilderna ja tog med den på ansiktet blev 10ggr bättre,, jämfört med min mobil. Den fångade in ljuset bra så ansiktet fick bra ljus, när ja tar kort med min mobil så blir det mörkt i ansiktet trots att ja tar kort i ljuset.. Kom tyvärr dock inte ihåg va kameran hette.
Citera
2021-06-05, 07:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
TEXT
Förstår vad du menar. Tryhardproffsfoton före lågupplösta/illa tagna selfies alla dagar i veckan dock.

Den som har det jobbigt på Tinder kommer självklart lyftas rejält av sådan förändring.
Citera
2021-06-05, 07:49
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
För över 10 år sen fick ja en digitalkamera av min bror, den var värd 1000-1500 max, bilderna ja tog med den på ansiktet blev 10ggr bättre,, jämfört med min mobil. Den fångade in ljuset bra så ansiktet fick bra ljus, när ja tar kort med min mobil så blir det mörkt i ansiktet trots att ja tar kort i ljuset.. Kom tyvärr dock inte ihåg va kameran hette.
Ska googla din telefon och läsa på lite men det jag kan säga är tyvärr att en billig kamera, oavsett om den är i telefon eller en renodlad kamera kommer göra dig besviken. De hanterar inte ljus lika bra, lägre upplösning (om du vill förstora) vitbalansen klart sämre. Jag kan göra lista lång men hut vi än vrider och vänder så blir du nog besviken om du inte går upp i pris. MEN det t finns andra lösningar. Kolla om någon av dina vänner har en systemkamera, du kan klara dig utan att lägga en krona. Bor du nära Gottsunda i Uppsala så kan jag till och med hjälpa dig att ta lite bilder. Du får bilder och jag lär mig.
Citera
2021-06-05, 08:06
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Förstår vad du menar. Tryhardproffsfoton före lågupplösta/illa tagna selfies alla dagar i veckan dock.

Den som har det jobbigt på Tinder kommer självklart lyftas rejält av sådan förändring.
Absolut men det viktiga är att inte alla foton är från samma studio. Be fotografen hitta olika miljöer och försök att inte posera på alla bilder. Jag kan tycka att en fördelning av 2-3 proffs/duktig amatörfoton fungerar men låt inte hela profilen bestå av samma typ av kort. Släng mer bilder av dina intressen och hur du faktiskt ser ut när du inte står inför en proffsfotograf. Lägg in en bild när du gosar med hunden eller liknande.

Första tre bilderna brukar få mig att skaffa ett intryck om tjejen är intressant pga utseende, de övriga bilderna säger oftast mer om typen av människa.

Nu har jag inte i närheten av samma framgång som Farzan men just nu delar vi lägenhet han och så jag lär mig varje dag. Sen får jag leva med en smäll på morgonen varje gång jag klantar mig
Citera
2021-06-05, 08:09
Medlem
Citat:
Man kan strunta i tinder också. Om man vill ha sex, men att vägen till sex är jobbig och njutningen ganska kort så är ansträngningen inte värd kvinnan. Och vad får man i slutändan? En kvinna som troligtvis har haft tiotals män mellan benen (ibland långt fler än så), dålig slit-och-släng-attityd där hon förkastar mannens kärlek till henne genom att ha knullat runt, ger upp lätt och är krävande.
Sen vill inte jag ha barn då det garanterat slutar i katastrof och helvete. Skulle bli otroligt deprimerad om kvinnan skaffar barn och dyker upp på tinder och gnäller om att hon söker mannen i sitt liv. För om hon skaffar barn med en man som inte är mannen i hennes liv, vem är det då...

Nää, dagens kvinnor är bara tillfälliga leksaker som man kan stå i kö för att få en stund med men någon riktig djup, lojal och trygg tvåsamhet där man kan öppna sig kan man fetglömma. Den gamla modellen där kärnfamiljer höll ihop är sen länge borta pga i skuggan av regeringskorruption.
Citera
2021-06-05, 08:12
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag skulle säga, gå ALDRIG till en proffsfotograf, det blir för try-hard. Rollokolan är en glad amatör, han har hjälpt mig med bilder som blir mer naturliga.

Swipar jag på en tjej med bara studiobilder så kan hon vara 10 av 10 men ändå swipas bort. En bra fotogtaf (och ja, det kan iofs vara ett proffs) måste få veta syftet med dina bilder. Blir bilderna för kliniska så har du kastat pengarna i sjön.

Rollo är min klippa men tror inte han fotar andra. Det viktigaste är att skippa selfies.

Håller med. 100%.

Jag gjorde tidigare en allmän lista över det jag och mina kvinnliga vänner alltid svepte/sveper nej på. Studiobilder glömde jag på den listan! Men det är något som alla säger att de sveper nej på. Studiobilder tagna av en fotograf är riktigt cringe. För att använda sig av kidsens (numera säkert ute) språkbruk.

Enda undantaget är det när det är foton tagna i jobbsammanhang (man ser att det är en presentationsbild tagen för att ligga på jobbets hemsida etc) eller om vederbörande faktiskt är någon slags fotomodell. Vad gäller det sistnämnda så ska väl inte det flashas för mycket. Jag såg en snubbe som hade fotat en reklamtavla i tunnelbanan där han själv var med. Det funkade.
Citera
2021-06-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ska googla din telefon och läsa på lite men det jag kan säga är tyvärr att en billig kamera, oavsett om den är i telefon eller en renodlad kamera kommer göra dig besviken. De hanterar inte ljus lika bra, lägre upplösning (om du vill förstora) vitbalansen klart sämre. Jag kan göra lista lång men hut vi än vrider och vänder så blir du nog besviken om du inte går upp i pris. MEN det t finns andra lösningar. Kolla om någon av dina vänner har en systemkamera, du kan klara dig utan att lägga en krona. Bor du nära Gottsunda i Uppsala så kan jag till och med hjälpa dig att ta lite bilder. Du får bilder och jag lär mig.

Nä ja bor långt ifrån Uppsala, i södra Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in