2023-01-07, 13:16
Medlem
Har sökt likt en ensamvarg som smugit in bland flocken medan alfahanen är och jagar i två veckor nu. Dom flesta matchningar har varit thailändare, 680 mil bort. En val eller två har hittat fram med sina face closeup profilfoton. En like har jag fått från en 39 årig kvinna (Jag är 32 årig man). Det är svårt och veta vilket scope jag ska ha. Vill inte bli ihop med en tjej som jag får gagreflexer av men har man något val om man vill ha handen runt en midja i sängen innan man blivit 40 och dom desperata groparna har satt sig i pannan permanent?

Är den 25 åriga snyggingen med modellutseende out of reach för en småblyg låtskrivare som jag?
Citera
2023-01-07, 13:35
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Skulle inte förvåna mig ifall många tjejer på såna där sidor bara är ute efter bekräftelse, de får massa likes och meddelande från män etc.

Kan inte uttala mig om det då jag inte vet något om det, men i så fall hoppas jag att man är på andra ställen för det i så fall.
Jag tror mera på att kvinnor är lite som män, att tills rätt person dyker upp så tar man något av det goda som finns i väntan på den rätta, och då kan ju män på appen få för sig att hon inte söker något seriöst.
Men med rätt man och rätt förutsättningar så är hon seriös om även han är det, så det gäller att båda betraktar den andra som "relationsmaterial" om det ska kunna bli något seriöst.
Citera
2023-01-07, 14:29
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Fick 7 likes haha. Så jävla värdelöst.

Bara jag som stöter på dom här antiprofilerna?

" Kommer troligen inte ens svara dig"
" Fick du en like av mig var det högst sannolikt ett misstag"
" Du skriver först. Jag gör det inte"

Dom sitter högt på sina hästar
Haha ja dessa åker direkt åt vänster för mig. Känner inget behov att ens lära känna en sådan människa. Otroligt avtändande!
Citera
2023-01-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Kan inte uttala mig om det då jag inte vet något om det, men i så fall hoppas jag att man är på andra ställen för det i så fall.
Jag tror mera på att kvinnor är lite som män, att tills rätt person dyker upp så tar man något av det goda som finns i väntan på den rätta, och då kan ju män på appen få för sig att hon inte söker något seriöst.
Men med rätt man och rätt förutsättningar så är hon seriös om även han är det, så det gäller att båda betraktar den andra som "relationsmaterial" om det ska kunna bli något seriöst.

I 9/10 fall är det kvinnan som väljer och mannen som blir vald.
Citera
2023-01-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jielm

Är den 25 åriga snyggingen med modellutseende out of reach för en småblyg låtskrivare som jag?

Ja.
Citera
2023-01-07, 23:05
Medlem
Så fort jag köpte gold så fick jag noll likes, inte så att de likes jag hade fått från gratis versionen var hög kvalitet eller som jag skulle swipa höger på men jag får noll likes nu med prenumerera dock får jag 2-5 match per dag nu när jag kan swipa fritt.

Min fråga är då, betyder det jag ser ser average ut för tinder eller är det för att jag är aktiv swipande?

Om nu tjejer swipar så selektiv som det sägs så ofta varför svarar de aldrig på sina match då? Det borde ju förfan vara tvärtom att man har selektiva match att få prata med.

Har dock inte problem med få tjejer på klubben. Men tinder är fan ta mig helt annan level som dödar självförtroendet.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2023-01-07 kl. 23:07.
Citera
2023-01-07, 23:50
Medlem
Är så förbannat less på Tindertjejer just nu. Även om jag får matchningar med viss frekvens så suger det något så enormt mycket energi att skriva med dessa.

Allt ansvar i tjejernas värld ligger hos killen. Man ska vara rolig, originell, spännande, ta initiativ osv...och nästan aldrig får man ens 10% av det tillbaka. Bara tråkiga passiva svar med svagt engagemang. Sedan behöver man hela tiden gå på äggskal, skriver man minsta lilla fel eller föreslår träff för tidigt eller vad det nu kan vara åker man direkt i papperskorgen (papperskorgen = sluta svara). Annars dör ju nästan alla chattar ut efter 5-15 meddelande är min erfarenhet.

Någon mer som har samma upplevelse?
Citera
2023-01-08, 00:06
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frasseingenstans
Är så förbannat less på Tindertjejer just nu. Även om jag får matchningar med viss frekvens så suger det något så enormt mycket energi att skriva med dessa.

Allt ansvar i tjejernas värld ligger hos killen. Man ska vara rolig, originell, spännande, ta initiativ osv...och nästan aldrig får man ens 10% av det tillbaka. Bara tråkiga passiva svar med svagt engagemang. Sedan behöver man hela tiden gå på äggskal, skriver man minsta lilla fel eller föreslår träff för tidigt eller vad det nu kan vara åker man direkt i papperskorgen (papperskorgen = sluta svara). Annars dör ju nästan alla chattar ut efter 5-15 meddelande är min erfarenhet.

Jag känner tvärt om, jag har inte tid å träffa de ja önskar å träffa, hade 5 olika nya tjejer att välja på ikväll att träffa (alla matchades idag eller igår) men jag valde att bli kvar hemma, orkar fan inte åka för att bara få en ny pinne längre. Nu får fan jag som kille vara lite selektiv.
Citera
2023-01-08, 00:10
Medlem
Citat:

Jag känner igen detta...

Är lite äldre och påväg mot 40

Vad vill kvinnorna eg ?

För 10år sen så ville kvinnorna gärna hålla igång chattar och gå på dejt...

Idag känns det som att intresset inte är så stort !?

Kan mobilen och sociala medier tagit över så en dejt eller en ny chatt känns som en gäspning ?

Alltså att intresset har sjunkit överlag ?
Citera
2023-01-08, 00:12
Medlem
Felpost
Citera
2023-01-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag känner tvärt om, jag har inte tid å träffa de ja önskar å träffa, hade 5 olika nya tjejer att välja på ikväll att träffa (alla matchades idag eller igår) men jag valde att bli kvar hemma, orkar fan inte åka för att bara få en ny pinne längre. Nu får fan jag som kille vara lite selektiv.

Låter som ett angenämt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Jag känner igen detta...

Är lite äldre och påväg mot 40

Vad vill kvinnorna eg ?

För 10år sen så ville kvinnorna gärna hålla igång chattar och gå på dejt...

Idag känns det som att intresset inte är så stort !?

Kan mobilen och sociala medier tagit över så en dejt eller en ny chatt känns som en gäspning ?

Alltså att intresset har sjunkit överlag ?

Ja, jag uppfattar det som så. Jag hade förstått om man anspelade på och ligga och sådant men när man har seriösa intentioner...

Misstänker att många har det som tidsfördriv, men vad är det roliga i att föra tråkiga konversationer?
Citera
2023-01-08, 00:34
Medlem
Citat:
Låter som ett angenämt problem.

Ja, jag uppfattar det som så. Jag hade förstått om man anspelade på och ligga och sådant men när man har seriösa intentioner...

Misstänker att många har det som tidsfördriv, men vad är det roliga i att föra tråkiga konversationer?

Misstänker lite att dom har det lite fall i fall om något riktigt kul skulle dyka upp..

Men om en vanlig Svensk halvsnygg vill chatta eller gå på en dejt så verkar inte intresset så högt...

För 10år sen kunde man dejta 2st i veckan och hade nog 10 chattar levande

Idag dör en chatt ut om inte killen skriver fyndiga och roliga saker....Sen dör den ändå !

Men för 10år sen så bombade faktiskt tjejerna med frågor och höll igång chattarna själva...

Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det beror på, men gissar att mobilen och sociala medier blivit roligare än dejt/chatt med ny kille...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in