2022-10-12, 12:32
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Kanske inte blockera i samma ögonblick eller samma dag men vänta några dagar eller en vecka.

Hon får tycka vad hon vill, snarare är det markering vem som är mannen och att man har standards och självrespekt med hög värde och inte nån jävla idiot som simpar efter henne såsom fortsätta följa henne på instagram eller ha henne kvar på Snapchat eller Tinder.

Sen angående avmatcha folk på Tinder, ja den är hälsosamt för algoritmen, den kommer snarare straffa dig om du har massa observerade och döda match som ligger där. Varje gång jag rensar listan så får jag ytterligare flera match inom någon minut eller timme för då tolkar algoritmen att jag har färre match och behöver visas mer i flödet.

Precis. Det handlar inte ett dugg om att tjejen man avmatchar att hon kommer garva för man blir sur. Vem blir sur för att en tjej slutar svara egentligen? Eller inte svarar överhuvudtaget? Sagt det tidigare men säger det igen, vi män är härdade och rycker på axlarna när en tjej slutar svara eller inte svarar alls, next one please. För mig är tjejen glömd i samma stund som jag avmatchat henne eftersom då vet jag att vi inte var menade för varandra.

Och det är hälsosamt bara ha kvar matchningar som faktiskt kan ge något. Att samla matchningar för att det ska se bra ut när mer än hälften bara är för syns skull ger ju inte ett skit.

Vad är det för simps som lägger alla ägg i samma korg på en enda tjej eller fåtal tjejer. Allt handlar om en kombination av kvantitet + kvalitet för att få utdelning. Tjejer kan lukta sig till desperata killar på 100 mils avstånd, djupt inrotat i deras DNA.

Sedan är det bra att rapportera tjejer som spam/skräppost användare som inte svarar alls. Får de många rapporter om samma beteende blir de bannade från tinder. De måste då köpa ny telefon, nytt simkort med nytt nr, registrera ny profil, ta nya bilder. Mycket tid och pengar för inte nöjer sig brudar med en smartphone för 2 lök, de ska ha den nyaste mobilen för deras andra hem är mobilen 😅
Citera
2022-10-12, 13:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Precis. Det handlar inte ett dugg om att tjejen man avmatchar att hon kommer garva för man blir sur. Vem blir sur för att en tjej slutar svara egentligen? Eller inte svarar överhuvudtaget? Sagt det tidigare men säger det igen, vi män är härdade och rycker på axlarna när en tjej slutar svara eller inte svarar alls, next one please. För mig är tjejen glömd i samma stund som jag avmatchat henne eftersom då vet jag att vi inte var menade för varandra.

Och det är hälsosamt bara ha kvar matchningar som faktiskt kan ge något. Att samla matchningar för att det ska se bra ut när mer än hälften bara är för syns skull ger ju inte ett skit.

Vad är det för simps som lägger alla ägg i samma korg på en enda tjej eller fåtal tjejer. Allt handlar om en kombination av kvantitet + kvalitet för att få utdelning. Tjejer kan lukta sig till desperata killar på 100 mils avstånd, djupt inrotat i deras DNA.

Sedan är det bra att rapportera tjejer som spam/skräppost användare som inte svarar alls. Får de många rapporter om samma beteende blir de bannade från tinder. De måste då köpa ny telefon, nytt simkort med nytt nr, registrera ny profil, ta nya bilder. Mycket tid och pengar för inte nöjer sig brudar med en smartphone för 2 lök, de ska ha den nyaste mobilen för deras andra hem är mobilen 😅

Du motsäger ju dig själv, du bryr dig inte om någon inte svarar, rycker på axlarna och går till nästa.
Sen så rapporterar du dom som inte svarar i hopp om att dom ska bli bannade?
Citera
2022-10-12, 14:08
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Du motsäger ju dig själv, du bryr dig inte om någon inte svarar, rycker på axlarna och går till nästa.
Sen så rapporterar du dom som inte svarar i hopp om att dom ska bli bannade?

Ingen motsägelse överhuvudtaget. Matchar man då svarar man. Själva poängen med tinder, vilket du uppenbart inte tycker. Sedan om det blir en mening eller två och rinner ut är en annan sak. Tinder är uppbyggt på ett matchningssytem. Inte likt HP eller mötesplatsen där man inte aktivt kan välja vem som ska skriva och inte. Det är ett aktivt val att matcha på tinder. Jag står för de jag matchar med vilket alla borde göra för ett bättre tinderklimat. Det är ju ditt och andras samma tankesätt som fan förstör hela appen.
Citera
2022-10-12, 16:31
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Förstår mig fan inte på folk.

Matchade med en tjej på tinder för ca 2 veckor sen. Vi skrev i 1 vecka om allt möjligt och fick bra vibbar. Vi gick över på snapchat och fortsatte skriva och allt flöt på.
I söndags frågade hon om vi skulle ta en kaffe i veckan.
På måndagen svarade jag att det kunde vi göra och undrade vilken dag hon föredrog?

Hon läste meddelandet men svarade inte på 24h varvid jag frågade om fredag blev bra? Hon läste men har ej svarat på 24h. Vad är de för jävla stil?

Update. Nu svarade hon och bad om ursäkt för hon haft mycket i skolan och sovit illa.
Är det här en ursäkt man ska godta eller ej?

Asså känns som alla brudar är efterblivna här nere i Göteborg
Citera
2022-10-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Update. Nu svarade hon och bad om ursäkt för hon haft mycket i skolan och sovit illa.
Är det här en ursäkt man ska godta eller ej?

Asså känns som alla brudar är efterblivna här nere i Göteborg

Det är typisk tjej skitsnack och ursäkt.

Stor sannolikhet är att hon har redan någon som hon är intresserad av eller varit men skitit sig och då hade hon dig som reserv och nu när den andra skitit i henne så kommer hon till dig som om du är en skräp utanför soptunnan dvs en med mindre värde som hon känner nu vill höra av sig till när andra hon är egentligen är intresserad av inte bryr sig om henne.

Det är upp till dig, svarar du inte och skiter i henne så kommer hon säga eller tänka ”aja han är inte intresserad längre, men nästa kille väntar på mig eller finns för mig”

Hör du av dig och säger ”men ja vi kan ses” så kommer du få kuk i slutändan, antigen att hon kommer avboka träffen i sista minuten eller så kommer hon driva sönder dig. Det finns undantag såklart, beroende på om man har tur eller inte.

Men kort och gott sagt du är inte hennes prio. Det är bara din tur. Sen efter dig är någons annan tur. Såna är tjejer.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2022-10-12 kl. 20:24.
Citera
2022-10-12, 20:40
Medlem
Efter två års frånvaro från Tinder så är det dags igen. Det blev ett förhållande på 1,5 år efter förra (hittills enda) vändan. Ser att det diskuterats huruvida man som kille tar bort en matchning som plötsligt slutat att svara. Mitt ex svarade inte på 2-3veckor efter att vi pratat en stund och sade sig ha tappat bort mig i röran (jag gav fan i om hon legat med andra emellan), så det var ju "tur" att jag inte tog bort den matchningen. Så jag tänker inte ta bort matchningar om jag inte mentalt mår dåligt av att obesvarade meddelanden ligger kvar.

Jag har uteslutande som mål att tänka på annat än mitt ex denna gång, sen om det (förmodligen) bara blir frustration på Tinder så får min hjärna annat att tänka på i alla fall. Jag fick väl i snitt ca en match varannan-tredje dag under de ca tre månaderna jag körde (bor inte i någon av våra tre större städer,) så har inga illusioner om mirakel.

Bilder har jag fått feedback från en tjejkompis på (och bett henne vara ärlig, vilket medförde någon enstaka annan bild som jag inte alls tänkt mig annars). Nu är det bara presentationen att fila på under helgen så tänkte jag köra på måndag. Jag orkar inte överarbeta med photofeeler.

Någon input på saker som har ändrats sedan två år tillbaka som är värt att tänka på? Typ i stil med att kunna bli bannad för något som man hade noll koll på? Eller något annat matnyttigt?
Citera
2022-10-13, 20:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Helt ärligt från mig, har studerat forumet ett tag som kvinna…

Mina grejer som får mig att slänga bort killen/mannen

1. Ingen presentation ( nonchalant eller jävligt osäker typ)
2. Börja med ” Mina barn går först” ( jaha, ok?… har du fått kritik förr?) Helt obegripligt och vanligt.
3. Foton när killen ligger i sängen och fotar sitt fejs.
4. Vad i helskotta, en hissbild med hörlurar????
5. 33 intressen, njae
6. Profiltexten listar krav på ev. partern
7. Ingen bild eller bilder med ordspråk och dylikt??? Hallå!
8. ”Ny här”, ”ofrivilligt här” ( tvingad?), ”mina vänner tycker…”

Kom igen nu killar!

1. Skaffa ett par bra foton, men se till att se likadan ut
2. Skriv från hjärtat, skit i plattityder
3. Var kortfattad
4. Svara artigt och när du själv får ett svar

Ps. Ingen bryr sig om dina 1000 aktiviteter eller fotot på din märkeströja 😉
Citera
2022-10-13, 21:27
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Efter två års frånvaro från Tinder så är det dags igen. Det blev ett förhållande på 1,5 år efter förra (hittills enda) vändan. Ser att det diskuterats huruvida man som kille tar bort en matchning som plötsligt slutat att svara. Mitt ex svarade inte på 2-3veckor efter att vi pratat en stund och sade sig ha tappat bort mig i röran (jag gav fan i om hon legat med andra emellan), så det var ju "tur" att jag inte tog bort den matchningen. Så jag tänker inte ta bort matchningar om jag inte mentalt mår dåligt av att obesvarade meddelanden ligger kvar.

Jag har uteslutande som mål att tänka på annat än mitt ex denna gång, sen om det (förmodligen) bara blir frustration på Tinder så får min hjärna annat att tänka på i alla fall. Jag fick väl i snitt ca en match varannan-tredje dag under de ca tre månaderna jag körde (bor inte i någon av våra tre större städer,) så har inga illusioner om mirakel.

Bilder har jag fått feedback från en tjejkompis på (och bett henne vara ärlig, vilket medförde någon enstaka annan bild som jag inte alls tänkt mig annars). Nu är det bara presentationen att fila på under helgen så tänkte jag köra på måndag. Jag orkar inte överarbeta med photofeeler.

Någon input på saker som har ändrats sedan två år tillbaka som är värt att tänka på? Typ i stil med att kunna bli bannad för något som man hade noll koll på? Eller något annat matnyttigt?
Varför tog ditt förhållande slut och vad hoppas du hitta i tinder nu?
Citera
2022-10-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

2. Börja med ” Mina barn går först” ( jaha, ok?… har du fått kritik förr?) Helt obegripligt och vanligt.
5. 33 intressen, njae

Kom igen nu killar!

3. Var kortfattad

Jag har i princip tömt och tagit bort all info och intressen om mig på profilen. Jag mycket bättre resultat än jag hade fyllt min profil med bio, jobb och intressen.

Dagens killar är helt efterblivna och noll kontakt med verkligheten, de tror att deras utbildning eller vilken yrke de har ska avgöra eller ge de bättre resultat med kvinnor.
Nej ni är inga män, era hög status jobb och utbildning kan nog locka golddiggers och andra physco kvinnor som i Ryssland eller öststaterna.
Citera
2022-10-13, 21:32
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:

5. 33 intressen, njae

Kom igen nu killar!

3. Var kortfattad

Vad har du för text på din presentation? Vad söker du för personer när du verkar ha förutfattade meningar och fördomar? Har du lyckats få ut ett förhållande av din tindrande?
Citera
2022-10-13, 21:34
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

5. 33 intressen, njae

Kom igen nu killar!

3. Var kortfattad

1. Ingen brud läser press generellt sätt, det är bilderna på profilen som talar. Osäkerhet att skriva en lång roman.
2. Mina barn går först, ja sånt går fetbort håller med. Behöver liksom inte skriva ut en självklarhet, får ju vara hjärnskadad för att inte fatta det.
3. Bilder från sängen, de korten måste ju se bajs ut oavsett utseende på killen
4. Hissbild med hörlurar, sojapojke med sotarmössa?
5. Håll intressen så rent som möjligt med bara casual för att inte stöta bort vissa brudar som inte klarar av udda intressen som frimärkssamlare
6. Krav på partnern i profilen går fetbort, de kraven har man i huvudet, går ju att missa en bra brud på att vara kravställare - hon skräms iväg
7. Carpe diem och en kaffe latte
8. Osäkra pojkar

Samma här. Fjällvandrare, skidåkare, tjejer som håller på med hästsport, bergsklättrare går fetbort. Ofta med solglasögon och en svettig look där tjejen ser helt utarmad ut, så brunbränd så hon ser smutsig/skabbig ut. Ser i värsta fall ut som en pojke med långt hår. Tips: ät mat och använd solskyddsfaktor 30.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2022-10-13 kl. 21:39.
Citera
2022-10-13, 21:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Vad har du för text på din presentation? Vad söker du för personer när du verkar ha förutfattade meningar och fördomar? Har du lyckats få ut ett förhållande av din tindrande?

Jag har en rätt luddig text och bra foton.

Jag försöker få fram min personlighet utan att vara personlig, tänker att den som fattar kan jag klicka med. Valt ut några få grejer i löpande text.

Vill ha ut? Tja, en bra och passande partner som inte är desperat. Men nej, inte kommit dit ännu

Självklart var min text en subjektiv spaning. Alla dömer 😉
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2022-10-13 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in