Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Ja det låter rimligt. Du har nog helt rätt i dina tinder-analyser som vanligt fröken 😉
Titta på kommentaren nedan som jag citerar så ser du varför det ser ut som det gör med män och deras beteenden. Jag har för kanske 7-8 år sedan till och med ofredande ute att vad som såg ut att vara en pojke i 14 års åldern baserat på att jag haft dejtingappar och nu t.ex har en störd granne som förföljt mig och vägrar att acceptera att jag inte vill träffa honom baserat på funktioner som gör det möjligt att hitta de kvinnor som är i närheten av området och inloggade på dejtingappar. För några kvällar sedan var det en karl som uppträdde såpass suspekt att det definitivt kan ha varit någon som hittat mig på Tinder.
Citat:
Ursprungligen postat av
pulverhonung
Beror väl på vad du är ute efter, är det förhållande så hade jag kört på i vardagen, mataffären, ute på stan, var som.
Ligga så är det såklart krogen/tinder.
Annars får du väl hitta dig någon hobby där det är vanligt att tjejer medverkar, dra på en bugg klass eller något.
Okej jag vill väldigt gärna höra hur ditt porrmissbruk legitimerar att jag och andra kvinnor upphör att vara människor om ni män ser oss på nätet och aktivt själva söker en partner och då enligt dig och andra män kan nedvärderas till enbart kroppar som bara ska användas medan jag och andra kvinnor blir människor först när vi går till affären i andra ärenden och då ska ofredande överallt av singelmän efter deras villkor när vi själva då
fråntas rätten att själva välja när män får kontakta oss?
Vad är det som ger dig rätten att avhumanisera mig på dejtingappar och förespråka ofredande mot mig när jag rör mig utomhus och själv då inte aktivt letar efter en partner utan bara försöker leva mitt vardagsliv?
Vad ger dig rätten att sprida en bild av att män ska se kvinnor online som enbart sexobjekt och inte relationsmaterial?
Vad ger dig rätten att påstå att mitt värde är lägre online och att jag inte duger för ett förhållande med de krav jag har och då presenterar men att uppmuntra män att istället (de som upplever mig som atttraktiv) gå på mig var än jag befinner mig om de "känner intresse "?
Förklara gärna varifrån du får dina
manliga privilegier att uppmuntra män till att se kvinnor som kravlöst objekt och skada dem så och även uppmuntra män till att begå fler ofredande mot flickor och kvinnor som rör sig utomhus?
Jag vill att du och andra män argumenterar väl kring vad som gör oss sämre när vi syns på nätet och har bilder och aktivt pratar med män på våra villkor och varför ni anser att alla män som är sexuellt intresserade eller vill ha en flickvän ska se alla kvinnor och flickor överallt där de rör sig utanför deras hem som
byten. Varför vill
du att jag ska utsättas mer än vad jag gjort genom livet och ser min utsatthet som lösningen på mäns problem om den
förstärks?
Förklara för mig hur alla överfallsförsök, sexuella ofredande, och ovälkomna närmanden varit en del av män
seriösa intressen för mig. Vad är det som gör att det är ointressant vad jag tänker, känner och vill med mitt liv och vem jag är som person, online? Berätta gärna huruvida män på affären, gatan eller bussen skulle vara mer intresserade av mig som människa och allt i vem jag är som automatiskt blir ointressant om de ser mig på nätet?
Är du så jävla korkad att du tror att jag blir glad om män går fram varje gång jag står och letar efter varor (jag slipper och vill fortsätta slippa bli raggad på i mataffärer) och att män gör det för att de
har ett djupt och genuint intresseför mig som människa?
Nej men det är som med sex. En tjej som har sex är ett luder. En tjej som inte kan sätta stopp på en man är istället "villig" och det är väl lite er mäns poäng. Tjejer
ska aldrigfå välja själva utan är dåliga om de är aktivt intresserade själva med egna val, gränser och krav. De skadar ni. Bara "överraskningsmomenten" är ok. Och det är aldrig ett riktigt nej om en tjej inte ställer sig och skriker det i era ansikten. Allt annat är ett ja och en
positiv erfarenhet för er män. Kvinnor som drar sig undan stärker män till att bli modigare, våga mer tills de vågar kasta sig över dem eller bara "inte hör" något riktigt nej.