2025-08-15, 22:01
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
HaHa att snorungar fortfarande tror på Tinder
Utan gold du har 42 match, 211 gillar dig
Skaffa Gold, 0 Match o Gilla i 2 -3 månader

Haha, beror mycket på var du bor och hur din profil ser ut, jag får flera matcher varje dag, skriver inte ens till hälften av dem
Citera
2025-08-15, 22:11
Nämen, kom igen, din gamla, erfarna och kloka mannen, berätta för oss hur vi ska göra?

I övrigt verkar det som att du har stenkoll på hur det funkar. Vi "snorungarna", å andra sidan, kör med gratis-versionen och får (förmodligen) samma resultat som du, dock utan att bli blåsta på pengar. Grattis mannen, du är smart.
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
HaHa att snorungar fortfarande tror på Tinder
Utan gold du har 42 match, 211 gillar dig
Skaffa Gold, 0 Match o Gilla i 2 -3 månader
Citera
2025-08-16, 10:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Tänkte dela min lilla erfarenhet med er, i fall det finns någon som tycker det är intressant. Det hade kanske kunnat passa i en bredare kategori om dejting, men det hände på tinder, så det får bli Tinder-tråden.

Jag är en av de som har en usel upplevelse av Tinder i Sverige. Får kanske en like i veckan, noll matchningar i en månad, tills jag tröttnar och raderar kontot, på repeat liksom, men i princip samma resultat, några undantag ibland.

Åkte till Riga (Latvia) för 2 dygn och tänkte starta ett konto, i fall jag skulle hitta någon att ta en öl med.

På 2 dagar fick jag ca 35 likes, därav 14 eller 15 blev matchningar. Träffade två av dem, en för lunch och en för en öl (inget mer och det var inte heller meningen, jag ligger inte på första dejten).
Det roliga är att alla som jag matchade med var engagerade i att skriva, även de som inte kunde/hinna träffas på den korta tid jag var där. Och det ännu roligare är att alla var 7+, en del av dem 8+. Jag har typ aldrig matchat med kvinnor på denna nivå i Sverige, som sagt med väldigt, väldigt få undantag. Och att använda tinder som man i Sverige ger mig intrycket att jag är den mest värdelösa, fullaste eller helt enkelt osynliga som finns.

Jag kommer inte att försöka förklara det. En vän till mig säger att kvinnor från den forna Sovietunionen ser män från väst som ett sätt att lämna sina länder osv. Jag skulle köpa det för länder som Ukraina eller Kazakstan osv, men Latvia? Nja, låter inte som en trovärdig förklaring.

Hur som helst. Tinder-appen är inte trasig. Det är något annat som är fel i Sverige.

Haha intressant med lettland, kanske ska åka dit på en knullresa då. Dom ser ju oftast bra ut också
Citera
2025-08-16, 13:54
Medlem
tjobrushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Testa Hinge och betala för betalversionen.

Jag fick 400 matchningar inom en vecka och jag är blattarnas blatte.

Du kanske inte kommer få någon supermodell, men jag fick ändå några söta tjejer som var trevliga.

Det har ingenting med din ras att göra. Radera Tinder. Den appen är helt ute.

Sen är det viktigt att komma ihåg att om du matchar som en blatte så vill tjejen att du beter dig som en blatte och inte någon försvenskad iranier med leende. Var en badboy. Be om instagram och ta ut henne direkt.

Jag är nära på att radera Tinder men tänker hålla kvar lite till för att jag måste se om något fungerar xD. Jag såg att Match-gruppen börjar tappa pengar och användare. Är det 95% män 5% kvinnor nu?

När jag läser tråden så är jag inte den enda som har problem med Tinder. Det verkar död för de flesta männen i Sverige nu.

Alltså något hände med Tinder på riktigt. När jag fick Likes och fick dejter var det inte alls så här. Kvinnorna rankades inte av popularitet eller snygghet. Det var inte bara vita blonda kvinnor som dök upp, det var kvinnor i alla möjliga färger och former.
Sedan kom någon uppdatering och alla kvinnor som dök upp för andra var 8+/10 och oftast blonda. Kvinnor som ser ut som vanliga kvinnor gör hamnar sist i kortleken och brukar vara cirka 10-20 st innan alla profiler är borta i området.
Då och då dyker det upp en ny profil i kortleken på en "mindre attraktiv" kvinna, typ 5 st var tredje timme. Här är det absolut roliga med Tinder: mina kvinnliga kompisar som också söker kärlek (jag dejtar inte dem för att jag har kännt de sedan dagis typ och vill inte förstöra vår vänskap med drama) som inte är toppmodeller är också gömda. De dyker upp efter någon dag i kortleken, trots att de är aktiva, nära mig och har gamla konton.

Så jag tror jag vet svaret varför inte män som är <+9.5/10 får något. De göms, de blir shadowbannade utan någon anledning. Innan algoritmen tog över så syntes de i kortleken.
Min teori är att de inte syns alls i sitt land men börjar synas om de flyttar sin localisation eller går utomlands, därför så får man flera likes om man exempelvis besöker något asiatland, även om man är babbe.

Just nu har jag profilbilder på mig när jag ler, gör någon hobby, är med vänner och är med djur. Jag har en välskriven text. So far inga likes förutom av Thailändare. Jag är nära på att testa Platinum för att prioritera mina Likes men det här känns så judiskt.. Hoppas Match group går under.
Senast redigerad av tjobrushan 2025-08-16 kl. 13:58.
Citera
2025-08-16, 17:55
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobrushan
Jag är nära på att radera Tinder men tänker hålla kvar lite till för att jag måste se om något fungerar xD. Jag såg att Match-gruppen börjar tappa pengar och användare. Är det 95% män 5% kvinnor nu?

När jag läser tråden så är jag inte den enda som har problem med Tinder. Det verkar död för de flesta männen i Sverige nu.

Alltså något hände med Tinder på riktigt. När jag fick Likes och fick dejter var det inte alls så här. Kvinnorna rankades inte av popularitet eller snygghet. Det var inte bara vita blonda kvinnor som dök upp, det var kvinnor i alla möjliga färger och former.
Sedan kom någon uppdatering och alla kvinnor som dök upp för andra var 8+/10 och oftast blonda. Kvinnor som ser ut som vanliga kvinnor gör hamnar sist i kortleken och brukar vara cirka 10-20 st innan alla profiler är borta i området.
Då och då dyker det upp en ny profil i kortleken på en "mindre attraktiv" kvinna, typ 5 st var tredje timme. Här är det absolut roliga med Tinder: mina kvinnliga kompisar som också söker kärlek (jag dejtar inte dem för att jag har kännt de sedan dagis typ och vill inte förstöra vår vänskap med drama) som inte är toppmodeller är också gömda. De dyker upp efter någon dag i kortleken, trots att de är aktiva, nära mig och har gamla konton.

Så jag tror jag vet svaret varför inte män som är <+9.5/10 får något. De göms, de blir shadowbannade utan någon anledning. Innan algoritmen tog över så syntes de i kortleken.
Min teori är att de inte syns alls i sitt land men börjar synas om de flyttar sin localisation eller går utomlands, därför så får man flera likes om man exempelvis besöker något asiatland, även om man är babbe.

Just nu har jag profilbilder på mig när jag ler, gör någon hobby, är med vänner och är med djur. Jag har en välskriven text. So far inga likes förutom av Thailändare. Jag är nära på att testa Platinum för att prioritera mina Likes men det här känns så judiskt.. Hoppas Match group går under.
Platinum kommer inte ändra något.

Det som är rätt bra med Hinge är att det finns massvis med tjejer ”i din liga” som det bara är att välja och vraka.

De här snygga blondinerna på de här apparna är inte ens aktiva profiler. De sätts längs fram i kortleken endast för att psyka män och få de att betala när kortleken går över från snygga till fula.
Citera
2025-08-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Är man ”rolig” så blir det nån stel ”haha” från hennes sida och inget mer. Då har man bara varit en clown och skämt ut sig.

Bekräftelse ja. I slutändan är det dom som förlorar på det när klockan börjar ticka. Hur pallar man hålla på så här år efter år.

Det enda rätta är att driva med sådana tjejer från början och ge illusionen att du inte hundar efter henne.

Brist på liv och vettig sysselsättning.

De lever genom sina mobiler. All fritid går till det. Egentligen är de nollor bakom sitt vackra yttre. Har ej uppnått ngt, kmr aldrig uppnå ngt.

Bekräftelse och en dopamin/seratonininkick i deras annars så meningslösa liv. Hur bra du än är kommer de inte nöja sig. De går igång på bekräftelsen och inte strävan efter att bilda familj, dvs byta blöjor på en unge.

Släpp de. Som du säger, inom max 10-15 är gamla och lika misslyckade, men med slappa bröst och hängig hud. Då har andra snygga unga kvinnor tagit över deras roll.
Citera
2025-08-17, 06:17
Medlem
Märkte att tinder döljer likes fy fan vad de kan fuska digitalt helt sjukt att det får vara tillåtet
Citera
2025-08-17, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjobrushan

Det du nämner att du har är standard idag, det har även alla andra av de 90% männen idag. En liten vovve, en bild på dina vänner, en tränibgsbild, fake glad. Inget som skiljer ut dig från mängden för 5 öre tyvärr. Problemet är att du inte är en fotomodell, vilket 90% inte är.

Betala inte för Platinum. Det är ju det de vill att du ska göra så att de tjänar mer pengar. Och när du väl har det blir det ingen skillnad. Det har ju gjorts tester som visat att ex såna för superlajks/ultralajks eller vad fan det nu hette hade noll effekt och till och med var avskräckande då det framställer dig som desperat.
Citera
2025-08-17, 12:22
Medlem
Använt Hinge på senaste tiden och kör abonnemang där. På Hinge matchar jag med dom jag ”förväntas” matcha med. Trillar in 15 + per dag.

När Tinder var nytt och dom första åren så matchade jag där också. Varför matchar man inte längre nästan med någon på Tinder? Använder Tinder Plus.

Hinge är favoriten nu , men ändå känns det som Tinder är lite dejtingens ”Apple” om ni förstår vad jag menar. Man vill ändå inte lämna det helt…även om det blir väldigt få matcher där.
Citera
2025-08-17, 13:12
Medlem
Sw333ts avatar
Hallå där alla Tinder-experter. Har ganska nyligen kommit ur ett längre förhållande och är väl i åldern att jag känner inte för att gå ut på krogen för att träffa folk (30+). Läser här att det känns som Tinder är på väg bort och att det är hinge som gäller nu?
Ska även till Polen på en grabbresa strax och bara tänker att det hade varit skoj att träffa och hänga med någon utan att det blir något.
Funkar Tinder utomlands och även i Sverige eller ska man gå på andra appar?
Citera
2025-08-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sw333t
Hallå där alla Tinder-experter. Har ganska nyligen kommit ur ett längre förhållande och är väl i åldern att jag känner inte för att gå ut på krogen för att träffa folk (30+). Läser här att det känns som Tinder är på väg bort och att det är hinge som gäller nu?
Ska även till Polen på en grabbresa strax och bara tänker att det hade varit skoj att träffa och hänga med någon utan att det blir något.
Tinder är inte vad det brukade vara. Men det funkar om man ser bra ut, och har bra bilder.
Citera
2025-08-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sw333t

Inget "gäller nu". Alla är döende.

Hinge är bara mindre usel, inte bra eller "gäller nu".

Skillnad dock på nätdejting i Polen och här. Här är allt ungefär lika mycket skit även om Tinder är värst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in