2022-04-03, 19:43
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Hur vanligt är det att tjejer ljuger om sin ålder på tinder? Det här skriker ju inte ”27” direkt https://imgur.com/a/cMw0405
Har sett betydligt värre exempel. 27-åringar som ser ut som c:a 45 eller närmare 50.

Skulle kunna vara en sliten 35-åring.
Citera
2022-04-03, 20:28
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Hur vanligt är det att tjejer ljuger om sin ålder på tinder? Det här skriker ju inte ”27” direkt https://imgur.com/a/cMw0405

Ja det här är väl motsvarande hur snubbarna ser ut. Den där är väl kanske 45 och då hade hon väl varit en ganska välbevarad och fin 45 åring som både jämnåriga män och yngre kanske varit sugna på som sådan. Men som 27 så undrar man ju liksom hur hårt hon levt för att se ut så...
Citera
2022-04-03, 21:15
Medlem
Citat:

Jag tycker hon ser ut som 27, alla är inte bra på att fota sig själva, långt ifrån.
Fel ljussättningen kan göra att saker ser mycket värre ut.

Sen är ni så otroligt dåliga på kvinnors ålder pga allt smink tjejer trycker på sig idag. Så ni tror en mindre sminkad tjej är 40år. medans det finns 40 åringar som ser ut som 25åringar på grund av all smink.

Så ser en 27 åring ut i ansiktet utan foundation och massa puder. Bortsett från andra bilden.
Senast redigerad av Noccofocus 2022-04-03 kl. 21:22.
Citera
2022-04-03, 23:51
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, du ser ut som en välbevarad 38 åring eller en lite mer sliten 32 åring. Du kan säkert passera för 32 men då faller epitetet "välbevarad" bort.

Men som sagt, poängen var att när tjejen får reda på att du hållt på och fifflat med åldern för att du vill matchas med unga tjejer så ger det en rätt kass vibb oavsett om du faktiskt ser yngre ut eller inte. Sen beror du på, vill du som du skriver ha en tjej med "något bakom pannbenet" så är ju grejen att även en tjej som är 25 idag vet att hon kommer bli äldre. Om du tycker att kvinnor i din egen ålder är oattraktiva så vet ju tjejen att du kommer tycka hon är oattraktiv när hon blir äldre, att hennes främsta värde för dig inte är en person du finner attraktiv utan att hon är ung helt enkelt, vilket hon inte kommer vara så länge. Möjligt att jag inte representerar andra men en man som är kåt och på mig med referenser till att det är härligt att jag är ung och fräsch och att han tycker kvinnor i hans egen ålder är oattraktiva ger faktiskt lite kväljningar. Det gjorde det när jag var 25 och det gör det när man får dessa gubbar som i tråden anses vara min perfekta matcning efter sig nu. Tvivlar på att det ses som ett tilldragande drag hos en man i yngre medelåldern att inte attraheras av jämnåriga kvinnor, även bland unga tjejer.

Också lite intressant att du räknar med att ragga på yngre kvinnor när du är 50+. Var det inte ett seriöst förhållande du sökte?

Vet ej vad kan hända vid 50 års åldern. Ingen av oss som är under vet. Så japp, blir det så att jag är 50+ och singel så lär det bli en del yngre.

Och på tal om det andra du skrev, det är faktiskt jag som bestämmer vem är attraktiv i mina ögon, inte någon annan :-)
Citera
2022-04-03, 23:52
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hur går det egentligen för dig? Du är kort, flintskallig och heter Disco Destroyer på Flashback...

Vad är det för jävla påhopp?
174cm är inte kort, jag är inte flintskallig utan rakar huvudet, vad jag heter på Flashback spelar ingen roll.

Hur ser du ut?
Citera
2022-04-04, 00:31
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Nä, alltså det jag säger är att jag inte tror att det är till någons fördel att inte ange ålder. Jag uppfattar det som att du vill maximera dina chanser till matchningar men jag tror att det kan få motsatt effekt.

Och visst, jag fattar att du vill komma runt satta åldersgränser. Alla fattar det när man ser de som inte anger ålder. Det handlar inte om hur ungdomlig du må tycka att du själv ser ut eller vilka du attraherar IRL.

Tinder är ytligt och snabbt. Har man utseendemässiga attribut som inte är så där vansinnigt populära (kort och inget hår) så tror jag att det är dumt att lägga till ytterligare en faktor (ingen ålder) som många i stort sett alltid nejar. Sedan vet jag att du inte angett längd, men lägger man upp bilder på sig själv bredvid andra personer eller andra referensobjekt så kan man ana det ändå.

Du verkar vara en ganska soft typ som bjuder på dig själv och delar med dig av din profil etc och jag menar inget illa. Men i ett snabbt och ytligt format så är inget hår + kort inte så gångbart.

Så. Det handlar inte om att jag inte tycker att man ska "ljuga om sin ålder". Det är ju inte det man gör när man inte anger den. Däremot så säger jag vad det signalerar.

Till Katzyn skriver du att äldre kvinnor kommer med ett bagage. Det är precis detsamma med män, vet du. Det finns mycket skrivet i den här tråden på det temat. Så blir det när man lever och saker händer. Ska man vara krass och generalisera så tycks kvinnor dessutom vara bättre på att hantera separationer än män. Men alla äldre har hunnit bli mer märkta av livet. Bokstavligen och bildligt. Inget konstigt med det.

Och visst finns det 50+ som med lätthet kan ligga med hälften så gamla. Men de är väldigt, väldigt snygga och/eller har annat snabbt som tilltalar. För gemene 50-åring är det inte riktigt så.

Jag har fått en del komplimanger att rakad huvud ser bra ut på mig.
Dessutom blir det mer och mer populärt med skådisar som Bruce Willis, Dwayne Johnson, Vin Diesel, bara för att nämna några vita män, afrikanska män behöver jag inte ens nämna. Det är typ standard hos dem.

Jason Statham är ett perfekt exempel på en man som inte ens försöker dölja att han är flintis och det finns betydligt fler kvinnor som dreglar över honom än de flesta skådisar med hår, och Jason är 178cm.
Att jag har rakad huvud ser jag inte som ett problem, tvärtom, jag älskar det.
Mina 174cm är inte heller ett problem. Jag har varit ihop med fler kvinnor som är längre än mig än kortare än mig, konstigt nog.
De kanske gillar mitt självförtroende. Jag blir inte skrämd av att hon är längre.
Dessutom har jag märkt att kvinnor som är runt 160cm har krav på män över 180. Vad deras problem jämfört med 170cm kvinnor är vet jag inte, men kan bero på att de försöker kompensera att de själva är korta. Finns risk att deras barn blir korta om de inte skaffar en väldigt lång man.

Jag ska definitivt testa inom snar framtid ett nytt konto med dold ålder, men så desperat är jag inte att jag kommer bli ledsen om någon sveper vänster på mig pga dold ålder :-)
There's plenty of fish in the sea.
Citera
2022-04-04, 01:23
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Jag har fått en del komplimanger att rakad huvud ser bra ut på mig.
Dessutom blir det mer och mer populärt med skådisar som Bruce Willis, Dwayne Johnson, Vin Diesel, bara för att nämna några vita män, afrikanska män behöver jag inte ens nämna. Det är typ standard hos dem.

Jason Statham är ett perfekt exempel på en man som inte ens försöker dölja att han är flintis och det finns betydligt fler kvinnor som dreglar över honom än de flesta skådisar med hår, och Jason är 178cm.
Att jag har rakad huvud ser jag inte som ett problem, tvärtom, jag älskar det.
Mina 174cm är inte heller ett problem. Jag har varit ihop med fler kvinnor som är längre än mig än kortare än mig, konstigt nog.
De kanske gillar mitt självförtroende. Jag blir inte skrämd av att hon är längre.
Dessutom har jag märkt att kvinnor som är runt 160cm har krav på män över 180. Vad deras problem jämfört med 170cm kvinnor är vet jag inte, men kan bero på att de försöker kompensera att de själva är korta. Finns risk att deras barn blir korta om de inte skaffar en väldigt lång man.

Jag ska definitivt testa inom snar framtid ett nytt konto med dold ålder, men så desperat är jag inte att jag kommer bli ledsen om någon sveper vänster på mig pga dold ålder :-)
There's plenty of fish in the sea.

Jag förstår inte vad du menar att med att det blir mer och mer populärt med skådespelare som Bruce Willis, 67 år (som dessutom varit tvungen att sluta jobba pga afasi) + övriga nämnda. De har haft sin storhetstid. Definitivt Willis åtminstone.

Det är inte sällan män här kommer dragandes med äldre herrar i Hollywood. För att påvisa mäns bra åldrande, att man kan vara kort, ful, gammal, flintis etc och ändå attrahera kvinnor. Det är helt ointressant i sammanhanget, du är liksom inte Jason Stratham. Du är en vanlig random snubbe i Norrköping (var det, va?). Kanske dags att komma ner lite på jorden?

Som sagt, du verkar vara en rätt kul typ och det är modigt att dela med dig av din profil här. Men ska man vara krass så är att vara kort och utan hår två saker som kvinnor i ett så ytligt sammanhang som Tinder ofta sveper bort. IRL är det annat så klart.

Och jo, du är kort. 174 cm är vad de flesta i Sverige skulle kalla för kort. Inget fel med det och jag tror alldeles säkert att du har varit tillsammans med kvinnor som är längre än du. Men det blir ju bara märkligt att sitta här och låtsas att du är en lång man.

Och ung ser du faktiskt inte ut för din ålder. Bilden med hunden (som jag förvisso tyckte var den bästa pga att du ser oförställt glad ut där) säger det. På övriga bilder är det svårt att se ditt ansikte ordentligt pga ljus och avstånd.

Det är en oskön grej att sitta och skriva om någons utseende. Väldigt mycket så. Det tar emot lite. Men jag tror inte att så många kommer att tänka att du är 30. Särskilt inte om du inte anger någon ålder. Och det är ju det hela den här utseendediskussionen handlar om.

Och ja fan, det finns hur mycket fiskar som helst i sjön. Så testa, vet jag!
Citera
2022-04-04, 01:48
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Det är mycket man hade velat, allt blir tyvärr inte så. Om en person sett yngre ut i flera år och fortfarande gör det skulle jag säga att det är den bästa garantin man kan få för att det kommer fortsätta så. Vad hade varit en bättre prognos menar du? Vissa personer förfaller ju fullständigt redan efter 23 med övervikt, tappat hår osv. Både män och kvinnor.

Varför ska ni två överdriva? Shady. Rent mjöl i påsen. Desperat. Det vi pratar om här är att lura inställningarna för att optimera matchningsresultat, inte lura tjejerna. Det är just för att kringgå skillnaden mellan IRL och Tinder-inställningar denna teori kom på tal. Inte att genuint försöka framstå som någon annan man är, vilket ni tjejer verkar otroligt oroliga för av någon anledning.

Men alltså, nej, det är ingen som påstår att det är att luras, låtsas vara någon annan etc om man inte skriver ut sin ålder. Däremot så fattar alla att personen i fråga vill kringgå folks ålderspreferenser. Det är det man tänker när man ser någon som inte anger sin ålder. "Äldre person som vill kunna matcha med yngre som egentligen inte är intresserade." Det eller att man av någon anledning vill försvåra screening.

Det har inget att göra med hur man ser ut eller vilka man attraherar IRL. Det jag har diskuterat är vad en profil utan ålder signalerar.
Citera
2022-04-04, 01:52
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Vad är det för jävla påhopp?
174cm är inte kort, jag är inte flintskallig utan rakar huvudet, vad jag heter på Flashback spelar ingen roll.

Hur ser du ut?

174 är under medel, och närapå flicklängd..
Tog mig tid att kolla på bilderna, och du ser helt normal ut vad jag kan se bortsett från ovanligt lite hår.
Muskler?
Social status framgår ej.
Ekonomisk status framgår ej.
Så sammantaget är det typ max normie, eller hur tänker du?
Givet den vetskapen borde Tinder vara slöseri med tid, om du ej är i någon asiatisk eller sydamerikansk storstad, iom att kvinnorna här är kräsna långt över vad de själva motsvarar, pga hur appen samt spelet kring den fungerar och hur läget i sverige ser ut. Samt att män är villiga att dejta nedåt, särskilt för lösa hookups
Senast redigerad av 991ESS 2022-04-04 kl. 01:58.
Citera
2022-04-04, 03:05
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag förstår inte vad du menar att med att det blir mer och mer populärt med skådespelare som Bruce Willis, 67 år (som dessutom varit tvungen att sluta jobba pga afasi) + övriga nämnda. De har haft sin storhetstid. Definitivt Willis åtminstone.

Det är inte sällan män här kommer dragandes med äldre herrar i Hollywood. För att påvisa mäns bra åldrande, att man kan vara kort, ful, gammal, flintis etc och ändå attrahera kvinnor. Det är helt ointressant i sammanhanget, du är liksom inte Jason Stratham. Du är en vanlig random snubbe i Norrköping (var det, va?). Kanske dags att komma ner lite på jorden?

Som sagt, du verkar vara en rätt kul typ och det är modigt att dela med dig av din profil här. Men ska man vara krass så är att vara kort och utan hår två saker som kvinnor i ett så ytligt sammanhang som Tinder ofta sveper bort. IRL är det annat så klart.

Och jo, du är kort. 174 cm är vad de flesta i Sverige skulle kalla för kort. Inget fel med det och jag tror alldeles säkert att du har varit tillsammans med kvinnor som är längre än du. Men det blir ju bara märkligt att sitta här och låtsas att du är en lång man.

Och ung ser du faktiskt inte ut för din ålder. Bilden med hunden (som jag förvisso tyckte var den bästa pga att du ser oförställt glad ut där) säger det. På övriga bilder är det svårt att se ditt ansikte ordentligt pga ljus och avstånd.

Det är en oskön grej att sitta och skriva om någons utseende. Väldigt mycket så. Det tar emot lite. Men jag tror inte att så många kommer att tänka att du är 30. Särskilt inte om du inte anger någon ålder. Och det är ju det hela den här utseendediskussionen handlar om.

Och ja fan, det finns hur mycket fiskar som helst i sjön. Så testa, vet jag!

Här inte skrivit någonstans att jag är lång. Däremot har jag skrivit att jag är inte kort.
Det finns inte många kvinnor som är längre än 174cm.
Och jag kan faktiskt själv ta på mig högklackat 😏
Citera
2022-04-04, 03:14
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
174 är under medel, och närapå flicklängd..
Tog mig tid att kolla på bilderna, och du ser helt normal ut vad jag kan se bortsett från ovanligt lite hår.
Muskler?
Social status framgår ej.
Ekonomisk status framgår ej.
Så sammantaget är det typ max normie, eller hur tänker du?
Givet den vetskapen borde Tinder vara slöseri med tid, om du ej är i någon asiatisk eller sydamerikansk storstad, iom att kvinnorna här är kräsna långt över vad de själva motsvarar, pga hur appen samt spelet kring den fungerar och hur läget i sverige ser ut. Samt att män är villiga att dejta nedåt, särskilt för lösa hookups

Visst jag kan börja flasha med bilder på min bil/mc på racing bana, kamera utrustning på över 100.000kr, att jag hänger mycket med folk som kör Lamborghini, Ferraris och Porsches, reser utomlands ett par gånger per år.
Det är inget som framför i min Tinder profil. Det är en annan typ av kvinna som fastnar för såna män. De som vill ha status och pengar kan söka sig vidare. Jag vill inte ha en sån.
Jag är säker i mig själv och vet att jag kan få kvinnor intresserade för vem jag är som person.
I Sverige är det för mycket fokus på pengar. Sorgligt.

Flashback åsikter är så splittrade att det är typ ingen mening att försöka bilda sig vad är rätt eller fel på online dejting.
Citera
2022-04-04, 03:20
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Här inte skrivit någonstans att jag är lång. Däremot har jag skrivit att jag är inte kort.
Det finns inte många kvinnor som är längre än 174cm.
Och jag kan faktiskt själv ta på mig högklackat 😏

En man som är 174 cm uppfattas som kort. I jämförelse med andra män. Och det är självklart att även män under medellängd dejtar och har relationer. Men Tinder är som sagt ytligt och snabbt och längd tycks vara viktigt för många kvinnor.

Du kan köpa dig ett par riktiga fuck me-heels.

Nä, och det tar som sagt emot att sitta och diskutera någons utseende, men det blir oundvikligt när du själv pratat om att du ser så mycket yngre ut etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in