2022-01-05, 22:55
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Men ser du nåt mönster i de snubbar du väljer? Både hur dom är och hur dom ser ut? Eller iaf något av dom. Är ju väldigt intressant det.
Dom är inte så smarta. Det finns tydligen en läggning sapiosexuell då man dras till intelligens. Sökte och precis som jag trodde finns det ingen motsvarighet. Jag är väldigt allvarlig. Jag tycker om mjuka män. Men jag tror att jag har preferenser för mindre begåvade.

Nej jag är demisexuell. Jag försöker välja ut de snyggaste men det brukar bli någon som är mediumsöt. Sedan så är de yngre (vilket är en stor orsak till problem) sedan är de invandrare (det är definitivt ett skäl eftersom svenska män är 10ggr bättre).

Ingen av de killar jag har haft har haft utseenden som gjort att någon kan säga att de är lika varandra. Jag verkar dras till väldigt olika, nya utseenden. Ibland finns vaga drag som väcker något. Jag har dock insett att jag har någon typ som när något drag kommer, dras väldigt mycket starkare till. Jag vet inte varför eftersom jag aldrig haft någon i mitt liv som är orsaken (jag gillar egentligen främst svenska män, gärna blonda eftersom de är vackrast, tydligen tycker jag rödhåriga män också är snygga i många fall men det är något med mindre, lite småfula mellanösterkillar jag inte kan förklara då jag aldrig varit kär, stått någon nära eller något sådant 🤔 ).

En snygg man är bäst om jag vill ha barn. Jag tror att det är försent nu för det. Det är väldigt konstigt. Jag har haft väldigt många fler möjligheter med snygga män än dem jag valt (man är inte toppmodell själv).

Spelar ingen roll egentligen. Det viktigaste är att man arbetar på sina egna brister. Kärlek kan man hitta när man är 50. Att utvecklas och bli bättre som människa är något som behövs dagligen för oss alla.
Citera
2022-01-05, 23:41
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Du har rätt. Jag väljer ut dem. Jag menar, givetvis väljer jag bort en otroligt stor del idioter ut ur mitt liv men väljer som regel de mest desperata. Kognitiv dissonans gissar jag.

En oro inför att ha en bra relation eftersom det innebär något nytt, okänt. Eller som någon annan sa. Ett repetivt mönster med undermedveten önskan om ett annat utslag, kanske. Men hur mycket vi än psykologiserar och funderar, riskerar jag varken att såras eller kasta mig ut i okända områden. Jag blir bara arg, riktigt arg. För att jag var arg undantryck innan måhända.

Hur som,min självinsikt tar inte ansvar ifrån de som uppträder illa. Det tar inte heller bort mäns ansvar över att de skapar dynamiken i dejtingvärlden.

Det är ju tjejerna som skapar en väldigt enformig dynamik i dejtingvärlden. De är de som väljer jag och vrakar. Jag vet!
Citera
2022-01-06, 00:11
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Det är ju tjejerna som skapar en väldigt enformig dynamik i dejtingvärlden. De är de som väljer jag och vrakar. Jag vet!
Jag vet inte. Gör de verkligen det?
Citera
2022-01-06, 00:30
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Jag vet inte. Gör de verkligen det?

Japp! Finns givetvis tjejer som inte får matchingar men övervägande majorititen får en massa matchingar. Killarna får inte alls i närheten.
Senast redigerad av Klappasäften 2022-01-06 kl. 00:40.
Citera
2022-01-06, 01:08
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Japp! Finns givetvis tjejer som inte får matchingar men övervägande majorititen får en massa matchingar. Killarna får inte alls i närheten.
Ja men vad ska man med dem till?
Citera
2022-01-06, 02:40
Medlem
Citat:
Dom är inte så smarta. Det finns tydligen en läggning sapiosexuell då man dras till intelligens. Sökte och precis som jag trodde finns det ingen motsvarighet. Jag är väldigt allvarlig. Jag tycker om mjuka män. Men jag tror att jag har preferenser för mindre begåvade.

Nej jag är demisexuell. Jag försöker välja ut de snyggaste men det brukar bli någon som är mediumsöt. Sedan så är de yngre (vilket är en stor orsak till problem) sedan är de invandrare (det är definitivt ett skäl eftersom svenska män är 10ggr bättre).

Ingen av de killar jag har haft har haft utseenden som gjort att någon kan säga att de är lika varandra. Jag verkar dras till väldigt olika, nya utseenden. Ibland finns vaga drag som väcker något. Jag har dock insett att jag har någon typ som när något drag kommer, dras väldigt mycket starkare till. Jag vet inte varför eftersom jag aldrig haft någon i mitt liv som är orsaken (jag gillar egentligen främst svenska män, gärna blonda eftersom de är vackrast, tydligen tycker jag rödhåriga män också är snygga i många fall men det är något med mindre, lite småfula mellanösterkillar jag inte kan förklara då jag aldrig varit kär, stått någon nära eller något sådant 🤔 ).

En snygg man är bäst om jag vill ha barn. Jag tror att det är försent nu för det. Det är väldigt konstigt. Jag har haft väldigt många fler möjligheter med snygga män än dem jag valt (man är inte toppmodell själv).

Spelar ingen roll egentligen. Det viktigaste är att man arbetar på sina egna brister. Kärlek kan man hitta när man är 50. Att utvecklas och bli bättre som människa är något som behövs dagligen för oss alla.
Tack för ett utvecklat svar. Men hur ofta går du på dejt skulle du säga? Och skulle du vilja påstå du har mer otur än att du skulle vara kräsen?
Citera
2022-01-06, 02:43
Medlem
Citat:
Det är just det där tjejerna aldrig fattar. "Jag träffar aldrig någon , buhuuh". Vad dom inte vill inse är att dom iaf har valmöljligheter. De flesta tjejer har flera hundra att välja på. Om du inte är en helt körd jävla idiot. Det är klart det finns någon ok kille bland alla dessa.

Medan på andra sidan har vi killarna. Helt normala killar som får ett par likes på flera månader. De har inte ens valmöjligheten.
Citera
2022-01-06, 03:19
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Tack för ett utvecklat svar. Men hur ofta går du på dejt skulle du säga? Och skulle du vilja påstå du har mer otur än att du skulle vara kräsen?
Sällan. 2 stycken på ett år.

Nej jag är inte kräsen utan impulsiv. Däremot är jag väldigt kräsen och selektiv länge trots att det finns en massa intressanta män, trevliga och så vidare också. Det finns absolut en hel del som verkligen anstränger sig och det uppskattas. Jag menar inte anstränger sig specifikt för nu utan att de anstränger sig överlag för att presentera dem själva och förs en dialog med andra som gör att de framstår som personer med en egen personlighet.

Jag har absolut alla möjligheter i världen till att vara kräsen och istället plocka ut de bästa av de bästa (dvs med egenskaper som tilltalar mig. Nu blir jag äldre, rynkorna kryper fram och marknaden minskar. Men människor tänker sällan att de flesta faktiskt kan få någon. Den största fällan är inte att få mindre än andra (som när män tycker det är ojämnt fördelat mellan könen), den stora fallgropen är det att hela tiden leta bättre. Att bli fast på sidorna eller återkommande. Jag är inte den enda som regelbundet återkommer. I en värld av för många valmöjligheter, blir kortsiktiga vinster högre värderade än den större som kommer mer stillsamt med tiden. Vi hoppar in i relationer och ut igen. Jag tror absolut att män är boven där eftersom de inte vill slösa tid eller inte söker chattkompisar. Översättningen är att de inte söker efter en långvarig, hållbar kärlek eftersom de inte får utdelning som av små vinster när de måste ta flera not i taget innan storvinsten. Skillnaden är att det inte är spel och därmed är förlusterna inte värre än att de kan få en storvinst. Men män missbrukar dejtingappar och sidor. Antagligen en hel del kvinnor också. Dejting är jämförbart med att spela. Dejtingmissbrulare,talas det däremot aldrig om. Men om jag fått flera dejter som i anslutning till mitt hem går online, då är de missbrukare. Man saknar kontroll om man inte kan dejta utan att leta efter en ny samtidigt. Sådana ändrar sig inte eftersom de ser problemet hos mig eller andra dejter istället för att förstå att de är under en beroendesjukdom.

Så jävla spännande är det knappast att scrolla efter det motsatta könet, kolla igenom likes och matcha. För en missbrukare är det däremot som en sil. De glömmer bort en sak bara... Det sägs att man inte upplever Jungfrusilen två gånger.

Män hävdar alltid utan grund (eftersom de inte kan tala för alla kvinnor) att kvinnor enbart söker bekräftelse. Det säger de som projicerar och får kickar när de är nära vinsten men blir upprörda när de förlorar och fortsätter spela på nästa nummer. Men om du står vid ett roulettebord och förlorar,ska du då anklaga bordet för att du står och slänger dina pengar okontrollerat här och där?
Senast redigerad av AdMortem 2022-01-06 kl. 03:27.
Citera
2022-01-06, 08:25
Medlem
Gavins-Friends avatar
Hur funkar läskvitto? Köpte ett men står "personen har läskvitton på" och inget händer. Är det nån grej som blockar om jag kan se om hon läst?
Senast redigerad av Gavins-Friend 2022-01-06 kl. 08:28.
Citera
2022-01-06, 08:56
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Sällan. 2 stycken på ett år.

Nej jag är inte kräsen utan impulsiv. Däremot är jag väldigt kräsen och selektiv länge trots att det finns en massa intressanta män, trevliga och så vidare också. Det finns absolut en hel del som verkligen anstränger sig och det uppskattas. Jag menar inte anstränger sig specifikt för nu utan att de anstränger sig överlag för att presentera dem själva och förs en dialog med andra som gör att de framstår som personer med en egen personlighet.

Jag har absolut alla möjligheter i världen till att vara kräsen och istället plocka ut de bästa av de bästa (dvs med egenskaper som tilltalar mig. Nu blir jag äldre, rynkorna kryper fram och marknaden minskar. Men människor tänker sällan att de flesta faktiskt kan få någon. Den största fällan är inte att få mindre än andra (som när män tycker det är ojämnt fördelat mellan könen), den stora fallgropen är det att hela tiden leta bättre. Att bli fast på sidorna eller återkommande. Jag är inte den enda som regelbundet återkommer. I en värld av för många valmöjligheter, blir kortsiktiga vinster högre värderade än den större som kommer mer stillsamt med tiden. Vi hoppar in i relationer och ut igen. Jag tror absolut att män är boven där eftersom de inte vill slösa tid eller inte söker chattkompisar. Översättningen är att de inte söker efter en långvarig, hållbar kärlek eftersom de inte får utdelning som av små vinster när de måste ta flera not i taget innan storvinsten. Skillnaden är att det inte är spel och därmed är förlusterna inte värre än att de kan få en storvinst. Men män missbrukar dejtingappar och sidor. Antagligen en hel del kvinnor också. Dejting är jämförbart med att spela. Dejtingmissbrulare,talas det däremot aldrig om. Men om jag fått flera dejter som i anslutning till mitt hem går online, då är de missbrukare. Man saknar kontroll om man inte kan dejta utan att leta efter en ny samtidigt. Sådana ändrar sig inte eftersom de ser problemet hos mig eller andra dejter istället för att förstå att de är under en beroendesjukdom.

Så jävla spännande är det knappast att scrolla efter det motsatta könet, kolla igenom likes och matcha. För en missbrukare är det däremot som en sil. De glömmer bort en sak bara... Det sägs att man inte upplever Jungfrusilen två gånger.

Män hävdar alltid utan grund (eftersom de inte kan tala för alla kvinnor) att kvinnor enbart söker bekräftelse. Det säger de som projicerar och får kickar när de är nära vinsten men blir upprörda när de förlorar och fortsätter spela på nästa nummer. Men om du står vid ett roulettebord och förlorar,ska du då anklaga bordet för att du står och slänger dina pengar okontrollerat här och där?

Ett bra inlägg AdMortem. Finns mycket i det som jag tror stämmer. Framförallt kopplat till "dejtingmissbruk". För en del har dejting blivit just det - ett missbruk. Men även att det kanske inte är så kul att scrolla igenom den ena matchningen efter den andra. För många valmöjligheter skapar inte mer lycka. Forskningen visar att 2-3 olika alternativ är det optimala. Fler och man kommer undra - valde jag rätt? Det skapar osäkerhet och olycka.

Där jag inte håller med dig i är det du skriver:

Citat:
Jag tror absolut att män är boven där eftersom de inte vill slösa tid eller inte söker chattkompisar. Översättningen är att de inte söker efter en långvarig, hållbar kärlek eftersom de inte får utdelning som av små vinster när de måste ta flera not i taget innan storvinsten.

Skälet till att vi män inte vill slösa vår tid (vem vill förresten det? Knappast ni kvinnor heller ) är att vi vet att kemi skapas irl. Ingen chattkonversation i världen kan ge vad ett irl-möte kan ge. Då ni kvinnor har så många alternativ och chattar med flera samtidigt är mäns konkurrens stenhård. Vår edge är att träffas irl och skapa kemi. Att tolka detta som att vi inte är intresserade av långsiktiga relationer förstår jag inte hur du kan dra. Det är vi män som vill ha det, inte ni kvinnor. Varför? Därför att för de flesta män är det svårt att hitta någon så när man väl gör det, då vill man att det ska hålla. Detta medan ni kvinnor lätt kan hoppa vidare till nästa och har litet incitament till att vara seriös och långsiktig. Många kvinnor idag vill ha s.k. "satellitkillar" som de kan välja och vraka mellan när lust så sker eller i brist på men få killar vill vara en satellit. Det är nedvärderande och hemskt.

Men det är klart, om ni kvinnor konstant bara väljer topp 20% killarna som kan välja och vraka bland er kvinnor, då blir vår uppfattning också olika. Ni kvinnor grundar era erfarenheter på en minoritet av oss killar medan vi killar grundar vår erfarenhet av majoritet av kvinnor. Det är en stor skillnad även om båda könen drar samma slutsats. Ingen av de motsatta könet är seriös. Om ni kvinnor slutar tänka med "underlivet" och ser förbi dessa killar, så skulle ni se en helt annan värld och få helt andra möjligheter. Få kvinnor är dock villiga till att göra det jobbet då många kvinnor dejtingmässigt har blivit bekräftelseberoende s.k. "fat cats".

// CC
Citera
2022-01-06, 16:49
Medlem
Västvärlden är kulturellt dekadent. kvinnor väljer topp 5%, och kvinnor vill ha massa satellitkillar som de kan kontakta när andan faller på, samtidigt kvinnorna inte föder tillräckligt eftesom de nöjer sig att vara självständiga och köra kukkarusell med toppmännen.

Västvärlden och amerika saknar kutlurell tradition. Monogami, kärnfailj, att inte ligga runt är stora pelare för att ett samhälle ska funka. Där kommer asien kmma ikapp oss.

I asien undrar tjejerna:

Can you take care me
can you raise me
be sincere
loyal
dont lie

I sverige, och väst, heter det klicka, personkomi, fjärilar i magen.
I individualistiska väst är det dock svårt att klicka med någon, eftesom alla har olika identieter då man inte identifierar sig med kärnfamiljen utan jobb och intressen, livsstil medmera. Skönt att det det amerikanska experimentet snart går under.

I sverige identifierar man sig som sagt inte med familjen, utan många gånger med värdegrunden. Rätt åsikter, och livsstil. Har du inte rätt värdegrund och åsiktspaket, så kommer du inte långt med Sveriges PK tjejer.
Senast redigerad av stroganof 2022-01-06 kl. 16:53.
Citera
2022-01-06, 16:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
I sverige identifierar man sig som sagt inte med familjen, utan många gånger med värdegrunden. Rätt åsikter, och livsstil. Har du inte rätt värdegrund och åsiktspaket, så kommer du inte långt med Sveriges PK tjejer.
Tror man har större framgång om man säger emot PK som det antiintellektuella etablissemang det är. Mannen leder alltid vägen. Sedan kan feministerna säga vad de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in