2022-03-10, 23:27
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Fast du kommenterade ju på något helt annat än jag skrev.

Jag frågade hur ni tycker jag ska välja mellan 10 matchningar om alla vill gå på dejt direkt och inte prata först. Du svarar att jag ska lägga 3-4 dagar att chatta med dem och sen gallra urvalet. Jag svarar att matchningarna vill ju inte chatta 3-4 dagar utan max en kvart.

Då börjar du ranta om att jag är uppblåst och har övervärderat mig själv och att om någon jag träffat tidigare sagt något snällt om mig så var det säkert lögn då jag garanterat inte är intressant eller har några bra egenskaper enligt dig.
Men du vet innerst inne att det är du som har rätt och de du diskuterar med som är orsaken till de egna problemen de sedan gnäller över.

Det är ju männen som är ointressanta.
En sak begriper jag inte, varför är Tinder den sämsta av alla appar? Det verkar enbart vara ihåliga: Jag vill ses nu!-typer.

Hur länge har du använt Tinder?
Citera
2022-03-11, 00:03
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Definiera vad du menar med att vackra kvinnor "inte behöver" utveckla sin personlighet eller intellekt?

Menar du således att om jag hade varit snyggare hade jag inte utbildat mig, haft det jobb jag har eller de fritidsintressen jag har? Om jag vore vackrare hade jag inte fyllt huset med böcker? Varför tror du det?

Om du hade varit vacker så hade du inte hängt här Kattis.
Citera
2022-03-11, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
varför stressad? förstår inte varför du känner så, är du rädd för social kontakt? sitta o skriva känns så värdelöst inga känslor alls.. man kan lika gärna skriva med en bot som svarar på ja och nej frågor.. du ser hellre att skriva flera veckor med nån kille innan du vill ens träffa nån har jag fattat det korrekt?
Japp!
Citera
2022-03-11, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Hatar chatta och vill ses på en dejt inom 1-2 veckor iafl. Vi killar vill inte slösa bort vår tid och energi på en person och sen blir det ändå inget för hon tappat intresset eller inte vill ses på dejt.

Isåfall tar man lång paus och skriver inget med varandra fram tills hon vill ses om det är så hon inte vill ses ganska snart. Ogillar behöva hålla kontakten med någon dagligen.
1-2 veckor är väl ingen stress om man vill. Men vi pratar samma dag nu…
Citera
2022-03-11, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Vackra kvinnor surfar ju genom livet på sitt utseende och behöver inte utveckla sin personlighet och intellekt.
De är tyvär otrevliga i många fall jämfört med mindre vackra kvinnor.

Det finns enorma nackdelar med väldigt vackra kvinnor därför så är kategorin under dessa bättre fortfarande vackra men mycket mer sympatiska. Jag generaliserar givetvis då det finns undantag som vanligt. Men mycket vackra kvinnor är ofta riktigt svåra att ha att göra med.

Nix. De är glada och öppna av sig, mycket möjligt för hur sedda och åtrådda de känner sig. Det är vad jag tror iallafall.
Citera
2022-03-11, 08:13
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Om du hade varit vacker så hade du inte hängt här Kattis.
Så kvinnor som är vackra tycker inte om att diskutera? Dom ligger i en säng á la prinsessan på ärten och väntar på sin prins?

Jesus motherfucking christ! Så om du föddes till kvinna så hade du inte brytt dig om någonting som händer i samhället eller velat diskutera det? Jag tror, i min bok, att den lite mer intellektuella sorten kan finnas på Flashback

En tänkare vill prata med andra själar medan ett pucko nöjer sig med att kolla på Paradise hotel. Har själv snackat med en hel del kvinnor här och det finns intelligenta kvinnor som ser bra ut här och som använder tinder och tycker att appen är bra!
Citera
2022-03-11, 08:21
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Ja man märker lätt om hon är super intresserad, när man börjar bli tråkig eller när hon inte är intresserad alls.
Problemet är att ju snyggare kvinnan är, desto tråkigare personlighet hon har och desto svårare är det att både ha kontakt med henne eller ha något intressant att prata om.
Jag ser relativt bra ut. Jag får kontakt med kvinnorna som ser bra ut, och de coolaste kvinnorna jag träffat var average i utseendet.
Finns säkert en del snygga och smarta kvinnor, men de är sällsynta och det är samhällets fel. Är hon snygg så räcker det liksom, hon behöver inte anstränga sig för intellektuell utveckling. Det gäller också män till en viss del, men inte ens i närheten jämfört med kvinnor.
Du särskrev precis. Det är också en turnoff för kvinnor, så ibland kan det också vara så att ni tror att ni är så himla bra och att hon hängde upp sig på en sak men i själva verket så var det 5 andra saker.

Jag tror inte att det handlar om att hon har en tråkig personlighet för att hon är snygg, det kan ju också handla om att man blir lite apatisk efter att se samma klassiska sort gång på gång, jag menar det är lite som att få blommor idag, bli glad och reagera, sedan får du blommor imorgon med, du blir glad, men inte lika överraskad, sedan får du blommor veckan ut, varje dag i över en månad...kommer du vara lika exalterad varje gång? Jo men lite så är det att snacka med dudes på tinder. Man har inte samma engagemang, det blir lite långrandigt.
Citera
2022-03-11, 09:56
Medlem
Citat:
Definiera vad du menar med att vackra kvinnor "inte behöver" utveckla sin personlighet eller intellekt?

Menar du således att om jag hade varit snyggare hade jag inte utbildat mig, haft det jobb jag har eller de fritidsintressen jag har? Om jag vore vackrare hade jag inte fyllt huset med böcker? Varför tror du det?

Rent generellt så kommer man undan med mycket om utsidan är bra vilket det finns undersökningar på, vackra kvinnor får fördelar igenom hela livet.
Det som händer är att man inte behöver jobba på sin personlighet eller andra kvaliter för man får automatiskt fördelar.

Att dra det till att det enbart handlar om dig håller ju inte. Vi pratar mönster här och det är nog många här som kan skriva under på att ju vackrare kvinnor ju besvärligare är de att ha att göra med. Arroganta för att de kommer undan med det.
Kan man leva på sitt utseende så riskerar man ju att inte fokusera på andra aspekter.
Citera
2022-03-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du särskrev precis. Det är också en turnoff för kvinnor, så ibland kan det också vara så att ni tror att ni är så himla bra och att hon hängde upp sig på en sak men i själva verket så var det 5 andra saker.

Jag tror inte att det handlar om att hon har en tråkig personlighet för att hon är snygg, det kan ju också handla om att man blir lite apatisk efter att se samma klassiska sort gång på gång, jag menar det är lite som att få blommor idag, bli glad och reagera, sedan får du blommor imorgon med, du blir glad, men inte lika överraskad, sedan får du blommor veckan ut, varje dag i över en månad...kommer du vara lika exalterad varje gång? Jo men lite så är det att snacka med dudes på tinder. Man har inte samma engagemang, det blir lite långrandigt.

Tror du det är wow att snacka med kvinnor på Tinder, ni driver ju inte direkt diskussioner framåt om vi säger så.
Korta svar och det dör ut fort.
Klassikern är att ni dissar alla män som skriver hej, 90% av alla kvinnor startar med enbart hej, ridå.
Det är ett enormt hyckleri att gnälla på män och vad som skrivs när majoriteten av alla kvinnor på Tinder är skittråkiga att skriva med.
Citera
2022-03-11, 10:05
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Tror du det är wow att snacka med kvinnor på Tinder, ni driver ju inte direkt diskussioner framåt om vi säger så.
Korta svar och det dör ut fort.
Klassikern är att ni dissar alla män som skriver hej, 90% av alla kvinnor startar med enbart hej, ridå.
Det är ett enormt hyckleri att gnälla på män och vad som skrivs när majoriteten av alla kvinnor på Tinder är skittråkiga att skriva med.
Det dör ut när vi låter det dö ut..

Ugh, är ni så dumma att ni inte fattar det? När kvinnor skiter i att diskutera med er och låter det rinna ut i sanden så är det för att hon ville att det skulle rinna ut i sanden. Sedan att det händer dig eller någon annan gång på gång, det har förmodligen att göra med att ni inte får kvinnorna tillräckligt intresserade. Shit, vad fan tror du? Du trodde verkligen på det du skrev. Kul Men verkligheten ser annorlunda ut.

Dom jag skriver med och ÄR intresserad av känner inte som du gör.
Citera
2022-03-11, 10:08
Medlem
jjujjus avatar
Och kan vi kvinns ha diskussioner HÄR, i den här tråden, med ER. Så tror jag att vi kan det på tinder också!

Men när folk skriver något tråkigt, eller ointressant så ignorerar man. Det gör jag på Flashback också! Det är inte bara en tindergrej. Det är trots allt vår tid som vi ger, och den tiden kan man inte ge till alla!

Det är alltså inte vårt jobb att få ert självförtroende att överleva. Det där ligger helt på er!
Citera
2022-03-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Det dör ut när vi låter det dö ut..

Ugh, är ni så dumma att ni inte fattar det? När kvinnor skiter i att diskutera med er och låter det rinna ut i sanden så är det för att hon ville att det skulle rinna ut i sanden. Sedan att det händer dig eller någon annan gång på gång, det har förmodligen att göra med att ni inte får kvinnorna tillräckligt intresserade. Shit, vad fan tror du? Du trodde verkligen på det du skrev. Kul Men verkligheten ser annorlunda ut.

Dom jag skriver med och ÄR intresserad av känner inte som du gör.

Om en kvinna skriver först så är hon intresserad annars skulle hon inte tagit första steget. Så varför öppna med enbart hej när det är så hemskt när män gör det.
Du är arrogant och dryg ser jag, låter det rinna ut i sanden som att det är ett nöje att göra det. Då är det ju bättre att radera matchningen än att strunta i att svara.
Bästa av allt är ni låter det rinna ut i sanden men ofta så har ni ju inte varit intressanta heller men har noll självinsikt och sitter på höga hästar och tycker att män ska underhålla er och egoboosta.
Sanningen är att ni beter er som skit på dejtingappar för att hela balansen är så skev. Ni kommer undan med det då det finns tusentals alternativ och enormt många matchningar. Ni behöver inte värdera matchningar.

Sen sitter du och är kaxig på en marknad där du är extremt övervärderad, ett luftslott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in